Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] BSOD en 4gb[FIX]!

Pagina: 1
Acties:

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-11 11:07
Morgen,

Ik liep nu zelf al enige tijd te kloten met mijn nieuw systeem de specs zijn als volgt.

MSI P6N SLi-F V2
Intel Core 2 Quadro Q6600
4GB OCZ Reaper HPC
XFX GeForce 9600GT 512MB
2x Western digital 320 GB harddisk (RAID 1)
Windows Vista Business 64 BIT

Nu had ik al enige tijd STOP bsod's en bsod's met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ik dacht eerst dat het aan mijn geheugen lag dit kloptte ook er was een reepje van 2 gb kapot. echter had ik hierna nog steeds het zelfde probleem ben ik verder gaan zoeken maar ik kon niks vinden.

Gisteren heb ik uit wanhoop mijn moederbord omgeruild ook dit hielp niet. Ben ik gister avond tot laat bezig geweest met googlen kwam ik tot mijn verbazing dit KB Artikel tegen. Deze fix wordt dus blijkbaar niet verspreid via Windows Update want mijn systeem was up 2 date! Na deze patch geinstalleerd te hebben heb ik nergens meer last van.

Waarom post ik dit?
De Quadcore's zijn heel erg in trek de laatste tijd samen met de 4GB ram en een OS van 64 BIT. Ik post dit alleen maar ter informatie en hiermee hoop ik aardig wat google uurtjes van mede tweakers te besparen!

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

This problem was first corrected in Windows Vista Service Pack 1.
Dat stukje ook gelezen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

No offence maar als je een Business-Editie van Vista hebt, kan/mag je toch gewoon de laatste ISO van TechNet halen en installeren op je machine. Volgens mij heb je dan een SP1-uitvoering tot je beschikking staan en had je je hoofd niet hoeven breken over een onbekend patch... ;)

*edit*
Geen idee of je de zoek-functie had gebruikt maar Blauw scherm error Vista heeft ook e.e.a. aan info over je probleem&oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 14-10-2008 21:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-11 11:07
Alleen zo jammer dat het niet gefixxed is in Vista SP1, deze draait al sinds de release op de pc en toch elke keer een bsod. Nu die patch geinstalleerd en nergens last van...

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.