Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Weer een update.
Heb de highlights nu gedaan en een grid voor de scene opgesteld en ik ben begonnen aan zijn kostuum.
Nu krijg ik alleen wel het punt dat de schaduwen van zijn gezicht niet echt lekker passen bij zijn uniform, dus ik denk dat ik die schaduwen nog wat meer contrast ga geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/projects/generals_orders3.jpg

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01
Ik ben momenteel bezig met een tekenfilmpje die uit getekende beelden bestaat incombenatie met computer special effects via Sony Vegas. Het maken van een mooi filmpje kost alleen wel erg veel tijd want voor het korte fragment hieronder ben ik al ruim 15 uur bezig geweest :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/files/screenshot_001.jpg

Download
offtopic:
Datum: 30/11/2008
Versie: 0.001
WMV - 5.5MB (Save target as)

Comments zijn altijd welkom :9

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 19:39

DapperKonijntje

Draw monkey

RoyK schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:07:
[...]

Dank je HawVer,

De tekening is voor mij middels 'af'. Ik heb er veels te veel uur in deze tekening zitten en dan ben je hem een keer zat. De deadline is zondag en ik heb besloten hem te stoppen. Met veel feedback van verschillende forums is dit het resultaat geworden:

[afbeelding]
Om eerlijk te zijn vond ik je vorige wip een stuk beter.
De blur is imo teveel, waardoor je een beetje raar naar de tekening gaat kijken, daarnaast had je hem denk ik beter niet kunnen flippen, nu valt je oog gelijk op de aliens ipv het spoor wat ze achtergelaten hebben (tomaten) en ben je een beetje het surprise effect kwijt.
De kleuren in je eerste voorbeeld waren beter, realistischer, het voelt nu wat te gesatureert aan.

Ik denk dat als je deze dingetjes even fixed, wat niet teveel tijd zou moeten kosten, je er een betere plaat aan overhoudt.

Maargoed dat ben ik :)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:59
DapperKonijntje schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:25:
[...]

Om eerlijk te zijn vond ik je vorige wip een stuk beter.
De blur is imo teveel, waardoor je een beetje raar naar de tekening gaat kijken, daarnaast had je hem denk ik beter niet kunnen flippen, nu valt je oog gelijk op de aliens ipv het spoor wat ze achtergelaten hebben (tomaten) en ben je een beetje het surprise effect kwijt.
De kleuren in je eerste voorbeeld waren beter, realistischer, het voelt nu wat te gesatureert aan.

Ik denk dat als je deze dingetjes even fixed, wat niet teveel tijd zou moeten kosten, je er een betere plaat aan overhoudt.

Maargoed dat ben ik :)
Helaas, de contest is gesloten. Eerlijk heb ik ook geen puf meer voor deze tekening. zoveel meningen heb ik voorbij zien komen de laatste ander halve week. Die vond dit, die vond dat.. met blur, zonder blur. Ik had een poll opgezet op een ander forum waar ik 2 versies had staan. links of rechtsom. Deze poll is bijna met een 50/50 afgelopen.

Ik heb de tekening ook nog even zonder blur bekeken, maar beviel me niet. Helaas, het is niet anders. Ik verwacht gewoon niets met deze tekening en op naar de volgende! ;) Hij is in ieder geval portfolio waardig.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

@Roy K, Weer een toffe plaat!

@ Tjeempt. Kleurgebruik is al erg mooi en sfeervol. ( op de groene achterergrond na :P ). Ben benieuwt hoe je "final" wordt

Zelf de laatste tijd ook lekker aan het tekenen! Hier 1 tekening.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/29pq0pc.jpg
Klik voor groot

En meteen een vraag.. Zijn er ergens grijze watervaste stiften te vinden? Overal kan je rood-zwart-groen-blauw etc vinden maar grijs..

Comments altijd welkom :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 03-12-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Tjeemp schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:06:
Hier een wipje van mijn generaal. Ben maar bij zijn kop begonnen aangezien ik de rest nog niet helemaal precies heb bedacht :P

De achtergrond is groen omdat zijn kamer een groen behang krijgt... Het is nu nog gewoon een placeholder.

[afbeelding]
nice work daar, tjeemp :)

@sir_hendro
Ook erg nice, wat een werk!

[ Voor 4% gewijzigd door XangadiX op 02-12-2008 18:30 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 20:13

iop

RoyK schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:33:
Een inzending voor een contest wedstrijd op internet met het thema "the graveyard". Ik ga 2 inzendingen opsturen waarvan dit mijn eerste is.

