Goede muis voor bij een Mac

Pagina: 1
Acties:

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede muis om te gebruiken op m'n Mac (want laten we eerlijk zijn, de mighty mouse sucked enorm), momenteel heb ik een Logitech MX400 en op zich bevalt ie wel maar het grote nadeel is dat een groot deel v/d knoppen niet werkt zonder de Logitech Control Center software die van dubieuze kwaliteit is, ik ben niet zo'n fan van dit soort 3rd party meuk in kernelspace. Nu heb ik eens rond zitten kijken en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer, informatie op de sites van fabrikanten is erg beperkt en niemand vermeld of er vage drivers nodig zijn om de muis te laten werken.

Mijn 'eisen' voor een muis
  • Geen 3rd party software in kernelspace.
  • Veel knoppen, hoe meer hoe beter (voor exposé, spaces, e.d.)
  • Ergonomische vorm.
  • Indien draadloos dan bluetooth en geen stickje, liefst bedraad.
Heeft iemand hier ervaring met een goede muis die gewoon werkt onder OSX zonder gezeik met vage drivers ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

was de Razer Razer ProSolution hier niet speciaal voor gemaakt?

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Razer Pro|Click™ v1.6. Bedrade muis, ligt lekker in de hand, veel knoppen. Wel een losse driver van Razer, maar die werkt erg goed/stabiel. Niet te vergelijken met het Logitech-driver-gezeur, dit werkt gewoon prima zonder dat je er last van hebt.

Ik heb hem zelf ook (klink ik nu net een verkoper?) en hij bevalt me prima :) Voor zover ik weet is het overigens wel de enige Razer muis met een OS X driver, de andere muizen van Razer hebben geen eigen OS X driver.

(Pricewatch 1, Pricewatch 2)
offtopic:
is precies dezelfde maar door de onhandige merknaam staat ie er 2 keer in

[ Voor 32% gewijzigd door lhoBas op 09-10-2008 20:14 . Reden: aanvullingen. ]

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 20:42
Ik zoek ook een goede muis voor photoshop en illustrator. Ik dacht zelf aan de logitech mx revolution. Het is wel een dure muis, maar volgens vele reviews is dat één van de beste muizen op de markt.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:24

Blonde Tux

<advertisement>

mx400 anders, is niet te duur en werkt goed onder osx

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Blonde Tux schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:35:
Daar zit ik dus nu mee te muizen, ligt lekker in de hand maar het Logitech Control Center is een ramp. Zonder deze driver doen alleen de normale knoppen het, hij werkt dus niet goed onder OSX.

[ Voor 14% gewijzigd door Aaargh! op 09-10-2008 20:51 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik denk dat je er niet aan ontkomt dat de drivers een kernel extension installeren als er meer dan 3 knoppen op de muis zitten. Zowel de MouseWare software van Kensington als de IntelliPoint software van Microsoft installeren een kernel extension. Aan de andere kant wordt er tenminste niet zoiets als APE via de achterdeur naar binnen gesmokkeld.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kunt ook je huidige muis combineren met Steermouse of USB Overdrive. Zijn wel drivers, maar zoals Daedalus zegt, daar ontkom je niet aan als je meerdere knoppen werkend wil hebben.

Verwijderd

gebruik zelf al jaren de Logiteckh trackball, plug and play baby :)

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52

GSX-MAN

de/het/een

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:23:
gebruik zelf al jaren de Logiteckh trackball, plug and play baby :)
Trackball ftw...

Ik gebruik 'm al ongeveer 10 jaar op de pc, ik ga 'm zeker ook op de mac testen.

Slecht idee... Hoe laat?

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025

his.dudeness

The Dude Abides.

Aaargh! schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:02:
Ik ben op zoek naar een goede muis om te gebruiken op m'n Mac (want laten we eerlijk zijn, de mighty mouse sucked enorm), momenteel heb ik een Logitech MX400 en op zich bevalt ie wel maar het grote nadeel is dat een groot deel v/d knoppen niet werkt zonder de Logitech Control Center software die van dubieuze kwaliteit is, ik ben niet zo'n fan van dit soort 3rd party meuk in kernelspace. Nu heb ik eens rond zitten kijken en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer, informatie op de sites van fabrikanten is erg beperkt en niemand vermeld of er vage drivers nodig zijn om de muis te laten werken.

Mijn 'eisen' voor een muis
  • Geen 3rd party software in kernelspace.
  • Veel knoppen, hoe meer hoe beter (voor exposé, spaces, e.d.)
  • Ergonomische vorm.
  • Indien draadloos dan bluetooth en geen stickje, liefst bedraad.
Heeft iemand hier ervaring met een goede muis die gewoon werkt onder OSX zonder gezeik met vage drivers ?
Logitech G9
en je hebt geen software nodig

ik gebruik hem met mijn mac pro (leopard en Tiger getest)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-01 17:00
Ik kwam ook de razor aan merken, maar dan de lachesis (ECHT veel knoppen,9 , en programmeerbaar)

Gebruik hem zelf onder linux, heb wel alle macro's een keer op moeten nemen onder windows met 4 (van de 5) profielen ingesteld. Werkt vlekkeloos. Ook dpi switching gebeurd OP de muis en de macro's/toetsen/4e&5e muisknop werken onder linux.

Voor zover ik weet liggen linux/BSD redelijk dicht bij elkaar, dus zou BSD er net zo hard in moeten stinken/accepteren. ( BSD/apple .. ik weet het, maar die core van apple kwam toch ERGENS vandaan ;) ... of hebben ze nu sinds 10.X al hun eigen onafhankelijke gemaakt?)

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:32
Aaargh! schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:51:
[...]

Daar zit ik dus nu mee te muizen, ligt lekker in de hand maar het Logitech Control Center is een ramp. Zonder deze driver doen alleen de normale knoppen het, hij werkt dus niet goed onder OSX.
Logitech Control Center is inderdaad een ramp.
Je kunt het eens proberen met USB Overdrive
Dat werkt een stuk prettiger.

