Leuke wallpaper op die iMac! Waar heb je die vandaan?Anoniem: 278336 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:36:
[afbeelding]
Wat er te zien is:
iMac (sinds gisteren)
Toetsenbord
Mighty Mouse
Macbook white
Brievenbakjes
Post-its
Harde schijf
Bamboo tekentablet (zonder kabels die nog in mijn tas zitten)
Variant van: http://yellow-stock.devia...rt/What-the-Hell-41116038Anoniem: 108504 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:30:
[...]
Leuke wallpaper op die iMac! Waar heb je die vandaan?
Is dat een Larobe zwart/wit sleeve onder je Macbook?Nielsvr schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:31:
Nieuw speelgoed!
[afbeelding]
Wat u ziet:
- Een foto met erg veel ruis
- iMac 20", 2.4Ghz, 4GB Ram, 500GB HDD
- HP w2007v externe monitor
- MacBook 13.1", 2.0Ghz, 4GB Ram, 160GB HDD
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
@Mokkaaa en Chris_17:
Ik zie dat jullie interesse hebben in de wallpaper op MacLiz's iMac. Ik heb ergens op mijn computer nog een andere wallpaper met dezelfde dame (of een dame die er sprekend op lijkt
). Wellicht bevalt deze wallpaper jullie je ook, ondanks de vreemde resolutie (een aanpassing naar 1680 x 1050 moet echter geen probleem zijn
).

Ik zie dat jullie interesse hebben in de wallpaper op MacLiz's iMac. Ik heb ergens op mijn computer nog een andere wallpaper met dezelfde dame (of een dame die er sprekend op lijkt

[ Voor 27% gewijzigd door iRaptor op 26-10-2008 23:29 ]
Dat is inderdaad nen heel kleine wallpaperiRaptor schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:13:
...ondanks de vreemde resolutie...
Mooi spul.Nielsvr schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:31:
Nieuw speelgoed!
[afbeelding]
Wat u ziet:
- Een foto met erg veel ruis
- iMac 20", 2.4Ghz, 4GB Ram, 500GB HDD
- HP w2007v externe monitor
- MacBook 13.1", 2.0Ghz, 4GB Ram, 160GB HDD
Hoe bevalt de HP w2007v ?
Ik zit ook te kijken naar die monitor om 'm te gaan gebruiken icm met mn MacBook.
Enige probleem is dat ie enkel een VGA aansluiting heeft. Heb jij al eens 1680x1050 gedraaid op die monitor aangestuurd door je MacBook met GMA950 grafische chip?
(Ik weet dit namelijk niet zeker, omdat de officiele specs van Apple zijn dat de MacBook met GMA950 grafische chip t/m 1600x1200 ondersteund over VGA)
[ Voor 11% gewijzigd door -elw00d op 26-10-2008 01:32 ]
Anoniem: 52385
Hehe ik heb ook goeie boxen omdat ik mooi geluid wil, maar juist ómdat ik mooi geluid heb wil ik hem ook wel eens standje +1000 zetten en dan ben ik toch blij dat ik er een metertje of 2.5 vanaf zitKillzone schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:51:
[...]
Ik denk dat hij die boxen heeft omdat hij mooi geluid wil, en niet het metalen lelijke geluid dat uit de iMac komt. Dat jij speakers altijd hard moet zetten, hoeft niet te beteken dat iedereen dat doet.
Zelfde dame idd, is een stock foto op deviantART die door duizenden mensen gebruikt kan wordeniRaptor schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:13:
@Mokkaaa en Chris_17:
Ik zie dat jullie interesse hebben in de wallpaper op MacLiz's iMac. Ik heb ergens op mijn computer nog een andere wallpaper met dezelfde dame (of een dame die er sprekend op lijkt). Wellicht bevalt deze wallpaper jullie je ook, ondanks de vreemde resolutie (een aanpassing naar 1680 x 1050 moet echter geen probleem zijn
).
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn een heleboel leuke wallpapers van.. Deze van jou ben ik nog niet tegen gekomen though, en je heb geen linkjes aan je thumbnails zitten
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Anoniem: 175802
Als je .thumb verwijderd uit de link, krijg je wel de goede groteiRaptor schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:13:
@Mokkaaa en Chris_17:
Ik zie dat jullie interesse hebben in de wallpaper op MacLiz's iMac. Ik heb ergens op mijn computer nog een andere wallpaper met dezelfde dame (of een dame die er sprekend op lijkt). Wellicht bevalt deze wallpaper jullie je ook, ondanks de vreemde resolutie (een aanpassing naar 1680 x 1050 moet echter geen probleem zijn
).
[afbeelding]
[afbeelding]
Hallo mac-kers !
Nu ik sinds enkele dagen mn nieuwe MacBook in bezit heb (en ik tevens mn eerste kennismaking met Mac OS X achter de rug heb), mogen jullie ook eens piepen wat er op mijn bureau te zien valt

Wat is er te zien (van links naar rechts):
O ja, let vooral niet op het behang, is dringend aan vernieuwing toe
...
Nu ik sinds enkele dagen mn nieuwe MacBook in bezit heb (en ik tevens mn eerste kennismaking met Mac OS X achter de rug heb), mogen jullie ook eens piepen wat er op mijn bureau te zien valt

Wat is er te zien (van links naar rechts):
- Samsung Omnia i900
- Nokia 6300
- Samsung 226BW monitor (aangesloten op Windows pc)
- Logitech Media Keyboard en Logitech G5 muis
- Philips MM430 2.1 speakers
- HP PSC 1610 All-in-One
- externe WD 500GB (uiterst rechts)
- externe Lacie (vóór de printer, gebruikt als TimeMachine back-upschijf)
- MacBook Alu 2.0GHz
- MightyMouse
O ja, let vooral niet op het behang, is dringend aan vernieuwing toe
Anoniem: 108504
Bedankt voor de links, nice picsiRaptor schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:13:
@Mokkaaa en Chris_17:
).
[afbeelding]
[afbeelding]

