Toon posts:

System Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

Verwijderd

Topicstarter
Na ongeveer 1 1/2 jaar heeft mijn videokaart (RADEON 1950XT) het helaas begeven. Ik overweeg nu de Club3D HD4870 X2 videokaart te kopen, maar vraag me af of ik een aantal onderdelen van mijn systeem moet aanpassen (processor/geheugen/moederbord) of dat ik beter een heel nieuw systeem kan kopen. Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar het eerste, maar dan moeten de kosten wel aanzienlijk lager zijn.

Mijn huidige systeem:

- Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3
- Processor: Intel Dual Core E6600
- Koeler: Arctic Freezer 7 Pro
- Geheugen: Kingston HyperX dual channel 2048MB PC6400
- Harde schijf: Seagate Barracuda 320GB, 7200Rpm, 16MB
- Geluidskaart: Soundblaster Audigy
- DVD-brander: NEC DVD-RW AD 7173
- Beeldscherm: ACER AL1916W
- Behuizing: Antec Sonata Lifestyle II
- Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium

Is het bijvoorbeeld aan te raden of zelfs noodzakelijk om een nieuw moederbord te kopen? Is de huidige processor toereikend? Is het aan te raden meer geheugen bij te kopen?

Graag ontvang ik wat adviezen van de echte tweakers (me not included). Alvast bedankt! _/-\o_

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

missichien is n 4870x2 wat veel ja, processor zal de kaart n beetje beperken..
je kan wellicht ook n enkele 4870 kopen, die presteert ook meer dan prima, kost minder, en past beter bij wat je al hebt ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; jammer dat je videokaart defect is. Kijk eens op **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? of CSL Beleid want het is nogal een enorm open vraag die je stelt en het zou jammer zijn als je zometeen van 30 mensen 30 verschillende antwoorden krijgt en dan nog geen stap verder bent.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik zou je proc dan wel een eindje overclocken. Naar 3,2ghz. De mijne doet dit nog op stock voltage. Dat moet met jouw koeler ook wel willen.

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:32:
missichien is n 4870x2 wat veel ja, processor zal de kaart n beetje beperken..
je kan wellicht ook n enkele 4870 kopen, die presteert ook meer dan prima, kost minder, en past beter bij wat je al hebt ;)
Ik dacht dat de X2 één kaart was??? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:34:
Welkom op GoT; jammer dat je videokaart defect is. Kijk eens op **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? of CSL Beleid want het is nogal een enorm open vraag die je stelt en het zou jammer zijn als je zometeen van 30 mensen 30 verschillende antwoorden krijgt en dan nog geen stap verder bent.
Zo'n open vraag is het niet. Ik geef duidelijk aan welke kaart ik wil, maar vraag me af of mijn systeem dat wel trekt? :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:48:
Ik zou je proc dan wel een eindje overclocken. Naar 3,2ghz. De mijne doet dit nog op stock voltage. Dat moet met jouw koeler ook wel willen.
Goed idee. Scheelt weer een nieuwe processor...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 21:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt een 19" widescreen met een reso van 1440x900. Een 4870X2 is dus zonde van je geld. Met een 4870 moet je ruimschoots uit de voeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:42:
Je hebt een 19" widescreen met een reso van 1440x900. Een 4870X2 is dus zonde van je geld. Met een 4870 moet je ruimschoots uit de voeten kunnen.
Klopt als een bus! Is voor die resolutie een 4870 de beste koop of kan ik voor die resolutie beter voor een andere kaart gaan? _/-\o_

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 21:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met een 4850 kan je ook al toe, maar persoonlijk zou ik toch de 4870 kiezen. Van de huidige generatie NV kaarten ben ik niet gecharmeerd, maar sommigen zullen iets anders beweren.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.