Toon posts:

Een nieuwe i7 PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.667 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben al geruime tijd bezig om een nieuw systeem uit te zoeken. Ik heb dan ook constant de berichten op tweakers.net in de gaten gehouden om alle nieuwe ontwikkelingen op computer gebied zo goed mogelijk te volgen. Nu is het zo dat ik het liefst (mits ik alle voorspellingen moet geloven) de Intel Core i7 920 wil aanschaffen met een bijbehorend moederbord. Mijn werkzaamheden op de computer zijn voornamelijk het werken met de ADOBE CS3/CS4 producten en het spelen van spellen. Daarnaast werk ik ook met zogenaamde VSTi's (Virtual Studio Technology -> virtuele muziekinstrumenten). Deze vergen vrij veel van de processor en geheugen (weliswaar heb ik een M-Audio Audiophile 2496 audiokaart maar toch kan het geen kwaad wat extra rekenkracht te hebben). Ik werk met een 26" monitor (1920x1200) met daarnaast een 19" (1280x1024) monitor. -> DualScreen

Mijn keuze viel (in het totaal) op het volgende:

Antec LifeStyle Sonata III 500 Zwart
Intel Core i7 920
Kingston KVR1066D3N7K2/4G
MSI X58 Platinum
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E

Sommige producten hierboven kunnen weliswaar nog veranderd worden (weet überhaupt niet of 500 watt genoeg is) maar zo ziet het er een beetje uit. Nu heb ik een aantal vragen bij deze producten. Het is natuurlijk zo dat deze nieuwe technieken gelijk veel geld uit mijn portemonnee zullen trekken. Daarom heb ik een aantal vragen.
  • Is het beter als ik wacht om zo'n systeem aan te schaffen tot de prijzen dalen en toch maar een Socket 775 PC samen te stellen ipv deze?
  • Ben ik beter af met een processor uit de Q9*** serie? Of toch maar deze i7 Core 920 aanschaffen?
  • Ik zie nog steeds bij de winkels dat DDR3 wordt aangeboden in setjes van 2, wordt dit nog anders in de toekomst? (triple channel)
en eigenlijk de belangrijkste vraag:
  • Zal ik het erg merken wanneer ik bijv de performance van een Q9540 vergelijk met een Core i7 920?
Natuurlijk kunnen jullie ook niet alles weten voordat deze processors daadwerkelijk op de markt zijn, maar advies is nooit ongewenst! ;) (ook opmerkingen op mijn winkelwagen zijn zeer welkom!)

Ik wil zo rond November/December de PC aanschaffen, mijn budget is ongeveer 1000 euro.

Gegroet,

Martijn :)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 00:29
Even wachten, en dan reviews, benchmarks e.d. bekijken lijkt mij het slimst om een configuratie samen te stellen.

Verwijderd

Er zullen vast wel setjes van 3 geheugenreepjes komen, maar waarom wachten als je ze ook los kunt kopen.

Verwijderd

Sowieso triple channel geheugen nemen en niet dual channel voor de rest is het afwachten natuurlijk. ;)

Verwijderd

Er bestaat niet zoiets als triple- of dual channel geheugen. Het wordt geregeld door de geheugencontroller. Of is dat nu anders bij DDR3?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals je in PMG FAQ - welke moet ik kopen kunt lezen gaan we ervanuit dat een tweaker prima zelf z'n hardware uit kan zoeken. De i7 is er nog niet, dus is het nu nog lastig dingen te vinden. De Intel NDA loopt af op 16 november, dus dan zul je meer dan genoeg kunnen vinden.

Omdat boodschappenlijstjes niet de bedoeling zijn gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.