Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb begrepen dat, indien ik in het buitenland verblijf en iemand mijn voicemail inspreekt, ik de buitenlandse tarieven betaal. Wat nu als ik in het buitenland ben en ik zet mijn telefoon uit? Geldt het Nederlandse tarief (gratis)?
Of geldt het tarief van het land waar de telefoon zich voor het laatst heeft 'geregistreerd' alvorens ie werd uitgeschakeld?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat is volgens mij per provider verschillend, alhoewel ik dat niet helemaal zeker weet.

Wat zegt je provider erover? :)

Schopje naar Telecomproviders

Binnen 'een paar seconden' heb ik het onderstaande overigens gevonden:
Moet ik betalen in het buitenland als ik mijn voicemail gedeeltelijk uitschakel?
Het enkel uitschakelen van de inspreekoptie van uw voicemail betekent niet, dat u geen onverwachte kosten heeft na uw vakantie! Wanneer u de inspreekoptie tijdelijk uitschakelt, kunt u nog steeds gebeld worden in het buitenland. Degene die u belt, hoort uw persoonlijke begroeting, maar kan niet inspreken. U betaalt dan de kosten voor gebeld worden vanaf de Nederlandse grens tot aan uw mobiele telefoon. Dus het beste advies is: schakel de voicemail volledig uit voordat u vertrekt naar het buitenland! Bij terugkomst schakelt u de voicemail weer in.

Wat kost voicemail in het buitenland?
Spreekt iemand een bericht in op uw voicemail in het buitenland, dan betaalt u de kosten vanaf de Nederlandse grens tot aan uw toestel (gebeld worden in het buitenland) én vanaf uw toestel tot de voicemailcomputer (bellen naar Nederland). U betaalt dus dubbel, terwijl u het bericht nog niet eens heeft gehoord!

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 30-09-2008 17:55 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Oke b edankt voor de research, maar dat gedeelte wat je hebt gevonden was me inderdaad al bekend. Maar wat betaal je nou als je je telefoon uit hebt staan (dus niet voicemail uit, maar alleen telefoon uit) terwijl je je op het moment van uitschakelen op een buitenlands netwerk bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Meld dat dan in je startpost, dan weten we meteen wat je zelf reeds hebt onderzocht. :Y)

Zoals gemeld: vraag dat eens aan je provider, die moet dat weten.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 30-09-2008 18:13 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Staat erin hoor.
Weet iemand anders dit misschien? De provider (orange) is onduidelijk. Maar het zou me niet verbazen als alle providers hier dezelfde manier van afrekenen (=oplichting) hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik kom er toch nog even op terug: waar staat dat dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22:25
Het gaat erom dat je provider bij een uitgeschakelde telefoon niet kan weten dat je in het buitenland zit. en dus ook geen extra kosten kan berekenen. Dat komt niet overeen met
U betaalt dan de kosten voor gebeld worden vanaf de Nederlandse grens tot aan uw mobiele telefoon
Ik denk niet dat ze bij een uitgeschakelde telefoon extra kosten kunnen berekenen...
Hier is ook een hele discussie aan de gang, maar er komt niet echt een conclusie uit.. de een zegt dat het afhangt van de laatste mast waar was aangemeld voor je je toestel uitzet en de ander zegt als je toestel uit staat heb je geen roaming kosten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 12:16
Interesting question, maar waarom bel je niet gewoon even met je provider, en vertel je ons de uitkomst? ;)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Het lijkt me inderdaad juridisch niet echt toelaatbaar om iemand bij een uitgeschakelde telefoon de in het buitenland geldende voicemailtarieven in rekening te brengen, maarja er is natuurlijk meer gaande m.b.t. oplichting in de telecommunicatie (om nog maar te zwijgen over het absurd hoge sms-tarief in het buitenland). Ik ga Orange hier binnenkort eens mee confronteren, maar ik ben bang dat ik (weer) een of andere Truus of Jopie aan de lijn krijg die of zegt het niet te weten, of het denkt te weten en me iets vertelt wat niet 100% te vertrouwen is....

