Voor zowel dagelijks gebruik, tekenen en zelfs gamen heb ik altijd een Wacom gebruikt. In eerste instantie omdat ik van een muis RSI verschijnselen kreeg, en dat dit zelfs met beide handen afwisselend muizen niet ophield. Inmiddels gebruik ik al 20 jaar geen normale muis meer
Aan m'n laptop heb ik de kleinste Intuos, die is
ruim onder de 100,- te krijgen, super plat en licht. De pen is een beetje speelgoed tov die van de pro serie, maar nog steeds veel beter dan de bamboo pennen van vroeger. Achter mn PC ben ik een
Intuos pro S (belachelijk duur atm, destijds waren ze 125,-?). Voor 1 monitor is dat voeldoende, maar voor 2 (of meer) zou ik echt voor een M gaan; de mapping van tablet naar scherm is absoluut tvo het beeldoppervlak, dus is je tablet te klein, dan ben je voor je gevoel heel erg aan het priegelen.
Goed om te zien dat er nu ook kwalitatief goeie alternatieven zijn voor de Wacoms. Die waren lange tijd toch wel een beetje alleenheerser.
Tekenen doe ik toch echter nog steeds het meeste analoog. Ik was lang op zoek naar een witte inktpen voor highlights en outlines, en die heb ik nu wel echt gevonden in de Uni Posca PC-1.

Hier zit bv een outline om het zwaard en het gehatchte deel rond de Looking Glass Knight (klik voor zoom)
Bij deze idem, maar nog meer:

Dit was nb voor een "draw this in your style" op Instagram. Als je de celebrities en fitte grieten een beetje links laat liggen is er ook een hele leuke art scene te vinden