Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Booten en installeren vanaf USB

Pagina: 1
Acties:

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 09:03
Ik ben al de hele avond op zoek naar een manier om XP te installeren vanaf een usb stick. Ik heb diverse topics gelezen en allerlei programma's geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om vanaf een usb stick te booten.
Ik heb de HP tools gebruikt om een stick bootable te maken maar ik krijg het niet werkend.
De stick in kwestie is een kingston data traveler 8 GB.
Ik heb de bootvolgorde in mn bios aangepast (usb-HDD en usb-FDD geprobeerd) maar hij blijft vanaf de hard schijf booten.
Er moet toch een mogelijkheid zijn om dit simpel te doen? Ik heb diverse topics doorgespit en vanaf 2003 zijn er al mensen die met dit probleem zitten. De meesten kunnen echter wel booten vanaf een usb stick maar zelfs DAT krijg ik niet voor elkaar.
Iemand suggesties?
Ik wil helemaal af van optische media, ben klaar met die troep :) Heb geen zin om een nieuw pakje CD's te halen alleen maar om windows te installeren :P

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 15:07

wowi

onok schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:05:
Ik ben al de hele avond op zoek naar een manier om XP te installeren vanaf een usb stick. Ik heb diverse topics gelezen en allerlei programma's geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om vanaf een usb stick te booten.
Ik heb de HP tools gebruikt om een stick bootable te maken maar ik krijg het niet werkend.
De stick in kwestie is een kingston data traveler 8 GB.
Ik heb de bootvolgorde in mn bios aangepast (usb-HDD en usb-FDD geprobeerd) maar hij blijft vanaf de hard schijf booten.
Er moet toch een mogelijkheid zijn om dit simpel te doen? Ik heb diverse topics doorgespit en vanaf 2003 zijn er al mensen die met dit probleem zitten. De meesten kunnen echter wel booten vanaf een usb stick maar zelfs DAT krijg ik niet voor elkaar.
Iemand suggesties?
Ik wil helemaal af van optische media, ben klaar met die troep :) Heb geen zin om een nieuw pakje CD's te halen alleen maar om windows te installeren :P
Ja dat is allemaal mogelijk
Corsair Voyager 16GB boot niet
kijk eens daar lol.

en lees de info even dan die tool maakt veel duidelijk

[ Voor 5% gewijzigd door wowi op 11-10-2008 23:10 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Druk eens op F8 (bij mij op m'n Asus) om het Boot Menu BBS popup tevoorschijn te toveren en daar uit je drives etc. te kiezen waarvan je wilt opstarten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om te voorkomen dat er allerlei tips gegeven worden die je al geprobeerd hebt: kun je aangeven wat je al geprobeerd hebt, vanuit welke topics?

Begin eens met PEtoUSB te gebruiken in combinatie met een BartPE CD. Maak een BartPE installatie maar schrijf de files naar de harde schijf ipv een iso te maken. Ga dan naar
Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4", maar ga dan niet de Windows setup files erop zetten, maar vink de link naar de map met de BartPE files aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 09:03
Ik heb na wat aanklooien al gevonden waar het aan lag. Het maken van de usb stick bleek niet het probleem, dat deed ik wel goed (uiteindelijk met multiboot usb gedaan).
Het probleem zat m in de manier van booten. Zoals ik al zei selecteerde ik bij de bootvolgorde UDB-HDD of USB-FDD, maar dat werkte niet. Het duurde even voordat ik er achter kwam dat de usb stick gewoon als Harde schijf werd gezien door mijn bios. Ik moest dus de bootvolgorde aanpassen zodat HD als eerst kwam, en vervolgens de Harde schijf volgorde apart aanpassen zodat de usb stick bovenaan stond.

Misschien hebben anderen er wat aan :)