Verwijderd

ikzelf gebruik een mx1000, ook een logitech maar ik heb geen problemen met de driver, sterker nog ik vind deze beter dan de windows versie. ikzelf heb de mighty mouse geprobeerd maar vond deze ook niet geweldig.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:54:
Ik denk dat je er niet aan ontkomt dat de drivers een kernel extension installeren als er meer dan 3 knoppen op de muis zitten. (...)
Ik snap eigenlijk niet waarom, OSX kan tot max. 127 muisknoppen aan, zolang het maar een standaard USB muis is die gewoon meld hoeveel knoppen hij heeft. Ik zoek gewoon een goede muis die volgens de standaarden werkt. 3rd party meuk in kernelspace is wat mij betreft absoluut onacceptabel.

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een Radtech BT600 aan mijn MacBook hangen, nouja hangen: het is een bluetooth muis.

Persoonlijk vind ik het een erg lekker muisje. Ik heb er wel de driver voor geinstalleerd en weet niet of dit per se nodig is. Aan de andere kant heeft die driver mij nog nooit problemen opgeleverd, dus ik zie geen reden om het zonder te doen (de logitech driver vind ik ook een ramp)

Meer informatie: http://www.radtech.us/Products/BT600.aspx

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Verwijderd

Ik heb nu de trackball van Logitech aan de MBP hangen. Andere muizen van Logitech werkten ook altijd.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
Zelf ben ik erg tevreden over mijn Logitech V470 (een logitech muis, met een apple style :) )

Niet veel knoppen (links, rechts, scroll, en scrollklik / linksduwen, rechtsduwen). Maar voor Expose en Spaces heb ik het zo ingesteld, dat de ene wordt geactiveerd in de linkeronderhoek (daarheen muizen) en de andere in de rechteronderhoek. In het begin wennen, en zal je een aantal keer perongeluk gaan 'expo-en, of space-en'). Maar als je er aan gewent bent werkt het heelijk.

Met een simpele swaai alle vensters voor je neus, of juist het bureablad voor je neus.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:09

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Aiolos schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:22:
Ik heb een Radtech BT600 aan mijn MacBook hangen, nouja hangen: het is een bluetooth muis.

Persoonlijk vind ik het een erg lekker muisje. Ik heb er wel de driver voor geinstalleerd en weet niet of dit per se nodig is. Aan de andere kant heeft die driver mij nog nooit problemen opgeleverd, dus ik zie geen reden om het zonder te doen (de logitech driver vind ik ook een ramp)

Meer informatie: http://www.radtech.us/Products/BT600.aspx
Dit is eigenlijk precies wat ik zocht, een BT Laser muis met een USB-mogelijkheid om op te laden. Thanks voor de tip! Ik snap niet waarom er niet meer van deze muizen zijn eerlijk gezegd. Zelfs Logitech heeft niets wat hierop lijkt.
De enige serieuze losse BT-muis die ze verkopen is de V470, maar die heeft niet eens duimknoppen...

Tesla Model Y RWD (2024)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-01 17:00
Ligt het aan mij, of hebben al die BT muizen gewoon last van immense latency? Kan ook een sleep functie zijn van die Logitech natuurlijk, maar een normaal spelletje ermee spelen leek wel alsof ik aan het DWEILEN was werkelijk, niet normaal.

Graag input van andere ervaringen, we gaan de TS immers niet opschepen met een Logitech dan wel BT muis over het algemeen die hier last van heeft :Y)

Tenzij mensen het grappig vinden om een muis te hebben dat zich voordoet als 'op glad ijs' te bevinden

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:07
Blonde Tux schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:35:
Sluit ik mij volledig bij aan, goede muis, lekker in de hand, goed betaalbaar. Mooie grijstinten zitten er op.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:13
orange.x schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:58:
[...]

Sluit ik mij volledig bij aan, goede muis, lekker in de hand, goed betaalbaar. Mooie grijstinten zitten er op.
RTF TS |:(

Daar lees je dat de TS deze muis zelf heeft en hier niet mee tevreden is.

PSN: Sluuz

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
LinuX-TUX schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:34:
Ligt het aan mij, of hebben al die BT muizen gewoon last van immense latency? Kan ook een sleep functie zijn van die Logitech natuurlijk, maar een normaal spelletje ermee spelen leek wel alsof ik aan het DWEILEN was werkelijk, niet normaal.

Graag input van andere ervaringen, we gaan de TS immers niet opschepen met een Logitech dan wel BT muis over het algemeen die hier last van heeft :Y)

Tenzij mensen het grappig vinden om een muis te hebben dat zich voordoet als 'op glad ijs' te bevinden
Mijn ervaring is inmiddels dat BT echt niet fijn is: Ultieme Notebook Muis Gezocht (zonder enorme USB ontvanger)

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01-2025
Ik haak hier graag nog even op in, want nu ik een paar weekjes met een iMac werk merk ik toch wel dat OSX anders op een muis reageert. Sowieso heb ik al USB Overdrive en SteerMouse gebruikt maar met mijn huidige muis (Logitech 620 [linkshandig]) blijft het niet fijn werken.

Daarnaast heeft de muis zelf ook veel last van haperingen/schokken, vrij waardeloos. Toen ik vanmiddag toevallig even de winkel binnen stapte zag ik dat ze Razer-muizen hadden liggen. Ik heb ze even opgepakt en ze lagen uitzonderlijk lekker in de hand. Ook het feit dat ze aan beide zijkanten de extra knopjes hebben zitten vind ik geweldig als linkshandige muisgebruiker.

Maar dan nu nog de keuze... die hangt voor mij ook voornamelijk af van de ondersteuning door OSX, zoals wel bekend is zijn de drivers van Logitech een regelrechte ramp, maar gelukkig niet nodig voor het optimaal gebruiken van de muis als je SteerMouse (oid) gebruikt. Hoe zit dit met bijvoorbeeld de Razer Lachesis?

