[Multi] World of Goo

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik ben ook klaar.. die prologue levels zijn wel lastig..
spoiler:
behalve de laatste dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ten eerste een opmerking over de topicstart, het spel draait ook zeer goed op oudere PC's, ik heb het ook op de PC van m'n ouders geinstalleerd, en die is ondertussen 6 jaar oud - spel draait zonder te hikken (Radeon 9600, AMD 2400 oid).

Ten tweede, zeer vermakelijk spel, wat me vooral opvalt is de grote diversiteit in de puzzels - van 'gewoon' torentje bouwen tot vliegende blokken maken, etc. En naar de credits kijkende is dit spel ook maar door 4 of zo mensen gemaakt - respect daarvoor. Ik zou nog wel willen weten hoe lang ze er echt aan gewerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
YopY schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:41:
Ten eerste een opmerking over de topicstart, het spel draait ook zeer goed op oudere PC's, ik heb het ook op de PC van m'n ouders geinstalleerd, en die is ondertussen 6 jaar oud - spel draait zonder te hikken (Radeon 9600, AMD 2400 oid).

Ten tweede, zeer vermakelijk spel, wat me vooral opvalt is de grote diversiteit in de puzzels - van 'gewoon' torentje bouwen tot vliegende blokken maken, etc. En naar de credits kijkende is dit spel ook maar door 4 of zo mensen gemaakt - respect daarvoor. Ik zou nog wel willen weten hoe lang ze er echt aan gewerkt hebben.
2(!!!) mensen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dit spel doet me, na het zien van de trailer, nog het meest denken aan http://fantasticcontraption.com/

Dat is een erg leuk spel..

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:40
Erg leuke game, alleen als je hoogste toren wil bouwen wil mij neit echt lukken, stort constant in omdat hij zo op en neer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00
Tukk schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:33:
Dit spel doet me, na het zien van de trailer, nog het meest denken aan http://fantasticcontraption.com/

Dat is een erg leuk spel..
het heeft er inderdaad erg veel van weg :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Eergisteren gekregen van een kameraad, in 2 dagen uitgespeeld. Je blijft gewoon bezig! Erg mooi gedaan, en alles past ook netjes bij elkaar. De graphics en sfx doen me denken aan een lemmings-achtige insteek, maar dit is ongeëvenaard. Heerlijke humor:
spoiler:
Dat met die gooball aan de telescoop aan het eind; je kon me opvegen

Spoiler 2:
spoiler:
Jammer was dat naarmate het spel het eind naderde, de levels was minder inventief werden, met als anticlimax het laatste; gewoon wat ballen aan een telescoopeiland hangen

Maar nogmaals; en zeker omdat het spel gemaakt is door 2 jongemannen: _/-\o_

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:13

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand waar WoG zijn savegames laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45
Ha, leuk dat Tweakers dit ook spelen! :) Erg verslavend spel, en inderdaad $20 prima waard. Ik mis trouwens in de topic start dat het spel ook via Greenhouse te koop is (de distributeur van de mensen achter Penny Arcade) en dat er een officieel leader board is (hoewel die wat moeite heeft met de load).

Ik heb trouwens een site waar mensen hun profiel kunnen uploaden ter bevordering van de competitie (dit is de mijne). Daar wordt ook zAo's vraag beantwoord trouwens. ;)

Dit is mijn hoogste toren tot nu toe, maar er zijn veel hogere mogelijk (record is boven de 40 meter):

