Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Allereerst; meerdere topics hier @ GoT zijn gesloten omdat er werkgever gespammed werd en er vooral discussies stonden over louche pyramide constructies; ik ben hier NIET in geinteresseerd en wil daar niets van weten.

Dus geen:
"neem contact met mij op als post"
"Herbal life verkoopcrap met eigen investeringen"

Ik werk op dit moment full-time (40uur), HBO betaald. Echter verdoe ik mijn avonden door een beetje over het internet te slenteren en tegelijkertijd klagen dat ik te weinig geld heb (trust me, mijn salaris is boven gemiddeld voor een HBO-er, dus opslag heeft geen zin);

dan kan ik enerzijds minder uitgeven; (wat ik niet wil; ik doe relatief al zuinig; op kamers blijven wonen etc) en daarnaast ben ik aan het sparen voor een vervolgopleiding
of anderzijds mijn handjes laten wapperen en avondwerk gaan doen.

Wat ik het liefste zou willen is thuiswerk, wat "normaal" werk is, dus geen rare verkoopacties bij je vrienden, maar gewoon "eerlijk" werk waarbij ik bijvoorbeeld orders in excel moet verwerken of een ander administratief gericht baantje die je vanuit thuis met internet op je pc kan doen. Ik heb namelijk al overwogen te koerieren, maar ik vind dat niet altijd even verantwoord na een dag hard werken en dan nog een paar uur de weg op te kruipen tot in de late uurtjes.
Zodoende kan ik rustig na werk eten koken en dan achter de pc kruipen om savonds op mijn dode gemak wat bij te verdienen.

Tijdens mijn zoektocht kom ik altijd uit op juist die louche "thuiswerk" sites met allemaal "order nu de eerste intake set" etc etc....wat ik juist zoek zijn bronnen die voor bedrijven mensen zoeken die administratief werk kunnen doen, dingen thuis assembleren of een andere kleine uitdagingen (garnalen pellen of puntenslijpers verpakken passeer ik liever)

Wat ik dus niet zoek is ad-clicken, reviews schrijven, verkopen van spullen, ik wil gewoon productief zijn en geen lucratieve constructies waarbij je "potentieel" 1000-en euros in de maand kan verdienen.

Als je echt je contacten kwijt wilt doe dat dan via DM en niet hier; het moet geen wervingstopic worden, maar meer ideeen en richtingen die men (dus ook andere tweakers) op kan om thuis wat bij te verdienen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kan je niet gewoon wat freelance opdrachten in je eigen vakgebied zoeken. Als je bijvoorbeeld Software Ontwikkelaar bent, kun je in je vrije tijd wat handig tooltjes maken voor bedrijven. Het lijkt me dat daar best wat mogenlijkheden zijn.

Om echt in loondienst thuis 's avonds nog wat te doen lijkt me persoonlijk wat lastiger.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39

Sherlock

No Shit

Zouden ze bij een uitzendbureau niks voor je hebben?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik heb in afgelopen 6 jaar voor veel mensen pc gebouwd, onderhouden, gerepareerd en geinstalleerd. Zowel op locatie als thuis, maar dit gaf mij geen stabiel inkokmen; soms hele weekenden volgepland met een mooi bedrag ana het einde, maar soms 2 maanden niets. D.w.z gebruik maken van mijn interesse's en skillz zorgt waarschijnlijk niet voor een vast bedrag per maand.

Wat ik zoek is een stabiel inkomen afhankelijk van mijn eigen inzet en tijd zodat ik een vast bedrag per maand apart kan zetten (ik ga niet extra werken voor bier/uitgaan, maar voor mijn vervolgopleiding).

Ik heb geen goede ervaringen met uitzendbureau's; toen ik op zoek was naar een vaste baan heeft het mij veel tijd gekost om een goede en degelijke baan te vinden, waarbij mijn interesses en voorkeuren redelijk genegeerd/niet begrepen werden. Uiteindelijk heb ik via netwerken een goede job gevonden.
Veel uitzendbureau's zijn ook ge-ent op parttime/full time werk op locatie en niet het thuiswerk is mijn ervaring; hoewel ik enkele toch aangeschreven heb voor thuiswerk.

