• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

Ik heb sinds kort een galaxy note 10.1. In combinatie met Autodesk Sketchbook pro heb ik dit ge maakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wvdXA4O2Z9lZZrA5qPW8tSZc/full.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door D-rez op 13-09-2012 16:06 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou graag morgen en zaterdag willen besteden om mijn ambigram te verbeteren. Is dit topic wel de juiste plek om om advies vragen?

Alvast bedankt!

[ Voor 35% gewijzigd door Jorgen op 13-09-2012 20:16 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• D-rez

D-rez

dexels

Jorgen, het spijt me, maar ik kan daar echt praktisch niets in lezen

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het vergt een "geoefend oog" om ambigrammen door te hebben.
Zie je het echt niet?

Ik heb ondertussen het een en ander gedraaid.
De nieuwe versies:

Rechtop:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ds4sgl.png
grotere versie

Ondersteboven:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/28coh9y.png
grotere versie

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 13-09-2012 20:49 ]

• D-rez

D-rez

dexels

rechtop:
jouesbxouwer

ondersteboven:
Tomnda&esnor

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Een goed ambigram kan natuurlijk door iedereen gelezen worden, dat heeft dan weinig met oefening te maken, anders sla je zelf de plank een beetje mis denk ik.
Ik ben het verder wel met D-rez eens dat ik hier ook weinig van kan maken :$

Jownoxouwor is het beste dat ik er van kan maken door ze beide te vergelijken..

[ Voor 17% gewijzigd door Spike_wolf op 13-09-2012 20:59 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

:'( Jammer...

De uitleg
rechtop
ondersteboven

Kritiek is ok, maar wat zou voor jullie de leesbaarheid ten goede komen?

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Okay, met die uitleg erbij is het een stuk makkelijker. Waar ik moeite mee heb zijn de volgende punten:
ambigram

Het zijn ook wel twee lastige namen om op deze manier samen te voegen hoor.
Als je weet wat er moet staat en je ogen er overheen laat glijden is het te begrijpen, maar dat komt voornamelijk omdat je hersenen het dan grotendeels zelf invullen en je niet elke letter afzonderlijk leest.
Weet je niet wat er staat en ga je proberen de daadwerkelijke letters te lezen dan loop je gewoon vast op deze punten.

Humankind… be both.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat dacht je?... ;) Er zit ook zo'n 150 uur aan puzzelen in om onze namen samen in één ambigram te krijgen.

Verdere uitleg:
Bovenste naam:
* de r (3e letter), is een kleine schrijfletter
* de g (4e letter), is de blokletter, hoofdletter G, maar dan zonder horizontale lijn
* de n (6e letter), is een schrijfletter, waarbij de krul onderaan naar binnengaat, ipv naar buiten
* de r (8e letter), is een doodgewone schrijf-/blokletter hoofdletter r, maar dan iets schuiner
* de o (9e letter) is een vrij normale o, maar dan met een haal eronder

Onderste naam:
* de l (3e letter), is een schrijfletter, hoofdletter L
* de a (4e letter), is een blokletter, hoofdletter A, aan de L vastgemaakt
* de d (6e letter), is een vrij normale d, met een gekromde stok
* de a (7e letter), is wederom een vrij normale blokletter a, enkel iets schuin geplaatst
* de v (8e letter), is een schrijfletter v, met een extra "zwier" bij de linker aanzet
* de r (10e letter), is een blokletter r, met een extra lus aan de zijkant
* de m (11e letter), is een schrijfletter m, met ongelijk lopende poten
* de ij (12e letter), is een schrijfletter ij, met een "zwier" in plaats van een lus
* de n (13e letter), is een schrijfletter n, met iets langere poot

Als je weet wat er staat - en ik verwacht dat sommige van onze gasten dat wel weten, maar andere ook niet - dan is het inderdaad gemakkelijker. Ik hoop dat mijn uitleg verduidelijkt wat ik er in zie.
Opbouwende kritiek en tips zijn daarom gewenst. Alles wat ik er nog aan kan verbeteren is meegenomen.

Als je het origineel (zie 1e post hierover) vergelijkt met hoe hij er nu uitziet, is de uniformiteit/stijl van het ambigram dan wel verbeterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Wat voor een letters het zijn is wel duidelijk, zolang je weet waar je naar moet zoeken :)
Maar het belangrijke punt blijft 'zoeken'.

Overall is de nieuwe versie in mijn ogen iets duidelijker dan de oude versie, de tegen de klok in gedraaide 'r' van brouwer maakt het minder een 'x', maar het is op het eerste gezicht nog steeds een 'x'.
Het feit dat je hem tegen de klok ingedraaid hebt maakt hem in de andere naam dan weer meer een 'x' dan een 'a', dus andersom is dat weer minder goed natuurlijk :P

Het is een lastige situatie, en ik zie zo 1-2-3 ook even geen goede manier om deze punten aan te passen. Ik zal het geheel eens uitprinten en op m'n bureau neer leggen, wellicht dat me wat te binnen schiet als ik hem regelmatig voorbij zie komen vanavond/morgen, maar ik beloof niks :+

Humankind… be both.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

:) Dat is fijn, dankjewel alvast!
Ik ga er in elk geval ook lekker mee verder.

Mijn toekomstige echtgenote :) vindt nog steeds het origineel het mooist. (Ondanks dat daar het enbr/aver deel afwijkt vd rest qua stijl.)