Afbeeldingslocatie: http://hell.student.utwente.nl/wog/profiles/a6d7fdaca49e8221a6a0774f9eb67be4/wogc-small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
HOe krijg je meer dan 300 bolletjes? Ik heb mensen met 500 gezien maar geen idee hoe dat is gedaan. Btw hoe krijg je een screenie van je hele toren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Postius schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 03:16:
HOe krijg je meer dan 300 bolletjes? Ik heb mensen met 500 gezien maar geen idee hoe dat is gedaan.
Je kunt over de duizend ballen verzamelen, maar met maximaal 300 bouwen in de World of Goo Corporation. Dat is een beetje misleidend, want in die wolkjes zie je het totaal aantal verzamelde ballen staan (maar je zult zien dat niemand meer dan 300 in z'n toren gebruikt heeft).
Btw hoe krijg je een screenie van je hele toren?
Moet je je profile op mijn eerder genoemde site uploaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Zijn we alweer uitgepraat? Niemand speelt dit meer? Of is iedereen te druk aan het spelen om GoT te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Ff toch een kleine kick van dit topic, want ik moet zeggen dat dit wel een ubergaaf spel is/was.
Ik zit alleen vast bij het een van de laatste levels waar je zegmaar 1 ballon krijgt en een heleboel balletjes om een uberlange brug te bouwen, heeft iemand suggesties om deze tot een goed einde te brengen?

Edit,: terwijl ik dit zat te typen bedacht ik me de oplossing,
spoiler:
Gewoon een hjoge toren maken en die om laten vallen...

[ Voor 18% gewijzigd door Game Error op 09-11-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Goed nieuws voor de mensen met een Wii, World of Goo komt als WiiWare uit in Europa!

Het zou ergens in december moeten uitkomen en gaat 1500 Wii Points kosten (evenveel als de Amerikaanse WiiWare versie). :)

edit:
Bron

[ Voor 19% gewijzigd door pasta op 12-11-2008 13:27 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Bijzonder hoeveel lovende kritieken dit spel krijgt. De lui van rockpapershotgun.com gaan helemaal uit hun dak. Ik moet zeggen dat ik het ook erg verslavend vind. Zeker een van de leukere puzzle spelletjes. Vorig jaar Portal en nu dit...

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 22:03
Het spel is ook dmv Impulse the koop: http://www.impulsedriven.com
Erg gaaf trouwens :-) Zit het hier met de hele familie te doen...

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij is via WiiWare te vinden! 1500 points.

• VyperX
  • Laatst online: 14-08 13:04
En via Steam is ie ondertussen ook al beschikbaar. ;)

Ben rustig tussendoor wat levels aan het doen... Afentoe nog best lastig om te bedenken hoe je iets het beste aan kan pakken... Als het me na 3 keer proberen niet lukt, dan raadpleeg ik meestal Youtube voor de oplossing. :)

Waarschijnlijk in de kerstvakantie lekker verder uitspelen... En daarna proberen zo veel mogelijk OCD te halen :*)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Haha, super spel!
Zo 'simpel' en leuk! :D

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Let op met de eurocontroverse van steam, trouwens, dat je niet te veel betaalt.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 18:25

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Briljante game! Heel simpel opgezet, leuke graphics, prima gameplay :)

Meeste puzzels is het vrij snel duidelijk wat de bedoeling is, maar zie het dan nog maar voor elkaar te krijgen. Inderdaad soort bridgebuilder, maar dan anders :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02-2023
Leuk spel maar damn ik kom niet verder dan het eerste gedeelte met die kikker waar je van links naar rechts moet met behulp van ballonnetjes die bij mij natuurlijk steeds knappen grrrrrrrrrrrrr.

Kan ik van iemand afspieken hoe ik daar door kom ? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Tjah, gewoon zorgen dat je er dus niet zoveel ballonnen aanhangt dat ze het geheel te hoog optillen en ze knappen. Ballonnen goed verdelen, indien nodig verplaatsen. Er valt niet echt iets te spoilen aan dat level volgens mij?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we dit spel ook op XBLA verwachten ? Ik heb er veel goede reacties over gehoord (en gelezen) dus ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik zou er niet op rekenen. De gameplay hangt nogal op het gebruik van de muis. De enige reden dat het spel überhaupt op een console (de Wii) verscheen, is dat die console een controller heeft die op vergelijkbare manier werkt als een muis (je kunt makkelijk de cursor over het hele scherm bewegen). Met een analoge stick zie ik dat niet echt werken.

