Toon posts:

ATI2DVAG Fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb het volgende probleem met mijn ASUS A9RP laptop. Als ik een schone installatie op de laptop heb gezet en ik belast de pc een beetje dan krijg ik een blauw scherm met de melding: ATI2DVAG dat die in een loop zichzelf de nek om draait.
Nu heb ik op google veel van deze problemen op fora gezien en nooit staat er een daadwerkelijke oplossing.

Wat heb ik geprobeerd:

- Nieuwste ATI driver proberen te instaleren (resultaat nog sneller blauwe schermen)
- Driver van de cd die geleverd word bij de laptop erop gezet(blauw scherm blijft komen)
- Omega driver erop gezet ( zwart scherm, pc lijkt uit te gaan maar staat aan en kan niks meer zien)
- Er zit nieuw geheugen in (2gig)
- Mijn bios kan ik niet updaten.

- Blauw scherm ("ati2dvag.dll") <- Geen oplossing
- Helpmijforum <- geen oplossing

Iemand die me kan helpen met de oplossing ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 10:22 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
- Verwijder alle drivers en start opnieuw op.

Uit je verhaal maak ik uit dat je mogelijk temp-probleem hebt. Maar eerst ga ik van uit van driver-kwestie.

Edit: ik heb die topic's bekeken en vanwege je nieuwe geheugenreepjes.

- Draai even MEM-test.

Edit2: graag systeemspecificaties

Edit3: ik moet meer lezen en minder snel reageren

- Je zou ook kunnen voordat je drivers installeer of je nog updates voor OS nodig hebt om die videokaart goed te kunnen laten werken (ik zag het in Helpmijforum).

[ Voor 56% gewijzigd door Silver7 op 16-10-2008 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil met na de driver geinstalleerd te hebben alle windows updates te draaien ? Welk programma nodig voor het testen van het geuheugen ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 11:02 ]

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Voor een geheugen test kun je Memtest gebruiken.

Uit ervaring weet ik, en ik heb het ook meer op het net gelezen dat SP3 ook deze problemen kan veroorzaken, als je XP draait.

[ Voor 4% gewijzigd door Bargemanos op 20-10-2008 00:06 ]

uhuuummm