30 voicemailberichten in het buitenland, factuur € 50,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48844

Topicstarter
Mijn laatste vakantie heeft me een factuur opgeleverd van € 250,-.

Gedeeltelijk mijn eigen schuld, maar de inkomende voicemail-berichten heb ik een gemengd gevoel over. Ik heb tijdens de hele vakantie 15 minuten gebeld.

Ik heb heel veel gemiste oproepen gehad, die ik expres niet heb opgenomen, vooral via Monsterboard.nl destijds. Daardoor had ik bij terugkomst 30 voicemailberichten.

Later krijg ik een factuur van € 50,-. Is het wel normaal dat je € 1,60 per voicemail bericht betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

Ik weet niet wat de regels zijn omtrent het factureren van voicemail, maar in nederland betaal je ook geen 1,60 per voicemail bericht, sterker nog, om ze te ontvangen betaal je volgens mij helemaal niets.
Ik zou eerst even contact opnemen met je provider om in ieder geval navraag te doen, kijken of het wel klopt.

Wellicht is er een administratieve fout ingeslopen, wellicht is er een (al dan niet enkel in hun ogen) logische reden dat dit zo duur is.

if you pay peanuts, you get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als je je voicemail niet uitzet en naar het buitenland gaat dan betaal je voor de aantal minuten dat je voicemail is ingesproken. Het is net zo als je opneemt in het buitenland, de beller betaalt tot de grens en jij de rest.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Incorrect, weg dus.

[ Voor 125% gewijzigd door gambieter op 11-10-2008 16:53 . Reden: Zie reactie pven ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:47:
[...]

Dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Er wordt namelijk geen verbinding met je telefoon gemaakt, het staat gewoon bij de provider op de server. Ik heb nog nooit een rekening gehad voor een voicemail die ik niet heb afgeluisterd :) .
Dan heb je geluk gehad (of je komt nooit in het buitenland ;)), want in Voicemail tarieven in het buitenland is iemand die exact hetzelfde heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 11-10-2008 16:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196208

gambieter schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:47:
[...]

Dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Er wordt namelijk geen verbinding met je telefoon gemaakt, het staat gewoon bij de provider op de server. Ik heb nog nooit een rekening gehad voor een voicemail die ik niet heb afgeluisterd :) .
Inderdaad, het lijkt mij van de zotte als ze daar geld voor gaan vragen, dan huur je eigenlijk voicemail ruimte bij je provider zonder daarom. Al kan je natuurlijk wel je voicemail uitzetten als je naar het buitenland gaat. Aan de andere kant, als ik mijn vriendin die in Duitsland woont mobiel naar mobiel bel kost het me ook al een euro zodra haar telefoon overgaat, ze hoeft niet eens op te nemen. Ik verbaas me nergens meer over als het om telecom gaat.

<edit> oeps, dankje pven, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pven schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:50:
Dan heb je geluk gehad, want in Voicemail tarieven in het buitenland is iemand die exact hetzelfde heeft. :Y)
Hm, verrassend. Dank voor de link :) , I take it back. Dit topic kende ik niet, en blijkbaar is de situatie veranderd sinds ik mijn abo had (vorig jaar gestopt wegens emigratie). Post aangepast.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het kan zijn dat sommige providers het hebben aangepast, maar dat advies wordt iig altijd gegeven. Ik heb ook al een aantal keer m'n voicemail aan/uit gezet en een aantal keer moest dat via de klantenservice. "U zet hem uit vanwege vakantie" -> yup :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het is hele simpele uitmelk techniek, maar administratief wordt inderdaad een ontvangen en een gevoerd gesprek in/vanuit het buitenland berekend. 99,9% kans dat effectief je provider natuurlijk echt niet betaald voor dat 'traject', maar factureren mogen en doen ze het altijd :S.

Voicemail uitzetten in het buitenland: na aankomst ##002# bellen (voor de volgende keer ;P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48844

Topicstarter
Bedankt voor die toelichting. Jammer dat het zo werkt, maar ik zal mijn voicemail dan maar uitschakelen alvorens de volgende vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Goed dat ik dit lees, weer een oplicht praktijk aan het licht. Snel mijn voicemail voor altijd uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 19:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Het slaat toch nergens op? De voicemailserver staat in Nederland, dus de beller wordt verbonden met dat nummer in Nederland. Oplichtingspraktijken tot en met.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het uitzetten van je voicemail werkt lang niet altijd trouwens. Er zit een verschil tussen het aan of uitstaan van je voicemail en het aan of uitstaan van de *doorschakelingen* naar je voicemail. Als je voicemail uitstaat om om welke reden ook je provider besluit je doorschakelingen weer naar default (dus wel doorschakelen naar voicemail) te resetten als je naar/in het buitenland bent/aankomt zullen je bellers alsnog doorgeschakeld worden, echter doorgaans naar een melding dat de gebruiker zijn voicemail niet actief heeft, kost het je dus alsnog geld.
Advies blijft: preventief altijd na landing/aankomst in het buitenland: ##002# bellen.
Pagina: 1