Toon posts:

\Beste extrene Harde schijf van min. 1,5 TB nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nodige topics al doorgenomen over de externe harde schijven maar ze gaan bijna allemaal over de wat kleinere versies.
Ik heb al 2 Iomega Ultra Max Pro 1,5 TB gehad en weer terug gezonden omdat ik de harde schijven er niet uit kreeg 8)7 . Dit ding had krappie plastic draai knopjes (waarbij de eerste iomega meteen het draai knopje knapte) om de harde schijven er dus uit te halen. Dit bleek normaal te zijn dus dit is geen optie meer.
Deze Iomega had FW 400/800 ,eSata 3 Gbits, USB.
Ik zoek nu dus een vervangende externe HD met FW800 en eSata (als hier suggesties over zijn welke ik beter kan gebruiken, de meningen verschillen hierover nogal, dan hoor ik het graag) . Minimaal 1,5 TB aan geheugen. RAID 1 moet mogelijk zijn aangezien ik deze gebruik voor backups te maken op het kantoor en dus de gegevens mirrors gewijs wil zetten op 2 hd.
Deze moet ook te gebruiken zijn op Win 2003 systemen (server) en een Mac.
Prijs is niet zo belangrijk maar het moet natuurlijk wel een goede prijs / kwaliteits verhouding hebben.
Ik sta open voor suggesties en vraag hierom voor raad....reviews vind ik erg belangrijk!
Elke nuttige reactie stel ik zeeeeeer op prijs!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
De keuzes met én eSATA én FW800 zijn vrij beperkt. Als je dan ook nog RAID-1 wil, zullen er nog een aantal afvallen. Houd er ook rekening mee dat je capaciteit dan wel halveert, dus als je 1,5TB effectief wil, zal je externe schijf 3TB moeten zijn. En dan wordt het best wel een dure oplossing.

Aangezien je ook met een Mac werkt lijkt het me slim om in ieder geval voor FireWire te gaan. Ik weet niet in hoeverre dat deze tegenwoordig ook eSATA poorten hebben. Dat laatste is wel significant sneller, maar het is de vraag wat je er precies mee doet en of het de meerprijs waard is.

Overigens maken de verschillende fabrikanten vaak modelseries die in de TB's oplopen. De functionaliteit e.d. zou dus hetzelfde moeten zijn met de kleine versies.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat eSata ongeveer 6 x sneller zou zijn dan Firewire maar ik denk dat Fw snel genoeg zou zijn voor mij. Ik weet namelijk niet of het mogelijk is om een eSata pci kaartje in mijn Dell systeem te duwen...en Dell heeft me nog steeds niks laten weten of dat gaat dus houden we het maar op Firewire 800.

Wat betreft raid1 dat weet ik, als ik min. 1,5 TB heb kom ik op 750 GB uit en dat is voorlopig wel voldoende. Ik heb nog de nodige schijven op mijn server staan.

Maar welke fabrikant/model raad je aan? Zoals ik al eerder zei prijs is niet belangrijk, als de kwaliteit maar dik in orde is!!!

Ik heb zo behoorlijk wat negatieve reviews van WD gelezen en mijn eerste keus ging naar de 4 GB LaCie maar dat waren ook alleen maar slechte reacties.

ps. Leffe Blond is idd een erug lekker biertjes :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 15:00 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:58:
Ik weet dat eSata ongeveer 6 x sneller zou zijn dan Firewire maar ik denk dat Fw snel genoeg zou zijn voor mij. Ik weet namelijk niet of het mogelijk is om een eSata pci kaartje in mijn Dell systeem te duwen...en Dell heeft me nog steeds niks laten weten of dat gaat dus houden we het maar op Firewire 800.

Wat betreft raid1 dat weet ik, als ik min. 1,5 TB heb kom ik op 750 GB uit en dat is voorlopig wel voldoende. Ik heb nog de nodige schijven op mijn server staan.

Maar welke fabrikant/model raad je aan? Zoals ik al eerder zei prijs is niet belangrijk, als de kwaliteit maar dik in orde is!!!

Ik heb zo behoorlijk wat negatieve reviews van WD gelezen en mijn eerste keus ging naar de 4 GB LaCie maar dat waren ook alleen maar slechte reacties.

ps. Leffe Blond is idd een erug lekker biertjes :9
Je hebt vast al naar Western Digital gekeken?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze had ik ook al op het oog maar ik zie hier nergens een review van staan.
Ik denk dat ik deze is ga bestellen en kijken hoe die is.
Als iemand nog een goede suggestie heeft gaarne laat het horen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mv2000, heb je al eens in de pricewatch gekeken of daar misschien tussen staat wat je zoekt? Al gezocht bij de bekende fabrikanten van externe behuizingen, hardeschijven of totaal oplossingen? Misschien moet je niet zozeer zoeken naar een totaal oplossing, maar meer naar een behuizing waar je zelf twee of meer hardeschijven in kunt plaatsen. Waarschijnlijk zal je keuze mogelijkheden groter worden.

Voor externe hardeschijfbehuizingen zou je misschien hier terecht kunnen: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1
Wat betreft hardeschijven daar zijn ook genoeg topic's over te vinden.

In iedergeval worden wat moet ik kopen topic's niet op GoT niet echt gewaardeerd. Daarnaast heb je het alleen over de Iomega in je topic start, welke alternatieven heb je zelf a bekeken, dat mis ik en daarom gaat dit topic da ook op slot.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 09-10-2008 17:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.