Toon posts:

Bestand past niet op grotere Memorystick ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een image van een dvd op een memorystick zetten. De image staat op mijn hardeschijf en als ik bij eigenschappen kijk is hij 6,42 GB (6.899.048.448 bytes)

Mijn usb-stick is er een van 8 Gb. Als ik daar bij de eigenschappen kijk is er 7.44 Gb (7.997.952.000 Bytes) vrij.

Als ik de image naar deze stick wil kopieeren krijg ik de melding dat de doeldiskette vol is. Dit zou er toch op moeten passen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan. Ben maar een leek op dit gebied.

Tnx

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Welk bestandssysteem heeft de stick? Wordt helemaa niets gekopieerd?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Misschien is de stick wel fat32 geformateerd, zoja, maak daar dan eerst ntfs van.

Verwijderd

Topicstarter
Frankie02 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:42:
Misschien is de stick wel fat32 geformateerd, zoja, maak daar dan eerst ntfs van.
Net even geprobeerd. Rechts geklikt op de verwisselbare schijf en daar op formateren. Daar kan ik alleen voor FAT32 kiezen. ??? doe ik wat fout?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is inderdaad zeer waarschijnlijk een stick die als FAT of FAT32 is geformatteerd. Daarop kun je geen bestanden groter dan 2 respectievelijk 4GB kwijt.
Zie ook dit stukje FAQ: OM FAQ / Beleid
Frankie02 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:42:
Net even geprobeerd. Rechts geklikt op de verwisselbare schijf en daar op formateren. Daar kan ik alleen voor FAT32 kiezen. ??? doe ik wat fout?
Je doet niets fout, bij mijn weten kun je USBsticks alleen als FAT formatteren (default iig).

Je kunt eens kijken of je met 'convert x: /fs:ntfs' de disk kunt omzetten.

[ Voor 53% gewijzigd door TERW_DAN op 15-10-2008 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:55:
Dit is inderdaad zeer waarschijnlijk een stick die als FAT of FAT32 is geformatteerd. Daarop kun je geen bestanden groter dan 2 respectievelijk 4GB kwijt.
Zie ook dit stukje FAQ: OM FAQ / Beleid
K tnx maakt het een stuk duidelijker. Maar is het normaal dat ik niet in NTFS kan formatteren?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Niet echt nee, maar probeer het eens met Disk management?

start - uitvoeren - diskmgmt.msc

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip maar ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen. Zoals ik al zei ben een leek. Moet ik die string gewoon in de command pompt gebruiken?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:57:
[...]
K tnx maakt het een stuk duidelijker. Maar is het normaal dat ik niet in NTFS kan formatteren?
Quote van Raymond Chen:
Go to Device Manager and set the policy of the USB Stick device to "Optimize for Performance". The default is to optimize for Quick Removal, which restricts you to the FAT filesystem.
Ik zou zeggen... probeer het eens :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:54

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ja,waarbij X: de driveletter is van de stick

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
Ok net even die string ingevoerd in de dos prompt en het werkt. Hij is nu aan het kopieeren.

Super bedankt allemaal voor de snelle reacties.

Mag dicht van mij.

Tnx again

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

M2M

medicijnman

Mocht je niet zo moeilijk willen doen of de informatie op je usb-stick niet kwijt willen raken / moeten backuppen, dan zou je ook je dvd-image in kunnen pakken met een (iets geavanceerder dan de standaard windows zipper) inpakprogramma, met split-mogelijkheid. Die split je image in zoveel stukken als je wil, en bij het uitpakken maakt-ie er weer een geheel van.

-_-

Pagina: 1