De Pro|Click vind ik ook wel interessant, mede vanwege zijn simpelheid en OSX drivers... maar een witte muis vind ik nou niet echt super eruit zien.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:34:

Ik gebruik zelf ongeveer 1,5 jaar de Wireless Mighty Mouse bij mijn Macbook. Ik vond een kabel vreselijk lelijk staan bij zo'n leuk klein laptopje en vreselijk onhandig.
Waar ik vooral aan moest wennen is de totale andere acceleratie van de mouse pointer vergeleken met Windows. Als je langzaam beweegt gaat hij maar een paar pixels per centimeter, beweeg je snel dan gaat hij direct veel meer pixels per centimeter. De eerste paar maanden was dit echt verschrikkelijk, maar omdat ik geen goede software kon vinden om dit te "fixen" besloot ik eraan te wennen.
Nu ben ik eraan gewend. Ik kom tot de conclusie dat de acceleratie simpelweg "anders" is dan in Windows, niet perse beter of slechter, maar anders. Veel mensen denken dat deze andere acceleratie "lag" is, bluethooth lag (of latency), maar dat is het niet. Ik merk zelf dat de MM gewoon direct reageert, ik merk geen vertraging. Er zal vast een vertraging zijn, ik merk hem echter niet.

Een weekje heb ik mijn Macbook met een externe TFT monitor gebruikt. De MB lag gesloten op mijn boekenplank, de rest was via kabels en de muis via BT. De afstand tussen de laptop en de muis was groter dan normaal en er zat een stuk hout met metaal tussen. Af en toe, om het uur, merkte ik wel eventjes een lag moment. Dit had ik eerder nog niet meegemaakt.

Mijn conclusie is daarom dat een Bluetooth muis voor algemeen gebruik prima (kan) werken. (Voor gaming geen ervaring)

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 15-10-2008 21:24 ]

🌞🍃

Verwijderd

Ik heb een wat oudere muis van Microsoft aan mn iMac, een Microsoft Intellimouse Explorer Bluetooth. Hij werkt zonder drivers, zonder stick, via je ingebouwde bluetooth. Extra knoppen voor Spaces en Expose die gewoon in te stellen zijn in System Preferences, ik kan ook naar links en rechts scrollen zoals de Mighty Mouse dat kan, maar deze muis ligt veel ergonomischer in de hand. Hij werkt op batterijen, dus zonder irritant oplaadstation wat weer een extra stopcontact nodig heeft. Nouja, ik ben er zelf erg tevreden mee.
Je kan er vast via marktplaats of eBay nog wel eentje op de kop tikken.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41SK93XMXNL._SL500_AA280_.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 12:40 ]

Verwijderd

Ik heb de V470 muis besteld n.a.v. dit topic. Ik ben benieuwd!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 19:17
*kick
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:19:
Ik heb de V470 muis besteld n.a.v. dit topic. Ik ben benieuwd!
Hoe bevalt de V470? Ik heb zelf erg veel problemen met de wireless mighty mouse: voornamelijk lag en het ontbreekt aan precisie. Werkt de V470 wel lekker vlot?

[ Voor 34% gewijzigd door M617573 op 11-11-2008 07:19 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik heb de V470 ook, maar op dit moment niet in gebruik:
Ik vind de muis net iets te klein om lekker vast te houden en verder vind ik de 'bluetooth-lag' toch storend.
Vandaar dat ik voorlopig toch maar even weer een logitech met draadje heb aangesloten (MX310)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 19:17
Oscar the Grouch schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:12:
Ik heb de V470 ook, maar op dit moment niet in gebruik:
Ik vind de muis net iets te klein om lekker vast te houden en verder vind ik de 'bluetooth-lag' toch storend.
Vandaar dat ik voorlopig toch maar even weer een logitech met draadje heb aangesloten (MX310)
Die BT lag is dus niet iets specifieks voor de wireless mighty mouse?

Verwijderd

Qoriox schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 07:19:
*kick

[...]

Hoe bevalt de V470? Ik heb zelf erg veel problemen met de wireless mighty mouse: voornamelijk lag en het ontbreekt aan precisie. Werkt de V470 wel lekker vlot?
Je hebt inderdaad af en toe ff bluetooth lag (Als je hem 30 seconden niet gebruikt, daarna weer wel... krijg je even een lag stoot, bij continu gebruik geen last van).

Verder is de muis nog een klein beetje aan de kleine kant, het schijnt dus ook echt een MacBook/Notebook muis te zijn.

Overall ben ik prima tevreden.

+ Bluetooth, geen draad/dongel.
+ Je kunt hem uitzetten.
+ Na 1x in te stellen, automatische herkenning, ook bij uitzetten etc

- Minilag als je hem eventjes niet gebruikt.
- Niet groot zoals bijvoorbeeld de MX500 of G5 (Die ik altijd gewend was).

Overall een 7 o.i.d.

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:17:
[...]

Je hebt inderdaad af en toe ff bluetooth lag (Als je hem 30 seconden niet gebruikt, daarna weer wel... krijg je even een lag stoot, bij continu gebruik geen last van).

Verder is de muis nog een klein beetje aan de kleine kant, het schijnt dus ook echt een MacBook/Notebook muis te zijn.

Overall ben ik prima tevreden.

+ Bluetooth, geen draad/dongel.
+ Je kunt hem uitzetten.
+ Na 1x in te stellen, automatische herkenning, ook bij uitzetten etc

- Minilag als je hem eventjes niet gebruikt.
- Niet groot zoals bijvoorbeeld de MX500 of G5 (Die ik altijd gewend was).

Overall een 7 o.i.d.
Bluetooth blijft kut, het is toch nooit zo fijn direct als RF of een draad.

Ik zou (eigen ervaring) de Logitech VX Nano aanraden. Daar zit een micro-dongle bij. Zo klein dat je hem altijd in je usb kunt laten zitten, zelfs in je macbook.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Qoriox schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:17:
[...]

Die BT lag is dus niet iets specifieks voor de wireless mighty mouse?
Zoals Niek1616 het poëtisch verwoord boven mij.
IMO merk je altijd een kleine lag bij BT, niet alleen als de muis even niet gebruikt is. Ik mis de directe aansturing van de cursor zoals je dat hebt bij een draad.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Even een kickje.

Ik ben echt enorm blij met mijn multitouch pad op de macbook pro, maar, als ik een muis zou gaan gebruiken, kan ik dan verschillende multitouch functionaliteiten instellen onder verschillende knoppen? Zoals expose en spaces?

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 13:35
Met een Apple Mighty Mouse wel ja.