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 13-09-2012 22:55 ]

• D-rez

D-rez

dexels

Onder tussen klooi ik tussen de soep en de patatten nog lekker op mijn tablet

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0DSTxM1YZOi00mZSA543XJLF/full.jpg

C&C welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Even lekker middagje lopen kliederen op de tablet;
Afbeeldingslocatie: http://spolap.com/daily/14_9.jpg

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:07
D-rez schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:05:
Onder tussen klooi ik tussen de soep en de patatten nog lekker op mijn tablet

[afbeelding]

C&C welkom
Ik neem aan dat je een soort chromen materiaal op je straalmotor wilt hebben? Dan zou ik de reflecties een stuk duidelijker tekenen, niet zo wazig en blurry zoals je t nu hebt. Ik zou zeggen, zoek eens wat referenties erbij, dat helpt al een stuk denk ik.

De panelen zijn wat ongedetailleerd, ze bestaan slechts uit een zwarte lijn. Als het materiaal geen chrome is zou je een schaduwrandje en highlight randje kunnen doen. Met chroom zou je reflectie de hoeken van de panelen volgen.

Hoop dat je hier wat aan hebt, ben zelf ook niet zo'n ervaren tekenaar.

3D portfolio - mijn deviantART

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ Spike_Wolf. Nog tegen een idee aangelopen?
Ik neig zelf ook weer naar de eerste variant. Ik kan proberen om alle letters nog wat meer in dezelfde stijl te krijgen, wie weet het helpt dat ook nog wat. Dat zal alleen niet makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb besloten om hem zo te houden, zoals ik hem in eerste instantie gemaakt had. Ik vond de veranderingen uiteindelijk namelijk minder mooi. In elk geval bedankt voor het meedenken!

(Mocht je nog ideeën hebben gehad, dan hoor ik die natuurlijk graag, want wie weet kan ik dat voor een volgend project gebruiken.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Zolang je publiek in ieder geval een beetje een idee heeft wat er zou moeten staan kom je al een heel eind natuurlijk.

Ik heb er wel wat mee zitten prutsen maar ben ook niet tot een leesbaarder resultaat gekomen dat een beetje de rest van de stijl vast houd. Het probleem (voor mij) zit hem echt in het feit dat de vormen die aan de ene kant maar een enkele letter vormen, aan de andere kant twee letters vormen maar dat die dan zo aan elkaar vast zitten dat het zonder de letter te weten niet te ontcijferen is. Die zou je dus los moeten trekken, terwijl ze aan de andere kant nog een geheel vormen, dat heeft bij mij voornamelijk voor hoofdpijn gezorgd :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht dat het met inkleuring nog duidelijker wordt. Wij kiezen voor witte letters op de trouwkaart. Misschien dat ik eens kan proberen om later nog wat met kleur te spelen.
Ik heb er zelf ook enorm lang over gedaan om in elk geval tot dit resultaat te komen.
Het is ook geen gemakkelijk werk ;)
Maar even goed bedankt!

Een deel van ons publiek zal het niet zien. Een deel wel. Dat vind ik dan ook weer de grap van ambigrammen.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 16-09-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Hier mijn eerste tryout met Colors! 3D:

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/colors/3ds_pikachu.jpg

En nog eentje gemaakt (alhoewel nog niet klaar mee):
Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/colors/3ds_city.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Sir_Hendro op 19-09-2012 09:00 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nu heb ik bij 4 onlinekaartenmakers (o.a. Hallmark) de proefdrukken van onze trouwkaart besteld. Het rechthoekige formaat van Hallmark (afgeknipt vierkant) laat onze kaart niet mooi uitkomen. De kleuren (zeker wit !) zijn op deze kaart wel mooi. De 2e kaart die binnen is, komt van KaartWereld. Het formaat wat zij aanbieden laat de kaart beter tot zijn recht komen. (Bijna vierkant.) Alleen hier is het wit veel minder mooi, het neigt naar geel/blauw.

Hoe kan ik mijn werk (opgeslagen als Gimps eigen formaat) het beste exporteren, zodat alle facetten het mooist op het drukwerk overkomen? Ik heb nu voor PNG gekozen, met compressieniveau 9. (Daar stond PNG standaard op.) Tiff geeft te grote bestanden voor de meeste kaartenmaakwebsites. (22MB vinden ze niet leuk.)

En evenzo belangrijk; wat zijn jullie ervaringen met drukwerk maken van eigen werk? Zijn er tips bij het maken/tekenen/exporteren waar ik echt op moet letten? Zijn er dingen waar ik bij de keuze van de kaartenmaker rekening mee moet houden, zeker wanneer je kiest voor eigen werk ipv standaardkaarten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Let er hoe dan ook op at je in Gimp aangeeft dat je in CMYK kleuren wil werken en niet in RGB, als je een RGB bestand opstuurt krijg je kleuren terug die voor geen meter lijken op wat je op je scherm ziet.

En ik zou die kaartenhuizen lekker links laten liggen en zelf naar een drukker stappen, daar heb je een zee aan keuze in papier/karton soorten van verschillende kleuren en kun je zelf aangeven welke afmetingen je wil dat je kaarten worden.
In de meeste gevallen ben je bij een 'echte drukker' evenveel kwijt als bij zo'n goedkope toko, maar heb je een veel betere kwaliteit en iets dat echt aan je eisen voldoet.
Veel drukkers bieden ook gratis proefpakketten aan met alle papiersoorten die ze hebben, dan kun je mooi kijken wat je het beste papier lijkt.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bedankt!

