Toon posts:

Geen 5.1 met Blu ray

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de ps3 aangesloten via optische kabel naar mijn reciever kan ik via bluray geen 5.1 signaal krijgen.
Als ik spellen speel of 'gewone' dvd kijk neemt mijn reciever automatisch de juiste kanalen (DD5.1/DTS) over maar bij bluraydisc blijft in stereo staan.Al wat instellingen bekeken in de PS3 maar kom er niet uit.
Wie weet waar het probleem ligt en wat eraan te doen?
Hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik volledig van de BRdisc kwaliteit kan genieten.

Thanxx alvast

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09
Welke film en welke geluidstrack heeft deze? Dolby HD en DTS HD zijn beide backwards compatible met de optische 5.1 uitgang (het HD geluid gaat enkel via HDMI, maar de 'oude' DD en DTS gaan dan via de optische uitgang). Als de film enkel LPCM heeft maakt de PS3 mogelijk enkel een mixdown naar stereo.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
als je 5.1 via je optische kabel doet moet je voor bitstream kiezen. doe je het via hdmi dan moet je voor pcm kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat om de film Cloverfield (volgens mij alleen DD5.1HD) en Running Scared.ZOu het uitmaken dat deze film's alleen DD5.1HD weergeven?En is er dan geen enkele mogelijkheid deze gewoon 5.1 te krijgen ipv stereo?

Heb idd in de instellingen LPCM aanstaan.Moet ik 'm dan dus op Bitstream zetten?
Verder is de PS3 op de plasma met HDMI natuurlijk aangesloten.Helaas op mijn cinema geen HDMI aansluiting dus vandaar die optische.
Ga vanavond wel proberen op bitstream en laat dan mijn bevindingen wel weten.Hopelijk lukt het.

Verwijderd

Ik zou ook even bij de instellingen van je ps3 kijken dat ie ook inderdaad je optische uitgang gebruikt om het signaal uit te zenden.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt.Heb 'm nu op bitstream gezet en de cinemaset neemt nu automatisch het juiste signaal over.
Helaas zijn de BD nog erg prijzig anders had ik al graag een enorme verzameling op willen bouwen.Echt een genot om te kijken.
Kijk op een panasonic TH42pz85 plasma en sinds kort de PS3 aangeschaft als BluRay speler.Ben niet echt een spelletjes type maar Buzz mocht niet ontbreken en speel nu nog wat downloadbare demo's om te kijken wat ik een leuk spel vind om evt te kopen.
Iemand tips waar je goedkoop BD kunt kopen/bestellen?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-02 21:00
Bol.com heeft een BD afdeling(kje), verder moet ik zeggen dat ik best nog wel eens ouderwets naar de 'videotheek' gaat, waar ze bij mij 2 blokken Blu-ray hebben. Misschien is de lokale videotheek bij jou in de buurt er ook verder mee dan je denkt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 18:01

alwinus

Tweaked

check amazon.co.uk en play.com. Ben je al gauw voor 20/21 euro klaar. Heel veel 'engelse' Blu-rays hebben nu ook Nederlandse ondertiteling. Check anders ff forum van dvd.nl. Staat ergens een topic welke bd's allemaal nederlandse ondertiteling hebben (kan het nu niet opzoeken, zit nu op mijn werk ;) )

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

www.hdmoviesource.com

Vooral als je een paar films tegelijk bestelt (3 films of 6 films) passen ze per 3 in een pakketje, verzendkosten zijn ongeveer 11 Euro maar de prijzen liggen daar erg laag (zeker voor de wat oudere releases en/of remastered movies). En zoek even naar de country-coupons; dan krijg je boven bepaalde bedragen sowieso een x % korting.

Tot op heden iets aan 400 Euro aan films laten verschepen; meestal maandag besteld, donderdag in huis (mits op voorraad).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1