(Overigens support de Wii versie ook een coöperative multiplayer mode met meerdere controllers; lijkt me wel leuk, hoewel ik het zelf niet geprobeerd heb).

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wauw, wat een geweldig spel! _/-\o_

Verslavend en geen DRM.. twee erg goede redenen om het meteen aan te schaffen :)

Volgens mij is die hele geen-DRM actie erg goede reclame geweest voor dit spel!
(ik had er zelf nl voor het eerst over gelezen hier op de frontpage, waar een artikel stond ivm het weglaten van DRM.. normaal kom ik niet op sites met/over spellen, dus bedankt @ auteur van dat artikel ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 19-02-2009 16:28 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg gaaf spel! Zou meer aandacht moeten verdienen. Nu het een tijdje uit is, is het hopen op meer reviews. Op gamerankings staat het (nu nog) 3e als PC spel in 2008 en 16e als spel van 2008!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FANTASTISCH! Lang geleden dat ik me zo kon vastklampen aan een spelletje. De laatste keer dat ik me zo liet meeslepen was met Zuma, Hamster Ball en Portal. Gisteren avond ben ik aan het spel begonnen, en nu, een uur of 5 spelen later, heb ik het uitgespeeld. Echt waar, top spel. Ik kan werkelijk waar niks bedenken wat beter zou moeten. Alles werkt/reageert zoals je verwacht, het ziet er leuk uit en het geluid en daarmee de sfeer is TOP! MOM's computer is echt een tof wijf trouwens.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Heb je na vijf uur spelen ook alle OCDs al dan? ;)

offtopic:
Je portal plaatje doet het niet, trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 04-03-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het bestaan van OCD's ben ik pas sinds jouw post op de hoogte.

offtopic:
Bij mij werkt het plaatje van portal wel
Welke spelletje moet ik spelen als ik eerder genoemde spellen leuk vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 09:06

glashio

C64 > AMIGA > PC

Dit weekend is het spel in de aanbieding op Steam voor € 5,00 :)

http://store.steampowered.com/app/22000/

* glashio gaat zich vermaken

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:03:

offtopic:
Switchball of Gish zijn goede indy games :)

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig spel, enorm verslavend. Alleen jammer dat het zo kort is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt opzich mee als je alles goed wil doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

glashio schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:23:
Dit weekend is het spel in de aanbieding op Steam voor € 5,00 :)

http://store.steampowered.com/app/22000/

* glashio gaat zich vermaken
Same here. Erg leuke game met een zeer goede sfeer. Hopelijk komt er later nog iets van extra content uit. Ik hoorde trouwens dat de ontwikkelstudio in erg zwaar weer zou zitten. Iemand die hier meer van weet?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

nFo

Bor de Wollef schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:58:
[...]

Same here. Erg leuke game met een zeer goede sfeer. Hopelijk komt er later nog iets van extra content uit. Ik hoorde trouwens dat de ontwikkelstudio in erg zwaar weer zou zitten. Iemand die hier meer van weet?
De uitgever van de PC versie, niet de ontwikkelaar.
http://www.gamer.nl/doc/49883/Uitgever-World-of-Goo-failliet

Koop hem ook wel even voor € 5,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Bor de Wollef schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:58:
Erg leuke game met een zeer goede sfeer. Hopelijk komt er later nog iets van extra content uit.
Er is een (beetje brakke, maar ok) level editor en er zijn een aantal nieuwe levels gemaakt door fans. Dus je kunt het wel een beetje rekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Soultaker schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:18:
[...]