Kan ik dat nu de voorkant en binnenkant al klaar zijn nog aangeven/veranderen in Gimp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMYK is inderdaad het belangrijkste voor een beetje correcte kleurweergave, maar natuurlijk telt ook je monitor e.d. mee. Als die ingesteld staat op oververzadigde kleuren zal het nooit gelijkwaardig gedrukt of geprint kunnen worden zonder er eerst mee in de weer te gaan.

Let er ook op dat er altijd wat verschil zal zijn tussen je beeldscherm en drukwerk omdat je beeldscherm zelf licht geeft en papier uiteraard niet, maar dat zou met bovenstaande tips tot bijna nul teruggebracht moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

RGB en CMYK modus kun je in principe op elk moment tussen switchen.
Als je nu omschakelt zullen je kleuren wat veranderen, dus kijk alles nog even een keer kritisch na en pas dat aan waar nodig.

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44
Tegenwoordig doen drukkerijen er niet zo moeilijk meer over. De apperatuur wordt steeds beter en vaak wordt de offset niet meer toegepast maar wordt het geprint met geavanceerde printers met meer dan 7 kleuren incl. wit en 2 soorten zwart.

Met andere woorden, kan je tegenwoordig (in overleg) ook RGB aanleveren. De meeste kaartenboeren waar je zelf een kaartje kan samenstellen accepteren bijvoorbeeld alleen RGB. Gek genoeg. Dat komt omdat fotos ook RGB zijn.

Het heel kritisch zijn op kleuren is soms ook een beetje overkill. Een glossy blad die op speciaal papier fotos van modellen wil afdrukken zullen daar heel druk mee in de weer zijn. Een kaartje maken en dat een kleur blauw 'net niet' de kleur is die je op je scherm zag.. daar zullen niet veel mensen van wakker liggen. Je moet er op letten.. maar laat het je niet in de weg zitten. Pas een beetje op met geel.. dat kan wel eens een beetje groenig uitvallen. Verder kan je lekker je gang gaan.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Er zijn genoeg drukkers die inderdaad ook digitaal drukken, maar daar zitten wel een heleboel nadelen aan, helemaal de prijs als je een grote hoeveelheid wil hebben.

De RGB > CMYK omzetting hoeft niet vervelend te zijn zolang je dicht bij standaard kleuren blijft, zodra je zelf echter kleuren gaat kiezen die daar erg van afwijken kun je soms met vreemde dingen terug komen, met foto's valt dat niet zo op omdat dan alles er omheen vaak een gelijke afwijking krijgt, echt is het met het wat meer standaard drukwerk waar je teksten of kleurvlakken neer zet die contrasteren met de omgeving veel opvallender.
Als je weet dat je CMYK laat drukken zou ik altijd zelf je document omzetten naar CMYK en kijken of je tevreden bent :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er zijn niet heel veel kleuren gebruikt in de kaart.
Er is een stofstaal van mijn trouwpak ingescand en gebruikt als achtergrond. Daar zitten de meeste kleuren in. Verder is er alleen blauw en wit gebruikt.

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:49
Wat gefabriekt voor de contest hier.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/SpaceStationLandingBay_22thumb.jpg
Klik voor groter :). Verwacht er niks mee te winnen, gezien de serieuze inzendingen daar, maar was leuk om te doen :).

• RoyK
Leuk dat je meedoet. Ik ga vrijdag aan de slag en ga ook een beetje de humor kant op.

Ik vind hem leuk in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Hehe ik moest wel even gniffelen, forens alien met zn slaapdronken kop, doet me denken aan toen ik nog iedere dag van gouda naar hilversum reed :P

Ik ben zelf wat meer aan het focussen op omgevingen, iets wat ik veel te weinig doe.

Ongeveer 1 a 2 uur per schets.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/8727477/Enviro.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/8727477/Envirostuff.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Nice! De 4e van boven vind ik het mooiste (of de 1e van EnviroStuff.jpg :p). Nog iets praktisch van opgestoken wat je wel of niet lekker vond werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Heb je dit met een tekentablet of gewoon met potlood en papier gemaakt?
Vooral die 2e schets ziet er schitterend uit!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Tablet en photoshop.

@ Litoki, ik merk voornamelijk dat ik nog veel aan het klungelen ben bij de opzet en waar ik bepaalde custom brushes het beste kan gebruiken.
Maargoed ik blijf ze er gewoon uit knallen, dan gaat het vanzelf wel beter :), zal binnenkort weer een stapeltje posten.

Edit : Weer een productief middagje gehad.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/8727477/Envirothings.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door DapperKonijntje op 28-09-2012 17:25 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Lekker zondag doodlen :P
Afbeeldingslocatie: http://spolap.com/daily/30_9.jpg

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vandaag wellicht interessante software op GOTD: Twisted Brush Pro Studio 17.

Het schijnt dat de registratiecode die je hier te zien krijgt ook met de versie 17.28 werkt die je gewoon bij Pixarra zelf kunt downloaden (directe downloadlink).

Wat video's van versie 17.

Volgens feedback op GOTD zou deze versie het beste werken onder XP en schijnt het onder W7 tijdelijk het kleurgebruik van Windows aan te passen wat weer teruggezet wordt bij afsluiten.

