HD en DVD-speler op 1 kanaal....max UDMA/2?

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 18:25
Ik had nog een oude harde schijf en wilde deze wel op mijn computer aansluiten. Helaas blijkt nu dat mijn moederbord nog maar 1 ide-aansluiting heeft. Op deze aansluiting zit al mijn dvd-brander. Ik krijg het echter niet voor elkaar om de harddisk op meer dan UDMA/33 te krijgen. Ik neem aan dat dit komt door de invloed van de DVD-speler. Is er een mogelijkheid om dit te fixen, bijvoorbeeld door ze op een ander kanaal te zetten oid?

Oh ja, hdd is udma/100 of 133, OS is Vista Ultimate met de standaard ide drivers geinstalleerd (dus niet de nforcedrivers)

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door M_V op 13-10-2008 12:04 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:42
Hoe zit het met master/slave instellingen? Kijk hier even: OM FAQ / Beleid

Specs

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gebruik je wel een 80 aderige kabel? anders heb je met 2 devices sowieso een fallback naar ata/33 ?

404 Signature not found

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Daarnaast moet je ook even meten of hij ook daadwerkelijk naar UDMA/2 teruggeschakeld is. Veel moderne IDE-controllers kunnen beide apparaten op hun eigen snelheid benaderen, dus dan meet je bij je HDD alsnog een burstrate boven de 33 MB/s. Probeer maar met HDtune bijvoorbeeld.

Het ook kan ook een 'nadeel' zijn aan je IDE-controller, wellicht heb je een aparte controller (Jmicron bijvoorbeeld) en die kunnen wat minder praktisch zijn.