Verwijderd

Topicstarter
Dit is de huidige situatie. Ik heb mijn DVD speler op de component aansluiting van mijn TV gezet. Prachtig beeld, heel happy mee.

Ik heb een Wii gekocht, en ik wil toch wel in 480p kunnen spelen, dus ik heb hiervoor een component kabel nodig. De composite kabel die erbij zit is gewoon shit.

Ik heb rondgekeken op internet, en een goeie switch is toch wel erg duur. Die dingen van 15 Dollar op eBay lijken me niet echt fantastisch. Bovendien wordt de kabellengte dan groter, wat ook de kwaliteit niet ten goede komt. Dus, ik zit te denken om mijn DVD speler op RGB scart te zetten. In hoeverre denken jullie dat hier zichtbaar kwaliteitsverlies is? De DVD speler draait ook op 480p, is dit ook mogelijk via RGB scart?

In het menu van de DVD speler kan ik kiezen voor "Component, RGB Scart en S-Video Scart"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 20:28 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kwaliteitsverlies is nihil, zeker niet op die resolutie.

Maar waarom niet gewoon testen; RGB-SCART blokje kost 20 cent ofzo... Je bent langer bezig met typen hier dan een kabel ompluggen op je TV.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:29:
Kwaliteitsverlies is nihil, zeker niet op die resolutie.

Maar waarom niet gewoon testen; RGB-SCART blokje kost 20 cent ofzo... Je bent langer bezig met typen hier dan een kabel ompluggen op je TV.
Als ik hem op scart-RGB ga zetten, neem ik uiteraard wel een goeie kabel van 20-30 euro ;)

En dat laatste is niet waar. Ik zit hier chill op mijn reedt voor de computer met een kopje koffie erbij. Als ik kabels om moet pluggen moet ik half in een kast klimmen.

Waarom krijg ik hier constant het idee dat niemand het hier leuk vindt als je ook maar iets post? Een hoop huilerts hierzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 20:33 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:32:
[...]

Als ik hem op scart-RGB ga zetten, neem ik uiteraard wel een goeie kabel van 20-30 euro ;)
Owja, stom... Ik dacht even dat je (zoals bij sommige apparatuur) je huidige RGB-Compo-kabel in zo'n SCART-blokje kun pluggen en die in je TV kon pluggen. Maar even tussen ons; de kwaliteit van de kabel maakt niet zo heel veel uit alsmede de resolutie is dusdanig laag dat je hier geen tientallen procenten kwaliteitsverlies door gaat krijgen. En sommige DVD-spelers geven op SCART juist een iets mooier beeld dan andere spelers.

offtopic:
Huilerts lijken er alleen maar te zijn; komt voornamelijk door een gebrek aan info die gemiddeld in een topic wordt verstrekt over wat er zelf al is uitgezocht/getest

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 14-10-2008 20:39 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat de kwaliteit hetzelfde is, als je inderdaad op 480p kan uitsturen.

Welke speler heb je?

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:35:
[...]

Owja, stom... Ik dacht even dat je (zoals bij sommige apparatuur) je huidige RGB-Compo-kabel in zo'n SCART-blokje kun pluggen en die in je TV kon pluggen. Maar even tussen ons; de kwaliteit van de kabel maakt niet zo heel veel uit alsmede de resolutie is dusdanig laag dat je hier geen tientallen procenten kwaliteitsverlies door gaat krijgen. En sommige DVD-spelers geven op SCART juist een iets mooier beeld dan andere spelers.

offtopic:
Huilerts lijken er alleen maar te zijn; komt voornamelijk door een gebrek aan info die gemiddeld in een topic wordt verstrekt over wat er zelf al is uitgezocht/getest
Kabels van 60 euro vind ik inderdaad ook overdreven, maar tussen een kabel van 10 euro bij de mediamarkt uit de grabbelbak en een kabel van 30 euro van dat duitse merk (oldenbach ofzo) zit toch wel merkbaar verschil?

Ik vind het verschil tussen 460i en 460p wel de moeite, maar ik weet niet of dat ook via scart-rgb kan?
Ik denk dat de kwaliteit hetzelfde is, als je inderdaad op 480p kan uitsturen.

Welke speler heb je?
Een JVC, een van de topmodellen van 2 jaar geleden... Typenummer weet ik niet precies. Der zit ook DivX op en zo...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 23:07 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:05:
[...]

Kabels van 60 euro vind ik inderdaad ook overdreven, maar tussen een kabel van 10 euro bij de mediamarkt uit de grabbelbak en een kabel van 30 euro van dat duitse merk (oldenbach ofzo) zit toch wel merkbaar verschil?
Er zal ongetwijfeld een verschil zitten tussen een kabel van 10 Euro of 60 Euro maar de vraag blijft dan spelen: ga je het verschil zien op die resolutie of je TV? Geen idee trouwens wat voor mooie of krakkemikkerige TV je hebt maar als je bijvoorbeeld een fijne Philips 100Hz hebt, zou ik misschien wel iets meer investeren in een kabel dan als je een 52cm Sanyo uit '88 hebt staan. ;)

Er is over kabels vrij veel gesproken op GoT; felle discussies over geweest maar echt een bewijs voor kwaliteit vs. prijs is in een aantal gevallen niet gevonden.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
480p is ntsc, 576p is pal.
Overigens staat er op de dvd 576i.
Het kwaliteitsverschil gaat hem dus zitten in het deinterlacen dat dus of door je tv of door je dvd-speler kan gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Er zal ongetwijfeld een verschil zitten tussen een kabel van 10 Euro of 60 Euro maar de vraag blijft dan spelen: ga je het verschil zien op die resolutie of je TV? Geen idee trouwens wat voor mooie of krakkemikkerige TV je hebt maar als je bijvoorbeeld een fijne Philips 100Hz hebt, zou ik misschien wel iets meer investeren in een kabel dan als je een 52cm Sanyo uit '88 hebt staan.

Er is over kabels vrij veel gesproken op GoT; felle discussies over geweest maar echt een bewijs voor kwaliteit vs. prijs is in een aantal gevallen niet gevonden.
Een JVC 82 cm CRT. Al een paar jaar oud maar alles zit er in. Dat ding maakt via upscaling een resolutie van 1250i. Was uniek toen. Ik zat toen te twijfelen tussen deze en de pixel plus varianten van philips maar ik vond dit nog zelfs mooier.
Soldaatje schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:16:
480p is ntsc, 576p is pal.
Overigens staat er op de dvd 576i.
Het kwaliteitsverschil gaat hem dus zitten in het deinterlacen dat dus of door je tv of door je dvd-speler kan gebeuren.
Ahaa. Okay, Ik denk dat ik mijn antwoord heb. Ga denk ik een goeie scart-rgb kabel aanschaffen ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 23:29
Het is inderdaad een kwestie van proberen. YUV en RGB zijn uitwisselbaar, alleen worden ze anders getransporteerd waardoor YUV minder gevoelig is voor signaalstoringen (en nog wat andere voordelen die in deze situaties niet echt van belang zijn).
Het verschil zal 'm in dit geval kunnen zitten in verschillende electronica en verwerking.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb nog nooit een 480p of 576p signaal via scart verstuurd zien worden. Dit kan alleen via component (en vga/dvi/hdmi). Scart is altijd interlaced.

Als je je dvd speler via scart aansluit kan je natuurlijk makkelijk zelf vergelijken of dit zichtbaar slechter is dan component.
Pagina: 1