Zie maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:09

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vandaag maar met mijn nieuwe Wacom tablet aan het tekenen geweest
Afbeeldingslocatie: http://lmgs.nl/slender.jpg

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:12:
Het heel kritisch zijn op kleuren is soms ook een beetje overkill. Een glossy blad die op speciaal papier fotos van modellen wil afdrukken zullen daar heel druk mee in de weer zijn. Een kaartje maken en dat een kleur blauw 'net niet' de kleur is die je op je scherm zag.. daar zullen niet veel mensen van wakker liggen. Je moet er op letten.. maar laat het je niet in de weg zitten. Pas een beetje op met geel.. dat kan wel eens een beetje groenig uitvallen. Verder kan je lekker je gang gaan.
Ik heb toch wel situaties gezien waarbij het best raar uitvalt. Dat drukkerijen het accepteren is natuurlijk fijn, maar je kan jezelf het leven zoveel makkelijker maken door het thuis alvast even op CMYK te checken. Veel mensen weten niet dat er een verschil is en een minimale voorbereiding kan later teleurstellingen of frustraties besparen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Natuurlijk moet je er op letten. Cmyk is anders dan rgb. Maar het is 2012 en de betere drukkerijen zijn ook 2012. De oldskool 4 kleurendrukpers is al een tijdje uit beeld verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

RoyK schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:15:
Natuurlijk moet je er op letten. Cmyk is anders dan rgb. Maar het is 2012 en de betere drukkerijen zijn ook 2012. De oldskool 4 kleurendrukpers is al een tijdje uit beeld verdwenen.
Daar moet je niet te veel op rekenen. Bijna alle drukkers werken met standaard offset drukpersen voor grote getale, die werken allemaal met CMYK.
De drukkers die digitaal drukken en dus ook RGB drukken doen dit meestal alleen voor kleine oplages, digitaal drukken is ook vele malen duurder en komt er min of meer op neer dat ze uitprinten zoals je zelf thuis ook kan.

Wil je meer dan 200 exemplaren ergens van hebben zul je toch echt 9 van de 10 keer aan CMYK offset druk vast zitten.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik stond recent nog naarst een CMYK offset drukpers.. en die had niet 4 kleuren. Daar zaten nog een paar tinten zwart bij, wit, grijstinten.. als ik het zo vlug telde zaten er 9 kleuren in. Dat is wat ik bedoel met moderne persen. Tijden veranderen. Ja.. moet goed opletten.

Ofssetwerk is interessant bij grotere oplages inderdaad. Digitaal drukwerk maakt wel zijn opmars en wordt ook steeds beter. Ik werk nu actief samen met hollandridderkerk en ben al een paar keer door hun fabriek gelopen. Het is echt bizar wat voor materiaal daar allemaal staat. Ik geef het nog een jaar of 15 en is offset en digitaal met elkaar versmolten.

botemline... werk gewoon in CMYK en zorg dat je scherm een beetje 'oke' is, dan ben je als semi prof al aardig op weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:22:
botemline... werk gewoon in CMYK en zorg dat je scherm een beetje 'oke' is, dan ben je als semi prof al aardig op weg. :)
Dat is precies wat ik bedoelde :p Geen CMYK is geen enorme ramp, maar om ongelukken en frustraties te voorkomen kan je het beter gelijk goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

RoyK schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:22:
Ik stond recent nog naarst een CMYK offset drukpers.. en die had niet 4 kleuren. Daar zaten nog een paar tinten zwart bij, wit, grijstinten.. als ik het zo vlug telde zaten er 9 kleuren in. Dat is wat ik bedoel met moderne persen. Tijden veranderen. Ja.. moet goed opletten.
True, maar dat is nog steeds ene CMYK drukpers die onverwacht resultaat geeft als je er RGB materiaal doorheen haalt :P
Ofssetwerk is interessant bij grotere oplages inderdaad. Digitaal drukwerk maakt wel zijn opmars en wordt ook steeds beter. Ik werk nu actief samen met hollandridderkerk en ben al een paar keer door hun fabriek gelopen. Het is echt bizar wat voor materiaal daar allemaal staat. Ik geef het nog een jaar of 15 en is offset en digitaal met elkaar versmolten.
Inderdaad, maar dat gaat zeker nog wel 15 jaar duren ja.
Dat is volgens mij inderdaad wat we allemaal zeggen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Laatst online: 20-08-2024
Spike_wolf schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:36:
[...]

Inderdaad, maar dat gaat zeker nog wel 15 jaar duren ja.
Het gaat beter dan je denkt in de Digitale drukpers-wereld, Digitaal is qua kwaliteit (dus nog niet grote oplages/druksnelheid) offset behoorlijk aan het inhalen. Bij de betere digitale persen in Nederland kun je tegenwoordig zelfs PMS drukken, of fluor. In het buitenland zijn er zelfs drukkerijen waar je via een digitale pers spotvernis en zilver/goud kan drukken.

Hoge kwaliteit reproducties waarbij men printruns van tot inderdaad 9 drukgangen haalt is tegenwoordig ook digitaal te doen, als de printrun niet te groot is. Los daarvan zijn er eigenlijk alleen nog nadelen in verband met papiersoorten, want papierproducenten zitten in een leuke crisis waardoor het assortiment geschikt voor digitaal drukken voor nu nogal klein blijft.

Over niet te veel jaar zullen ze perfect naast elkaar leven, maar gewoon gebruikt worden voor verschillende oplages.

