Externe harddisk gaat steeds in standby-mode

Pagina: 1
Acties:

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hallo,

Heb onlangs een externe Western Digital Elements Desktop van 500GB aangeschafd. Hier zet ik mijn bestanden op voor mijn HTPC. Telkens wanneer de harddisk voor zo'n 4 - 6 sec niet wordt aangeroepen, gaat hij in een of andere power-save/standby mode. Hierdoor stopt de film telkens om de zoveel tijd en dan moet de harddisk weer helemaal op gaan starten (gaat gelukkig automatisch) en gaat de film weer verder. Dit is natuurlijk enorm irritant.

Is er een manier om dit uit te schakelen, of de tijd dat de harddisk zichzelf uitschakeld te verlengen, of zelfs helemaal uit te zetten? Let er op dat dit niets met de instellingen van het Energieschema te maken heeft in Windows, dat geldt alleen voor vaste harddisks.

Alvast bedankt.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Nog niet gezocht op de WD site zeker?

Spindown or Stop Utility version 1.0

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat heeft er niets mee te maken... daarmee kun je alleen de harddisk uit zetten.

Heb overigens op WD.com gelezen dat deze functie niet uit te schakelen is, lekker debiel dus. Ik speel nu gewoon een mp3 af op de achtergrond met het geluid uit, dan gaat de schijf niet uit, terwijl een HD film veel meer slurpt, maar goed.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Ah sorry, die doet inderdaad juist het omgekeerde. Als het afspelen van een mp3 het in standby gaan wel voorkomt zou je eens kunnen proberen om een tooltje te gebruiken zoals in dit topic. Gaat om een tweaker die een tooltje heeft gemaakt om een Seagate schijf regelmatig aan te spreken om te voorkomen dat deze in idle stand een self-test begint te doen. Heb 'm hier even geupload.

[ Voor 13% gewijzigd door Nielson op 17-10-2008 14:18 ]