Maar het zijn zeker goede ideeen.

Ik praat overigens vanuit mijn situatie, maar dit kan natuurlijk ook de medetweakers helpen. Als voorbeeld gaf ik administratief werk, maar bijvoorbeeld 3d modellen maken zou ook een mogelijkheid zijn. Echter heb ik geen ervaring met websites bouwen of photoshop (dat zou het meest makkelijke zijn als thuiswerk echter).

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:10
Je zegt dat je een bovengemiddeld salaris hebt, en relatief zuinig leeft, en toch kom je geld tekort? Dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je je talen een beetje beheerst zou je kunnen werken aan redigeren en vertalen van technische teksten, daar schijnt nogal behoefte aan te zijn. Of redactiewerk voor verenigingen en hun magazines. Niet erg spannend, maar vaak wel redelijk verdiendend. Mogelijk zal je het als ZZP'er of freelancer moeten doen :) .

Verder geen specifieke tips, maar wie weet. Ik zou echter voor de vrije avonden gaan ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
Draai meer uren voor je huidige job? Ik weet niet welk werk je doet...maar wanneer ik zou willen, zou ik zo 60 uur ipv 40 kunnen draaien. En idd anders wordt je ZZP'er.

[ Voor 10% gewijzigd door Abom op 09-10-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

phobosdeimos schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:40:
Je zegt dat je een bovengemiddeld salaris hebt, en relatief zuinig leeft, en toch kom je geld tekort? Dat snap ik niet.
Tering naar de nering principe ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
phobosdeimos schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:40:
en ik quote mezelf:
daarnaast ben ik aan het sparen voor een vervolgopleiding
Ik wil het wel even toelichten hoor:

ik woon nog op kamers (wat dus goedkoop is)
ik kook elke dag, geef geen geld uit aan snacks/mcdonalds
ik moet een auto betalen (mijn vriendin woont in the middle of nowhere 185 km verder op, dus OV = no go & duurder)
Eet al redelijk kaal mijn lunch (kaas met bruin brood)
Heb verzekeringen te betalen, etc etc.

En weet je wat ik netto overhoud voor een beetje vermaak? 300 euro; daar moet ik dus nog kleding van kopen, keertje stappen van betalen en eventueel onderhoud van mijn auto. Das uiteraard geen noodzaak, maar ik ben niet voor niets afgestudeerd, doe het niet voor niets zuinig aan en werk ik daarnaast 40 uur per week; ik werk om te leven niet andersom dus ik zou graag nog wat geld aan hobby's/vermaak willen uitgeven dan puur op de centen zitten als ik ook een 2e baan erbij kan nemen. Om i.i.g niet het beeld te scheppen dat ik het geld aan grote TV's of nieuwe GPU's ga uitgeven, of nog grotere autos....ik wil slechts extra geld apart kunnen zetten en enigzins mijn hobby's kunnen bekostigen.

Als we van die 300 euro zo'n 150 aan vermaak/onderhoud/onverwachte kosten uitgeven, dan houdt er niet veel over om mijn vervolg studie van 60.000 euro te betalen nietwaar? Ik had gehoopt zo'n 550 euro weg te kunnen zetten in de maand, maar dat gaat zonder extra baan niet lukken. Ik verwacht niet de volle 60k te kunnen sparen, maar wel het bedrag wat ik nodig heb om living & food te kunnen betalen in het buitenland omdat ik tijdens die studie niet kan werken/geen inkomen heb.

Hoop dat ik dit toegelicht heb; daarnaast wat is er mis met een extra baantje als ik onvreden heb over mijn financieen? Ik wil er graag voor werken..........
Draai meer uren voor je huidige job? Ik weet niet welk werk je doet...maar wanneer ik zou willen, zou ik zo 60 uur ipv 40 kunnen draaien. En idd anders wordt je ZZP'er.
Op zich geen slecht idee, maar op mijn job hier werkt iedereen 8 uur per dag; d.w.z. aan het einde van de werkdag is er niemand meer aanwezig en het gebouw gaat om 6 op slot. Er is dan niemand meer voor overleg etc, en ik werk erg veel in teamverband dus 3 uur extra per dag zelfstandig is bijna onmogelijk. Thuiswerken voor deze baan gaat niet omdat ik in verbinding moet staan met de opdrachtgever via een 1gbit lijn en de licenties voor NX & Teamcenter nodig heb. Praktisch gezien dus een no-go.