Helaas zal Irisdruk voor digitaal er voor nu even niet in zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 01:58:
[...]

Ik heb toch wel situaties gezien waarbij het best raar uitvalt. Dat drukkerijen het accepteren is natuurlijk fijn, maar je kan jezelf het leven zoveel makkelijker maken door het thuis alvast even op CMYK te checken. Veel mensen weten niet dat er een verschil is en een minimale voorbereiding kan later teleurstellingen of frustraties besparen :Y
Wat dan wel apart is, want de meeste onlinekaartjesmakers vragen om jpg/png bestanden met een RGB-kleurinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:39:
Wat dan wel apart is, want de meeste onlinekaartjesmakers vragen om jpg/png bestanden met een RGB-kleurinstelling.
Inderdaad apart, want dat komt op bij toch een beetje over als foto's bij de Kruidvat printen; best prima als het allemaal niet veel uitmaakt en je gewoon een plaatje wil, niet zo goed als kwaliteit ook daadwerkelijk een rol speelt.

Misschien is dat ook gelijk het antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
RoyK schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:47:
Leuk dat je meedoet. Ik ga vrijdag aan de slag en ga ook een beetje de humor kant op.

Ik vind hem leuk in ieder geval
Kennelijk leuk genoeg om 4e te worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
LiToKi schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:23:
[afbeelding]
Klik voor groter :). Verwacht er niks mee te winnen, gezien de serieuze inzendingen daar, maar was leuk om te doen :).
Gefeliciteerd LiToKi met je prijs bij de Gnomon Workshop ;) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
RoyK schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:18:
[...]

Gefeliciteerd LiToKi met je prijs bij de Gnomon Workshop ;) *O*
:o *O*

Nr 2 schijnt ook een Nederlander te zijn. Hup Holland hup :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
LiToKi schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:23:
[afbeelding]
42 het antwoord op alle vragen. Leuk! En gefeliciteerd!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8048/8091158093_c2dfd0260c_c.jpg
Super Mario & Toad by ZoenVisje, on Flickr

Ik had al een paar keer wat gekliederd met mijn setje markers maar nog niet erg serieus. Deze keer wel geprobeerd mooie overgangen e.d. te maken, is knap lastig. Met blauw moet ik helemaal nog veel oefenen, die krijg ik maar niet mooi egaal op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat ziet er al gelijk goed uit :Y Toad is erg goed gelukt; de overgangen in donker en licht komen goed naar voren. Bij Mario zijn de kleurvlakken nog iets slordiger, maar dat is ook zeker niet verkeerd.

Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Mario was de eerste van de twee dus bij Toad had ik het al ietsje pietsje beter in de vingers maar het is echt een kunst op zich. Bij Toad heb ik ook nog wat kleine details met kleurpotlood aangebracht, ik heb 'maar' 10 verschillende markers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

knap hoor zoenvisje.

@litoki, zo ontzettend gaaf man dat je 4de geworden bent. Stiekem vond ik jou inzening al een van de meest originele, dus daar heb je zeker mee gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15
Het wordt toch echt tijd dat ik mijn tekenpraktijken weer op ga pakken... laatste keer dat ik iets getekend heb is bijna 10 jaar geleden :S Vrees dat ik weer van voren af aan mag beginnen met technieken leren.

Voor de mensen die met een tablet werken, welke software gebruiken jullie nu om in te tekenen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Phusebox schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:12:
[...]
Voor de mensen die met een tablet werken, welke software gebruiken jullie nu om in te tekenen?
Photoshop, Sketchbook pro en Painter worden voornamelijk gebruikt, afhankelijk van je eigen stijl, type tekeningen en eigen voorkeur. Sketchbook pro heeft de beste interface als je de uitgebreide functies van Photoshop of Painter nodig hebt en niet met meer dan 15 lagen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
D-rez schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:06:
knap hoor zoenvisje.

@litoki, zo ontzettend gaaf man dat je 4de geworden bent. Stiekem vond ik jou inzening al een van de meest originele, dus daar heb je zeker mee gescoord.
Gnomonworkshop is niet zo van het originele. De winnende platen zijn vaak serieus / juist zoals je het verwacht. Ik vind dat de plaat van Litoki minimaal een 2e plek had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik denk dat ie daarom dus idd 4de is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

-DG- schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:49:
[...]

Photoshop, Sketchbook pro en Painter worden voornamelijk gebruikt, afhankelijk van je eigen stijl, type tekeningen en eigen voorkeur. Sketchbook pro heeft de beste interface als je de uitgebreide functies van Photoshop of Painter nodig hebt en niet met meer dan 15 lagen werkt.
alleen zo ontzettend jammer dat Sketchbook pro zo enorm beperkt is op sommige vlakken, de twee grootste minpunten:
- klein canvas
- weinig layers
- kunt layers niet ordenen

ik gebruik nu vooral Layer paint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Phusebox schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:12:
Ik gebruik Painter. Vooral om de mogelijkheid je canvas simpel te kunnen verdraaien in elke hoek (net zoals in het echt om die ene streek er beter op te krijgen). De realistische media mogen er ook zijn, maar dat is niet voor iedereen kan ik me voorstellen.

