Corsair Voyager 16GB boot niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 Corsair voyagers 16gb en ik probeer er een bootable USB disk van te maken.

Normaal gesproken gebruik je dan bijvroobeeld het tooltje van Hewlet packerd of je weet de syntax om het op de command prompt in te typen en je hebt een bootable USB key.

Dit is dus de eerste USB key waarbij het me niet lukt om deze als bootable dos disk aan de praat te krijgen.

Ik heb dus beide keys geprobeerd en alhoewel drivekey van HP prima werkt en de key ook helemaal in orde lijkt wil deze niet booten. het booten heb ik geprobeerd met een Dell D630 (laatste bios) en een Dell M6300(laatste bios)

Zijn er meer mensen met deze ervaring? is er een oplossing voor? of is er een andere 16GB usb key die het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Waarom wil je ze bootable maken? Ik heb ook eerder mijn USB stick bootable willen maken met die HP tool, zodat ik Linux erop kon installeren, maar het lukte niet. Toen ik de Pendrive Linux site vond, kon ik eindelijk een bootable Linux USB-stick maken.

Ik heb de handleiding gevolgd voor: USB Ubuntu 8.04 Persistent install via Windows

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met die stick opstarten om een ghostimage op een computer te zetten.

Ik ben alleen bang dat het niet ligt aan het feit dat stick wel of niet bootable is maar dat de stick gewoon niet herkend word door de computers. ik heb met een dane elec key van 8gb hier geen probelemen mee. maar nu heb ik een image van 9GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:05
Misschien een rare gedachte, maar kun je hem niet opdelen in 2 disks, eentje opstart en eentje data.
Kocht laatst een 8GB stick bij de macro en die was ook opgedeeld in 2 disks, tot ik hem geformateerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

Ik denk dat het wel kan je moet even een driver in je xp installeren en dan ziet die je ubs stick gewoon als harddisk en kun je ook netzoveel partities aanmaken op je usb stick als jij wilt en aktief maken, werkt perfect bij al mijn usb sticks.

De tool is vrij downloadbaar.

USB_multiboot_10 downloaden

http://www.911cd.net/foru...=attach&type=post&id=1054

dan uitpakken en in onderstaande map

\USB_MultiBoot_10\USB_MultiBoot_10\makebt\Multi_Partition_USB
in deze map install_dummy.cmd uitvoeren

Maar er kan nog veel meer met dit programma veel plezier ermee.

Lees wel even de info van deze driver wel even belangrijk, en er zit ook een uninstall commando bij.

[ Voor 12% gewijzigd door wowi op 08-08-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooie tool! ik heb nu inderdaad een 1gb fat partitie aangemaakt.

Maar ik ben bang dat het toch echt ligt aan de usbstick of de bios.

De systemen komen met de stick in de computer niet door past-boot.

Het scherm blijft gewoon zwart. ondertussen heb ik dit geprobeerd met een Dell D630, Dell M6300 en een Dell D610, allen met de laatste bios.

Beide keys functioneren wel in windows maar helaas niet daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

Je kunt ook gewoon ntfs boot partities aanmaken hoor dat werkt ook prima.
Maar ja ik weet niet precies wat jij wilt gaan maken.
Kun je in je bios niet selecteren boot from usb hdd ?

[ Voor 17% gewijzigd door wowi op 08-08-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, na wat gepruts ben ik er achter.

je zou denken dat de boot priority geen invloed heeft op het boot (pre os) process.

De laptops stonden op:

floppy
cdrom
hdd
usb

wanneer je floppy / cdrom niet boven aan zet. willen de computer wel booten en kan je met het bootdevice selectie menu de USB key selecteren en boot de computer zonder problemen van de USB key.

Waarschijnlijk word de usb key als een soort floppy of cdrom drive herkent en gaat het bij de detectie mis.

maar nu werkt het dus.
Pagina: 1