• denkeldermans
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo,

Ik heb vandaag de volgende nieuwe onderdelen binnengekregen:

Asus EAH4870/HTDI/512M,512MB, GDDR5, PCI Express x16.
Gigabyte GA-EP45-DS3, Retail.
OCZ StealhXStream, Retail, 500 Watt
G.Skill F2-8000CL5D-4GBPQ,4096MB, 1000MHz, DDr2, PC8000, 2x
Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed.

Gisterenavond en vannacht heb ik samen met mijn vader en broer de pc in elkaar gezet. Alles is naar behoren aangesloten (Denken wij tenminste). Maar als we alles aansluiten (beeldscherm, muis etc) en we zetten hem hierna aan dan gaan alle fans draaien van de proc, videokaart en voeding maar krijgen we geen beeld en horen we ook geen piepjes. We snappen niet hoe dit komt en willen daarom graag geholpen worden ,

We hebben al geprobeerd om er een andere videokaart erin te doen, ook hebben we zo weinig mogelijk hardware aangesloten en maar 1 reepje geheugen er in gedaan. De Hardeschijf niet aangesloten, dvd speler niet aangelosten.
Maar dit alles heeft helaas geen effect gehad.

Als je meer informatie nodig hebt om te helpen zeg het dan even.

Gr Dennis

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is wel handig.
Al bios reset geprobeerd?

• denkeldermans
Ja, Sorry, ik wist niet zeker waar ik het moest plaatsen, En mij lijkt dit toch een hardware probleem, Hoe reset ik de bios? :/

• Nixy
  • Laatst online: 17-11-2025
Heb je echt alle kabeltjes aangesloten ?
24 pins op het moederbord
4 ( of 8 ) pins op het moederbord, meestal tussen het I/O Panel en de processor socket in (<-- wordt nog al eens vergeten ^.^)
6 ( en/of 8 ) pins in de video kaart

Een BIOS reset kan misschien ook nodig zijn.

Edit: BIOS reset kan gedaan worden door het batterijtje wat op het MoBo zit er uit te halen, samen met nog wat andere trucjes (jumpertjes etc.). Dit kan allemaal hier op GoT gevonden worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Nixy op 15-10-2008 11:21 ]

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

denkeldermans schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:16:
Ja, Sorry, ik wist niet zeker waar ik het moest plaatsen, En mij lijkt dit toch een hardware probleem, Hoe reset ik de bios? :/
Staat in de handleiding. :) Meestal een jumper verzetten of de batterij eruit.

:w Welkom op GoT trouwens.

ARME AOW’er

• denkeldermans
Ok, Naast de processor zit nog wel iets waar 6 pins in moeten ja ><, Ik ben niet zo ervaren qua hardware dus zou niet weten waar die vandaan moet komen. Dus wacht ik maar tot mijn broer vanavond terug is. Of jullie moeten me het even kunnen uitleggen :P. Ik heb het batterijtje eruit en erin gehaald, Dit had geen nut in ieder geval.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

denkeldermans schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:29:
Ok, Naast de processor zit nog wel iets waar 6 pins in moeten ja ><, Ik ben niet zo ervaren qua hardware dus zou niet weten waar die vandaan moet komen. Dus wacht ik maar tot mijn broer vanavond terug is. Of jullie moeten me het even kunnen uitleggen :P. Ik heb het batterijtje eruit en erin gehaald, Dit had geen nut in ieder geval.
Zoals gezegd, kijk gewoon in de handleiding daar staat het echt duidelijk in. (ik denk trouwens niet dat dit gaat helpen, dat helpt meestal alleen als je een instelling verkeerd hebt gezet, maar daarvoor heeft de PC wel eerst moeten werken ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Haan op 15-10-2008 11:35 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Van je voeding doh :P Logisch dat ie niet boot als je dat kabeltje niet aansluit.

