Toon posts:

[XP] Disk boot failure

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dit: Disk boot failure insert system disk and press enter bij het opstarten van mijn computer
de harde schijf is ook niet meer te zien in de bios :(

Het begon eerst met het langzamer lopen van mijn computer, toen formateerde ik de schijf en tijdens het installeren van windows xp kreeg ik een blauw schermpje over een missende bestand ofzo en nu krijg ik 'm helemaal niet meer verder dan dat bericht

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 11:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:42:
Ik krijg dit: Disk boot failure insert system disk and press enter bij het opstarten van mijn computer
de harde schijf is ook niet meer te zien in de bios :(
En waarom denk je dan gelijk aan Windows Clients als je harddisk (hardware) problemen hebt? :)

>> Opslagmedia & I/O Controllers en ga denken aan een RMA procedure :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Die melding betekent dat je PC geen schijf kan vinden om van op te starten. Met een niet-voltooide Windows installatie lijkt me dat ook niet zo gek.

Als je schijf helemaal niet meer in het BIOS van het moederbord en/of controller voor komt, controleer dan of de schijf nog wel opspint en of je eventueel gekke geluiden hoort. Ik vermoed echter dat je schijf dood is, en dat je dus inderdaad een RMA procedure moet gaan starten.

Daarnaast is dit wellicht ook een goed startpunt: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Muffinsoldaat, een beetje karige topic start vindt je niet? Op GoT verwachten we van een ieder enig eigen initiatief te tonen alvorens een topic te starten, ze ook OM FAQ / Beleid. In je topicstart geef je dan ook aan wat je zelf reets hebt gevonden. Daarnaast kun je ook eerst de FAQ's eens doornemen oa. met met de link die Fauna reeds aangeven heeft zal je wel het een en ander mee kunnen.

Mogelijk dat de hardeschif niet in orde is, daarover hebben we een aantal dingen in het FAQ staan oa. :

- OM FAQ / Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?
- OM FAQ / Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Genoeg om zelf eerst nog eens naar te kijken lijkt mij, mocht je er mt behulp van de FAQ's er nu echt niet uit komen, voel je dan vrij weer een topic te openen. Geef dan wel duidelijk aan wat je reeds zelf hebt gedaan, voor nu gaat dit topic op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.