Er is een (beetje brakke, maar ok) level editor en er zijn een aantal nieuwe levels gemaakt door fans. Dus je kunt het wel een beetje rekken. :)
Thanks voor de tip. Ik zal het eens bekijken. Als de ontwikkelaar niet failliet is kan er nog nieuwe officiële content uitkomen :) Leuk trouwens, dit soort aanbiedingen op Steam. Gezien het spel toch redelijk kort is vind ik dit een meer dan redelijke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat een ontzettend leuk spel. Had al gehoopt dat hij ooit in de weekend deal op Steam zou komen want hij is 5 euro iig meer dan waard.
Leuke sfeer, leuk spel, mooie soundtrack. Heerlijk vermaak voor de zondagmiddag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De muziek pas inderdaad erg goed bij de game. Wanneer ik World of Goo uit heb gespeeld zal ik eens naar Gish gaan kijken. Ik zag dat die ook via Steam verkrijgbaar is (€9,99).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:03:
Van het bestaan van OCD's ben ik pas sinds jouw post op de hoogte.

offtopic:
Crayon Physiques Deluxe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Crayon Physics bedoel je. ;-)

(Persoonlijk vind ik Gish veel leuker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Kun je de resolutie niet ergens instellen ?
Forum van 2D boy: I am too stressed out. Try again in a minute or two. -the Server

[ Voor 49% gewijzigd door nFo op 08-03-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Volgens mij kun je de resolutie niet instellen. Geeft het spel in het begin ook niet iets van "stretching graphics" aan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Windows versie? Kun je editen in "C:\Program Files\World of Goo\properties\config.txt" (of waar dat spel onder Windows geïnstalleerd is), maar niet alle resoluties werken goed. (Vooral de verticale resolutie moet niet te hoog worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Soultaker schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:54:
Windows versie? Kun je editen in "C:\Program Files\World of Goo\properties\config.txt" (of waar dat spel onder Windows geïnstalleerd is), maar niet alle resoluties werken goed. (Vooral de verticale resolutie moet niet te hoog worden.)
Hé bedankt, werkt goed op: 1680x1050.
In het begin is wat tekst uitbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1mp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 06:18
iemand al een goede resolutie gevonden om op 1920 x 1080 te spelen?
kan namelijk sommige dingen niet aanklikken als ik hem op deze resolutie zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:48
Voor €5 was dit echt een van de beste aankopen in tijden. Het Tower of Goo level was wel moeilijk maar ben toch geslaagd met 41 gooballs :)

De devs hebben wel een kans gemist om bij het opstarten ook 'reticulating splines' toe te voegen trouwens :p

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
NHJ BV schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:56:
Voor €5 was dit echt een van de beste aankopen in tijden. Het Tower of Goo level was wel moeilijk maar ben toch geslaagd met 41 gooballs :)

De devs hebben wel een kans gemist om bij het opstarten ook 'reticulating splines' toe te voegen trouwens :p
Ook maar gekocht, dit soort innovativiteit aan dat soort prijzen verdient alle steun.

Idd over de reticulating splines. Met onmiddellijk daarachter "Settling IP suit..."

EDIT: uit de eurogamer review
If there's any justice, World of Goo will set the internet aflame and earn its creators a million dollars. The members of 2D Boy should be carried around in chariots while this glory lasts - because at some point, they're going to realise what a murderously high standard they've set for themselves, and run away forever.
Amen to that!

[ Voor 26% gewijzigd door DexterBelgium op 11-03-2009 12:14 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Bor de Wollef schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:19:
De muziek pas inderdaad erg goed bij de game. Wanneer ik World of Goo uit heb gespeeld zal ik eens naar Gish gaan kijken. Ik zag dat die ook via Steam verkrijgbaar is (€9,99).
Ik heb Gish al een hele tijd geleden in de weekend deal gekocht voor 5 dollar (denk ik). Ook een heel leuk spel door dezelfde simpele eenvoud als World of Goo.
Ik rank World of Goo wel hoger maar Gish is absoluut je geld ook waard imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vermaak mij nog steeds super met dit spel. Het is zeer geschikt om af en toe even te spelen. De levels duren over het algemeen niet heel erg lang gelukkig. Gish heb ik ook even bekeken (demo) maar dat vind ik toch iets minder wat betreft sfeer en feel good gevoel. Hulde voor de ingame muziek van World of Goo trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
De soundtrack is trouwens ook los te downloaden:
Music from World of Goo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Soultaker schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:01:
De soundtrack is trouwens ook los te downloaden:
Music from World of Goo
Nice! Dank je voor de tip. Mijn download loopt al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Bor de Wollef schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:11:
Gish heb ik ook even bekeken (demo) maar dat vind ik toch iets minder wat betreft sfeer en feel good gevoel.
Vooruit, kan ik in meekomen maar mocht ie ooit in de weekend deal komen zou ik Gish absoluut wel meenemen.

