Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultieme Notebook Muis Gezocht (zonder enorme USB ontvanger)

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik werk altijd op mijn MacBook en heb hem altijd op mijn schoot op de bank. Het TouchPad werkt fijn (vooral scrollen met 2 vingers is fantastisch) maar om RSI klachten te voorkomen heb ik een draadloze muis nodig.

Momenteel gebruik ik de MicroSoft Wireless Laser 8000 bluetooth muis. Maar die is vrij zwaar, heeft een enorm irritant scrollwiel dat niet altijd reageert (het lijkt wel alsof hij iedere keer even een seconde nodig heeft om te "activeren") en ook voelt hij niet heel "direct". Het lijkt wel alsof de muis zich constant uitschakelt als hij een tijdje niet is aangeraakt, en dan dus moet heractiveren. Ik heb gehoord dat dit wel eens een standaard bluetooth probleem kan zijn, maar zeker weet ik dit niet.

In ieder geval wil ik iets beters. Het mag best wat kosten, want ik zit vele uren per dag op internet, en een goede muis is wel een must. :+

Nu kwam ik de Logitech MX revolution en de kleinere VX Revolution tegen. Beiden zien er fantastisch uit, maar hebben een USB RF ontvanger die uitsteekt. En dat is erg onhandig als je een laptop op je schoot hebt. Gegarandeerd breek ik die af. :X

Wat ik gevonden heb:
  • De Logitech VX Nano ziet er interessant uit en heeft een ontvanger die zo klein is dat hij in de USB poort kan blijven:
    Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/497/jpg/5230.1.0.jpg
    De Nano is echter erg klein en is beperkter in opties en knopjes dan zijn grotere "Revolution" broers.
  • De Apple Wireless Mighty Mouse werkt op bluetooth en schijnt goed te zijn, maar heeft nauwelijks knoppen. En op zijn minst een "back"& "forward" knop zijn wel een must. ;)
Het enige wat ik verder nog kon bedenken was een losse micro USB RF ontvanger zoeken (zoals die bij de Nano komt) en dan de MX Revolution proberen te "pairen". Maar of dat kan, en hoe ik die ga krijgen, weet ik niet.

Iemand suggesties? :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

logitech mx1000 en mx900 bevalt me goed als je bt wil.
kleine muizen --> rsi , vrees ik.

• cornelixnootje1
Die mx1000/mx900 lijken niet meer te koop. De reviews die ik er van vindt komen ook uit 2005/2006.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
Is een trackball niks? Je hebt ook diverse draadloze trackballs. Ikzelf doe bedraad vind het heerlijk...

• cornelixnootje1
Nee, ik zoek echt een "draadloze muis". :)

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 12:03
Neem die VX Nano dan, had hem laatst vast is wel goed. Die mighty mouse is gruwelijk lelijk en nog duur ook 8)7

Facts don't care about your feelings

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 19:41
De VX Nano heb ik ook en bevalt zeer goed :) Raad 'm ook zeker aan.

• cornelixnootje1
Wat mij aan die nano leek te missen was een "middle-mouse" button, waarmee je links in een nieuwe tab kan openen. Bij de VX Nano gebruik je de scrollwiel klik om te switchen tussen scroll modi.

Of heb ik dat verkeerd/Is dat niet irritant?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:38
Ik heb de vx nano zelf ook en ben er zeer tevreden over.
Ja een druk op de scrollknop kan idd alleen gebruikt worden om tussen de scrollmodi te switchen (jammer want dat is bij de mx revolution en vx revolution niet zo)

Maar je kunt die seach knop "achter" het scrollwiel als middle button instellen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• cornelixnootje1
Aan de VX Nano gebruikers: Wat was jullie reden de VX Nano te verkiezen boven de VX of MX Revolution?

(Ik zie behalve de kleine receiver geen voordeel...)

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 19:41
cornelixnootje1 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:15:
Aan de VX Nano gebruikers: Wat was jullie reden de VX Nano te verkiezen boven de VX of MX Revolution?

(Ik zie behalve de kleine receiver geen voordeel...)
Dat die compact moet zijn en makkelijk mee te nemen is. Je wilt denk ik geen G5 overal met je mee sjouwen.

• cornelixnootje1
Mijn grootste bezwaar is dat ik denk dat de MX en VX Revolution betere muizen zijn in het gebruik (99% vd tijd) en de Nano beter bij vervoer (1% vd tijd).

En nu sta ik op het punt een muis te kopen die sub-ideaal is omdat de ideale muis een te grote ontvanger heeft... :X

Ik heb gelezen dat de Nano-receiver niet werkt met een andere muis, dus dat is geen optie. Dus nu is het:
A. Een Nano kopen en wachten tot de MX en VX rev. ook met nano-receiver komen.
B. Niets kopen en wachten op hetzelfde.

Maar ik heb nog niets gelezen over een mogelijke opvolger van de MX Revolution, en of deze ook een nano-receiver krijgt. En zo kan ik wel wachten tot ik een ons weeg.

[ Voor 3% gewijzigd door cornelixnootje1 op 05-10-2008 18:47 ]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:38
Ik heb hem iig gekocht om de kleine receiver. Op een gemiddelde dag gaat mijn laptop 3 a 4 keer de tas in en uit en die ontvanger bespaart me nu dus 6 a 8 keer per dag het gehannes met opbergen en er in doen.