Edit: oja, ik probeer zo min mogelijk layers te gebruiken. Ik werd er op een gegeven moment gek van in Photoshop (teveel controle willen hebben). 1 tot 3 layers is bevrijdend :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fireshade op 16-10-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
D-rez schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:04:
[...]

alleen zo ontzettend jammer dat Sketchbook pro zo enorm beperkt is op sommige vlakken, de twee grootste minpunten:
- klein canvas
- weinig layers
- kunt layers niet ordenen

ik gebruik nu vooral Layer paint
Je kunt gewoon een hogere resolutie instellen en meerdere lagen gebruiken en heen en weer schuiven hoor, het nadeel is alleen dat het dan na een tijdje langzaam wordt, vooral met CTRL+Z . Dat je lagen niet kunt groeperen is wel jammer, maar het grootste nadeel vind ik de snelheid bij grotere bestanden.

edit: Ah wacht, jij hebt het waarschijnlijk over een tablet als in een android of ipad geval, maar bedoelt Phusebox (net als ik) niet gewoon een tekentablet?

[ Voor 10% gewijzigd door -DG- op 16-10-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
RoyK schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:49:
[...]

Gnomonworkshop is niet zo van het originele. De winnende platen zijn vaak serieus / juist zoals je het verwacht. Ik vind dat de plaat van Litoki minimaal een 2e plek had moeten zijn.
Hah, thanks. Ik vermoed dat ik 4e ben geworden juist door niet het-je-standaard-Star-Wars-like-sci-fi scene te maken. Er waren genoeg inzendingen die ik technisch een stuk sterker vond dan mezelf om makkelijk een top 4 te vullen.

Voor deze maand ben ik bang dat er weinig van gaat komen; damn you Dishonored. En Halloween is nog wel zo'n leuk onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

-DG- schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Je kunt gewoon een hogere resolutie instellen en meerdere lagen gebruiken en heen en weer schuiven hoor, het nadeel is alleen dat het dan na een tijdje langzaam wordt, vooral met CTRL+Z . Dat je lagen niet kunt groeperen is wel jammer, maar het grootste nadeel vind ik de snelheid bij grotere bestanden.

edit: Ah wacht, jij hebt het waarschijnlijk over een tablet als in een android of ipad geval, maar bedoelt Phusebox (net als ik) niet gewoon een tekentablet?
8)7 tuurlijk lol. Stom van mij. maar tis tegenwoordig oog zo verwarrend. Ik noem mijn tekentablet ook gewoon mijn Wacom en niet tablet, en m'n Galaxy Note 10.1 noem ik tablet. Tis daar mee.

@LiToKi, Halloween is misschien wel een leuk onderwerp, maar het gaat verdraaid moeilijk zijn om daar iets origineels mee te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door D-rez op 17-10-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15
Ik bedoelde inderdaad een tekentablet (Wacom), aangezien mijn iPad 1 en Galaxy Tab niet echt geschikt zijn om op te tekenen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ik ken het LiToKi, hier ook weinig tijd. Veel tekenwerk op de plank en ben ik met het project Holland 2114 druk doende. Ik heb nu 29 GW DVD's liggen..eigenlijk wel even genoeg. Maar.. GW zorgt wel voor leuke portfolio tekeningen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik ben bezig met het opnieuw tekenen van een oude illustratie, zojuist de schets afgemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/8727477/Dragon.jpg

Nu krijg ik nogal veel vraag of ik mijn kleur proces een keer weer opnemen, nu heb ik dat ooit eens geprobeerd, maar werd het lastig te werken, omdat alles traag liep, kan iemand mij een goed programma aanraden om te recorden?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

die kennen we nog wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

DapperKonijntje schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:39:
Ik ben bezig met het opnieuw tekenen van een oude illustratie, zojuist de schets afgemaakt :)
Ziet er leuk uit. Ben benieuwd naar het eindproduct.
Nu krijg ik nogal veel vraag of ik mijn kleur proces een keer weer opnemen, nu heb ik dat ooit eens geprobeerd, maar werd het lastig te werken, omdat alles traag liep, kan iemand mij een goed programma aanraden om te recorden?
Ik heb zelf Debut Video Capture gebruikt, een 'gratis' programma (shareware, maar dan met unlimited use).
Ik gebruikte toen de functie van automatische screengrabs om de zoveel seconden (om later een time lapse filmpje van te maken). Qua resources stelde dat niets voor.
Tegenwoordig zit time lapse video capture er standaard bij in Debut.

[ Voor 7% gewijzigd door Fireshade op 17-10-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik werk met ishowu

Kost wel iets, maar heb je ook iets. Fraps nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
het hoeft tegenwoordig toch niks meer te kosten?
kunt toch alles downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

MBree schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:14:
Als jij eerlijk wordt betaald voor jouw werk, is het geen schande om softwareontwikkelaars eerlijk te betalen voor hun werk. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
Dark Blue schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:23:
[...]

Als jij eerlijk wordt betaald voor jouw werk, is het geen schande om softwareontwikkelaars eerlijk te betalen voor hun werk. :)
dat sowieso niet!
maar als student van 17 jaar heb ik nog geen geld voor het adobe pakket haha!

maar ik snap het wel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

MBree schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:21:
[...]

dat sowieso niet!

