• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Tweakers,

Na wat vage problemen met mijn pc zag ik ineens in de bios dat mijn processor 94 graden was. Boel meteen uitgezet en af laten koelen. Net dat kast opengemaakt koeler en processor verwijderd. Denk dat de schade aan het moedeerbord wel meevalt. Die busjes die net langs de processor zitten zijn wel flink vies , maar denk dat het gewoon stof is en ze zijn nog niet weggesmolten.

Maar nu zag ik toen ik de processor schoon ging maken dat er 2 pinnetje scheef stonden, is dit einde oefening? Of heb ik kans dat als ik ze voorzichtig recht zet de processor het nog doet? Of is het zowiezo gedaan als hij 94 graden heeft bereikt.

Het gaat om een P4 Hyper-threading 3,2 ghz. Op een p4p800-e deluxe moederbordje. Zal eens gaan kijken of iemand nog zo'n processor heeft liggen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rechtbuigen, pasta erop en terugplaatsen :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
... En daar heb je Avalaxy weer met z'n irritante linkje:

IHS removing/reattaching :)

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Avalaxy schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:48:
... En daar heb je Avalaxy weer met z'n irritante linkje:

IHS removing/reattaching :)
Thnx handig topic! Morgen alleen nog even koelpasta halen die heb ik niet liggen, en dan maar duimen.....

Edit

Ook aan de voorkant van de processor (pinnetjes kant) zitten wat resten koelpasta. Kan ik daar met een wattestaafje langsop? Heb ik wel kans dat er wat kleine haartjes(watten) achter die pinnen blijven hangen, maar daarna even voorzichtig stofzuiger erboven?

[ Voor 28% gewijzigd door Twanjo op 12-10-2008 14:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De enige manier om erachter te komen is om het gewoon even te testen. Op GoT verwachten we dat je dit soort eenvoudige dingetjes eerst test voordat je een topic opent.
Werkt het systeem nog wel is dat mooi, werkt het niet meer dan is het verstandig de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door te nemen. Kom je er dan niet uit, dan kun je natuurlijk altijd nog een topic openen, maar houdt daarbij wel het PMG Beleid in acht :)

Dit topic is gesloten.