@MacLiz:
heb je ook een link naar je wallpaper?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 108504 op 26-10-2008 13:20 ]
Ik ben er super tevreden over... Geweldig scherp geluid. Geweldig Hoog en Midden, en ook zeker een goed Laag. Had niet verwacht dat er toch nog zoveel bas uit die speakers valt te halen... Ik zou eerst voor iQ3 gaan, maar omdat ik niet veel ruimte heb op mijn kamer ben ik voor de kleinere broertjes gegaan.DJH schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:17:
[...]
Hoe bevallen die KEF speakers als stereo setup? Meestal worden id iq1 speakers als rear speakers gebruikt..
Het is dat jij nu met de vraag komt waarom ik hem niet Optisch heb aangesloten. Want ik heb altijd gedacht dat een iMac alleen maar analoog had. Bij het uitpakken heb ik gezocht naar een optische aansluiting (vierkantje) en die kon ik niet vinden. Wist ik veel dat het in de 3,5" aansluiting verwerkt zatS2801 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:30:
[...]
Heb je de iMac nu analoog aangesloten, of staat de reciever op een andere ingang? Optisch klinkt een behoorlijk stuk beter imo.
Heb ook niet naar de specs van de Audio gekeken toen ik de iMac bestelde... Erg dom achteraf. Maar het komt gewoon omdat ik niet wist dat er meerdere optische aansluitingen bestaan.
Bedankt voor je tip
Chookity-pok
Na lang rondkijken dan toch een keer mijn thuissetup

= Imac 20 inch 2 Ghz met 2 gig
= Macbook air 1,6 Ghz met 2 gig
= Iphone 3G 16 gig
= Ipod classic 80 gig
= Achter de imac zitten harde schijven verstop voor time machine en als extra schijf + een wacom intuos A5 wide (naast de schetsrol)
= Speakers van bose
= Grote peulvruchten (oid) waar net een spin uit kwam kruipen

= Imac 20 inch 2 Ghz met 2 gig
= Macbook air 1,6 Ghz met 2 gig
= Iphone 3G 16 gig
= Ipod classic 80 gig
= Achter de imac zitten harde schijven verstop voor time machine en als extra schijf + een wacom intuos A5 wide (naast de schetsrol)
= Speakers van bose
= Grote peulvruchten (oid) waar net een spin uit kwam kruipen
Leica MM + Sony A9
Anoniem: 276510
Ja hier ook voor Macliz,
of je een linkje hebt naar die van jou of eventueel even via speedyshare.
Het kleurgebruik in die van jou is mooier dan dat ik kan vinden op deviantart.
of je een linkje hebt naar die van jou of eventueel even via speedyshare.
Het kleurgebruik in die van jou is mooier dan dat ik kan vinden op deviantart.
Eigenlijk is het al een paar keer gevraagd, maar mij lijkt die van macliz ook wel vet.Anoniem: 108504 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:16:
[...]
@MacLiz:
heb je ook een link naar je wallpaper?
voor iedereen hier boven zal ik hem dan maar posten 
http://www.pixelgirlprese..._up_by_rift_2560x1600.jpg
Anoniem: 108504
@LxgOne:LxgOne schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:22:
voor iedereen hier boven zal ik hem dan maar posten
Ja, dat is de goede. Bedankt voor de link.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 108504 op 26-10-2008 18:02 ]
[quote]Nielsvr schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:31:
Nieuw speelgoed!
[afbeelding]
Zie ik daar een Linksys skype toestel? hoe krijg je die aan de praat met je mac?
Nieuw speelgoed!
[afbeelding]
Zie ik daar een Linksys skype toestel? hoe krijg je die aan de praat met je mac?
MBP 5,1
Yes, erg fijne sleeveLau26 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:06:
[...]
Is dat een Larobe zwart/wit sleeve onder je Macbook?
Hij bevalt erg goed. Ik heb helaas geen MacBook met GMA950 chip. Het is inderdaad VGA aansluiting maar de resolutie die hij draait gaat prima over VGA (1680*1050). De helderheid komt overeen met die van de iMac, voor de rest prima monitor.-elw00d schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 01:30:
[...]
Mooi spul.![]()
Hoe bevalt de HP w2007v ?
Ik zit ook te kijken naar die monitor om 'm te gaan gebruiken icm met mn MacBook.
Enige probleem is dat ie enkel een VGA aansluiting heeft. Heb jij al eens 1680x1050 gedraaid op die monitor aangestuurd door je MacBook met GMA950 grafische chip?
(Ik weet dit namelijk niet zeker, omdat de officiele specs van Apple zijn dat de MacBook met GMA950 grafische chip t/m 1600x1200 ondersteund over VGA)
Helaas, gewoon een DECT toestelsunstream schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:19:
[quote]Nielsvr schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:31:
Nieuw speelgoed!
[afbeelding]
Een prachtige set Mac's zo! Zeer niceRobertJRB schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:54:
Na lang rondkijken dan toch een keer mijn thuissetup
[afbeelding]
[afbeelding]
No Shame, only Fame!
Anoniem: 249091
Mag ik vragen op wat voor (koel?)-pad je macbook ligt?mvmoock schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:29:
[afbeelding]
Mijn bureau, sorry voor de foto kwaliteit.
Dan zal ik maar eens even de eerste zijn om de nieuwe MacBook Pro van eigen foto's te voorzien. 

Let niet op de dingen eromheen, dit was even het uitpak moment.
(Ja ik weet al dat het een mooi tafelkleed is.
)
Voor de rest van de foto's zie deze link.
Ik ga de MBP voornamelijk voor school, onderweg en op de bank gebruiken.
Hij gaat m'n 4.5 jaar oude Acer laptop vervangen.