[ Voor 3% gewijzigd door Bonkdoos op 18-11-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22:25
Als ze echt met "de laatste mast" werken zou je dit eigenlijk eens een keer moeten uitlokken, door bv je telefoon voor je terug vliegt uit te zetten, terug in nederland een dagje of 2 wachten met aanzetten en een aantal keer bellen en overlaten gaan naar de voicemail.

Als je kan bewijzen dat je niet in bv griekenland zat omdat je terugvlucht voor de buitenland voicemail calls zit, kunnen ze dit nooit berekenen.

Gaat er iemand nog vliegen toevallig?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39
Prulleman schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:48:
Als ze echt met "de laatste mast" werken zou je dit eigenlijk eens een keer moeten uitlokken, door bv je telefoon voor je terug vliegt uit te zetten, terug in nederland een dagje of 2 wachten met aanzetten en een aantal keer bellen en overlaten gaan naar de voicemail.

Als je kan bewijzen dat je niet in bv griekenland zat omdat je terugvlucht voor de buitenland voicemail calls zit, kunnen ze dit nooit berekenen.

Gaat er iemand nog vliegen toevallig?
Daar zat ik net aan te denken.

Maar ik heb nog nooit geweten dat dit zo is.
Je denk het wordt niet opgeslagen in het land waar je bent maar gewoon in NL en dat gaat niet de grens over.

Edit:
Heb op de site gekeken en het is echt niet leuk :( :( :(

Voicemailkosten voor afluisteren in het buitenland
Als iemand u in het buitenland belt en wordt doorverbonden met uw voicemail dan betaalt u hier kosten voor. Deze kosten worden in rekening gebracht, ongeacht of uw telefoon aan- of uitstaat. De voicemailkosten in het buitenland bestaan uit de volgende (dubbele) kosten.

Kosten verbinding met voicemail
1. U betaalt voor de doorschakeling van de verbinding naar uw voicemail-box in Nederland. Dit zijn de internationale tarieven voor het bellen in het buitenland.
2. U betaalt voor het inkomende gesprek, de beller maakt namelijk een verbinding met uw voicemail. Aan inkomende gesprekken in het buitenland zijn kosten verbonden. Ook als de beller geen bericht achterlaat, worden er toch kosten in rekening gebracht. Er komt een verbinding tot stand met uw voicemail. Hiervoor betaalt u de internationale tarieven voor gebeld worden in het buitenland.

Extra kosten voicemailbericht beluisteren
Als u het ingesproken bericht ook wilt beluisteren in het buitenland dan wordt hier nogmaals het internationale tarief voor bellen in het buitenland in rekening gebracht.

Voicemailkosten in buitenland voorkomen
Wilt u geen extra kosten maken voor uw voicemail in het buitenland, dan kunt u uw voicemail uitschakelen

En het kan nog leuke.
Je betaald al dubbel de kosten maar je kan het nog 3x maken door het afteluisten.
Hoe kan je je klanten LEEG zuigen. tip 1 zie hier boven.

Dat was wel voor telford.

Voor t-Mobile is het een stuk beter:
Voicemail ontvangen en beluisteren
In het buitenland bel je 1233 of +31 (0)6 - 2400 1233 om je voicemail te beluisteren. Het ontvangen van voicemailberichten in het buitenland is gratis voor T-Mobile Abonnees. Voor het afluisteren van uw voicemail betaal je het tarief voor bellen vanuit het buitenland.

[ Voor 57% gewijzigd door Calamor op 11-10-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Even een schop na behoorlijk wat maanden. Ik heb inmiddels een abbonement van Telfort. ben op zich wel tevreden, maar moet helaas vaststellen dat bovenstaande tarieven nog steeds van toepassing zijn. dus ook mbt (dubbele!!) kosten in rekening brengen voor bellen naar de voicemail als je telefoon (in het buitenland) uit staat. Theoretisch zou iemand je gewoon blut kunnen bellen door een paar 100 keer je telefoon te bellen, en na 1 seconde op te hangen, mijn gesprekken worden toch altijd afgerondt naar de minuut :( (hoewel dat vanaf 1 juli gelukkig verleden tijd is, vanaf dan minimaal 'slechts' een halve minuut betalen).