En ik heb graag een wat grotere muis. ik heb thuis een mx revolution maar die is imho nogsteeds te klein, de mx 1000 dat was een lekker formaat :D Imho zijn alle notebookmuizen te klein om echt lekker vast te houden en licht de nano niet slechter in de hand dan wat grotere modellen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 20:07
Kijk ook eens naar de Logitech v470. Deze is namelijk ook bluetooth.

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 02:17:
• De Apple Wireless Mighty Mouse werkt op bluetooth en schijnt goed te zijn, maar heeft nauwelijks knoppen. En op zijn minst een "back"& "forward" knop zijn wel een must. ;)
[/list]
Met back & forward bedoel je een scrollwheel? Die muis heeft wel degelijk een scrollwheel hoor.. en die kan zelfs naar links en naar rechts... dat is dat balletje erop, die kan je draaien..

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:48
Ik heb geen problemen met de VX Revolution en heb beide muizen vergeleken (Nano vs Revolution). De Nano had inderdaad een ideale ontvanger, maar ook die van de VX Revolution is niet héél erg groot (vind ik althans, ik ben ze groter gewend), hij kan er alleen niet inblijven. De Nano vond ik écht te klein en aangezien ik vele uren achter elkaar met een muis moet werken (Photoshop e.d.) leek mij dit niets.

De Revolution heeft dus wel een iets grotere ontvanger, aan de andere kant kun je deze ontvanger zo uit je USB slot halen en in je muis klikken (er zit een mooi slot in voor je ontvanger, zodat hij niet uitsteekt en je gewoon alleen je muis hoeft op te bergen) waarna je muis ook meteen uitgaat. Ik ben érg tevreden over de VX Revolution en zou geen andere muis meer willen, de grotere ontvanger vond ik ook jammer, maar hij zal zo'n 2-3cm uitsteken, dat vind ik toch wel acceptabel :)

Bluetooth heb ik niet voor gekozen wegens klachten over vertraging en lag, die ik op sommige fora tegenkwam (tsja, dat wil ik niet! ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 05-10-2008 20:05 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:01:
[...]

Met back & forward bedoel je een scrollwheel? Die muis heeft wel degelijk een scrollwheel hoor.. en die kan zelfs naar links en naar rechts... dat is dat balletje erop, die kan je draaien..
Ik bedoel in de browser naar de vorige pagina.

Maar volgens mij is de mighty mouse niet echt bedoeld voor iemand die zijn computer veel gebruikt, maar meer voor de looks. Ik vind macs fantastisch omdat ze er zo simpel uit zien en makkelijk in gebruik zijn, maar als het op een muis aankomt wil ik toch liever 40 knopjes dan 2. :)
Sp!tF!re schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:04:
Ik heb geen problemen met de VX Revolution en heb beide muizen vergeleken (Nano vs Revolution). De Nano had inderdaad een ideale ontvanger, maar ook die van de VX Revolution is niet héél erg groot (vind ik althans, ik ben ze groter gewend), hij kan er alleen niet inblijven. De Nano vond ik écht te klein en aangezien ik vele uren achter elkaar met een muis moet werken (Photoshop e.d.) leek mij dit niets.

De Revolution heeft dus wel een iets grotere ontvanger, aan de andere kant kun je deze ontvanger zo uit je USB slot halen en in je muis klikken (er zit een mooi slot in voor je ontvanger, zodat hij niet uitsteekt en je gewoon alleen je muis hoeft op te bergen) waarna je muis ook meteen uitgaat. Ik ben érg tevreden over de VX Revolution en zou geen andere muis meer willen, de grotere ontvanger vond ik ook jammer, maar hij zal zo'n 2-3cm uitsteken, dat vind ik toch wel acceptabel :)
Interessante reply!
Die 2-3cm zouden geen probleem zijn als ik mijn laptop altijd op een bureau had. Maar op schoot de hele dag duurt het echt niet langer dan een week of 2 voordat ik hem heb afgebroken, of in ieder geval mijn usb poort heb beschadigt. Dit weet ik zeker omdat de magsafe adapter er zeker 3 maal daags per ongeluk uitgeduwd wordt. En het USB gat zit er meteen naast. :X
Bluetooth heb ik niet voor gekozen wegens klachten over vertraging en lag, die ik op sommige fora tegenkwam (tsja, dat wil ik niet! ;) )
Ik begin ook steeds meer mijn twijfels over bluetooth te krijgen. Het lijkt wel alsof het technisch onmogelijk is een goede muis te maken op bluetooth. De reacties en klachten op fora variëren van traagheid, en langzaam wakker worden, of schokken en interferentie van wifi, maar de meest interessant was deze: "It feels like the mouse and cursor are attached by an invisible rubber band." :+

Ik dacht dat dat gewoon een gegeven was van "draadloos", maar had geen idee dat RF zoveel beter was dan bluetooth. Ik kan niet wachten tot ik dat zelf kan proberen. :)

• cornelixnootje1
Heb inmiddels de VX Nano aangeschaft. Leuke muis, RF is inderdaad veel fijner dan BT.

Maargoed, het blijft een beetje een klein ding, met weinig knoppen, dus mocht de MX Rev of VX Rev binnenkort ook met zo'n nano-receiver komen, dan gaat deze op Marktplaats.
Pagina: 1