Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2003] Printer via RDP installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 11:14
Ik heb het volgende probleem.
er draait een server ( windows 2003 std edition ) waar gebruikers naar connecten. Maar als je met RDP connect kan je kiezen om je printer ook op de server te laten dedecteren en bestanden via de server op je eigen printer uit te laten printer. Dit gebeurt geheel automatisch zolang windows 2003 maar de juiste drivers heeft, zo niet dan installeert hij ook geen printer.

Dat is nu juist het probleem de server heeft bij bepaalde klanten de drivers gewoon niet. maar om nou alles handmatig te installeren. Is er geen manier waarbij de drivers als je via RDP connect gelijk van je XP,2000 bak (Dit zijn de clients) worden gekopieerd naar de server want meestal is dat gewoon compitable net als dat je een printer shared op een std netwerk.

De volgende opties had ik al bedacht.
1. Drivers handmatig op de server zetten zoals unattended XP cd's met al die sata drivers.
2. Iets via RDP regelen dat net je net als windows netwerk je printer automatisch kan laten installeren/drivers kopieren van de computer waar de printer op staat.

Wat mag er niet aan te pas komen.
1. Eventuele wachtwoorden. alleen RDP wachtwoord omdat de klanten er niet veel verstand van hebben moet het ook zo geautomatiseerd wezen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De normale werkwijze is het pre-installeren van de drivers.

Hoe dat werkt kan je zelfs op je XP doos zien: Printers & Faxes : file > server properties > Drivers > add drivers.

Als je nu je eventlogs goed nakijkt weet je gelijk of je PCL5, 5e of 6 drivers (of combinatie daarvan) mag installeren.

Beetje Printserverbeheer 101 dit...

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 09-02-2006 21:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SmoothTweaker
Dat weet ik dus.. maar als een klant connect naar de terminal server en bij RDP word zijn printer geselecteerd word deze niet automatisch op de server geinstalleert als er geen drivers op de server aanwezig zijn. En hoe ga ik die automatisch van klant naar server laten kopieren

ik wil dus als ik iets op de TS typ via RDP en het afdruk dat het thuis uit de printer komt rollen ( waar ik aan het werk ben dus )

en dat dit misschien basic is weet ik maar er valt nog veel te leren ;) en kon niets over dit verder vinden

[ Voor 32% gewijzigd door SmoothTweaker op 09-02-2006 22:05 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:34
deze tool van ms gebruiken

http://download.microsoft...bf9fbd/TSPDRW_Package.exe

TerminalServer Printer Redirection Wizard

simpelste manier om die drivers erop te krijgen is door de printer te sharen (op de client) en dan met \\computernaam\printernaam te connecten

kon er niets over vinden :? lijkt me sterk, complete volkstammen komen dit probleem dagelijks tegen

of loop je met NL zoektermen op google te zoeken :? :X

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 09-02-2006 22:07 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zwelgje schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:06:

simpelste manier om die drivers erop te krijgen is door de printer te sharen (op de client) en dan met \\computernaam\printernaam te connecten
Ok, en nu heb je geen controle over de clientPC. Wat dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En als je rdp start (op je werkstation) met 'mstsc /console'

Misschien dat dat nog uitmaakt in het printergebeuren, dan neem je namelijk de console (beeldscherm)-sessie over.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_assembler_ schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:25:
En als je rdp start (op je werkstation) met 'mstsc /console'
Leuk bedacht, maar dat heeft niks met het probleem te maken.

• SmoothTweaker
Zwelgje schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:06:
deze tool van ms gebruiken

http://download.microsoft...bf9fbd/TSPDRW_Package.exe

TerminalServer Printer Redirection Wizard
Bedankt voor die terminal server printer redirection wizard zullen hem eens even uittesten :Y)
verder zoals backslash32 al zei hebben wij geen controle over de client en mogen er geen user/pass aan te pas komen. dus \\pcnaam\printer valt al weg. daar was ik ook wel opgekomen

• SmoothTweaker
Krijg het programma niet gedraait op verschillende systemen hier. geeft een error kan de toepassing niet juist initaliseren werkt hij bij jullie wel?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:34
SmoothTweaker schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 10:12:
[...]

Bedankt voor die terminal server printer redirection wizard zullen hem eens even uittesten :Y)
verder zoals backslash32 al zei hebben wij geen controle over de client en mogen er geen user/pass aan te pas komen. dus \\pcnaam\printer valt al weg. daar was ik ook wel opgekomen
het ging maar om het idee, ik had het ook over 'simpelste' mogelijkheid.. nu kan je andere wegen bewandelen

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1