ZZP, dat is een Zelfstandige Zonder Personeel? Dat klinkt aardig, maar dan roep ik me morgen uit tot ZZP-er en dan heb ik "ineens" werk? Ik heb helaas geen tijd voor administratie, werkverwerving etc; d.w.z. ik heb vast wel tijd, maar ik prefereer een simpel baantje waarbij ik gegarandeerd een bepaald inkomen heb zolang ik aan de verwachtingen/quotes voldoe.

De tip van Gambieter is zeker een goede, eens even surfen vnd of we wat werkgevers vinden kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Seesar op 10-10-2008 08:33 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:21

ptjuh

New day, same old shit

Ik vind dit een aardig topic en hoop dat mensen ook echt een paar ideen hebben.

Ik ben namelijk ook aan het sparen en heb al meerdere malen naar thuiswerk gezocht maar zoals TS zegt er zijn weinig eerlijke en goede thuiswerk banen.

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Waarom kost een "vervolgstudie" 60.000 euro? Mijn hele studie tesamen (5 jaar universitaire master informatica) heeft nog geen 1000 euro gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw boeken zijn gratis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

Mystikal

It never hurts to help!

phobosdeimos schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:46:
Waarom kost een "vervolgstudie" 60.000 euro? Mijn hele studie tesamen (5 jaar universitaire master informatica) heeft nog geen 1000 euro gekost.
60.000 is veel, 1000 is weinig. Mijn studie (Hofam) kostte me 13.000 euro (althans mijn werkgevers). Echter wat ik even niet begrijp. Als je een studie wilt gaan doen van 60K, dan is dat ongetwijfeld een erg goede studie. Een erg goede studie past bij een erg goede baan. Een erg goede baan betaald die studie dan voor je (icm studiecontract). Dus wat mis ik?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Volgens mij is mijn HBO studiegeld iets van 1500 € p.j. Daar komen in sommige jaren nog een paar honderd boekengeld bij.

Ik vind het een leuk topic maar ik betwijfel of er echt iets te vinden is wat je 'savonds erbij kan doen. Zoals je zelf al zegt zijn dat vaak van die 'lucratieve' aanbiedingen e.d.Misschien dat je ook in de familie en kennissenkring een balletje op kan gooien? Kennis met een bedrijf dat nog wat klusjes heeft liggen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

Mystikal

It never hurts to help!

sajoku schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:58:
[...]

Volgens mij is mijn HBO studiegeld iets van 1500 € p.j. Daar komen in sommige jaren nog een paar honderd boekengeld bij.

Ik vind het een leuk topic maar ik betwijfel of er echt iets te vinden is wat je 'savonds erbij kan doen. Zoals je zelf al zegt zijn dat vaak van die 'lucratieve' aanbiedingen e.d.Misschien dat je ook in de familie en kennissenkring een balletje op kan gooien? Kennis met een bedrijf dat nog wat klusjes heeft liggen o.i.d.
Hij zal wel 10.000 bedoelen gok ik zo?

Folders bezorgen! Dat is iets wat je elke dag/avond kan doen. Lijkt me ideaal voor je?

[ Voor 154% gewijzigd door Mystikal op 10-10-2008 11:01 . Reden: sry ik had een edit moeten gebruiken... ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vragen of je vanaf thuis de Tweakers.net Pricewatch mag vullen (tegen betaling uiteraard)? Er staan wel eens advertenties voor.. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

ptjuh schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:01:
Ik vind dit een aardig topic en hoop dat mensen ook echt een paar ideen hebben.