(Ja ik weet al dat het een mooi tafelkleed is.
Anoniem: 117098
Verstandige keuze
Ik moet zeggen, hoe vaker ik de nieuwe MacBook (Pro)'s zie, hoe meer ze mij gaan bevallen. Natuurlijk is dit een logisch psychologisch proces, maar eigenlijk zou dat niet zo moeten zijn bij Apple denk ik achteraf, kijkend naar m'n ouwe vertrouwde iMac G3 Lime op de plank...
Ziet er goed uit! ik ga hem over en paar dagen ook halen en dan komen er gelijk twee ssd's in! (zal dan tenminste hopelijk wel de eerste zijn met twee ssd's in de nieuwe macbook pro)(in de oude was iemand mij al voor:p )
Ik heb ze ook even bekeken in de apple store en ondanks mijn eerste kritiek vanwege het glossy scherm moet ik zeggen dat ze echt wel goed bevallen.
Ik heb ze ook even bekeken in de apple store en ondanks mijn eerste kritiek vanwege het glossy scherm moet ik zeggen dat ze echt wel goed bevallen.
Anoniem: 157044
Heel vet!Ryudo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:45:
Dan zal ik maar eens even de eerste zijn om de nieuwe MacBook Pro van eigen foto's te voorzien.
[afbeelding]
(Ja ik weet al dat het een mooi tafelkleed is.)
zozo beste update!Anoniem: 35517 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:58:
Ik heb weer een flinke update sinds de vorige keer:
[afbeelding]
Mac Pro gekocht, Dell 2408WFP, Samsung CLP-300 en een KVM switch(foto gemaakt met nieuwe 50D
)
Hoe is die 2408? zit daar ook naar te kijken...
waar gebruik je die kvm voor? (of zie ik iets obvious over het hoofd?
Anoniem: 35517
Thnxstef-o schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:23:
[...]
zozo beste update!![]()
Hoe is die 2408? zit daar ook naar te kijken...
waar gebruik je die kvm voor? (of zie ik iets obvious over het hoofd?)
Vrij onmogelijk? Fotosoep?Anoniem: 166615 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 06:22:
Haha, zeker wel vet! Draait daar nou OS X op?? Of zie ik dat fout?
Hmm die hadden wij ook op mijn basisschool. Mooie kastjes
Anoniem: 218986
ziet eruit alsof het echt is, want het scherm is zwart-wit, en het is te zien dat het een CRT is...
mindchaoz, vertel! hoe heb je dat gedaan?
Dat was een project een tijdje geleden, die persoon had een Mac mini in zijn Macintosh gebouwd en het originele scherm er op aangesloten als ik het goed heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2008 16:18 ]
Waarschijnlijk heeft ie de CRT aangesloten op een stuk hardware dat wel OSX kan draaien. Op het betreffende model kan namelijk geen OSX, zeker geen LeopardAnoniem: 218986 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:43:
ziet eruit alsof het echt is, want het scherm is zwart-wit, en het is te zien dat het een CRT is...
edit:
ah Frietsaus, het klopt dus!
[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 31-10-2008 16:18 ]
Launching containers into space
offtopic:
Hence the link onder het plaatje: Hackedgadgets.com
Hence the link onder het plaatje: Hackedgadgets.com
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Ik mag me hier ook weer tonen. Sinds gisteren middag een IMac in huis 

Op de foto zie je:
IMac 20" C2D 2,66 GHz / 320 GB / 2 GB
3 x Ext HDD ( 1 x Freecom 1TB / 2 x Conceptronic 250 GB)
HP Color Laserjet CP1515N
IPod Nano 4 GB
Apple remote
Logitech V470 White
Paar usb sticks
Nokia E65
HTC TytnII (te koop!)
Canon Digital Ixus (foto gemaakt met de EOS 1000D)
Begin van het jaar een aantal maanden in het bezit geweest van een Macbook white en deze uiteindelijk verkocht omdat ik deze voornamelijk gebruikte in combinatie met een extern scherm en toetsenbord muis. Dus nu de IMac toch maar in huis gehaald! En moet zeggen dat het wel een heerlijke machine is om mee te werken!

Op de foto zie je:
IMac 20" C2D 2,66 GHz / 320 GB / 2 GB
3 x Ext HDD ( 1 x Freecom 1TB / 2 x Conceptronic 250 GB)
HP Color Laserjet CP1515N
IPod Nano 4 GB
Apple remote
Logitech V470 White
Paar usb sticks
Nokia E65
HTC TytnII (te koop!)
Canon Digital Ixus (foto gemaakt met de EOS 1000D)
Begin van het jaar een aantal maanden in het bezit geweest van een Macbook white en deze uiteindelijk verkocht omdat ik deze voornamelijk gebruikte in combinatie met een extern scherm en toetsenbord muis. Dus nu de IMac toch maar in huis gehaald! En moet zeggen dat het wel een heerlijke machine is om mee te werken!
For rent
@ j_v_malsen: nice wallpaper!
Linkje?
Nee is geen granieten tafel. Houten mdf plaat met houten pootjes erop. Niet zo heel spannend maar het doet zijn werk.Anoniem: 276200 schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:00:
Netjes. Mooie tafel ook, graniet?
De reden dat behoorlijk spiegeld is de meerdere lagen yachtlak die erop is gegaan voor de krassen!
Voor de wallpaper moet ik vanavond even thuis kijken!
For rent
Correct hier is de afbeelding die ik heb gebruikt: http://www.desktopmachine...c.php?id=10893&size=w1680LxgOne schreef op maandag 03 november 2008 @ 08:36:
[...]
http://www.desktopmachine...n%20wallpapers.html?t=493
hier staat heel die reeks
For rent
Thanks @ LxgOne en j_v_malsen
Ik heb in dit topic veel meegekeken en in de groep Apple Computers veel gelezen. Ik ben nu ook OSX gebruiker, en gelukkig! Onderdeeltjes, zoals mini display port adapter is nog onderweg.

