Toon posts:

harde schijf inbouwen levert probleem op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een externe harddisk die niet meer werkte.
Ik dacht, laat ik hem uit de behuizing halen en in mijn computer bouwen. Dat heb ik allemaal gedaan en hij wordt ook herkend door de comp.
In schijfbeheer staat hij netjes op actief alleen staat er bij bestandssysteem niks.
Als ik hem wil openen geeft hij aan dat ik hem eerst moet formatteren. Dit is nou juist wat ik niet wil want er staan allemaal foto's en schoolwerk enz. op.
Is dit te omzeilen??

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wordt de schijf wel herkend met de goede grootte? Of is ook dat een raadsel voor je OS? Welk OS heb je trouwens?

Kans zit erin dat de FAT defect/corrupt is; misschien dat data redden nog iets voor je kan betekenen?

Formatteren moet je maar ff niet doen inderdaad...

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 09-10-2008 21:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
hij herkend de grootte en het ziet er allemaal goed uit, alleen lijkt hij het soort harde schijf (NTFS) ofzo niet te herkennen. Ik gebruik XP.
Die link van data redden ga ik nu even proberen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk anders ff op GoT of je een bootdisk of boodCD kan vinden met NTFS-ondersteuning. Vaak hebben Knoppix enzo dat ook wel aan boord. Kan je in ieder geval uitsluiten of XP nu roet in het eten gooit of de HDD zelf.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je harddisk 'is' niet NTFS, hij is zo geformatteerd. Wat is de reden dat hij het als externe HDD niet meer deed? Heb je reden om aan te nemen dat hij het als interne HDD wel zou doen?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:24

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat voor externe harde schijf was het? USB of netwerk?
Indien het laatste dan is de kans groot dat het een EXT2 of EXT3 filesystem is.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:20:
Je harddisk 'is' niet NTFS, hij is zo geformatteerd. Wat is de reden dat hij het als externe HDD niet meer deed? Heb je reden om aan te nemen dat hij het als interne HDD wel zou doen?
Ik weet dat je een schijf als ntfs moet formatteren maar dat was dus gedaan bij deze vandaar. En ik vermoed dat hij wel werkt in mijn pc omdat hij in principe herkend wordt, alleen wil hij dat ik hem formatteer.

@xb360: Ik heb via je linkje een programma gevonden die iig mijn harde schijf helemaal scanned voor data en er een image van maakt. Moet hem even kopen en vervolgens 4 uur wachten voor het scannen maar ik kan weer een beetje lachen :P Thx man!!!
Pagina: 1