Verwijderd

6 pins? Zou ik niet doen, krijg je kortsluiting. ;)

• Nixy
Die 6 pins (goh.. ik dacht dat het alleen 4 of 8 was, maakt niet uit, iedereen moet leren O-) ) geeft extra vermogen aan je North Bridge (de chip die alle communicatie tussen de losse onderdelen van de computer mogelijk maakt) en aan de processor zelf ook als het goed is. Op oudere MoBo's zal je dit niet zo vaak tegen komen, maar op nieuwere borden steeds vaker omdat er meer vermogen nodig is om alles te laten draaien.

Deze 6pins connector zal waarschijnlijk gewoon 'fool proof' zijn. Oftewel: je kan de kabel er maar op 1 manier in doen, dus je kan niet fout zitten.
Het kabeltje in kwestie komt gewoon uit de voeding zetten, maar als je er niet zeker van bent, wacht dan maar even op je vader en/of broer :)

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Geen 6-pins maar 8-pins. Deze moet aangesloten worden aangesloten en is een mogelijke verklaring voor je probleem. De kabel(s) die jij zoekt zijn de 4+4 P4 CPU power. Sommige voedingen hebben maar 1x4-pins. In de meeste gevallen werkt dat ook, maar soms ook niet. Even het boekje van je moederbord daarvoor raadplegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.enermaxusa.com/catalog/images/ps_701ax2_4_big.jpg

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Nixy
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:34:
[...]

6 pins? Zou ik niet doen, krijg je kortsluiting. ;)
Kortsluiting ? Hebben we het over dezelfde aansluiting :P ?

• Avalaxy
Nixy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:37:
[...]

Kortsluiting ? Hebben we het over dezelfde aansluiting :P ?
Op het moederbord past maar 4p of 8p, geen 6p. Dat bedoelt hij.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ja ik denk dat jullie het over dezelfde aansluiting hebben :P Maar zoiezo bestaat er volgens mij geen 6-pins P4 aansluiting.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• justin_ma1
  • Laatst online: 16-02-2024
ik heb het zelfde probleem en alles is goed aangesloten.
ik had eerst een ep45 ds3r die deed het al helemaal niet

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

justin_ma1 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:41:
ik heb het zelfde probleem en alles is goed aangesloten.
ik had eerst een ep45 ds3r die deed het al helemaal niet
Misschien is het verstandiger om je eigen topic hierover te maken i.p.v een topic the hijacken.

• denkeldermans
Ik heb even foto's gemaakt voordat ik iets fouts ga doen :D, Hier foto van aansluitingen rond de processor. Als je er meer wil zeg het dan even.

[url=http://img204.imageshack.us/my.php?image=p1070710vz0.jpg[/url]

[ Voor 10% gewijzigd door denkeldermans op 15-10-2008 11:46 ]

• Haan

Haan

dotnetter

wjjkoevoets schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:41:
Ja ik denk dat jullie het over dezelfde aansluiting hebben :P Maar zoiezo bestaat er volgens mij geen 6-pins P4 aansluiting.
Er is natuurlijk wel een 6-pins aansluiting, maar die moet in de videokaart. (misschien dat de kaart van de TS daar zelfs 2x6pins voor nodig heeft?)

edit:
zo te zien inderdaad 2x: Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/2315/2315_l.jpg
denkeldermans schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:45:
Ik heb even foto's gemaakt voordat ik iets fouts ga doen :D, Hier foto van aansluitingen rond de processor. Als je er meer wil zeg het dan even.

[url=http://img204.imageshack.us/my.php?image=p1070710vz0.jpg[/url]
Daar waar je die pijltjes hebt getekend moet inderdaad een 8-pins, of 2x4-pins connector van de voeding in. Deze passen maa rop 1 manier, dus opzich kan je niets fout doen. (of je moet zo stom zijn om zo'n connector met grof geweld er in te douwen, dan fikt het wel door ja..)

[ Voor 50% gewijzigd door Haan op 15-10-2008 11:50 ]

• denkeldermans
Klopt ja, Wou hier net een foto van posten. ><

Heb er nu wel even een 8800gts 320 mb inzitten omdat ik daarmee gisteren even getest heb. Hier zit wel maar 1 aansluiting in.