Specs:
Macbook 2.4 GHz
met 2 GB geheugen en een 250 GB disk
Aangesloten middels wireless-n op storage.

Specs:
Macbook 2.4 GHz
met 2 GB geheugen en een 250 GB disk
Aangesloten middels wireless-n op storage.
[ Voor 10% gewijzigd door twixx op 04-11-2008 16:42 ]
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Na lang genoeg gekwijld te hebben voor dit topic. Nu dan eindelijk mijn eigen contributie.

U ziet:
iMac 2.8 Ghz, 2gig geheugen, GeForce 8800, 500GB HDD.
Lacie 500GB externe schijf
iPhone 3G 16 GB.
Sorry voor de foto kwali, licht is stuk.

U ziet:
iPhone 3G 16 GB.
[ Voor 7% gewijzigd door Noxa op 04-11-2008 16:18 ]
Anoniem: 252701
Ziet er mooi uit! Vind je de twee 3.2 GHz xeons echt 1430 euries meer waard dan de twee 2.8 GHz Xeons? Of heb je de extra power toch echt nodig? Maar t ziet er zkr mooi uit!RHochstenbach schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:34:
Mijn nieuwe opstelling:
[afbeelding]
- Macbook Pro 15.4" 2.8GHz
- Mac Pro 3.2GHz (dual xeon)
- iPod Touch 32GB (september 2008)
- Samsung SyncMaster 223BW
- Wireless Apple Keyboard en Mighty Mouse
- Logitech Z5500 speakers
Edit: zie net op je profiel/systeem specs dat je er 2x 2.8 GHz in hebt zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 252701 op 05-11-2008 14:23 ]
zeer netjes! gebruik je die Mac Pro voor je werk of is het gewoon om de ziekelijke snelheid voor jou?RHochstenbach schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:34:
Mijn nieuwe opstelling:
[afbeelding]
- Macbook Pro 15.4" 2.8GHz
- Mac Pro 3.2GHz (dual xeon)
- iPod Touch 32GB (september 2008)
- Samsung SyncMaster 223BW
- Wireless Apple Keyboard en Mighty Mouse
- Logitech Z5500 speakers
Heb je zo'n mooie setup en dan ga je er schuin voor zitten?Noxa schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:18:
Na lang genoeg gekwijld te hebben voor dit topic. Nu dan eindelijk mijn eigen contributie.
[afbeelding]
U ziet:
iPhone 3G 16 GB.
Damn nu je het zegt.... Ik zit al me hele leven schuin achter een pc. Maar nu staat ie recht. Best aangenaam eigenlijk!Bierkameel schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:21:
[...]
Heb je zo'n mooie setup en dan ga je er schuin voor zitten?
Damn wat een automatisme!!
Ah nice hoe kom je eraan? Van m'n flickr? Post dan ff een comment.Anoniem: 110497 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:03:
Nice!(en o ja, ik heb je achtergrond gejat
)
Hij maakt vast ruimte voor een 2e iMac of Cinema DisplayBierkameel schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:21:
[...]
Heb je zo'n mooie setup en dan ga je er schuin voor zitten?
edit:
Blijkbaar toch nietNoxa schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:59:
[...]
Damn nu je het zegt.... Ik zit al me hele leven schuin achter een pc. Maar nu staat ie recht. Best aangenaam eigenlijk!
Damn wat een automatisme!!
Volgende keer refreshen...
[ Voor 40% gewijzigd door Vanitas op 05-11-2008 17:02 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik wil altijd de hoogste specs hebben voor mijn budget.Anoniem: 252701 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:14:
[...]
Ziet er mooi uit! Vind je de twee 3.2 GHz xeons echt 1430 euries meer waard dan de twee 2.8 GHz Xeons? Of heb je de extra power toch echt nodig? Maar t ziet er zkr mooi uit!
Edit: zie net op je profiel/systeem specs dat je er 2x 2.8 GHz in hebt zitten.
Op mijn systeemspecs had ik per ongeluk 2.8 neergezet. Toen ik die Pro pas had, wist ik uit enthousiasme niet meer welk type dat ik gekozen had

Ik studeer netwerkbeheer, en daarvoor heb ik virtuele machines draaien in Fusion. Ook doe ik als hobby nog fotografie en photoshoppen, en voor al die zaken heb ik een snelle computer nodigAnoniem: 218986 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:19:
[...]
zeer netjes! gebruik je die Mac Pro voor je werk of is het gewoon om de ziekelijke snelheid voor jou?
[ Voor 41% gewijzigd door RHochstenbach op 05-11-2008 20:04 ]
vandaag eindelijk mijn macbook pro mee aangekomen, dus maar is posten:
Voorkant doos:

Achterkant doos:

De Laptop:

Mijn bureau:

Wat zie je allemaal:
Imac 24"
1 TB HD
512 Nvidia geforce
4 GB Ram
Macbook Pro 15.4"
4gb ram
7200rpm Hd
Iphone 16gb zwart
ipod classic 160 gb
buitenbeeld:
1tb wester digital backup schijf
Voorkant doos:

Achterkant doos:

De Laptop:

Mijn bureau:

Wat zie je allemaal:
Imac 24"
1 TB HD
512 Nvidia geforce
4 GB Ram
Macbook Pro 15.4"
4gb ram
7200rpm Hd
Iphone 16gb zwart
ipod classic 160 gb
buitenbeeld:
1tb wester digital backup schijf
Daar heb je eerder wat aan een grote sloot geheugen met een mega bandbreedte dan aan twee 3,2 GHz quadcores. Virtuele machines gebruiken eigenlijk alleen veel geheugen en Photoshop gebruikt over het algemeen niet zo heel resources, maar alleen wel weer veel..... Geheugen That's right!RHochstenbach schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:02:
[...]
Ik studeer netwerkbeheer, en daarvoor heb ik virtuele machines draaien in Fusion. Ook doe ik als hobby nog fotografie en photoshoppen, en voor al die zaken heb ik een snelle computer nodig
Dus dan snap ik eigenlijk niet dat je wel voor twee quadcores gaat met maar slechts 6 GB geheugen. Dat hoort minimaal het dubbele te zijn als je er echt serieus gebruikt van maakt.
Maar ik ben er niet om je daarover te oordelen. Net zoals of je twee 2,8 ghz'en er in hebt of twee 3,2 Ghz'en.
Het is hoe dan ook een lompe set-up die er bij mij langzamerhand ook dichterbij komt. Ik heb nu een Imac met een powerbookje staan. Die powerbook heb ik al een koper voor en de nieuwe 2,5 GHz macbook pro komt er aan. Dan alleen nog als de Nehalem Mac pro's er zijn mijn imac ook nog inruilen en dan ben ik er ook.
Maar ik ga liever voor meer geheugen en redelijke opslag dan voor processorkracht. Want ik kijk naar wat ik nodig ben, niet waar ik op geil...
Haha, niet echt hoor lijkt mij. Ik ben in ieder geval niet jaloers omdat ik weet dat als ik echt wil het zo aan kan schaffen. Het is alleen niet erg verantwoord om dat in 1 keer te doen, en zeker niet als ik het niet gelijk nodig ben!
anyways, back on topic...
@ matthijsvdr:
Hoe bevalt de nieuwe macbook pro? Vraag me vooral af hoe die gaat aanvoelen qua gewicht enzo, als je hem de hele dag mee moet slepen. Uiterlijk weet ik wel.... (über!)
hij is nog niet van zijn plek geweestsergev schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:38:
[...]
Haha, niet echt hoor lijkt mij. Ik ben in ieder geval niet jaloers omdat ik weet dat als ik echt wil het zo aan kan schaffen. Het is alleen niet erg verantwoord om dat in 1 keer te doen, en zeker niet als ik het niet gelijk nodig ben!
@ matthijsvdr:
Hoe bevalt de nieuwe macbook pro? Vraag me vooral af hoe die gaat aanvoelen qua gewicht enzo, als je hem de hele dag mee moet slepen. Uiterlijk weet ik wel.... (über!)
Ik heb hem nu 3 dagen, en het trackpad is heel erg wennen. In leopard werkt het vrij goed maar in bootcamp is het een ramp. Daarom gebruik ik daarvoor een draadloos muisje.sergev schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:38:
[...]
@ matthijsvdr:
Hij voelt wel iets zwaarder aan, maar wel een stuk meer solide. Ook is hij wat dunner geworden. Merk tijdens transport (5 keer per week anderhalf uur reizen naar de academie en anderhalf uur weer terug) geen verschil met de oude mpb.
Wat trouwens wel irritant is dat de batterij echt ontzettend langzaam oplaad! Hebben meer mensen hier last van? Ik zit op 4 uur!
Anoniem: 238860
Misschien hem je een 'macbook adapter' ? Deze geven minder stroom af. Zal wel niet, omdat hij natuurlijk splinter nieuw is. Maar ja ik denk ik zeg het evenaartrost schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:07:
[...]
Ik heb hem nu 3 dagen, en het trackpad is heel erg wennen. In leopard werkt het vrij goed maar in bootcamp is het een ramp. Daarom gebruik ik daarvoor een draadloos muisje.
Hij voelt wel iets zwaarder aan, maar wel een stuk meer solide. Ook is hij wat dunner geworden. Merk tijdens transport (5 keer per week anderhalf uur reizen naar de academie en anderhalf uur weer terug) geen verschil met de oude mpb.
Wat trouwens wel irritant is dat de batterij echt ontzettend langzaam oplaad! Hebben meer mensen hier last van? Ik zit op 4 uur!
Haha, ja dat zou leuk zijn als ze die meeleverenAnoniem: 238860 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:01:
[...]
Misschien hem je een 'macbook adapter' ? Deze geven minder stroom af. Zal wel niet, omdat hij natuurlijk splinter nieuw is. Maar ja ik denk ik zeg het even
Maar het word heel vaak gemeld. http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=8345733
Anoniem: 256925

Laat ik dan ook maar even een bijdrage leveren aan dit topic
Je zit hier een Macbook Air met een 30" Cinema Display.
Dit was trouwens gedaan als speciale test opstelling omdat een collega van mij dacht dat een Air z'n groot scherm niet kon aansturen.

Ja dat is niet zo gek als hij in Synchrone weergave staat. Maar dan nog vind ik een MacBook Air en een 30" Cinema Display een wat aparte setup.
@Dutch-Identity: wat een contrast zeg, zo'n mini-laptopje aan zo'n idioot groot scherm! in ieder geval wel erg bruut zo!
Anoniem: 256925
Dat komt inderdaad door de sync weergave. Nu wil die namelijk de max resolutie gebruiken van het Air scherm en die is wat laag voor z'n schermAnoniem: 116736 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:07:
Kan 'ie ook eigenlijk niet... kijk maar op wat voor resolutie dat draait!
Bij de nieuwe macbook airs zal het zeker werken. Mini displayport naar dual link DVI, dat gaat zeker werken op de native resolutie. Zou persoonlijk trouwens ook geen 30 inch aan een macbook air hangen. Een macbook air met een 24 inch scherm is mooi. Een macbook pro met een 30 inch ook wel, maar verder...Anoniem: 116736 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:07:
Kan 'ie ook eigenlijk niet... kijk maar op wat voor resolutie dat draait!
Maar natuurlijk wel handig dat je de mogelijkheid hebt.
Ik dacht vandaag mijn nieuwe aanwinst te kunnen showen, maar Xando in Enschede werkte niet heel erg mee met de bestelling. Dan maar volgende week....
Het jammere is dat de adapter van MD naar DL-DVI slechts 100 euro kost.sergev schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:47:
[...]
Bij de nieuwe macbook airs zal het zeker werken. Mini displayport naar dual link DVI, dat gaat zeker werken op de native resolutie. Zou persoonlijk trouwens ook geen 30 inch aan een macbook air hangen. Een macbook air met een 24 inch scherm is mooi. Een macbook pro met een 30 inch ook wel, maar verder...
Maar natuurlijk wel handig dat je de mogelijkheid hebt.
Ik dacht vandaag mijn nieuwe aanwinst te kunnen showen, maar Xando in Enschede werkte niet heel erg mee met de bestelling. Dan maar volgende week....
Apple op mijn werkplek beneden, waar ik eigenlijk alleen in de avonden of op grauwe dagen zit omdat het anders vanwege het spiegelende scherm niet te doen is.

