Hallow,
ik heb hier net een systeempje samengesteld:
- Asus P5N-T deluxe
- Intel Pentium 2 Duo 3.0Ghz E8400
- 2x Asus Gforce EN8600GT in SLI
- 2x kingston 2Gb ram
- Samsung 500Gb
- Antec 460W atx voeding (20 pin connector), recup van men oude pc.
Nu warmt mijn CPU geweldig op, ik kom niet tot het installeren van een OS, want hij schakelt af wegens te hoge temp.
Wat me zeker niet zint is dat mijn moederbord voorzien is van een e-atx powerslot (24 pins), en dit dus niet helemaal vol zit met mijn 20 pin connector (duh).
Waarschijnlijk zal dus mijn CPU zo hard opwarmen wegens de verkeerde spanning?
Nu was mijn vraag:
valt dit op te lossen door een 20pin --> 24 pin connector te kopen, of hang ik eraan om een hele nieuwe voeding te kopen (niet dat dit een probleem is, maar als werkende mens heb ik geen tijd op overschot).
Any info is greatly appreciated
Cheers
PS: qua vermogen denk ik dat de voeding wel voldoet, ze powert enkel een MoBo, HDD en cd-rom. De Graka's hebben geen extra power nodig.
ik heb hier net een systeempje samengesteld:
- Asus P5N-T deluxe
- Intel Pentium 2 Duo 3.0Ghz E8400
- 2x Asus Gforce EN8600GT in SLI
- 2x kingston 2Gb ram
- Samsung 500Gb
- Antec 460W atx voeding (20 pin connector), recup van men oude pc.
Nu warmt mijn CPU geweldig op, ik kom niet tot het installeren van een OS, want hij schakelt af wegens te hoge temp.
Wat me zeker niet zint is dat mijn moederbord voorzien is van een e-atx powerslot (24 pins), en dit dus niet helemaal vol zit met mijn 20 pin connector (duh).
Waarschijnlijk zal dus mijn CPU zo hard opwarmen wegens de verkeerde spanning?
Nu was mijn vraag:
valt dit op te lossen door een 20pin --> 24 pin connector te kopen, of hang ik eraan om een hele nieuwe voeding te kopen (niet dat dit een probleem is, maar als werkende mens heb ik geen tijd op overschot).
Any info is greatly appreciated
Cheers
PS: qua vermogen denk ik dat de voeding wel voldoet, ze powert enkel een MoBo, HDD en cd-rom. De Graka's hebben geen extra power nodig.