Ik vind World of Goo iig vooral leuk omdat de levels kort zijn en het lekker wegspeelt 'even tussendoor'. Gecombineerd met de mooie soundtrack kan ik echt uitkijken naar het spelen van deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bor de Wollef schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:11:
Ik vermaak mij nog steeds super met dit spel. Het is zeer geschikt om af en toe even te spelen. De levels duren over het algemeen niet heel erg lang gelukkig. Gish heb ik ook even bekeken (demo) maar dat vind ik toch iets minder wat betreft sfeer en feel good gevoel. Hulde voor de ingame muziek van World of Goo trouwens.
Helemaal mee eens, heb het spel tijdens de Weekend Deal ook maar gekocht. Voor 5 euro echt het beste spel wat in jaren gekocht heb, de gameplay is niet alleen geweldig, de soundtrack is echt ontzettend goed _/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
*bump*

Check GooFans.com vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik wil even melden dat dit een supergaaf spelletje is dat behoorlijk verslavend is door het 'ik moet verder komen!'-gehalte :o

Dit is z'n geld dubbel en dwars waard, ik had 't niet gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met hierboven, amen en hoera.

Alleen superirritant dat de resolutie niet in te stellen is en die soundtrack ook niet uit te schakelen is. Op zich zijn het leuke melodietjes maar echt niét voor herhaling vatbaar (als in 5+ minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Wat betreft resoluties: je kunt de resolutie instelling in de files properties/config.txt in de installatiedirectory (hoewel niet alle resoluties goed werken in de Windows versie; de Linux versie doet dat beter).

Wat betreft achtergrondmuziek: zie Volume Control on Windows.

[ Voor 5% gewijzigd door Soultaker op 02-04-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:06
Je kunt World of Goo nu kopen(downloaden) voor 'whatever you want to pay for' _/-\o_
tot 19 oktober

http://2dboy.com/games.php

Afbeeldingslocatie: http://2dboy.com//images/WoG_orderButton_bday.gif

[ Voor 27% gewijzigd door Pascal op 15-10-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Creatieve actie van ze. Ben benieuwd wie er zo gek is om er even 200 USD+ tegenaan te pl00ren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Laatst online: 10-08-2023
Inderdaad, ben benieuwd of ze de statistieken of in elk geval de excessen ook gaan vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 14:11
had hem al eens gespeeld, nu toch maar gekocht :)

als je trouwens betaald mag je EN de Windows versie, EN de Mac versie, EN de Linux versie downloaden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48
En als je hem nu koopt mag je zelf weten wat je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak dit voor de iphone, verkoop het voor een paar euros in de appstore en je bent BINNEN

EDIT!! : ff gegoogled ;) en hij komt eraan

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Goede zaak. Het lijkt mij een spel welke je redelijk makkelijk kunt porten naar andere platformen mits deze krachtig genoeg zijn voor de berekeningen. Op zich zou een PSP of NDS versie ook leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unable to connect to the internet in world of goo corperation. Moet ik een poort open gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
De communicatie gaat over HTTPS dus als je normaal HTTPS sites (dat zijn van die beveiligde websites) kunt bezoeken zonder proxy zou 't moeten werken.

Ik denk dat er gewoon iets kapot is op de site van 2DBoy, want het forum is daar ook al stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb me hier prima mee kunnen vermaken, zo net ook gekocht dus :)
Hij draait zelfs op mijn Celeron 723 met IGPtje nog acceptabel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb het zojuist gekocht. Een echte must-have.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Uit interesse: wat betalen jullie er nu voor?

