Gaming MOBO + CPU + GEHEUGEN

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

• Valmont
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2022
Hoi,

Ik ben helemaal uit de hardwarewereld. Doe maar alsof ik niks weet.

Ik zou graag een moederbord willen kopen die de E8500 processor ondersteunt en voorbereid is op de Quad Cores. De moederbord moet geen ultra-luxe ding te zijn met afstandbediening en ingebouwde WiFi enz. Maar de chipset moet van dien aard zijn dat het goed (vlot) werkt met sata harde schijven. Kwaliteit wil ik hebben... voor gaming en veel harde-schijf activiteit omdat ik zeer veel met grote bestanden schuif.

Opsomming van benodigdheden, kunnen jullie de vraagtekens invullen met een motivatie a.u.b.?
  1. CPU = E8500
  2. High-end no-nonsense moederbord met minstens 4 sata schijf aansluitingen = ???
  3. Gaming based 2 x 2 GB werkgeheugen = ???
  4. Luxe (handzame + goedkoelende) bigtower waar een 8800GTX in past = ???
Met punt 4 bedoel ik: Luxe omdat het aanzienlijk met zijn, handzaam omdat ik geen zin heb in towers waar een 10-pagina tellende handleiding bij komt kijken om een mobo, dvd brander en harde schijven in te bouwen. En met goedkoelende tower bedoel een tower waar de nodige goede verntilatoren inzitten of anders waar stille goede ventilatoren ingebouwd kunnen worden.
Daarnaast wil minstens 4 harde schijven kwijt in de tower.

Ik heb een budget van €500.
Spendeer het a.u.b. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Valmont op 09-10-2008 16:47 ]

Verwijderd

het is niet de bedoeling om boodschappen lijstjes hier neer te pleppen

wat heb je zelf al gezocht , gedaan , ectr?

1 tip www.google.nl

Modbreak:Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics
Neem deze nog eens door. Laat het modereren aan de moderators over. Maak een TR aan en laat het topic met rust.
Replies zoals deze zijn alleen maar sfeerverpestend en helpen de TS verder niet, laat ze liever achterwege :)

[ Voor 61% gewijzigd door TERW_DAN op 09-10-2008 17:25 ]

Verwijderd

Leuk veel specs wat je er in gaat zetten, dus doe ik lekker ook maar wat.

P43-DS3
2x 2GB Kingston PC2 6400
Stacker

• Valmont
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:58:
Leuk veel specs wat je er in gaat zetten, dus doe ik lekker ook maar wat.

P43-DS3
2x 2GB Kingston PC2 6400
Stacker
Er zijn meer van dit soort threads te vinden. Maar als er te weinig specs in zitten dan wordt er geklaagd omdat er gewoonweg teveel mogelijkheden zijn. Dus zet ik neer wat ik met de pc beoog om het makkelijker te maken.

• Valmont
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:52:
het is niet de bedoeling om boodschappen lijstjes hier neer te pleppen

wat heb je zelf al gezocht , gedaan , ectr?

1 tip www.google.nl
Waarom zou ik? Ik schrijf nog dat ik er geen verstand van heb. Dus ik kan googlen wat ik wil, het zal mij niet veel helpen. Wat moet ik anders dan kenners om hulp vragen? Ook daar is een forum voor.

[ Voor 61% gewijzigd door Valmont op 09-10-2008 17:05 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens rond in de FAQ's en stuckies van Complete Systemen & Laptops.
Merk vooral de Best Buy Guide topicoverzicht op.

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 09-10-2008 17:05 ]

• Valmont
BalusC schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:04:
Kijk eens rond in de FAQ's en stuckies van Complete Systemen & Laptops.
Merk vooral de Best Buy Guide topicoverzicht op.
Ah, kijk eens aan. er staat iets met een high-end systeem. Ik hoef alleen maar naar de mobo en geheugen te kijken :). Bedankt!

Ik snap alleen niet waarom er een pc6400 werkgeheugen in wordt gezet. Ik begrijp zowiezo al niets van de logica. Waarom wordt een 800 MHz geheugen gekocht ipv een snellere, terwijl de rest hypermordern is? Wat is de motivatie hierachter?

Verwijderd

Valmont schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:13:
[...]

Ah, kijk eens aan. er staat iets met een high-end systeem. Ik hoef alleen maar naar de mobo en geheugen te kijken :). Bedankt!
juist :z en dat bedoelen we met inzet

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 22:37
Meer dan 800 MHz heb je niet nodig, tenzij je hard gaat overclocken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Valmont schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:13:
[...]

Ik snap alleen niet waarom er een pc6400 werkgeheugen in wordt gezet. Ik begrijp zowiezo al niets van de logica. Waarom wordt een 800 MHz geheugen gekocht ipv een snellere, terwijl de rest hypermordern is? Wat is de motivatie hierachter?
Omdat snellere geen prestatie winst op levert op een intel systeem. 1: Je bandbreedte verdubbeld dankzij dual channel. 2: Alles snelheid boven de FSB merk niet op een Intel systeem dankzij de prefetchers en grote chaches.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
Malantur schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:17:
Meer dan 800 MHz heb je niet nodig, tenzij je hard gaat overclocken.
En aangezien hij geen verstand van hardware heeft zal hij niet gaan overclocken neem ik aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

We verwachten van een tweaker dat hij zelf in staat is om hardware uit te zoeken aan de hand van specificaties, reviews en benchmarks. Over moederborden zijn meer dan genoeg reviews te vinden om je keuze op te baseren.
Waarom zou ik? Ik schrijf nog dat ik er geen verstand van heb. Dus ik kan googlen wat ik wil, het zal mij niet veel helpen. Wat moet ik anders dan kenners om hulp vragen? Ook daar is een forum voor.
Met deze instelling ben ik bang dat je PMG Beleid niet helemaal begrepen hebt. Neem deze nog eens door :), net als de http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Daarnaast is het zo dat we het niet echt op prijs stellen als je gaat schreeuwen in de topictitel. Mensen komen vanzelf wel langs, dus je topic krijgt aandacht genoeg :). daarom is het ook niet nodig om binnen 24u je topic te kicken.

Omdat we geen 'wat moet ik kopen' vragen op GoT willen, gaat deze op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 09-10-2008 17:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.