[ Voor 58% gewijzigd door denkeldermans op 15-10-2008 11:50 ]

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Maar dan praten we dus niet langer meer over een P4 aansluiting, want die is er dus niet. ;)

denkeldermans: Die moet aangesloten worden anders gaat het hele verhaal niet werken.

• Haan

Haan

dotnetter

Dus om even samen te vatten:
• Bij de processor: 2 x 4-pins connector
• Bij de videokaart: 2x 6-pins connector

• denkeldermans
Ok, Maar ik vind echt geen stekkertje die daar inpast -.-', Er is er wel 1, maar die moeten normaal gesproken beide in de videokaart, nu hangt er wel 1 los omdat er een andere in zit, Maar die red het niet daarheen. Kan ook zijn dat ik het fout heb natuurlijk.

Edit: Had nog een los kabeltje liggen van mijn oude videokaart, Deze past daar inderdaad in, Is een 6 pins.

[ Voor 17% gewijzigd door denkeldermans op 15-10-2008 11:55 ]

• Haan

Haan

dotnetter

denkeldermans schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:52:
Ok, Maar ik vind echt geen stekkertje die daar inpast -.-', Er is er wel 1, maar die moeten normaal gesproken beide in de videokaart, nu hangt er wel 1 los omdat er een andere in zit, Maar die red het niet daarheen. Kan ook zijn dat ik het fout heb natuurlijk.
Ik denk dat je verloopstukjes nodig gaat hebben. Van de site van de fabrikant van de voeding:
Connectors:
1 x 20+4-pin ATX
1 x 4-pin CPU
1 x 6-pin PCI-E
2 x SATA
4 x Peripheral
1 x Floppy
Je komt dan sowieso 1 x 4-pin en 1 x 6-pin tekort..

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Je moet ook geen stekker van die videokaart erin proberen te plaatsen dit is namelijk een 6-pins stekker. Je bent op zoek naar een 4-pins aansluiting, zoals te zien is in het plaatje. Sommige voedingen hebben 1x4-pins en de wat nieuwere hebben 2 van deze stekkertjes.

• denkeldermans
Ok, Welke kabeltjes zijn dit dan precies die ik bij moet hebben, Dan rij ik even langs het computerwinkeltje hier in het dorp.

• Avalaxy
denkeldermans schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:59:
Ok, Welke kabeltjes zijn dit dan precies die ik bij moet hebben, Dan rij ik even langs het computerwinkeltje hier in het dorp.
Dude, die zitten gewoon aan je voeding :P

• denkeldermans
EDIT

[ Voor 97% gewijzigd door denkeldermans op 15-10-2008 12:05 ]

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Avalaxy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:01:
[...]

Dude, die zitten gewoon aan je voeding :P
Inderdaad, je moet wel blijven lezen he! Sommige moederborden werken met 4-pins ondanks dat ze een 8-pins aansluiting hebben. Dit is niet altijd het geval, raadpleeg het moederbord boekje of het mogelijk is om alleen een 4-pins te gebruiken. Als je 2 van die 4-pins stekkertjes hebt dan gebruik je ze allebei. Iedere moderne voeding waaronder de jouwe heeft gewoon minstens 1 4-pins stekker. Je hoeft dus niet per se een verloopstukje te kopen ALS er het met 4-pins werkt. Zoals ik al zei, lees je moederbordhandleiding hiervoor!

[ Voor 13% gewijzigd door wjjkoevoets op 15-10-2008 12:05 ]

• denkeldermans
Ok.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst, welkom op GoT :)

We verwachten hier dat je voordat je een topic opent eerst zelf aan de slag gaat om je probleem op te lossen. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is een prima beginpunt, maar daarvan zie ik eigenlijk niets terug in je topicstart.
Daarnaast stel je vragen die met minimale eigen inzet prima te achterhalen zijn, bijvoorbeeld door de PMG FAQ door te nemen.

Dit topic gaat op slot vanwege gebrek aan inzet. Mocht je na het doornemen van de FAQs nog steeds tegen problemen aanlopen kun je altijd nog een topic openen, maar neem dan wel even het PMG Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.