(Als je dat kwijt wil, natuurlijk.)

[ Voor 30% gewijzigd door Soultaker op 16-10-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Soultaker schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:18:

Ik had het al ergens gemeld (budget games en aanbioedingen)

Ik probeerde 1 cent (had ook te maken met zo'n aanbieding op een andere site enkel bleek daar toch stiekem een minimum bedrag te zijn) en dan lukte dat ook nog. :o

Ik zit er een beetje over te denken om nog een donatie te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 16-10-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

1 cent vind ik lame eigenlijk. Doneer dan tenminste een paar dollar ofzo. 1 cent straalt echt uit: het is dat het moet maar eigenlijk wil ik dit top spel gratis. Een paar euro vind ik meer respect uitstralen richting deze independent developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:59:
1 cent vind ik lame eigenlijk. Doneer dan tenminste een paar dollar ofzo. 1 cent straalt echt uit: het is dat het moet maar eigenlijk wil ik dit top spel gratis. Een paar euro vind ik meer respect uitstralen richting deze independent developer.
daarom ook moet ik kijken hoe ik een normale donatie kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:02:
Maak dit voor de iphone, verkoop het voor een paar euros in de appstore en je bent BINNEN

EDIT!! : ff gegoogled ;) en hij komt eraan
vraag me af of dat nog werkt. Het spel is nagenoeg gejat door Tiki Towers.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok.. ik krijg vage errors met dit spel . Om te beginnen heb ik Windows 7 64bit en wanneer ik dit spel probeer op te starten blinkt hij een paar keer , je hoort wel geluid etc maar beeld blijf op zwart . Na enkele minuten wanneer je idee krijg dat je geen beeld krijg kom hij toch te voorschijn maar resolutie is helemaal uitgerek :S ( heb momenteel 1920x1200) en kan nergens een optie vinden voor graphics

beter ga ik terug op me wii versie die ik met sneaky methode heb kunnen verkrijgen :) tevens is het zkers een verslaafde spel totaal waard om te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt de graphics via een configfile aanpassen (werkt op hoge resoluties niet lekker, op 2560*1600 gaat dat compleet verkeerd).

Zelf heb ik $5 overgemaakt, ik speel het spelletje heel af en toe, dus geen zin om daar die 20$ voor neer te leggen, maar de developers mogen zeker wel wat zien voor een game die ik zo nu en dan speel en leuk in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe dat heeft nagenoeg geholpen thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Soultaker schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:18:

20$

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

2 euro 50. Geen idee wat dat in dollars is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

5 dollars, zo veel kostte ie ook bij die ene steam actie

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik ben benieuwd of men ook iets van stats gaat publiceren. Ik verwacht een behoorlijke verkoop deze dagen. De uitschieters aan de bovenkant lijken mij ook wel leuk om te weten. De onderkant is natuurlijk gewoon het minimum.

Het zou ook wel leuk zijn als dit de developer aanspoort ene soort uitbreiding te maken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:31:
De communicatie gaat over HTTPS dus als je normaal HTTPS sites (dat zijn van die beveiligde websites) kunt bezoeken zonder proxy zou 't moeten werken.

Ik denk dat er gewoon iets kapot is op de site van 2DBoy, want het forum is daar ook al stuk.
https internet bankieren enzo, geen probleem. Maar ik kan nog steeds niet connecten helaas.

Trouwens wat een casual game zeg. Ik verwachte telkens dat het moeilijker zou worden, meer combinaties van verschillende goo. Krijg je in wereld 4, stapel opdrachten met stenen / programma's. Ik had er een beter gevoel aan over gehouden als de game wat langer doorging en de moeilijkheidsgraad omhoog gooide.

Dit spel deed me een beetje denken aan lemmings/incredible machine, maar daar zat ik volgens mij best vaak vast, ook al was ik 14 ofzo.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Spel net gekocht voor $5. De demo deed het bij mij perfect, maar de fullversion is niet speelbaar -O-
Het spel springt heen en weer tussen fullscreen en een klein zwart vlakje op mijn bureaublad, terwijl ik wel muziek hoor.