Ik ben namelijk ook aan het sparen en heb al meerdere malen naar thuiswerk gezocht maar zoals TS zegt er zijn weinig eerlijke en goede thuiswerk banen.
Same here! Ik werk in de logistiek, maar hier overwerken krijg ik tijd voor tijd. Heb 25 vrije en 25 atv dagen en ben dus ook op zoek naar "eerlijk" werk, zeker omdat ik volgend jaar ga trouwen kan ik wel wat extra geld gebruiken. Als mijn vriendin een vast contract heeft ga ik verder kijken naar een andere baan die beter betaald.

[ Voor 15% gewijzigd door chario2 op 10-10-2008 11:26 ]

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus1971
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-12-2023
Geen concrete oplossingen, maar een aantal hersenspinsels die je eens zou kunnen uitzoeken......

Soms zijn er call-centers die je de gelegenheid geven om vanuit huis de telefoon te beantwoorden en orders / klachten etc. aan te nemen. Wellicht dat dat iets zou kunnen zijn? Of een onderzoeksbureau (TNS NIPO, dat soort bedrijven).
Of meer "secretariële" werkzaamheden als bijv. brieven tikken, presentaties maken in PowerPoint, etc. Wellicht kun je je voor dat soort zaken verhuren. Nu wil je 's avonds werken, dus dat laatste zal wellicht lastiger worden, maar met Internet zou je natuurlijk dit soort klussen vanuit de hele wereld kunnen aannemen en in Amerika bijv. is jouw avond hun werkdag.....
Verder zou ik me kunnen voorstelen dat er bijvoorbeeld uitgeverijen zijn die mensen betalen om manuscripten te reviewen. Waarom niet via thuiswerk?
En tolk / vertaalwerkzaamheden?

guus1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
sajoku schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:58:
[...]

Noot: ik woon in België, en betaalde iets minder dan 100 euro per jaar inschrijvingsgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
offtopic:
Je gaat telkens wel in op details die helemaal niet van belang zijn he? Hint: het vliegt en heeft wieken, en ja daar moet een lening voor komen, en nee ik verwacht niet dit te kunnen sparen en ja ik hoop zodoende mijn living voor het buitenland bij elkaar te kunnen sparen.

[ Voor 28% gewijzigd door Seesar op 10-10-2008 13:35 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Het gaat om de oorsprong van de situatie, van het probleem, en dat noem jij een detail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

phobosdeimos schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:37:
Het gaat om de oorsprong van de situatie, van het probleem, en dat noem jij een detail?
Eens met Seesar: waarom hij het geld wil hebben is niet relevant voor zijn vraag :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:17
Mag het weer ontopic :) In dit geval vraagt TS om een methode om inkomsten te verkrijgen wat een valide vraag is en een antwoord verdient. De uitgavenkant is niet relevant voor de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
offtopic:
nvm

Verders goede ideeen, er zijn indd wat oplossingen voorbij gekomen waarmee ik mijn fantasie een prikkel heb gegeven. Bleef beetje hangen in het "loonverwerken thuis achter je pc" principe, maar ik wist dat er veel meer dan dat is.

[ Voor 60% gewijzigd door Seesar op 10-10-2008 13:45 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je een beetje net handschrift hebt dan kan je kaarten gaan schrijven. Er zijn bedrijven die "persoonlijke handgeschreven kaarten" verkopen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
60000 voor een vervolgstudie doet mij vermoeden dat het gaat om een studie die jezelf compleet moet financieren en dat het niet in aanmerking komt voor studiefinanciering. Want een 4jarige HBO kost je: 1500/1600 lesgeld, 1000/900 aan lesmateriaal (ruim genomen) per jaar. Dus grofweg 10.000 euro. Een universitaire studie kost je welicht 2,5x zoveel, maar dan zit je op 25.000 euro voor 5/6 jaar.

Het punt met thuiswerk nu is nog dat het niet ingeburgerd is en als normaal beschouwd wordt. Je wordt geacht op een vaste locatie te werken of vanuit die locatie naar je klanten toe te reizen. Daarnaast wil je iets om ´s avonds te doen, wat je nog meer beperkt in de keuze. Ik zit met hetzelfde. Doe momenteel nog een dagopleiding en ben van plan daar een vervolg aan te geven met nog een dagopleiding. Maar zie voor in de avond maar eens werk te vinden wat niet neerkomt op folders/call center/schoonmaken. Bijwerken in het verlengde van je eigen werkterrein is nog niet zo eenvoudig.