Verwijderd

Met de Logitech Revolution MX kan het ook erg goed. Heb na lange tijd de mighty mouse aan de wilgen gehangen, heerlijke muis, die Logitech. Scrollen makkelijker, zo ook navigeren door pagina's en expose, naar mijn mening.

• Utopist
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:07:
Met de Logitech Revolution MX kan het ook erg goed. Heb na lange tijd de mighty mouse aan de wilgen gehangen, heerlijke muis, die Logitech. Scrollen makkelijker, zo ook navigeren door pagina's en expose, naar mijn mening.
Ah nice, naar zoiets zocht ik inderdaad, kan hij gewoon connecten met bluetooth van de macbook of alleen via die irritante dongel?

• Utopist
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:07:
Ah nice, naar zoiets zocht ik inderdaad, kan hij gewoon connecten met bluetooth van de macbook of alleen via die irritante dongel?

Verwijderd

Utopist schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:17:
[...]

Aparte dongle, dat wel. Voor mij geen probleem omdat ik m bij mn iMac gebruik. Geef dan misschien juist eerder de voorkeur aan een dongle, vind persoonlijk bluetooth niet snel/betrouwbaar genoeg. De VX is misschien ook een leuke optie voor je, net wat kleiner, misschien makkelijker mee te nemen.

• cornelixnootje1
Of de VX nano, die gebruik ik in mijn MBP. Dongle is 5 mm, dus niet irritant.

Verwijderd

ik zelf heb een microsoft intellimouse, en ben er erg tevreden over, is gewoon echt stevig, werkt altijd, heeft leuke knoppen, (5knoppen, waarvan 2 aan elke zijkant, en dat vind ik veel leuker dan 2knoppen met 1vinger te moeten bedienen. enkel mijn middelvinger bedient en rechtsklikken en scrollen) is wel met een draad en past eigenlijk heel goed bij mijn imac, vind ze veel mooier en handiger dan de mighty mouse.
heb eens ergens gelezen dat deze maar 400dpi had ofzo, en dat dat te weinig zou zijn voor grote resoluties, maar kzou het echt niet weten, ik merk geen verschil met andere computers/resoluties. werkt net hetzelfde als op windows, wel weer een prorgamma, maar dat is een seconde per knop om in te stellen, dus 5seconden werk.. btw, is dan ook niet duur :D pricewatch: Microsoft IntelliMouse Optical oh en enige nadeel, dit model heeft nog geen horizontale scroll
Afbeeldingslocatie: http://labts.troja.mff.cuni.cz/img/intellimouse_optical.jpg

mss wil ik zelf ook wel ooit een draadloze muis, en dan vind ik die radtech er wel leuk uitzien, alleen heb ik liever 2knoppen op elk een andere kant dan voor/achter mekaar. en dan vind ik de logitech LX8 er well leuk uitzien, iemand ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 22:19 ]

• cornelixnootje1
Een
1.bedrade
2.optische muis
3.zonder horizontale scroll?

Klinkt een beetje 1998.

Verwijderd

hahaha :D
wat is er mis met 1998? http://www.youtube.com/watch?v=RIjC_-e1kC4

nja, die 1998 muis werkt wel goed op een 2008 imac
kan een usb RF muis ontvanger in een usb hub btw?

Verwijderd

Dat is juist zo frustrerend aan de dag van vandaag: bedrade muizen zijn zo verdomd lastig te verkrijgen. Ik moet al die wireless rommel niet hebben, steeds weer dat gerommel met het opladen van je muis en het moeten opofferen van een usb poort (waarom moet die ps/2 aansluiting in hemelsnaam verdwijnen?!).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:07:
Ik moet al die wireless rommel niet hebben, steeds weer dat gerommel met het opladen van je muis en het moeten opofferen van een usb poort (waarom moet die ps/2 aansluiting in hemelsnaam verdwijnen?!).
Ik heb een Logitech S530 set. Ten eerste typt en muist die heerlijk (beter dan alles wat ik de afgelopen 22 jaar gebruikt heb) en de batterij in de muis (hij doet het op zowel 1 als 2 batterijen prima) gaat 3 maanden mee. Daarvoor ga ik niet eens met oplaadbare batterijen werken. Bovendien heb je met zo'n setje maar 1 USB dongle nodig en die zit achterop m'n iMac.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mat.hi.as
  • Nu online
Exirion schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:16:
[...]

Ik heb een Logitech S530 set. Ten eerste typt en muist die heerlijk (beter dan alles wat ik de afgelopen 22 jaar gebruikt heb) en de batterij in de muis (hij doet het op zowel 1 als 2 batterijen prima) gaat 3 maanden mee. Daarvoor ga ik niet eens met oplaadbare batterijen werken. Bovendien heb je met zo'n setje maar 1 USB dongle nodig en die zit achterop m'n iMac.
_/-\o_ Leuk, als je je eigen verhaal terug ziet. Als jij het neit had gezegd, had ik het zelf gezegd. Ik heb hem ook, sinds julie volgens mij. Het was mn eerste draadloze muis en toetsenbord, maar ik heb er totaal geen problemen mee. Werkt heerlijk, en alleen de batterijen van mn muis moeten vervangen in al die tijd. Er komt wel een Logitech control center dinges iets in je Systeemvoorkeuren, maar daarmee kan je ook alles instellen Welke instelleling moet je gebruiken om, net als bij windows, bij het indrukken van je scrollwheel, om dan met je muis te bewegen te kunnnen scrollen?. Ik heb deze combinatie bij mn MacMini, en het oude toetsenbord daarvan staat ernaast, maar is aangesloten, samen met een prutmuis, op mn laptop. Werkt heerlijk, af en toe overschakelen, maar ik vind het veel fijner om op de S530 te werken. Jammer dat niet alle muizen zo groot zijn en je op college weer zo;n klein ding in je handen hebt, bwergh.

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:38:
Ik heb een wat oudere muis van Microsoft aan mn iMac, een Microsoft Intellimouse Explorer Bluetooth. Hij werkt zonder drivers, zonder stick, via je ingebouwde bluetooth. Extra knoppen voor Spaces en Expose die gewoon in te stellen zijn in System Preferences, ik kan ook naar links en rechts scrollen zoals de Mighty Mouse.