Gelukkig zijn er voor studenten in veel gevallen dan ook mogelijkheden om voor weinig of gratis gebruik van deze pakketten te maken. Zijn die mogelijkheden er in jouw situatie niet? Dan zijn er ook gratis software pakketten om je mee bezig te houden tot je wel mogelijkheden hebt :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBree schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:14:
Ach ja. Zo ingewikkeld is time lapse software nu ook weer niet. Het kost mij waarschijnlijk een middagje om een simpel tooltje te maken wat screenshots maakt op een van tevoren ingestelde interval en die aan het einde met behulp van ffmped aan elkaar plakt. Ik wil best een poging wagen als daar vraag naar is. Ondergetekende heeft toch vrijwel ongelimiteerde vrije tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Die daarbij dan ook audio opneemt via een te selecteren device en er onderplempt Darkstone?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fluitje van een cent aldus de Qt docs. Allow moi zijn nutteloze vakantie om te zetten in iets nuttigs.

Edit: ennn.. done. Even slapen, de interface opmaken, op git gooien, en releasen :P. Dat was dan 4 uur devwerk.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
jah die pakketten zijn er, maar mijn school keurt het nog goed als je het gedownload hebt.
als het maar werkt
later ga ik kopen.
me school kost echt al veel. en dan kan 116 euro per jaar best schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBree schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 23:32:
jah die pakketten zijn er, maar mijn school keurt het nog goed als je het gedownload hebt.
Jouw school gaat natuurlijk niet over de legaliteit van de software die je gebruikt, tenzij ze (zoals bij ons een tijdje het geval was) een licentie voor alle studenten regelen.

Overigens heb ik zelf als stelregel dat wanneer ik de software met de verdiensten die het oplevert *kan* betalen, dat ook doe. Dat geeft mij de mogelijkheid te experimenten en te leren zonder dat het de hoofdprijs kost en beloont de makers eerlijk als het gebruikt ergens op uitloopt. Dat lijkt me win-win voor alle partijen.

Overigens is het gros van mijn software al gratis (open-source e.d., zoals Libre Office en Firefox of gewoon gratis zoals Filezilla) of betaald (Windows, en al mijn spellen), alleen dure softwarepakketten waarvan de prijzen geënt zijn op bedrijven met (flinke) omzetten zijn momenteel nog niet haalbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
vind ik ook een goede!
maar verdien er echt nog niks mee :(
was het maar zoon feest haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gelukkig zijn er meer dan genoeg bruikbare (en soms zelfs erg goede) alternatieven waar je niet voor hoeft te betalen. Inkscape (vectortekenen), GIMP (bitmapbewerking), MyPaint (painten), ...

Screen recording? RecordMyDesktop (Linux), CamStudio (Windows)

Allemaal gratis te gebruiken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik weet er alles van. Als beginner is het gewoon eigenlijk niet te doen al die software. Je moet net een paar ouders hebben die het op kunnen hoesten of je moet het zelf betalen. Het nadeel is als je voor alternatieve versie gaat uitwijken.. je niet leert om met de "gangbare" software te werken.. bijv. Gimp en Photoshop.. maargoed.. het is een issue. Been there, don it.. en nu ben ik netjes en betaal voor alles wat ik gebruik.

Hey jongens..nog een leuk nieuwtje! mn webshop komt vrijdag online! En geef een gratis illustratie weg. Misschien vinden jullie het ook leuk om mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:37:
Ik weet er alles van. Als beginner is het gewoon eigenlijk niet te doen al die software. Je moet net een paar ouders hebben die het op kunnen hoesten of je moet het zelf betalen. Het nadeel is als je voor alternatieve versie gaat uitwijken.. je niet leert om met de "gangbare" software te werken.. bijv. Gimp en Photoshop.. maargoed.. het is een issue. Been there, don it.. en nu ben ik netjes en betaal voor alles wat ik gebruik.
Overigens vinden veel ontwikkelaars het ook niet heel erg dat je het leert met hun software zonder te betalen. Dat zal officieel nooit toegegeven worden, maar in de wandelgangen vallen die geluiden wel te horen. Het wordt een beetje als de prijs van de marktleider zijn én blijven gezien. Wat men wel erg vindt is dat je goed geld verdient aan o.a. hun harde werk en daar niet netjes een eerlijk deel van doorschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Op dat eerste valt maar een ding te zeggen: spreek voor jezelf, Camacha.

"veel" is een totaal uit je duim gezogen statistiek.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft microsoft wel eens gezegd dat ze liever hebben dat je illegaal windows draait dan het OS van de concurrent. Ik kan zo snel geen bron vinden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 01:37:
Op dat eerste valt maar een ding te zeggen: spreek voor jezelf, Camacha.

"veel" is een totaal uit je duim gezogen statistiek.
Spreek jij voor jezelf, Fruitsel. Dat jij het er als codeklopper niet mee eens bent maakt het niet onwaar :)

Misschien zou ontwikkelaars die een aanzienlijk deel van de markt representeren genuanceerder zijn, maar eerlijk gezegd denk ik dat het niet zoveel uitmaakt. Ik heb het dan uiteraard over professionals en professionals in wording, voor thuisgebruikers en software die anders ingezet wordt geldt een iets andere insteek.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 07:06
MBree schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:21:
[...]

dat sowieso niet!

Oftewel niet gebruiken als je het niet kan betalen. Anders had ik nu ook een dure auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
tiswat schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:14:
[...]