He, die tafel hebben wij hier als eettafel
Mat model van de 'normale' Macbook bestaat niet
.
idd, alleen van de alu MBPs... (al is dat met de laatste generatie ook verleden tijd...)Jolly_Jumper schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:23:
Mat model van de 'normale' Macbook bestaat niet.
Offtopic: Dat was hier ook zijn vroegere functieTijn89 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:15:
[...]
He, die tafel hebben wij hier als eettafelHad je je macbook niet gelijk kunnen ruilen voor een mat-model, of kwam je er te laat achter ofzo?
En een matte white bestaat inderdaad niet.
Heb je setup nu een paar keer voorbij zien komen hier. En steeds heb ik het idee dat jouw werkplek zich in een sauna bevindt.
Ontspannen en werken tegelijk.
No Shame, only Fame!
Mooi uitzicht zeg.Ramquin schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:46:
Apple op mijn werkplek beneden, waar ik eigenlijk alleen in de avonden of op grauwe dagen zit omdat het anders vanwege het spiegelende scherm niet te doen is.
[afbeelding]
Populair tafeltje!NickvdB schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:18:
[...]Die tafel hebben wij hier toevallig óók als eettafel.
Of een tuinhuisje. Vanwege het hout.S2801 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:51:
[...]
Heb je setup nu een paar keer voorbij zien komen hier. En steeds heb ik het idee dat jouw werkplek zich in een sauna bevindt.![]()
Ontspannen en werken tegelijk.
Anoniem: 280109
hallo mede apelaars,
naar lang fan te zijn van dit forum heb ik maar ook eens een acount aan gemaakt.
ik lich op dit moment ziek in bed dus heb de tijd op mijn setup ook eens te posten het zal lang niet zo mooi zijn als de voorgande maar ik ben ook maar een student.
als ik iets fout gedaan heb hoor ik het wel.
hier mijn setup
http://www.flickr.com/photos/32279339@N07/3019209352/
van links naar rechts
powerbook g4 550mhz
512mb ram
20gig hd
combo drive
airport
19 inc lcd van acer
powermac g4 400mhz
768mb ram
3x 20 gig hd
(niet zichtbaar omdat hij bij de dixons licht na 1 maand in mijn bezit te hebben een intel core dual met 1 gig ram en 250gig hd die kapot is)
met vriendelijke groet matthijs
naar lang fan te zijn van dit forum heb ik maar ook eens een acount aan gemaakt.
ik lich op dit moment ziek in bed dus heb de tijd op mijn setup ook eens te posten het zal lang niet zo mooi zijn als de voorgande maar ik ben ook maar een student.
hier mijn setup
van links naar rechts
powerbook g4 550mhz
512mb ram
20gig hd
combo drive
airport
19 inc lcd van acer
powermac g4 400mhz
768mb ram
3x 20 gig hd
(niet zichtbaar omdat hij bij de dixons licht na 1 maand in mijn bezit te hebben een intel core dual met 1 gig ram en 250gig hd die kapot is)
Leuk sfeertje, kan je eigenlijk wel je benen kwijt onder dat bureau?Anoniem: 280109 schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:26:toon volledige bericht
hallo mede apelaars,
hier mijn setup
van links naar rechts
powerbook g4 550mhz
512mb ram
20gig hd
combo drive
airport
19 inc lcd van acer
powermac g4 400mhz
768mb ram
3x 20 gig hd
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Anoniem: 280109
ik ben echt best klein voor me leeftijd en heb kleine benen :-p ben 170 en dat zit vooral in me boven lichaam
enigste wat iritant is dat ik niet rechtop in me bed kan zitten, dan zit me hoofd op de volgende verdieping :-p
zodra ik al me spullen weer terug heb zal ik een nieuwe foto posten ben thuis aan het veranderen dus tot de volgnde keer
ps: weet iemand nog een leuk doel einde voor me powermac zodra ik me pc terug heb (ja ik heb een pc gekocht omdat een nieuwe mac te duur was jammer genoeg)
gegroet
enigste wat iritant is dat ik niet rechtop in me bed kan zitten, dan zit me hoofd op de volgende verdieping :-p
zodra ik al me spullen weer terug heb zal ik een nieuwe foto posten ben thuis aan het veranderen dus tot de volgnde keer
ps: weet iemand nog een leuk doel einde voor me powermac zodra ik me pc terug heb (ja ik heb een pc gekocht omdat een nieuwe mac te duur was jammer genoeg)
gegroet
maxtz0r schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:10:
[...]
Leuk sfeertje, kan je eigenlijk wel je benen kwijt onder dat bureau?
Nette set-up. Klein puntje hoor: Je zou [img]......je pic.jpg.......[/img] kunnen gebruiken. Dan zie je hem gelijk staan in het topic. En dan check images erbij voor je hem post en iedereen hier kan er gelijk van genieten.Anoniem: 280109 schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:26:
Wel grappig eigenlijk dat je oude powerbook uit de verte zo een nieuwe macbook pro lijkt. Is op zich ook wel dezelfde kleurstelling vandaar. De nieuwe zijn natuurlijk gelikter en sneller, maar ze hebben zeker overeenkomsten. Zal denk ik eigenlijk geen toeval zijn.
Inderdaad! Van een afstandje zou ik hem in een vluchtige blik als nieuwe MBP herkennen. De oude powerbook had je inderdaad met zowel zilveren als zwarte toetsen, toch?sergev schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:42:
[...]
Nette set-up. Klein puntje hoor: Je zou [[url="......je pic.jpg......."]afbeelding[/url]] kunnen gebruiken. Dan zie je hem gelijk staan in het topic. En dan check images erbij voor je hem post en iedereen hier kan er gelijk van genieten.
Wel grappig eigenlijk dat je oude powerbook uit de verte zo een nieuwe macbook pro lijkt. Is op zich ook wel dezelfde kleurstelling vandaar. De nieuwe zijn natuurlijk gelikter en sneller, maar ze hebben zeker overeenkomsten. Zal denk ik eigenlijk geen toeval zijn.
De eerste powerbooks G4's hadden zwarte toetsen. Deze waren het titanium model en daarna had je de aluminium voorloper van de oude macbook pro met zilveren toetsen.
Na tijden hier rondgekeken te hebben is het tijd om mijn setup te posten.
http://www.djresource.eu/Djsets/display/7590/
(ik ben nog niet vaardig genoeg met de mac om hier thumbs e.d. te plaatsen, vandaar de link, voor ik de layout naar de maan help)
Daar staat ook een lijstje met wat je ziet hoe en wat, maar hier volgt hij wat uitgebreider over de mac.
De iMac is een 24" met 2,8 GHz, 4 GB ram, 500 GB HD en de 512MB videokaart.
De eerste week wel behoorlijk lopen stoeien, nog nooit achter een mac gezeten. Maar nu is het echt heerlijk!
Ik kan het iedereen aanraden!
En ik ben vooral blij dat er ook gewoon windows op kan en heb daar dus een NTFS schijf voor aanhangen voor de games.
De geluidsset is van Syrincs, en word zeer veel gebruikt bij DJ's als monitoren. Ze klinken heerlijk, maar voor producing zou ik toch richting de KRK's aanraden.
Voor de rest zie je een hoop DJ spullen met:
1 X Pioneer DJM-800
1 X Pioneer HDJ-1000
3 X Pioneer CDJ-1000MK3 (op Sefour standaards)
2 X Synq XTR-M1 met Ortofoon PRO S naalden
1 X Cortex HDC-1000 (met 400 GB Harddisc en een logitech TB om snel op naam te kunnen zoeken)
In de externe behuizingen zitten de oude HD's van mijn PC. Zijn nog IDE schijven, maar zonde om weg te gooien. De NTFS schijf is een 160 GB voor de spellen
De iomega is 500 GB voor Timemachine (wat een geniaal programma is dat overigens)
De Desktop is trouwens een eigen foto, en wil ik liever niet sharen. (het is een vakantie kiek uit Oostenrijk)
De TV is een JVC 37" HD-ready. Met wat ik er toen voor betaald heb zou ik nu een full HD 42" van sony kunnen halen, maarja, de techniek loopt steeds door en is eigenlijk iedere aankoop meteen minder waard.
Buiten dit heb ik nog een Iphone 3G 8GB met Switcheasy Rebel Tiger, Ipod 80GB, PS3, Wii en sinds ik stage loop geen tijd meer om het te gebruiken... haha..
Vragen zijn altijd welkom, evenals opmerkingen!
(ik ben nog niet vaardig genoeg met de mac om hier thumbs e.d. te plaatsen, vandaar de link, voor ik de layout naar de maan help)
Daar staat ook een lijstje met wat je ziet hoe en wat, maar hier volgt hij wat uitgebreider over de mac.
De eerste week wel behoorlijk lopen stoeien, nog nooit achter een mac gezeten. Maar nu is het echt heerlijk!
En ik ben vooral blij dat er ook gewoon windows op kan en heb daar dus een NTFS schijf voor aanhangen voor de games.
De geluidsset is van Syrincs, en word zeer veel gebruikt bij DJ's als monitoren. Ze klinken heerlijk, maar voor producing zou ik toch richting de KRK's aanraden.
1 X Pioneer DJM-800
1 X Pioneer HDJ-1000
1 X Cortex HDC-1000 (met 400 GB Harddisc en een logitech TB om snel op naam te kunnen zoeken)
In de externe behuizingen zitten de oude HD's van mijn PC. Zijn nog IDE schijven, maar zonde om weg te gooien. De NTFS schijf is een 160 GB voor de spellen
De iomega is 500 GB voor Timemachine (wat een geniaal programma is dat overigens)
De Desktop is trouwens een eigen foto, en wil ik liever niet sharen. (het is een vakantie kiek uit Oostenrijk)
De TV is een JVC 37" HD-ready. Met wat ik er toen voor betaald heb zou ik nu een full HD 42" van sony kunnen halen, maarja, de techniek loopt steeds door en is eigenlijk iedere aankoop meteen minder waard.
Buiten dit heb ik nog een Iphone 3G 8GB met Switcheasy Rebel Tiger, Ipod 80GB, PS3, Wii en sinds ik stage loop geen tijd meer om het te gebruiken... haha..
Erg mooi stekkieRamquin schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:46:
[afbeelding]
Mooie setup hoor. Nu nog een grotere ruimte voor je "studio". Want vraag me sterk af waar je staat als je draait. CDJ-1000MK3 iez heel nice!Ferrox1 schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:01:toon volledige bericht
Na tijden hier rondgekeken te hebben is het tijd om mijn setup te posten.
1 X Pioneer DJM-800
1 X Pioneer HDJ-1000
Anoniem: 143942
waarom 3x en niet gewoon 2x?Ferrox1 schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:01:
Zo! Dat ziet er mooi uit. En super kwaliteitsspul. Nice!Ferrox1 schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:01:toon volledige bericht
.....
1 X Pioneer DJM-800
1 X Pioneer HDJ-1000
.....
