Toon posts:

Op zoek naar media player met netwerkmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een media player waarmee ik dvd's en cd's kan afspelen en welke netwerkmogelijkheden heeft.

Het probleem is dat ik niet altijd mijn computer aan wil zetten als ik muziek wil luisteren (ik heb al mijn cd's geript), en ik heb op het moment geen dvd speler.

Mijn eisen:
Playback
- dvd, cd
- flac, mp3, h264

Netwerk
- DHCP of een andere manier om muziek library uit te lezen
- Video streamen van pc
- evt Audioscrobbler plugin

Ik heb al veel gehad aan dit topic en volg al een tijdje de ontwikkelingen rond de PopcornHour en TVix producten. Dit zouden voor mij ideale apparaten zijn als deze ook cd's en dvd's konden afspelen.
Na een aantal dagen research heb ik nog steeds geen ideale oplossing gevonden.. Wie kan mij helpen?

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:23

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Tsja het blijkt lastig wat vinden wat precies aan de wensen voldoet. Mijn wensen zijn wat anders maar ook ik km er nog neit uit. Dat de nieuwe media spelers geen DVD speler ingebouwd hebben (kost dat zoveel extar aan licensies en/of import of zo?) maakt het wel lastig. Ik kwam via www.mpcclub.com wel de iTAB 36HD tegen maar die voldoet niet aan jouw h264 eis als ik de mpcclub.com review goed begrijp.

Misschien dat de nog te releasen Dune HS Center of de goedkopere versie Dune BD Prime wat voor jou wordt... Maar ook dat nieuws lees ik net op mpcclub.com dus ben zelf geen expert.
Succes. :)

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 18:59
Ik ben net als jou opzoek naar een media player met netwerk. Echter ben ik alleen maar media players tegen gekomen die muziek van een netwerkbron kunnen afspelen via windows media library. Dus niet vanaf een netwerkshare of ftp o.i.d.

Ray-zor;
Enig idee wanneer die Dune uitkomt? Want die klinkt opzich wel goed. Ik ben alleen benieuwd wat de technische specificaties van dat ding zullen worden :)

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mattie84 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:44:
Ik ben net als jou opzoek naar een media player met netwerk. Echter ben ik alleen maar media players tegen gekomen die muziek van een netwerkbron kunnen afspelen via windows media library. Dus niet vanaf een netwerkshare of ftp o.i.d.

Ray-zor;
Enig idee wanneer die Dune uitkomt? Want die klinkt opzich wel goed. Ik ben alleen benieuwd wat de technische specificaties van dat ding zullen worden :)
Kijk even in de talloze topics over Networked Media Tank of de Conceptronic allesspeler, of in de links hierboven. Staat vol met netwerkmediaspelers die streamen vanaf SMB of NFS shares, dus vanaf elk opslagapparaat dat je in een netwerk kan hangen. Geen pc of Windows nodig.

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:23

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

drfruit schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:36:
[...]

Kijk even in de talloze topics over Networked Media Tank of de Conceptronic allesspeler, of in de links hierboven. Staat vol met netwerkmediaspelers die streamen vanaf SMB of NFS shares, dus vanaf elk opslagapparaat dat je in een netwerk kan hangen. Geen pc of Windows nodig.
Inderdaad. Zo'n beetje elke media streamer van de afgelopen (anderhalf) jaar kan muziek van netwerk shares en NASsen streamen. Zelfs ik had dat begrepen en ik weet niet eens wat SMB of NFS is. :X .
Anyway, in de verschillende Consumentenelektronica rubrieken op GoT staan flink wat (ervarings-)topics over verschillende spelers. Ook is www.mpcclub.com een zeer goede bron van reviews en ervaringen.

@Mattie: Zoals ik al zei, ik ben totaal geen expert en herhaal hier enkel wat ik ergens heb gelezen. Over de Dune HD apparten was het laatste nieuws op mpcclub.com. Maar die site ligt even plat dus kan niet linken.

Edit: Linkie naar het nieuws over de Dune HD spelers.

[ Voor 7% gewijzigd door Ray-zor op 15-10-2008 22:18 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
een ouwe xbox met xbmc. heeft dvd-speler, speelt alle formaten af, scrobblet naar last.fm, kan je last.fm stations luisteren. heeft bijna alle denkbare netwerkmogelijkheden maar ook standalone kan je er prima mee uit de voeten als je er een fatsoenlijke harde schijf in gooit. .
meer hier: [XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII

Verwijderd

Topicstarter
Het Xbox media center is echt een complete optie! dvd/cd, flac.. de netwerkmogelijkheden uiteraard. Ik heb ook gehoord dat de user interface goed werkt. Maar eigenlijk heb ik geen zin in nog een gameconsole en ik gebruik geen Windows :x

De Dune apparaten zien er stuk voor stuk ook goed uit, al hangt er wel een fors prijskaartje aan..
Wat misschien ook een mogelijke optie is is een PopcornHour met een usb dvd speler, al is dat misschien wat omslachtig.
Ray-zor schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:48:
[...]
Inderdaad. Zo'n beetje elke media streamer van de afgelopen (anderhalf) jaar kan muziek van netwerk shares en NASsen streamen.
Daar ga ik dan maar even research naar doen :) Heeft iemand misschien nog een tip?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:08:

Daar ga ik dan maar even research naar doen :) Heeft iemand misschien nog een tip?
Ja, dat is ook precies je tip: iets meer zelf research doen; je hebt nu een zet in de goede richting gekregen :Y

Wise enough to play the fool

• LCK
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 21:26

LCK

(Omgebouwde) XBOX met XBMC (Xbox Media Center) is een toppertje!

Alleen, de XBOX kan geen HD (264) content afspelen...
Pagina: 1