[afbeelding]
Ik heb de wireless explorer 2, wel met drivers geinstalleerd, maar kan er niet mee naar links en rechts scrollen :( heb jij daar een trucje voor uitgehaald ofzo?

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:07:
Dat is juist zo frustrerend aan de dag van vandaag: bedrade muizen zijn zo verdomd lastig te verkrijgen. Ik moet al die wireless rommel niet hebben, steeds weer dat gerommel met het opladen van je muis en het moeten opofferen van een usb poort (waarom moet die ps/2 aansluiting in hemelsnaam verdwijnen?!).
Die VX nano heeft eens per 6 maanden 2 nieuwe batterijtjes nodig, en met een extra USB poort kun je veel meer dan met een PS/2 poort.

Of sluit jij je printer ook nog altijd aan op je LPT1 poort? :+

• Utopist
Punt waar ik een beetje mee zit is die aansluiting weer. Ik baal ervan dat mijn Macbook Pro maar 2 USB poorten heeft. Vervolgens heb ik 15 miljard dingen die ik hierop wil aansluiten. Ik heb feitelijk 3 externe harde schijven, iPod en iPhone, een Wacom Bamboo en af en toe een USB stickje. Nu moet ik al constant alles ompluggen, als er dan nog een slot wordt ingenomen door die muis-unit is het misschien wel een idee om eens te kijken naar een USB hub. Ik merkte wel dat externe schijven niet goed funtioneerde met een externe USB hub, ligt misschien aan mij, maar dat is een andere discussie. Ik had het fijner gevonden als ik zo'n draadloze muis met volledige functionaliteit naast mijn wireless Apple toetsenbordje kon gebruiken, via bluetooth.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Utopist schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:43:
Punt waar ik een beetje mee zit is die aansluiting weer. Ik baal ervan dat mijn Macbook Pro maar 2 USB poorten heeft. Vervolgens heb ik 15 miljard dingen die ik hierop wil aansluiten. Ik heb feitelijk 3 externe harde schijven, iPod en iPhone, een Wacom Bamboo en af en toe een USB stickje. Nu moet ik al constant alles ompluggen, als er dan nog een slot wordt ingenomen door die muis-unit is het misschien wel een idee om eens te kijken naar een USB hub. Ik merkte wel dat externe schijven niet goed funtioneerde met een externe USB hub, ligt misschien aan mij, maar dat is een andere discussie. Ik had het fijner gevonden als ik zo'n draadloze muis met volledige functionaliteit naast mijn wireless Apple toetsenbordje kon gebruiken, via bluetooth.
Had je geen macbook pro moeten kopen.. ;) haha..
Ik ken je probleem.. Ik heb er zelf ook last van.. Altijd te weinig poorten..
Gewoon een usb-huggie eraan hangen.. Heb ik nu ook..

Je kunt ook een apple wired keyboard kopen.. Daar de dongel in doen --> NO PROBLEMO..
Heb je nog steeds 1x usb extra

Ik blijf bij mn MX revolution, ondanks die usb prut.. Het is een geniale muis.. Ik heb zelf een 2x reserve in de kast liggen wil het ooit mis gaan en ze niet meer leveren.. MX revolution _/-\o_

Verwijderd

Die intelli explorer van Microsoft is echt een fijne muis idd. Ik koop hem elke keer weer, ik heb er al 3 versleten. Vanaf het jaar 2000 ofzo :+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:25:
Die intelli explorer van Microsoft is echt een fijne muis idd. Ik koop hem elke keer weer, ik heb er al 3 versleten. Vanaf het jaar 2000 ofzo :+
Ik heb in 1999, toen ie net op de markt kwam, een Explorer muis gekocht. Na een jaar of 3 zaten er flinke slijtplekken in maar het was een fijne muis. Daarna een Logitech MX500 gehad en nu dus die S530 set. Die overtreft wat mij betreft beide ruim.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• cornelixnootje1
Utopist schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:43:
Koop die usb hub. :) Sluit alles erop aan en klaar ben je, nooit meer ompluggen. En dat probleem met die externe schijven heb ik nooit gehad. Wellicht toch een andere hub proberen, zorg wel voor een met stroomadapter.

Verwijderd

Ik heb ook dat als ik mijn externe schijven op mijn usb hub zet, deze hebben geen siwtch om aan en af te zetten, dus die blijven dan aanstaan en draaien...

btw, ik geraak wel overtuigd van de s530 set, maar ik vind het apple toetsenbord net zo fijn :D
zijn die s530muizen nie appart te verkrijgen? tot zover nog niet gevonden.

• mat.hi.as
  • Nu online
Volgens mij zijn ze niet los te verkrijgen. Daarvoor is het een set, denk ik zo.

Maarr, ik heb zelf ook een vraag. Mijn vriendin wil een nieuwe muis en toetsenbord. BT en windows werkte voor geen drol, en ook op mac af en toe problemen. Ik heb even lopen zoeken en ik kwam uit op deze. Gebruikt iemand deze of heeft ervaring mee?of zijn er mensen die zeggen dat je geen Trust moet nemen?. Want ze is op zoek naar een bedraad toetsenbord met 'laptopknopjes', en een muis moet ze maar zelf uitzoeken. Dat ligt meer aan hoe die in je hand ligt.

• Utopist
mat.hi.as schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:05:
Volgens mij zijn ze niet los te verkrijgen. Daarvoor is het een set, denk ik zo.

Maarr, ik heb zelf ook een vraag. Mijn vriendin wil een nieuwe muis en toetsenbord. BT en windows werkte voor geen drol, en ook op mac af en toe problemen. Ik heb even lopen zoeken en ik kwam uit op deze. Gebruikt iemand deze of heeft ervaring mee?of zijn er mensen die zeggen dat je geen Trust moet nemen?. Want ze is op zoek naar een bedraad toetsenbord met 'laptopknopjes', en een muis moet ze maar zelf uitzoeken. Dat ligt meer aan hoe die in je hand ligt.
imo geldt het aloude spreekwoord tot op heden nog steeds: "never trust a trust".