Iemand een idee?

Windows 7 trouwens.

edit: nu werkt het opeens wel. Is er nog een manier om de resolutie hoger te krijgen? Het is niet echt scherp nu (maar natuurlijk wel speelbaar :) ).

[ Voor 26% gewijzigd door Gizz op 17-10-2009 17:20 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Laatst online: 28-04-2021
De boel lijkt niet echt fijn te werken onder een hoge resolutie, das jammer,
maar dit spel draait al op een broodrooster geniaal spel.

oh, ik moet duidelijk eens paypal aanmaken, ik zou 12.50 hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gizz schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:00:
Spel net gekocht voor $5. De demo deed het bij mij perfect, maar de fullversion is niet speelbaar -O-
Het spel springt heen en weer tussen fullscreen en een klein zwart vlakje op mijn bureaublad, terwijl ik wel muziek hoor.

Iemand een idee?

Windows 7 trouwens.

edit: nu werkt het opeens wel. Is er nog een manier om de resolutie hoger te krijgen? Het is niet echt scherp nu (maar natuurlijk wel speelbaar :) ).
Je kunt het in een configfile aanpassen.
Soultaker in "[Multi] World of Goo"

Werkt op hogere reso's niet lekker (2560*1600 gaat compleet fout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:48:
[...]

https internet bankieren enzo, geen probleem. Maar ik kan nog steeds niet connecten helaas.

Trouwens wat een casual game zeg. Ik verwachte telkens dat het moeilijker zou worden, meer combinaties van verschillende goo. Krijg je in wereld 4, stapel opdrachten met stenen / programma's. Ik had er een beter gevoel aan over gehouden als de game wat langer doorging en de moeilijkheidsgraad omhoog gooide.

Dit spel deed me een beetje denken aan lemmings/incredible machine, maar daar zat ik volgens mij best vaak vast, ook al was ik 14 ofzo.
Ja probeer de OCD maar eens te halen, dan praten we over makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Inderdaad, het spel uitspelen kan je moeder nog. Kom maar terug als je overal OCD's op hebt, je toren in de leaderboards staat. En dan zijn er nog wat custom levels om je mee te vermaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:33:
[...]

Ja probeer de OCD maar eens te halen, dan praten we over makkelijk.
Er is een verschil tussen een moeilijke puzzel, en iets binnen een gare tijd halen. Of met veel moeite elk klein balletje over te laten waaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dus dan is het weer te moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:02:
Dus dan is het weer te moeilijk?
moeilijke puzzel op lossen > voldoening.
2000 balletjes met de hand sorteren > langdradig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
N.a.v. de Pay-What-You-Want Birthday Sale Wrap-up:

Nederland is niet erg gul (maar beter dan de US/UK):
Afbeeldingslocatie: http://2dboy.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/bycountry.png

En hoera voor de Linuxgebruikers: *O*
Afbeeldingslocatie: http://2dboy.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/dailyavg1.png

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 26-10-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat is die per capita GDP? Is dat het aantal mensen dat het kocht in dat land? Zo ja, dan hebben ze best veel geld met deze actie verdient, aangezien normaal iedereen deze game bijna illegaal had.

Ik heb ze voor elk platform meteen maar gedownload, leek me wel handig just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

GDP = BNP, oftewel wat zet een inwoner in dat land gemiddeld om.

Daarom zijn Brazilianen volgens dit lijstje het gulst (laatste kolom), omdat ze maar $10466 per inwoner omzetten en toch een goede middenmoter zijn met $2,26 gemiddeld voor het spel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Toch wel een beetje vertekend :), de rijke elite van Brazilië koopt mss wel dit spel, maar hun generositeit gaat omhoog door de arme medeburgers. Ik denk niet dat die duizenden straatkinderen die Brazilië rijk is dit spel kochten :P.