Wellicht is het iets om voor een lokale krant/vereniging evenementen te verslaan? Dat je dus toneel, muziek, film e.d. bezoekt en er of een artikel over schrijft of er foto´s van maakt. Juist dergelijke dingen worden ´s avonds georganiseerd. Maar dat strookt weer niet met thuiswerk, want je wilt dus het liefste vanuit je eigen kamer iets kunnen doen. Ik zou zelf niet iets kunnen bedenken wat niet in de buurt komt wat je hebt opgesomd aan dingen die je niet wilt.

Punt is namelijk dat het "betere" werk allemaal overdag gedaan wordt waar je ´s avonds het "simpelere" werk overhoudt als in: schoonmaken, callcenter werk, ads aanklikken om daar geld mee te verdienen (1 cent per keer, jippie) e.d. Dat is denk ik waarom het lastig is iets te vinden wat je aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Joosie200 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:50:

Het punt met thuiswerk nu is nog dat het niet ingeburgerd is en als normaal beschouwd wordt. Je wordt geacht op een vaste locatie te werken of vanuit die locatie naar je klanten toe te reizen. Daarnaast wil je iets om ´s avonds te doen, wat je nog meer beperkt in de keuze. Ik zit met hetzelfde. Doe momenteel nog een dagopleiding en ben van plan daar een vervolg aan te geven met nog een dagopleiding. Maar zie voor in de avond maar eens werk te vinden wat niet neerkomt op folders/call center/schoonmaken. Bijwerken in het verlengde van je eigen werkterrein is nog niet zo eenvoudig.
indd, we liggen op 1 lijn
Wellicht is het iets om voor een lokale krant/vereniging evenementen te verslaan? Dat je dus toneel, muziek, film e.d. bezoekt en er of een artikel over schrijft of er foto´s van maakt. Juist dergelijke dingen worden ´s avonds georganiseerd. Maar dat strookt weer niet met thuiswerk, want je wilt dus het liefste vanuit je eigen kamer iets kunnen doen. Ik zou zelf niet iets kunnen bedenken wat niet in de buurt komt wat je hebt opgesomd aan dingen die je niet wilt.
nou het hoeft niet perse thuis, hoewel wellicht dit topic daar wel beter op gericht kan blijven, maar ik ben best bereid een andere soort uitdaging aan te gaan. Het lijkt mij alleen heerlijk om thuis even rustig te koken, sufpak aan en dan gaan met die banaan; cd-tje op de achtergrond, biertje erbij.

Tuurlijk, ik kan niet te kieskeurig zijn, maar ik weet dat er meer is dan alleen maar folder rondbrengen of thuis facturen vouwen. Ik heb ook niet echt haast met de baan dus ik heb wel een maandje om me te orienteren. het word uiteraard een balans tussen de fun die je ermee hebt, hoeveel het verdient en de tijd die je er aan kwijt bent.

Maar nogmaals ik ben al goed in de juiste richting geduwd. Vertalen lijkt me leuk ,alsmede transscripten; daar had ik nog helemaal niet aan gedacht namelijk.

Punt is namelijk dat het "betere" werk allemaal overdag gedaan wordt waar je ´s avonds

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Één vrij bekende site - althans, in de US - is http://www.elance.com/ . Alhoewel ze koppen met "Find and hire programmers" hebben ze ook technical writing, vertaling en andere diensten (waaronder veel data entry).