Ze doen allemaal alsof er echt kosten worden gemaakt, doordat 'de voicemail computer wordt gebeld'. Nou, die computer staat gewoon in Nederland en bij uitgeschakelde telefoon wordt er dus alleen verbinding met NL gemaakt. Dus dubbele kosten, niet te geloven. Mensen, het is toch belachelijk dat dit gebeurd. Is dit wettelijk wel toegestaan? Of is dit, net als de verlaging van het internationale sms tarief, te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:21

-d-

dus ook mbt (dubbele!!) kosten in rekening brengen voor bellen naar de voicemail als je telefoon (in het buitenland) uit staat.
Als je je telefoon op een normale manier uit zet (als in uit-knop indrukken) zijn er geen kosten voor voicemail in het buitenland.

[ Voor 10% gewijzigd door -d- op 08-07-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 16:07
Vermijd nou gewoon alle risico's en zet je voicemail in het buitenland uit ;)

Als iemand je nodig heeft, sms-en ze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
-d- schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:21:
[...]

Als je je telefoon op een normale manier uit zet (als in uit-knop indrukken) zijn er geen kosten voor voicemail in het buitenland.
Ik wilde het ook niet geloven, maar het is toch echt zo. De aanbieder schijnt te onthouden in welk land de laatste paal van aanmelding stond, en je betaalt dus nog gewoon voor het inspreken van je voicemail. Dit staat ook op de website van mijn telecom aanbieder, Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Hugo__Boss schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:28:
Vermijd nou gewoon alle risico's en zet je voicemail in het buitenland uit ;)

Als iemand je nodig heeft, sms-en ze wel :)
Klopt, was het alleen vorige keer dat ik naar het buitenland ging vergeten. uitschakelen vanaf het buitenland was toen niet mogelijk 'de service is tijdelijk buiten gebruik' oid. Vandaar dat ik ff baalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Pst: we hebben een edit-knop; achter elkaar posten wordt niet gewaardeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Bonkdoos schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:50:
[...]

Ik wilde het ook niet geloven, maar het is toch echt zo. De aanbieder schijnt te onthouden in welk land de laatste paal van aanmelding stond, en je betaalt dus nog gewoon voor het inspreken van je voicemail. Dit staat ook op de website van mijn telecom aanbieder, Telfort.
Toch is dat niet zo ;)

Kort antwoord: De info op website van Telfort klopt niet.

Lang antwoord: Of Telfort snapt het niet, of Telfort wil zich indekken:
Als je je telefoon uitzet in het buitenland vind er een zgn. IMSI detach plaats. Zodra je dit doet meldt je telefoon zich af van het netwerk en zou het niet meer als een roamer gezien moeten worden. Echter, de telefoon krijgt hiervan geen bevestiging van het netwerk, dus als er ergens iets fout gaat in de communicatie (zeldzaam probleem, maar komt zeker voor) staat je telefoon uit, maar ben je nog blijven 'hangen' in het mobiele netwerk waar je het laatst op roamde. In dat geval zijn er dus wel kosten voor roaming. Maar dit is dus heel zeldzaam. In alle overige gevallen zijn er geen kosten voor roaming.

Ik denk gewoon dat Telfort het niet snapt imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Binnenkort komt er toch een nieuwe regelgeving dat het laten inspreken van je voicemail in het buitenland geen geld meer kost (het afluisteren nog wel).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Ja, maar alleen binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Ik vind dat ze het voicemail afluisteren ook gratis moeten maken, ik vind dat je toch een beetje klantvriendelijkheid naar je klanten mag bieden, en ze niet voor zulke dingen te laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Thooomas schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:34:
Ik vind dat ze het voicemail afluisteren ook gratis moeten maken, ik vind dat je toch een beetje klantvriendelijkheid naar je klanten mag bieden, en ze niet voor zulke dingen te laten betalen.
Gratis voicemails afluisteren in het buitenland? Dat zit er voorlopig niet in denk ik hoor. Goedkoper zal het wel worden, zeker nu Telecom providers steeds meer meerdere landen overkoepelen (al blijft de regelgeving belangrijk).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Thooomas schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:34:
Dan kan je elke dienst wel gratis maken in het kader van 'klantvriendelijkheid' ...
Pagina: 1