Die Stuart van die 150 dollar donatie komt me bekend voor. is die niet van GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Precies wat jij zegt vonden de makers van WoG ook al. Lees de pagina maar eens door waarop die grafiekjes staan :)

Overigens zat ik bovengemiddeld met mijn $5, terwijl ik het zelf aan de lage kant vond.
De Turken laten zich wel weer van hun beste kant zien met gemiddeld $0,19 terwijl de makers pas boven de $0,30 iets aan de transactie overhouden :')

[ Voor 51% gewijzigd door Gizz op 26-10-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Laatst online: 10-08-2023
Yay, cijfertjes! Maar mijn god, wat een lage gemiddelde bedragen. Valt me toch een beetje tegen, maar ja, ik ben wellicht wat naïef wat dat betreft. Ook de meest gulle donatie was minder dan ik had verwacht: $150,-. Dat is natuurlijk wel veel voor een spel, maar juist voor een extremiteit is het minder dan je vaker ziet bij dit soort (semi)donatie-rondes.

Grappig om te zien dat de Linux mensen het gulst zijn, blijkt toch dat we het niet (alleen) voor het gratis doen. En deb-mensen zijn guller dan rpm-mensen :P, vraag me af waarom dat is (als is zonder een N niet zeker of dat significant is).

Ondanks dat Windows mensen het minst gul waren, hebben ze uiteraard waarschijnlijk gezamenlijk wel voor meer omzet gezorgd.
Afbeeldingslocatie: http://2dboy.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/dlbyplatform1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De Deb mensen zijn vooral Ubuntu, terwijl de RPM mensen misschien wat meer de "echte" Linux gebruikers hebben. Die sowieso geen closed source game op hun open source OS willen. Just a wild guess :).

En die donatie, tja het is ook "maar" een spelletje. Wel erg leuk en redelijk origineel, maar had geen donatie van 1000,- verwacht. Of iemand moet net teveel geld hebben en dit spel kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Bij Debian zijn 't anders ook behoorlijke hardliners, waarschijnlijk meer nog dan bij RedHat, SuSE of Mandriva (de grote RPM distro's). ;) Het hangt dan wellicht af van de verhouding Debian/Ubuntu gebruikers onder de kopers.

(Overigens zie ik juist Linux zealots nog wel in staat om óf het spel principieel niet te kopen omdat het niet geheel open-source is, óf er juist een zinnig bedrag voor te betalen, vandaar dat je dan zou verwachten dat de gemiddelde prijs omhoog gaat.)
sub0kelvin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:15:
Yay, cijfertjes! Maar mijn god, wat een lage gemiddelde bedragen. Valt me toch een beetje tegen, maar ja, ik ben wellicht wat naïef wat dat betreft.
Och, ik had het wel verwacht. Mensen die bereid zijn om meer dan $10 voor zo'n spel te betalen hebben het spel waarschijnlijk het afgelopen jaar al gewoon gekocht (zeker na de lovende reviews). Overigens zijn de gemiddelden van een paar dagen terug wat dat betreft ook wel interessant:
Afbeeldingslocatie: http://2dboy.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/histogram.png
Ondanks dat Windows mensen het minst gul waren, hebben ze uiteraard waarschijnlijk gezamenlijk wel voor meer omzet gezorgd.
Daar zat ik ook al over na te denken. Op basis van een snelle berekening van het aandeel van de winst kom ik op 44% voor Windows, 32% voor Linux, en 24% voor de Mac. Windows is dus nog steeds de grootste inkomstenbron, maar hoewel Windows goed is voor tweederde van het aantal verkochte exemplaren, levert het platform dus minder dan de helft van de winst op! En Linux is goed voor een derde van de winst, met slechts 17% van de verkochte exemplaren. (Dit is trouwens na aftrekken van 30 cent op het gemiddelde i.v.m. Paypal fees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan d
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10-2023
Hier is V&A voor

[ Voor 84% gewijzigd door Gropah op 17-10-2013 19:03 ]

Pagina: 1 2 Laatste