Beste tweakers,
Ik heb een eenvoudige login geschreven waarbij ik tegen een probleem aanloop. Op het moment dat ik de pagina online zet en (op zowel de server als externe computer) inlog de volgende foutmelding krijg:
Er is een fout opgetreden bij het opzetten van een verbinding met de server. Bij het maken van een verbinding met SQL Server 2005(express), wordt deze storing mogelijk veroorzaakt door het feit dat bij de standaardinstellingen van SQL Server geen externe verbindingen zijn toegestaan. (provider: SQL-netwerkinterfaces, error: 26 - Fout bij zoeken van opgegeven server/exemplaar)
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code.
Hieronder mijn code:
Imports System
Imports System.Data
Imports System.Data.SqlClient
Partial Public Class _Default
Inherits System.Web.UI.Page
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
End Sub
Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs) Handles Button1.Click
Dim username As String
Dim password As String
username = Replace$(TextBox1.Text, "'", "''")
password = Replace$(TextBox2.Text, "'", "''")
Dim conn As New SqlConnection
Dim ds As New DataSet
Dim reader As SqlDataReader
Dim sql As String
conn = New SqlConnection("Data Source=SERVER1\SQLEXPRESS;Initial Catalog=IMS_mobile;User Id=elvis;Password=4444;")
conn.Open()
sql = "SELECT user_name FROM users WHERE user_name = '" + username + "' AND password = '" + password + "'"
Dim command As SqlCommand
command = New SqlCommand(sql, conn)
reader = command.ExecuteReader
If reader.HasRows Then
Session("login") = username
Response.Redirect("main.aspx")
End If
End Sub
End Class
Alles draait op windows server 2003 (IIS) met MS SQLExpress 2005.
Firewall staat uitgeschakeld, TCP/IP enabled en Named Pipes enabled.
iemand die ziet wat ik fout doe?
alvast bedankt voor de moeite...
Ik heb een eenvoudige login geschreven waarbij ik tegen een probleem aanloop. Op het moment dat ik de pagina online zet en (op zowel de server als externe computer) inlog de volgende foutmelding krijg:
Er is een fout opgetreden bij het opzetten van een verbinding met de server. Bij het maken van een verbinding met SQL Server 2005(express), wordt deze storing mogelijk veroorzaakt door het feit dat bij de standaardinstellingen van SQL Server geen externe verbindingen zijn toegestaan. (provider: SQL-netwerkinterfaces, error: 26 - Fout bij zoeken van opgegeven server/exemplaar)
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code.
Hieronder mijn code:
Imports System
Imports System.Data
Imports System.Data.SqlClient
Partial Public Class _Default
Inherits System.Web.UI.Page
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
End Sub
Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs) Handles Button1.Click
Dim username As String
Dim password As String
username = Replace$(TextBox1.Text, "'", "''")
password = Replace$(TextBox2.Text, "'", "''")
Dim conn As New SqlConnection
Dim ds As New DataSet
Dim reader As SqlDataReader
Dim sql As String
conn = New SqlConnection("Data Source=SERVER1\SQLEXPRESS;Initial Catalog=IMS_mobile;User Id=elvis;Password=4444;")
conn.Open()
sql = "SELECT user_name FROM users WHERE user_name = '" + username + "' AND password = '" + password + "'"
Dim command As SqlCommand
command = New SqlCommand(sql, conn)
reader = command.ExecuteReader
If reader.HasRows Then
Session("login") = username
Response.Redirect("main.aspx")
End If
End Sub
End Class
Alles draait op windows server 2003 (IIS) met MS SQLExpress 2005.
Firewall staat uitgeschakeld, TCP/IP enabled en Named Pipes enabled.
iemand die ziet wat ik fout doe?
alvast bedankt voor de moeite...