[ Voor 5% gewijzigd door Utopist op 30-01-2009 01:26 ]

• cornelixnootje1
Trust... is dat niet dat bedrijf dat jaren lang "1,3 MPixel Webcams" verkochten die eigenlijk VGA waren maar met bijgeleverde software kon je je plaatje extragratis uitrekken?

Trust...brrrr.

• mat.hi.as
  • Nu online
Trust..brrrr zegt genoeg, duidelijk. Wel leuk verzonnen eigen, "Never trust a trust" :P. Maar dan zoek ik nog even door. Bedankt.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik gebruik ook al een aantal jaar een Logitech V470 BT muis bij mn MB(p) en vroeg me altijd af waarom mijn schouder/nek altijd zo snel vermoeid raakte.

toen maar een goedkope logitech bedrade muis aangesloten et voila... het duurt nu wel even voordat mijn schouder/nek vermoeid raakt.

volgens mij komt dit door de BT lag, ik neem het niet direct waar, maar ik voel de effecten ervan wel.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

randje schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:00:
ik gebruik ook al een aantal jaar een Logitech V470 BT muis bij mn MB(p) en vroeg me altijd af waarom mijn schouder/nek altijd zo snel vermoeid raakte.

toen maar een goedkope logitech bedrade muis aangesloten et voila... het duurt nu wel even voordat mijn schouder/nek vermoeid raakt.

volgens mij komt dit door de BT lag, ik neem het niet direct waar, maar ik voel de effecten ervan wel.
Ik denk eerder dat het door het gewicht van de batterijen komt. Ik moest nooit wat van draadloze muizen hebben totdat ik er achter kwam dat de S530 muis ook op 1 batterij kon werken. En dat blijkt ie in de praktijk nog heel lang vol te houden ook.

Het probleem met zware muizen is dat je behoorlijk kracht moet zetten om de muis in beweging te krijgen, en dat je dan meteen weer af moet remmen om niet door te schieten. Ik vind dat dodelijk vermoeiend en echt een RSI-trigger. Maar je hebt wel gelijk, als Bluetooth idd zoveel lag heeft dan kan dat het effect versterken. Je krijgt namelijk slechte feedback op de kracht die je zet.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
randje schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:00:

Ik denk dat het door de straling kwam

• cornelixnootje1
418O2 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 04:22:
[...]

Ik denk dat het door de straling kwam
Pardon? :?

• Sluuz
Begin nu ook een beetje af te kicken van mijn Mighty Mouse. Op zich prima, maar het balletje weigert zo vaak dienst, dat ik hem bijna elke dag kan gaan schoonmaken. Beetje jammer. Op zoek gegaan naar een nieuwe muis en aangezien ik hiervoor de Logitech MX1000 had (op mijn windows pc), ben ik voor de opvolger hiervan gegaan. De MX1100R. Er zijn twee varianten, de normale MX1100 en de MX1100R. Verschil is dat de R wordt voorzien van een accu welke je kan opladen via een meegeleverde USB kabel. Dat wil ik hebben omdat ik geen zin heb om telkens batterijen te kopen.

Het is dus deze muis:
http://www.logitech.com/i...ers/devices/4896&cl=nl,nl

Verwijderd

mat.hi.as schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:11:
[...]

Welke instelleling moet je gebruiken om, net als bij windows, bij het indrukken van je scrollwheel, om dan met je muis te bewegen te kunnnen scrollen?.
Weet iemand dit? Ik ben hier zeer benieuwd naar. Het gaat om de Logitech MX 510.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 16:19 ]

Verwijderd

Zelf vind ik de Logitech Air MX wel fijn werken, heb hem zelf niet (paar keer geprobeerd bij familie). Kan er niet echt een geweldig goed advies over geven omdat ik hem maar een paar keer heb geprobeerd, maar in eerste opzicht is hij fijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:17:
[...]

Weet iemand dit? Ik ben hier zeer benieuwd naar. Het gaat om de Logitech MX 510.
Gaat bij mij vanzelf...
Heb je de software geïnstalleerd? (wss is dat dan het probleem, en moet je dus het menu even doorpluizen).

Verwijderd

Ik vind de Mighty Mouse wel erg ok in de hand liggen. En natuurlijk is ie zo mooi. Dat lekker in de hand liggen geldt ook voor de meest basic Logitech muis. Al die zogenaamde ergonomische muizen met enorme bulten waar je hand 'lekker' op kan rusten vind ik echt niks. Je hand komt namelijk automatisch hoger te liggen dan je pols met als gevolg dat pols en hand niet lekker op 1 lijn liggen. Dat geeft op den duur (bij mij althans) geen lekker gevoel.

Enige nadeel van de Mighty Mouse is inderdaad het balletje. Heb onlangs nog een nieuwe gekregen binnen garantie maar als de garantie voorbij is ontkom ik er vermoedelijk niet aan hem zelf eens open te maken. Zie daarvoor o.a. http://www.mightymouserepair.com/

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 09:22:
[...]

Gaat bij mij vanzelf...
Heb je de software geïnstalleerd? (wss is dat dan het probleem, en moet je dus het menu even doorpluizen).
Ik heb Logitech Control Center geïnstalleerd. Hierbij zie ik echter geen mogelijkheid om deze functie te selecteren. Een variant is "cruisen", maar dit is niet exact hetzelfde. Bij een andere muis ging het ook vanzelf.

• mat.hi.as
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:54:
[...]

Ik heb Logitech Control Center geïnstalleerd. Hierbij zie ik echter geen mogelijkheid om deze functie te selecteren. Een variant is "cruisen", maar dit is niet exact hetzelfde. Bij een andere muis ging het ook vanzelf.
Tsjah, hij staat nu idd op dat cruisen bij mij, maar dat vind ik verre van optimaal. Niet even snel weer terug kijken als je denkt dat je ervoorbij bent bijvoorbeeld.

Verwijderd

mat.hi.as schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:12:
[...]

