Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win2k] Terminal Server client mapt geen printers door*

Pagina: 1
Acties:

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-10 09:07
Situatie
  • Terminal server waarop een administratiepakket draait
  • Gebruikers met Windows XP die daar weer verbinding mee maken (zitten niet in een domein)
  • 1 gebruiker heeft een windows 2000 professional en maakt ook verbinding met deze terminal server
De windows XP machine's kunnen gewoon connecten met de terminal server en hun printers worden netjes "overgenomen".

Probleem
De gebruiker op windows 2000 kan echter wel verbinding maken, maar zijn printers worden niet "overgenomen" naar de terminal server.Het vinkje staat uiteraard wel aan in de MSTSC.

Ik kan in de logs van de domeinserver waar hij op zit niks vinden, ook op zijn windows 2000 systeem niet en op de terminal server ook niet.

Iemand nog ideëen waar dit in zou zitten ?

apt-get moo

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen, maar installeer eens een nieuwe versie van de TS client op de W2k machine.

Pvouput live

• Marmotje
Krypt schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:29:
Zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen, maar installeer eens een nieuwe versie van de TS client op de W2k machine.
Al geprobeerd, maar dat bood ook geen uitkomst

apt-get moo

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Is dezelfde printer wel lokaal en op de server bekend?

Vaker gezien dat als een printer niet op pc EN ts herkend worden dat ie, door gebrek aan drivers op de ts, m niet fatsoenlijk wil redirecten.

workaround: de printer sharen en toevoegen op de ts

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 15-10-2008 16:34 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Wat DJSmiley zegt. Zelfde wordt hier aangehaald: \[2003] Printer via RDP installeren

Pvouput live

• Marmotje
Dezelfde printer die de windows XP gebruikers "gebruiken" wordt ook door de windows 2000 bak gebruikt. Tevens heb ik alle drivers voor PCL 5, 6 en PS nog geinstalleerd voor de zekerheid...

Ook geeft hijhem nergens weer in de logs op de TS anders zou die daar toch minstens een melding moeten geven, die printer ken ik niet zoek het maar lekker uit oid...

apt-get moo

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:24

L0g0ff

omg

Krypt geeft idd de oplossing. Werkt het dan nog niet dan moet je even wat RDP en Terminalserver sleutels wegmikken uit je register (HKLM) of je rdp up- of downgraden.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Marmotje

apt-get moo

Pagina: 1