Het werk een beetje alsvolgt:
- Bedrijf adverteert dienst X voor een bepaald budget
- Freelancers / ZZP'ers kunnen hierop bieden met een offerte
- De persoon met de beste offerte wint, en mag het uitvoeren

Let wel; Elance is maar één van de voorbeelden, en persoonlijk zou ik een spambox gebruiken om daar te registreren want ze willen je iedere dag een "new matches!" mailtje sturen :X Er wordt ook inschrijfgeld gevraagd als je ergens op wil 'bieden', meen ik, maar het is wel een goed alternatief als je 's avonds nog wat - redelijk normaal - werk wil doen. :)

Mocht je sterk in programmeren zijn, dan zijn er nog wel wat andere zoals RentACoder (www.rentacoder.com)
Zie ook: [google=elance alternatives]

Groot probleem dat ik gezien heb bij zowel Elance als Rentacoder zijn de kleine firms in India die alles voor een appel en een ei kunnen programmeren, en dus veelal winnen. Misschien dat dit in andere gebieden dan programmeren minder is.

offtopic:
Wat een gemiep over TS z'n motieven zeg, als hij ergens (extra) voor wil werken, laat hem :X

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 10-10-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus1971
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-12-2023
Nog even terugkomend op call center werk: ik heb ooit eens gehoord van call centers waar je, van huis uit, kunt inloggen / bellen, en zodoende dus lekker op de bank kunt zitten (bij wijze van spreken) en klanten te woord kunt staan. Maar toen uiteraard de naam v/h bedrijf weer snel vergeten.
En nee, het ging in dit geval niet om call centers voor 0900 gesprekken....

De kunst is alleen om ze te vinden......

guus1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 23:33

Tuxie

En WeL nU!

Wat jij zoekt is data-entry werk en dat is er zat. Probleem hierbij alleen is dat dit vaak op incidentele basis gebeurd en bedrijven hiermee niet adverteren. Als ik jou was zal ik gewoon een mailtje de deur uitdoen bij potentiele bedrijven bij jou in de buurt. Zo ben ik tot nog toe ook altijd aan mijn stage/afstudeeropdrachten, bijbaantjes en vast werk gekomen. Je kunt hierbij denken aan stapels factuurtjes inkloppen in een systeem, of databestanden van het ene bestandsformaat overtikken in het andere. Zoek bedrijven met een redelijke administratieve organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
guus1971 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:28:
Nog even terugkomend op call center werk: ik heb ooit eens gehoord van call centers waar je, van huis uit, kunt inloggen / bellen, en zodoende dus lekker op de bank kunt zitten (bij wijze van spreken) en klanten te woord kunt staan. Maar toen uiteraard de naam v/h bedrijf weer snel vergeten.
En nee, het ging in dit geval niet om call centers voor 0900 gesprekken....

De kunst is alleen om ze te vinden......
http://www.annie.nl , maar dat is voornamelijk bedoeld voor mensen die minder mogelijkheden om te werken (wao'ers, enz)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 23:33

Tuxie

En WeL nU!

Cursussen office geven voor senioren en herintreders. Lachen en weinig stress :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

https://www.mturk.com/mturk/welcome

^ amazon's mechanical turk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

mturk is over het algemeen echt nutteloos. Voor die paar dollarcent per uur kun je beter gaan zitten schijten, daar heb je meer voldoening van.

Tenzij je natuurlijk een mooie deal vind, maar de keren dat ik zelf even heb gegluurd stonden er alleen waardeloze jobs bij.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

begin een serieus thuiswerk uitzendbureau.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf een thuiswerk organisatie of uitzendbureau beginnen is een goed idee. Dat noem je ook wel netwerkmarketing. Wat jullie met verkoop associeren. Don't worry moderators ;) ga niet weer hele verhalen houden. Maar er is meer wat je de avonduren kan doen dan weer een bijbaan waarin je uren 1 op 1 voor geld verruilt.

Dat thuiswerk nogsteeds geassocieerd moet worden met GreenIT, SAAS, etc. Ja ... kan. Er leiden meerdere wegen naar Rome.

Een nieuwe studie starten. Kan je doen, lijkt mij persoonlijk pure tijdsverspilling. Koop liever een paar goede boeken en bouw specialistische ervaring op, zodat je een duidelijke meerwaarde vertegenwoordigd in de markt ipv dat je puur een papiertje hebt.