Is 6 audiobronnen niet een beetje overkill? Gebruik je dat echt allemaal?
En als je thuis draait, doe je dat allemaal over je koptelefoon? Ik mis een set mooie monitoren bij je DJ-gear.
Tja, ik woon nog gewoon thuis en daarom kan ik dit allemaal nog betalen. Dit gaat vanaf nu ongeveer ook veranderen, want ik wil zo onderhand wel uit huis.Noxa schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:54:
[...]
Mooie setup hoor. Nu nog een grotere ruimte voor je "studio". Want vraag me sterk af waar je staat als je draait. CDJ-1000MK3 iez heel nice!
Daarbij, mijn kamer is niet erg groot. Dat is ook de reden dat alles zo erin gepropt is. Zoals je ziet staat de set verder naar rechts zodat ik er nog prima mee kan draaien. Als de brede en de smalle sefour standaard omdraai, dan staat het hele spul exact in het midden van de tafel. Ik heb dus wel een beetje aan de toekomst gedacht
Ik draai bijna ieder weekend en wat mijn probleem vaak is (doe enorm veel bruiloften) dat de opdrachtgever ineens met een cd aan komt wandelen van die wil ik nu horen, of ze hebben een stukje voorbereid en dat moet klaar staan. Maarja, vaak maak ik mee dat dan het andere nummer wat nog liep al afgelopen is en dat diegene die het stukje moeten doen nog niet klaar zijn voor het optreden. Met als gevolg een schreinende stilte, wat ik niet echt handig vind. Dus vandaar 3 CDJ's. De draaitafels zijn alleen voor thuisgebruik overigens.
De 3 CDJ's gebruik ik eigenlijk altijd en sinds ik de derde heb (nu een jaartje ongeveer) wil ik niet anders meer. Nog een voordeel hiervan is dat je 2 nummers tegelijk klaar hebt kunnen staan en dus sneller op het publiek in kunt spelen. Mocht een bepaalde stijl goed aanslaan kun je daarin doordraaien, terwijl je iets anders klaar hebt staan op de derde voor totaal iets anders mocht het dood vallen met de stijl die zo goed aansloeg.J0sTJos schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:13:
[...]
Zo! Dat ziet er mooi uit. En super kwaliteitsspul. Nice!
Is 6 audiobronnen niet een beetje overkill? Gebruik je dat echt allemaal?
En als je thuis draait, doe je dat allemaal over je koptelefoon? Ik mis een set mooie monitoren bij je DJ-gear.
Enne, het zijn er 9 die er op zitten namelijk:
3 X CDJ
2 X Cortex
2 X TT
De mac en de TV.
Ik gebruik ze niet allemaal, de draaitafels gebruik ik bijna niet meer en is alleen als ik er een keer zin in heb om lomp te beuken. Echter zit het geheel er op om dus makkelijk om te kunnen schakelen. Als ik draai gaan de Cortex, mengpaneel en de CDJ's alleen mee.
De monitoren (syrincs M3-220 DT) staan op mijn bureau (om dat ik daar het meeste voor zit). Deze gaan echt beestachtig hard. Echter voor produceren (en dat is iets wat ik dus echt niet kan) zou ik KRK's o.i.d. aanraden. Dit komt omdat er een losse basskast bij zit en het dus niet goed als 1 geheel klinkt om te kunnen produceren.
Bedankt voor de comments en vragen, en als er meer zijn mag dat altijd!
En zoals je ziet kan ie dat ook niet, want er komt geen 2560x1600 uitAnoniem: 256925 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:01:
[afbeelding]
Laat ik dan ook maar even een bijdrage leveren aan dit topic.
Je zit hier een Macbook Air met een 30" Cinema Display.
Dit was trouwens gedaan als speciale test opstelling omdat een collega van mij dacht dat een Air z'n groot scherm niet kon aansturen.
Launching containers into space
Het bureau van een student
Die zwarte kast rechtsonder is een server, zwarte muis en tobo waren alleen om Remote Desktop te configureren, dus nu heb ik wel iets meer ruimte op m'n bureau 
Alle mooie hardware: (
)
vandaar een witte X360 en ik heb dan ook een witte NDS
Als ik geld had stond er een vorige generatie 24" iMac
Alle mooie hardware: (
- MacBook 2.4 2GB
- Passport 320GB
- iPhone 16GB wit
- Wacom Fun wit
- Mighty Mouse (die ik niet gebruik
tablet
)
[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 02-02-2011 21:58 ]
LOL, die grijze HP deskjet 5740 doet dan wel een erge afbreuk aan je stijl.Muthas schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:31:
Verder is wit gewoon een mooie kleurvandaar een witte X360 en ik heb dan ook een witte NDS
Als ik geld had stond er een vorige generatie 24" iMac
Anoniem: 258974
Hallo Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een wallpaper die ik hier een keer zag langskomen.
De foto was gemaakt in new york door To_tall.
Het was geupload met de link:
http://ho-yellow.com/_temp/NewYork.jpg
Maar die doet het nu neit meer, kan iemand deze voor mij nog eens uploaden?
Bedankt!
Niek
Ik ben op zoek naar een wallpaper die ik hier een keer zag langskomen.
De foto was gemaakt in new york door To_tall.
Het was geupload met de link:
http://ho-yellow.com/_temp/NewYork.jpg
Maar die doet het nu neit meer, kan iemand deze voor mij nog eens uploaden?
Bedankt!
Niek
Dit topic is gesloten.
Let op:
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.