HP laptop --> nieuwe brander (slimline?)

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb een hp 9750 laptop. Sinds vandaag doet mijn brander het niet meer. Heb geprobeerd hem schoon te blazen met perslucht en heb hem opnieuw geinstalleerd. Zodra er een disc in gaat vertraagd mijn laptop enorm. Hij probeert de dvd te lezen maar het lukt in geen enkel geval. Ik ga er nu van uit dat de brander is overleden. Mocht iemand nog ideen hebben om hem tot leven te wekken dan hoor ik dat graag.

Ik heb geen zin om mijn laptop af te geven aan HP en heb best wat tientjes over voor een nieuwe brander. Tot op heden heb ik alleen ervaring met het vervangen van desktop onderdelen. Weet iemand of de slimline writers standaard werken met mijn laptop. Ik zag op pricewatch er een aantal staan.

p.s.
Ik heb flink gegoogeld. Bijvoorbeeld gezocht naar "slimline writer compatibility" maar zonder resultaat. Ook met de sites van plextor, hp of samsung kom ik niet verder.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

michielvz schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:54:
Ik heb een hp 9750 laptop. Sinds vandaag doet mijn brander het niet meer. Heb geprobeerd hem schoon te blazen met perslucht en heb hem opnieuw geinstalleerd. Zodra er een disc in gaat vertraagd mijn laptop enorm. Hij probeert de dvd te lezen maar het lukt in geen enkel geval. Ik ga er nu van uit dat de brander is overleden. Mocht iemand nog ideen hebben om hem tot leven te wekken dan hoor ik dat graag.

Ik heb geen zin om mijn laptop af te geven aan HP en heb best wat tientjes over voor een nieuwe brander. Tot op heden heb ik alleen ervaring met het vervangen van desktop onderdelen. Weet iemand of de slimline writers standaard werken met mijn laptop. Ik zag op pricewatch er een aantal staan.

p.s.
Ik heb flink gegoogeld. Bijvoorbeeld gezocht naar "slimline writer compatibility" maar zonder resultaat. Ook met de sites van plextor, hp of samsung kom ik niet verder.
Kun je niet kijken of er ergens spareparts te krijgen zijn voor laptop? Je weet dan namelijk zeker dat het werkt en past

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het enige wat er echt afwijkt van your average laptop brander is het frontje wat zorgt voor de nette aansluiting aan je behuizing, en de adapter aan de achterkant.
En zelfs die zijn de laatste tijd behoorlijk standaard.

Je kan altijd bij HP zoeken op de standaard replacement parts, en die verder nakijken.
Of uiteraard gewoon op de gok een slimline halen die voldoet aan de afmetingen.
(Heb dat zelf ook gedaan voor mijn vorige laptop, enkel het front niet overgezet. Maar ik had wel DVD+/- en DL daarna :P )

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 12-10-2008 21:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Even nagekeken op de site van hp en op andere aanbieders van losse onderdelen maar vind geen vervangende brander. Ik ga dan maar voor een slimline. Niks aan te doen. Balen....

edit: wat bedoel je eigenlijk met "niet het frontje". Kan je je oude frontje dan op de nieuwe brander zetten of heb je nu helemaal geen frontje?

[ Voor 29% gewijzigd door michielvz op 12-10-2008 21:21 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

michielvz schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:20:
Even nagekeken op de site van hp en op andere aanbieders van losse onderdelen maar vind geen vervangende brander. Ik ga dan maar voor een slimline. Niks aan te doen. Balen....
Je kan toch op de spec-site bij HP achterhalen welke erin zit ? Of device manager, of - oeh, eng! - je schroeft de huidige los en kijkt wat erop staat.
Echt, 95% van die dingen is standaard.
edit: wat bedoel je eigenlijk met "niet het frontje". Kan je je oude frontje dan op de nieuwe brander zetten of heb je nu helemaal geen frontje?
Dat stuk plastic wat ervoor zorgt dat ie aansluit op je behuizing. Net als bij een desktop drive dus. Alleen bij laptops zijn die nooit in een standaard formaat zoals een 5.25" drive dat wel is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer nog even je brander en IDE controller te verwijderen uit app. beheer en te herstarten. Kleine kans dat het softwarematig is namelijk, is het proberen waard.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

frontjes zijn vaak wel uitwisselbaar tussen drives ;) en 99% van de drives (zo'n beetje alle behalve die van dell) zijn 1 soort connector :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

AlexanderB schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:11:
frontjes zijn vaak wel uitwisselbaar tussen drives ;) en 99% van de drives (zo'n beetje alle behalve die van dell) zijn 1 soort connector :)
Frontjes zijn misschien uitwisselbaar. Als je een drive hebt van een ander merk en type is het niet gegarandeerd dat het frontje daadwerkelijk omgewisseld kan worden, dit is namelijk niet een gestandariseerd iets.

Wanneer het frontje van de orginele drive geen vreemde vormen heeft, zal elke slimline drive met zijn eigen front gaan passen. Let er wel even op of je een P-ATA of S-ATA drive hebt. Je zou misschien deze website nog kunnen proberen: www.replacedirect.nl .

Overigens vraag ik mij af of je wel eens hier op GoT hebt gezocht, wanneer ik het volgende in de search in tik: "slimline dvdrw laptop", krijg ik de volgende topics: http://gathering.tweakers...Bboolean%5D=AND&where=GoT , volgens mij genoeg informatie om zelf verder te komen.

Wanneer je ook de FAQ's eens door had genomen dan was je ook deze tegengekomen: OM FAQ / Beleid , dan had je geweten dat we hier op GoT toch wat meer inzet van een ieder verwachten. Door eerst de FAQ's door te nemen en GoT search te gebruiken of eventueel Google, maar deze laatste had je reeds geprobeerd.

In iedergeval met de GoT search valt er genoeg te vinden over dit onderwerp, daarom gaat dit topic dan ook op slot. Mocht je er uiteindelijk met de FAQ's en GoT search er toch niet uitkomen voel je dan vrij weer een topic aan te maken. Vermeld dan wel wat je reeds zelf gevonden hebt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.