Toon posts:

Maakt merk verschil bij een type videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views

Verwijderd

Topicstarter
HOOFDVRAAG (geen antwoord op gevonden op het forum)
1. Maakt merk verschil bij een type videokaart?
Ik ga een RADEON HD4870 videokaart kopen maar zie dat er verschillende merken van deze videokaart op de markt zijn. Misschien een hele domme vraag, maar maakt het qua prestaties uit voor welk merk (Saphire, Club3D, Asus) ik kies?

DEELVRAGEN

2. Maakt hoeveelheid geheugen verschil?
Een tweede deelvraag... Deze kaart is op de markt met verschillende groottes aan geheugen (512MB, 1GB). Heb momenteel 2 GB intern geheugen. Maakt het uit of ik voor de 512MG of 1GB kaart ga?

3. Gaan voor de overclockte versie of heeft dat weinig meerwaarde?
Een derde deelvraag... Er is een overclockte versie op de markt... doen?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14
1. Er kan een verschil zijn in accessoires, koeler en/of overclockte versie.
2. Pas als je op een hoge resolutie werkt heb je winst met 1GB geheugen (vanaf 1920 x 1200 dacht ik). Hier zijn ook benchmarks over te vinden.
3. Je kan ze natuurlijk zelf overclocken. Zoek eens benchmarks en kijk of het verschil de meerprijs waard is voor jou.

[ Voor 16% gewijzigd door Malantur op 12-10-2008 11:46 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

1. Geluidsafgifte kan aardig verschillen per kaart. Namelijk wel of geen temp. gestuurde fan. De reden waarom ik een hele tijd terug een Club3D kaart teruggebracht heb na 1 weekend was omdat de fan gewoon altijd op 100% draaide.
2. Als je in hoge resoluties speelt wel.
3. Daarvoor zijn de benchmarks uitgevonden :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Ik raad je aan wat reviews van de verschillende kaarten te lezen, dan zal je zien dat, bij gelijke specificaties, het merk nauwelijks van invloed is. Wel is er, zoals Malantur al noemt, mogelijk verschil in koeler of accessoires.
Ook antwoord op je overige vragen kun je prima zelf in de reviews terugvinden :)

Dit topic is gesloten.