Oftewel niet gebruiken als je het niet kan betalen. Anders had ik nu ook een dure auto.
tjah een auto kun je niet downloaden,
tot ik het kan betalen gebruik ik het gewoon
wanneer ik het kan betalen, betaal ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Okay, volgens mij hebben we nu allemaal door dat het downloaden van software niet netjes is.
Nu graag weer ontopic verder jongens :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
wilde het net zeggen maar was het vergeten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Yes... mn shop staat online! Supervet.. al veel reacties ontvangen en een aantal tekeningen in te zien die o.a. hier zijn geboren. Bijvoorbeeld het meisje in de blaadjes.. dat was voor de compo sprookjes hier..weten jullie nog. Motiveert wel enorm om weer zoete illustraties te gaan maken... tijd voor een nieuwe compo hier ;)

Ps.. er valt wat te winnen..alleen vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:11
RoyK schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:53:
Yes... mn shop staat online! Supervet.. al veel reacties ontvangen en een aantal tekeningen in te zien die o.a. hier zijn geboren. Bijvoorbeeld het meisje in de blaadjes.. dat was voor de compo sprookjes hier..weten jullie nog. Motiveert wel enorm om weer zoete illustraties te gaan maken... tijd voor een nieuwe compo hier ;)

Ps.. er valt wat te winnen..alleen vandaag ;)
Ziet er gaaf uit die Webshop!

Wanneer de kinderen komen (en ik hoop dat dat nog een paar jaar gaat duren... * Wild_Snake is 24 !) kom ik zeker een keertje shoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
haha.. verstandig verstandig. Heb er 2 en weet er alles van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Suc7. De oplossing is "recursief" want ik wordt van je site naar FB en van daar weer terug verwezen voor de vraag. :+

Zal misschien iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik geen FB account heb (of wil). Ik vind het altijd wat minder als men maar van je verwacht dat je een FB (of Twitter of...) account hebt en dat anders zaken niet werken.

Overigens ben ik niet wild over die hardroze tekstkleur die je voor links gebruikt. Op mijn monitor met lage brightness setting (Dell U2412M) is het contrast met de zwarte achtergrond abominabel en is het met de kleinste letters nauwelijks leesbaar. Ik zou daarvoor een andere kleur met meer contrast adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De achtergrond is niet wit en je kunt gewoon je antwoord geven zonder Facebook. Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed aan jouw kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kreeg de indruk dat ik vanaf FB naar dezelfde pagina terugverwezen werd als waar ik vandaan kwam, alleen kreeg ik in Firefox een FB "Please be careful" tussenpagina die in een loop bleef hangen. Blijkt dat je eerst weer javascript (tijdelijk) moet toelaten voordat dit werkt (ik gebruik daar NoScript). Ik vroeg me ook af of ik weer teruggelinkt werd omdat FB zonder account mogelijk niet alle functionaliteit bood. Het bleek met een standaard Iron browser wel te werken en toen bleek de JS eis. Ik maak meen ik wel vaker mee dat ik bepaalde zaken op FB niet kan zien zonder account. Ik vermoedde een soortgelijke reden.

Valt dus toch weer mee gelukkig. :)
Dat "zorg dat je een volger bent" is dan dus blijkbaar toch ook meer een verzoek dan een noodzaak?

Maarre... ik heb het niet over een witte achtergrond. 8) Bij mij istie hartstikke zwart. En daar contrasteert dat roze niet lekker mee bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:51:Bij mij istie hartstikke zwart. En daar contrasteert dat roze niet lekker mee bij mij.
dan heb je volgens mij, of een slechte monitor, of een brilletje nodig (en als je die hebt een betere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dell Ultrasharp U2412M. Maar... zoals ik al zei... op lage brightness! Als ik die opschroef zal het ongetwijfeld beter gaan maar er zijn nu eenmaal ook bezoekers met dergelijke settings. En als je een zo groot mogelijk groep bezoekers (die nu eenmaal zeer divers kan/zal zijn) een goede gebruikerservaring wilt geven zou je daar dus evt. ook rekening mee kunnen houden.

Vandaar dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

of je moet je brightness op een normaal nivo zetten ;). Als je met iedereen rekening moet houden kun je alleen nog zwart wit sites maken met een lettergrote van 24px hoog. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Over het algemeen krijg ik een heleboel complimenten over de website. En dat het niet ieder zijns maak is, hou je met alles. Ik ben er super content mee en heeft het al een heleboel werk binnen gesleept. Dus de cijfers en gemiddelde reacties zeggen mij genoeg. Wat betreft de vraag of je me wil volgen op fb of twitter, is een manier om mensen te binden. Dat je geen fb of twitter heb is niet erg, maar ben je bijna wel zeldzaam haha :D Zakelijk gezien is de facebooker en de twitteraar mijn potentiele klant. Een grote markt, veel bereik met eenvoudige tools. Ik werk overigens met een 27" iMac en een U2711 er naast. Daar is alles prima op te lezen.

Wel een geweldige dag. Een heleboel bezoekers en ontzettend veel reacties. Dus dit ga ik vaker doen. Krijg er helemaal energie van. Er zit al 1 persoon op 1 layer na bij het antwoord hehe.. nog 2 uurtjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:45
Een tekentopic?! Eigenlijk nooit naar gekeken :o
Bij deze wat kraswerk van mij, enkel gebruik van mn trouwe potloden en gum.
De laatste 2 tekeningen, ik krijg mezelf er bijna niet meer toe, dit is van iets meer als een jaar geleden :|

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ufyrlv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/e0hd90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 12:13
Beetje rare vorm van de borsten, zeker de laatste tekening heeft die linker borst iets waar de dokter echt even naar moet kijken vrees ik ;)
Pagina: 1 ... 23 ... 33 Laatste