Tsjah, hij staat nu idd op dat cruisen bij mij, maar dat vind ik verre van optimaal. Niet even snel weer terug kijken als je denkt dat je ervoorbij bent bijvoorbeeld.
Ja, cruisen vind ik ook niet optimaal. Weet iemand hoe het zit bij andere muizen van Logitech?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.granneman.com/images/msftIntellimouse.jpg
Is een fijne muis, maar je kan de knoppen niet zelf instellen. de duimknoppen regelen expose, en de scroll knop regelt dashboard

IntelliMouse

Verwijderd

als je een pagina terug kijkt dan zie je dat ik deze muis ook al aanhaalde, en dit is idd een heel erg goedde muis, nu ik nog over de nadelen lees over zware of laggy muizen en lees over het minder aangenale logitech driver pakket, ben ik ze nog niet helemaal beu :D

er is echter wel een programma dat ervoor zorgt dat deze muis super in te stellen is!! :D veel veel beter dan de mighty mouse.
download dit pakket http://mac.softpedia.com/...rosoft-IntelliPoint.shtml
er komt dan in je systeemvoorkeuren een icoon bij te staan, daar kan je alle knoppen instellen.
bij mij staan de instellingen op, links (click), rechts (secondary click) wheel ( Handled by mac os) left side button (back) right side buton (forward).
dan werkt de back en forward knop al helemaal perfect in finder, safari,... :D
dan is het enkel nog firefox die moeilijk doet, daarvoor moet je echter een keyconfig add on downloaden die je kan instellen bij het menu tools in firefox.
en normaal gezien werkt ook meteen dat je op je scroll wiel drukt in firefox dat je kan scrollen door je muis te bewegen zonder iets in te drukken.

:D
past dan nog eens perfect bij een imac toetsenbord vind ik. echter als je met je macbook werkt is de kabel mss wel ongelofelijk lang, maar dat kan ook voordelen hebben.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
heb sinds kort een Razor Pro|Click voor mijn Macbook Pro. Vind het een supermuis en is heel nauwkeurig. Ook het on-the-fly aanpassen van de snelheid is ideaal.
Heb alleen last van een "bugje". Als ik vervolgens de muis eraf haal, is de scrollsnelheid van de trackpad ineens op het allerlaagste ingesteld.

Meer mensen die hier last van hebben?

Verwijderd

Ik denk dat ik binnenkort toch de MX5500 Revolution ga halen, vind die muis sowieso enorm fijn. En dan denk ik maar gelijk de hele set halen in plaats van een los toetsenbordje erbij. Heb hem geprobeerd bij iemand en het bluetooth lijkt mij perfect te werken! Iemand van hier ervaring met deze set?

• Sluuz
krijg vandaag de MX1100R binnen...zal wel melden of het wat is!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-01 09:26
+1 voor de Logitech MX Revolution

Aparte knoppen voor beide Exposé-varianten, knop voor Spaces en knoppen voor vorige- en volgende space. Vliegwiel is erg fijn voor scrollen. Irritant puntje van het vliegwiel is dat deze minimaal beweegt bij aanraking van de muis, waardoor Quicktime pauzeert.
Interne accu die opgeladen wordt door dockje, batterij gaat lang mee (nooit nagegaan hoe lang precies, iig wekenlang). Ligt ook erg lekker in de hand, mede door het brede "duimplateau".

Gebruik ook regelmatig een Mighty Mouse. Vind dat wel een redelijke muis, maar ergernissen zijn voor mij het vaak vervuilde balletje en de draad die de muisknop blokkeert als je de muis tijdens slepen verplaatst wegens ruimtegebrek.

Edit: je hebt dus wel de Logitech drivers nodig, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, in 3 jaar tijd op 2 Macs.

[ Voor 8% gewijzigd door lackaday op 12-02-2009 17:19 ]

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:15
Ik heb pas gewoon een heel cheap muisje van logitech gekocht voor m'n laptop. Meestal gebruik ik het touchpad, maar als een muis beter is dan heb ik die bij de hand:

http://www.logitech.com/i...ice/devices/3002&cl=nl,nl

Simpel, effectief en niet kapot te krijgen :D .

Verwijderd

Ik heb op school altijd de Microsoft Notebookmouse 5000 bij me, icm. mijn Macbook. Ideaal. Bluetooth, merk niks van lag oid. Hier thuis gebruik ik gewoon mijn Microsoft Comfort mouse 3000, met draad. Deze is wat groter, makkelijk voor lang gebruik. Daarnaast natuurlijk geen geklooi met batterijen.

Verwijderd

Gebruik voor mijn iMac de MS Bluetooth 5000, geen lag. Maar wel vaak opstart problemen met pair'en.

• Utopist
Sluuz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:34:
krijg vandaag de MX1100R binnen...zal wel melden of het wat is!
En?

Ik zat zelf ook al een beetje te kijken richting deze muis, ipv de MX Revolution. Ze zijn toch beiden zo goed al hetzelfde? Of vergis ik me? Ik wilde eerst voor de MX Revolution gaan tot een vriend van me zei dat er ook nog die MX1100 was. Als het enige verschil dat duim "wieltje" is itt 2 knoppen, prefereer ik de knoppen ivm slijtvastheid.

• Sluuz
Utopist schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:57:
[...]

En?

Ik zat zelf ook al een beetje te kijken richting deze muis, ipv de MX Revolution. Ze zijn toch beiden zo goed al hetzelfde? Of vergis ik me? Ik wilde eerst voor de MX Revolution gaan tot een vriend van me zei dat er ook nog die MX1100 was. Als het enige verschil dat duim "wieltje" is itt 2 knoppen, prefereer ik de knoppen ivm slijtvastheid.
Heb hem donderdag binnengekregen (MX1100R dus) en aangezien ik een bruiloft had nog niet erg veel mee kunnen "muizen". Heb hem ook nog niet helemaal goed ingesteld met die logitech software. Op het eerste gezicht is er met de software weinig mis. Je kunt alle knoppen goed instellen naar mijn idee. Maar op dit punt zal ik na wat proberen nog wel even terugkomen.