Heb je unieke skills kan je ZZP overwegen, maar wil je met ITskills lucratief bijverdienten kan je beste nog altijd freelance of beter nog .. gewoon zwart PHP / .NET programmeren, dan wel open-source CMS'n wegzetten, of website design. Ookal wordt dat steeds meer ge-outsourced (want daar zijn sites voor). Als er animo voor zoiets is vraag ik even in het rond, zodat je je in kan schrijven op zo'n site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Controleer wel eerst je huidige arbeidscontract voor je uberhaupt met freelance werk aan de slag gaat. Veel werkgevers verbieden de werknemers contractueel om buiten de werkgever om soortgelijke werkzaamheden te uitvoeren. De boetes kunnen vrij hoog zijn. Overleg bij onduidelijkheid eens met je werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga sekssmsjes versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja dat is zeer zinnig thuiswerk... misschien kun je dit soort replies beter bewaren voor de HK.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:53:
[...]

Ja dat is zeer zinnig thuiswerk... misschien kun je dit soort replies beter bewaren voor de HK.
Hoezo zeer zinnig? Er is behoefte aan, en t wordt betaald... Vanuit huis.

Of dat zinnig werk is, is niet aan jou om te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:54:
[...]

Hoezo zeer zinnig? Er is behoefte aan, en t wordt betaald... Vanuit huis.

Of dat zinnig werk is, is niet aan jou om te beslissen.
Maar niet waar de topicstarter behoefte aan heeft. Ik neem aan dat je zijn startpost gelezen hebt, en dan weet je dat ie niet zit te wachten op een reply over seks sms-jes. Kortom, reageer dan ook niet. Blijf uit dit topic weg als je niets zinnigs te melden hebt.

ontopic verder weer.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Misschien niet helemaal thuiswerk, maar een callcenter job geen optie voor je? Dit soort bedrijven hebben vaak wat geschiktere openingstijden om te werken. Het is niet thuis, maar is beter dan niets.

[ Voor 1% gewijzigd door battler op 12-10-2008 19:18 . Reden: Topic niet helemaal door gelezen. ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideën dus:
  • Hoofdzakelijk in dit topic: freelancewerk (wat is je vakgebied?).
  • Uitzendbureau langs gaan voor banen --> Eigenlijk alleen nuttig als ze al iets hebben waarvan jij denkt bingo, want uitzendbureau's zijn vaak ook een drama :P
Ik houd het verder in de gaten, ik kan ook wel een kleine 'zelf-tijd-indeel-baan' gebruiken voor mijn studie. Nu doe ik allemaal studentassistentschappen en dergelijke.

offtopic:
Voor niet-europa mensen kost studie toch echt al snel veel meer dan 10.000 per jaar in Nederland, dus die 60.000 vind ik niet zoveel: http://w3.tue.nl/nl/diens...ieven/niet_eer_studenten/, met daarbij woning, overleven en dergelijke. Topicstarter: Mischien kan je kijken naar bedrijf dat je studie 'steunt'?

Kort: Studeren is duur, ben blij dat het in NL/BE zo gesteund wordt door de overheid

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:44
Ik weet niet hoe groot je talenkennis is maar heb je al gekeken naar het vertalen van handleidingen, brochures reclames etc? Nadeel is wel dat je hier zelf achteraan moet zitten om werk binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Weer terug van een druk weekend.

Even wat puntjes op een rij:

-Ik heb 60.000 euro nodig voor een particuliere non-funded vliegopleidinge in Canada
-Daarnaast heb ik zo'n grove 10.000 nodig voor living (eten, onderdak, vervoer, verzekering)

Ik wil graag die 10k bij elkaar sparen, of i.i.g een groot gedeelte ervan. Op dit moment kan ik maximaal zo'n 150 euro p/m aan de kant zetten; dat is dus niet genoeg.
Ik wil graag mijn handjes extra laten wapperen dus ik wil graag extra werken voor extra geld; fair toch?

Dus bij deze mijn motivatie/verantwoording.

