Ik heb de nodige topics al doorgenomen over de externe harde schijven maar ze gaan bijna allemaal over de wat kleinere versies.
Ik heb al 2 Iomega Ultra Max Pro 1,5 TB gehad en weer terug gezonden omdat ik de harde schijven er niet uit kreeg
. Dit ding had krappie plastic draai knopjes (waarbij de eerste iomega meteen het draai knopje knapte) om de harde schijven er dus uit te halen. Dit bleek normaal te zijn dus dit is geen optie meer.
Deze Iomega had FW 400/800 ,eSata 3 Gbits, USB.
Ik zoek nu dus een vervangende externe HD met FW800 en eSata (als hier suggesties over zijn welke ik beter kan gebruiken, de meningen verschillen hierover nogal, dan hoor ik het graag) . Minimaal 1,5 TB aan geheugen. RAID 1 moet mogelijk zijn aangezien ik deze gebruik voor backups te maken op het kantoor en dus de gegevens mirrors gewijs wil zetten op 2 hd.
Deze moet ook te gebruiken zijn op Win 2003 systemen (server) en een Mac.
Prijs is niet zo belangrijk maar het moet natuurlijk wel een goede prijs / kwaliteits verhouding hebben.
Ik sta open voor suggesties en vraag hierom voor raad....reviews vind ik erg belangrijk!
Elke nuttige reactie stel ik zeeeeeer op prijs!
Ik heb al 2 Iomega Ultra Max Pro 1,5 TB gehad en weer terug gezonden omdat ik de harde schijven er niet uit kreeg
Deze Iomega had FW 400/800 ,eSata 3 Gbits, USB.
Ik zoek nu dus een vervangende externe HD met FW800 en eSata (als hier suggesties over zijn welke ik beter kan gebruiken, de meningen verschillen hierover nogal, dan hoor ik het graag) . Minimaal 1,5 TB aan geheugen. RAID 1 moet mogelijk zijn aangezien ik deze gebruik voor backups te maken op het kantoor en dus de gegevens mirrors gewijs wil zetten op 2 hd.
Deze moet ook te gebruiken zijn op Win 2003 systemen (server) en een Mac.
Prijs is niet zo belangrijk maar het moet natuurlijk wel een goede prijs / kwaliteits verhouding hebben.
Ik sta open voor suggesties en vraag hierom voor raad....reviews vind ik erg belangrijk!
Elke nuttige reactie stel ik zeeeeeer op prijs!