Bij Debian zijn 't anders ook behoorlijke
hardliners, waarschijnlijk meer nog dan bij RedHat, SuSE of Mandriva (de grote RPM distro's).

Het hangt dan wellicht af van de verhouding Debian/Ubuntu gebruikers onder de kopers.
(Overigens zie ik juist Linux
zealots nog wel in staat om óf het spel principieel niet te kopen omdat het niet geheel open-source is, óf er juist een zinnig bedrag voor te betalen, vandaar dat je dan zou verwachten dat de gemiddelde prijs omhoog gaat.)
Och, ik had het wel verwacht. Mensen die bereid zijn om meer dan $10 voor zo'n spel te betalen hebben het spel waarschijnlijk het afgelopen jaar al gewoon gekocht (zeker na de lovende reviews). Overigens zijn de
gemiddelden van een paar dagen terug wat dat betreft ook wel interessant:

Ondanks dat Windows mensen het minst gul waren, hebben ze uiteraard waarschijnlijk gezamenlijk wel voor meer omzet gezorgd.
Daar zat ik ook al over na te denken. Op basis van een snelle berekening van het aandeel van de winst kom ik op 44% voor Windows, 32% voor Linux, en 24% voor de Mac. Windows is dus nog steeds de grootste inkomstenbron, maar hoewel Windows goed is voor tweederde van het aantal verkochte exemplaren, levert het platform dus minder dan de helft van de winst op! En Linux is goed voor een derde van de winst, met slechts 17% van de verkochte exemplaren. (Dit is trouwens na aftrekken van 30 cent op het gemiddelde i.v.m. Paypal fees)