De muis zelf. Ja die ligt echt heerlijk in de hand. Heb hiervoor een MX1000 gehad (de voorloper hiervan) en deze ligt toch weer wat fijner in je hand. Die "vliegwiel" functie werkt wel geinig en heeft ook wel een robuuste indruk op mij gemaakt. De zijkanten van de muis zijn van een soort rubber, wat prettig aanvoelt. Aan de linkerkant heb je in dat rubber een onzichtbare knop zitten (waarmee ik Exposé activeer). Dit werkt ongeveer hetzelfde als op de mighty mouse, maar deze voelt wel echt als een knop als je hem indrukt (je hoort het ook). Vind ik een voordeel want ik had soms nog wel eens last dat ik per ongeluk Exposé activeerde als ik wat harder in de mighty mouse kneep.
Aan de linkerzijkant zitten ook twee "volgende" en "vorige" knoppen. Deze zitten naar mijn idee niet helemaal op de goede plek. Moet mijn hand toch iets verschuiven om die goed te kunnen bedienen. Misschien moet ik daar even aan wennen. Bovenop de muis zit een + en - knop om de gevoeligheid aan te passen. Dit lijkt goed werken, maar gaat in redelijk grote stappen. Moet nog even uitzoeken hoe het wat genuanceerder kan (en of dit kan). Scrollwiel is prima. Ook horizontaal scrollen is mogelijk, maar dat gaat net wat minder lekker dan bij de mighty mouse. Je kan hiermee natuurlijk ook niet diagonaal scrollen. Voordeel is wel dat vuil dit wieltje niet aantast (gezien mijn eerdere ervaring met de MX1000).

Over de batterijduur kan ik nog weinig zeggen. Er zit dus een accu in van 2100mAh. Deze zat bij levering half vol dus ik ben nog steeds bezig met die cycle. Om de muis op te laden zit er een USB kabel bij. Dit vind ik veel handiger dan een dock. Ten eerste heb je geen extra stopcontact nodig (zoals bij de MX1000 het geval was) en is het een kabel minder (geen stroomkabel). Daarnaast geen lelijk dock op je bureau en kan je je kabeltje opruimen als je muis vol is waardoor je op dat moment ECHT een draadloze muis hebt. Hoe lang het opladen duurt weet ik dus nog niet.

De ontvanger is vrij klein. Ik heb hem in de rechterpoort van mijn keyboard gestoken en dan steekt hij ongeveer 1,5 cm uit. Dit vind ik geen probleem. Het ding is zwart en heeft de dimensies van een USB poort (dus even hoog en even breed). Je kunt dit ding natuurlijk ook achterin je iMac steken om hem helemaal niet te zien (of in een hubje ofzo).

Wat mij wel opviel: de muis werd geleverd in een klein wit kartonnen (slap) doosje. Hier zaten alle benodigdheden in, maar ik heb in de winkel de verpakking van de MX1100 gezien (die dus niet oplaadbaar is) en dat is gewoon zo'n nette blister. Op zich vind ik dat geen probleem omdat je die blister toch kapot knipt en weggooit, maar het viel me wel op. Bij nadere inspectie bleek dus dat dit een "business" muis is van Logitech en dat deze blijkbaar in dit soort verpakkingen worden geleverd.

Verder nog belangrijk punt: Er staat nergens vermeld dat deze muis compatible is met OSX (niet op de website, niet in de handleiding en niet op de verpakking (designed for vista :+ ), maar het werkt dus gewoon wel prima! Ik had de gok genomen omdat op de site wordt vermeld dat de MX1100 wel compatible is. Het leek me niet dat deze dan niet zou werken en dat is dus ook niet zo!

• Utopist
Goeie, thanks, ik denk dat ik ook ga voor de MX1100 in plaats van de Revolution. Thanks!

• Sluuz
Utopist schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:51:
[...]

Goeie, thanks, ik denk dat ik ook ga voor de MX1100 in plaats van de Revolution. Thanks!
Ik ben er vooral voor gegaan omdat je op verschillende sites toch wat dingen leest over de duurzaamheid van de Revolution. Dat die niet helemaal top is.

Verwijderd

Niets mis met de MX Revolution.
Heb deze gekocht toen ie voor het eerst verkrijgbaar was. Eind 2006 dacht ik.
Gebruik hem nu nog steeds naar volle tevredenheid.
Eerst op een Windows pc en sinds begin 2007 met een Mac. Geen problemen mee.

Jammer dat ie niet in het wit verkrijgbaar is. Kleurt wat beter bij de verdere setup.

Verwijderd

Heb voor bij mijn MBP een VX Revolution. Dat is een maat tussen de MX en de Nano in, werkt out of the box zonder verdere software! (Software is optioneel) Bij mijn desktop werk ik met de MX Revolution trouwens :)

• iMad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05-2025
The mighty mouse krijg ik kramp van in mijn vingers. Op een gegeven moment heb ik heksen vingers daarvan.

Logitech bevalt mij uitstekend. Ik zweer daarbij.

• BasBeer
  • Laatst online: 09-01-2025
Ik heb nu deze voor bij mn MacBook:

http://nl.kensington.com/html/13974.html

Ik vind het echt een heerlijke muis. Geen gezeur met kleine trackballetjes die vastlopen enzo. Maar gewoon een grote trackball en bluetooth

• Utopist
Heeft er iemand ervaringen als mac gebruiken met Razer muizen?

Ik zat namelijk te denken over pricewatch: Razer Lachesis (Wit).

MAar ik krijg de knoop maar niet doorgehakt, het is een strijd tussen die Razer en de Logitech MX1100R. Ik weet dat er geen software is voor de Razer, maar wel een 3rd party programma voor te vinden is. Pro's en cons?

Verwijderd

Utopist schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:02:
Heeft er iemand ervaringen als mac gebruiken met Razer muizen?

Ik zat namelijk te denken over pricewatch: Razer Lachesis (Wit).

MAar ik krijg de knoop maar niet doorgehakt, het is een strijd tussen die Razer en de Logitech MX1100R. Ik weet dat er geen software is voor de Razer, maar wel een 3rd party programma voor te vinden is. Pro's en cons?
Ik gebruik op mijn Mac pro een Razer Deathadder bevalt heel erg goed. De deathadder wordt ook ondersteund door de software van razer onder de mac gezien er ook een mac versie van is.

Ik heb deze niet geinstalleerd omdat games(lees WoW) de extra knoppen ook zonder herkennen. En in OS-X heb ik er eigenlijk geen behoefte aan :)
Pagina: 1