Nu een paar goede ideeen die ik tegenkwam van jullie:

-(technisch) vertaalwerk (beheersing niet-moedertaal pré, in mijn geval Engels/Amerikaans)
-Administratief inkloppen
-Website bouwen en inkomsten derving via ad's/sponsors; wat ik zou moeten leren, maar waar ik wel een paar aardige ideeen voor heb. Is er enige indicatie wat je met een paar ads kan opleveren (gemiddeld; zonder de extremen?)
-Freelancen waar ik goed in ben:
*sleutelen auto's
*2d & 3d ontwerpen/tekenen/modelleren
*bouwen/onderhouden/repareren/installeren van pc's

Mij lijkt het vertalen het leukste; wat meer nivo dan klopwerk, creativiteit wordt geprikkeld en je kan dit perfect thuis doen. Ik denk dat ik hier maar eens achterna ga!
Controleer wel eerst je huidige arbeidscontract voor je uberhaupt met freelance werk aan de slag gaat. Veel werkgevers verbieden de werknemers contractueel om buiten de werkgever om soortgelijke werkzaamheden te uitvoeren. De boetes kunnen vrij hoog zijn. Overleg bij onduidelijkheid eens met je werkgever
het werk wat ik doe kan ik niet eens thuis doen; laat staan dat ik een concurrent kan zijn ;). Sowieso was ik niet van plan files/bestanden/informatie naar buiten mee te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Seesar op 13-10-2008 10:00 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str41n
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-08-2024
-Website bouwen en inkomsten derving via ad's/sponsors; wat ik zou moeten leren, maar waar ik wel een paar aardige ideeen voor heb. Is er enige indicatie wat je met een paar ads kan opleveren (gemiddeld; zonder de extremen?)

Ik neem aan dat je inkomsten werving bedoeld ^^'

Met dit idee ben ik op dit moment ook bezig, zou hier graag wat ervaringen en info over willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Str41n schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:39:

Ik neem aan dat je inkomsten werving bedoeld ^^'

Met dit idee ben ik op dit moment ook bezig, zou hier graag wat ervaringen en info over willen lezen.
van dale:
der·ven derfde, h gederfd missen: gederfde inkomsten
van dale:
 wer·ven wierf, h geworven 1 overhalen om dienst te nemen of lid te worden 2 propaganda maken: een ~de tekst 3 (Belg) aanstellen in een betrekking
;)......ja ik vraag me altijd af wat zo'n ad mag opleveren; ik bedoel, kun je daar nou echt 200 a 300 euro per maand voor vangen? Voor 3 tientjes hoef ik het niet te doen (altijd mooi meegenomen, maar dan kan ik mijn tijd beter besteden).

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40
Die ads werken alleen bij druk bezochte websites. Je moet denk ik toch minimaal wel een paar honderd bezoekers hebben (per maand) voordat google ads echt wat op gaan leveren. Denk dat je er zelfs meer nodig hebt dan dat. Ik heb op ruim 3000 paginavertoningen slechts 2,49 in dollars opgehaald. Niet erg indrukwekkend dus.

Tegenwoordig blokkeren heel veel mensen de ads e.d. waardoor dit een stuk minder rendabel is geworden.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Je kunt ook een internetshop gaan beginnen die je in de avonduren gaat runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zon data entry werk is wel een goed idee, vooral voor een tweaker die snel kan tikken en eventueel ook nog handig is met iets zoals Autohotkey en dit kan combineren met zijn werk ;)
Zo kun je een hoog uurloon creëren als je een beetje geluk hebt. Jammer dat een serieuze opdracht moeilijk te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:10:
Die ads werken alleen bij druk bezochte websites. Je moet denk ik toch minimaal wel een paar honderd bezoekers hebben (per maand) voordat google ads echt wat op gaan leveren. Denk dat je er zelfs meer nodig hebt dan dat. Ik heb op ruim 3000 paginavertoningen slechts 2,49 in dollars opgehaald. Niet erg indrukwekkend dus.

Tegenwoordig blokkeren heel veel mensen de ads e.d. waardoor dit een stuk minder rendabel is geworden.
Klopt, de tijden waarin je op die manier je geld kon verdienen zijn eigenlijk wel voorbij. Persoonlijk zou ik het, zoals hier al is aangegeven, gaan zoeken in het vertalen, data entry of scripting.
Pagina: 1