Op een regenachtige nacht ergens diep in het bos. It's pay day. Het slachtoffer heeft zijn eigen graf gegraven.

De uitdaging in deze tekening was hem zo donker mogelijk te houden en dat je toch net genoeg zie wat je moet zien.

[afbeelding]

De volgende tekening is over een paar dagen af. Compleet ander concept. Veel meer cartoony en humor.
beetje late reply, maar echt heel vet dit! heeft mn dodge vervangen (ik wissel niet vaak van desktop background)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
iop tha man schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:32:
[...]

beetje late reply, maar echt heel vet dit! heeft mn dodge vervangen (ik wissel niet vaak van desktop background)
woaw, bedankt voor het compliment.. maak eens een screentje.. ik ben wel benieuwd! :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Anoniem: 123349 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:35:
@Roy K, Weer een toffe plaat!

@ Tjeempt. Kleurgebruik is al erg mooi en sfeervol. ( op de groene achterergrond na :P ). Ben benieuwt hoe je "final" wordt

Zelf de laatste tijd ook lekker aan het tekenen! Hier 1 tekening.
[afbeelding]
Klik voor groot

En meteen een vraag.. Zijn er ergens grijze watervaste stiften te vinden? Overal kan je rood-zwart-groen-blauw etc vinden maar grijs..

Comments altijd welkom :)
Met welke stiften werk je nu? Werk je met markers of gewoon huis en tuin stiften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:28:
[...]

Met welke stiften werk je nu? Werk je met markers of gewoon huis en tuin stiften?
Ik gebruik nu zulke stiften,
Afbeeldingslocatie: http://12webshop.nl/webshop/products_pictures/OFC-ED3300_BK.jpg

Aangezien ik met alleen zwart de gehele diepte,schaduwpartijen kwijtraak zou het wel tof zijn om dit met grijs alsnog te kunnen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Je zou eventueel eens kunnen kijken naar de markers die industrieel ontwerpers gebruiken. Kosten wel wat, maar schijnen qua kwaliteit wel erg goed te zijn. Ben zelf geen IO student, dus weet niet waar je ze kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Tjeemp schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:33:
Je zou eventueel eens kunnen kijken naar de markers die industrieel ontwerpers gebruiken. Kosten wel wat, maar schijnen qua kwaliteit wel erg goed te zijn. Ben zelf geen IO student, dus weet niet waar je ze kunt halen.
Je bedoeld Copic markers? Hier in Den Haag kun je die bij Artifac halen, en de TU in Delft heeft zijn eigen winkel meen ik.

Kosten rond € 5,25.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de antwoorden _/-\o_

Heb op de site van bv ribonet.ontwerperswinkel.nl nog nooit zo veel kleuren gevonden!

O.A. de "pro markers"
Afbeeldingslocatie: http://www.fishingmegastore.com/acatalog/Pro_Marker_2.jpg

is dit te vergelijken met een "normale" watervaste stift ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Anoniem: 123349 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:04:

Heb op de site van bv ribonet.ontwerperswinkel.nl nog nooit zo veel kleuren gevonden!

O.A. de "pro markers"
[afbeelding]

Ik gebruik zelf Copic markers (4 euro p/s in Zutphen) en het is wel ff wat anders als gewone watervaste markers, ze zijn meer gemaakt om lagen op te zetten. Ook is het erg aan te raden Markerpapier te gebruiken want gewoon papier zuigt je markers sneller leeg + het drukt niet door.

then again: ik ben er ook maar pas mee begonnen dus als er mensen zijn met meer ervaring: speak up :)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Inderdaad markerpapier kopen. Is een stuk beter voor je marker, en zijn de effecten ook beter zichtbaar.

Wat betreft die zwarte stift, kan je natuurlijk ook hele leuke effecten creeren door dunne lijntjes te trekken zodat er wit zichtbaar blijft. Laat eens wat zien! ;)
Tjeemp schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:33:
Op Grafisch Lyceum gebruikte we ook markers die rond de 10 euro per stuk lagen ofzo. Gewoon niet leuk meer. Overigens waren wel alle kleuren die je maar kan verzinnen te koop. Dus dat is dan de andere kant.

Bovenop een fijne lijner en aan de andere kant een platte kant. Dus 2 kanten.

[ Voor 53% gewijzigd door RoyK op 03-12-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Als je meer geld wilt uitgeven zijn Pantone markers misschien ook nog wel een optie.
"Ik heb ze zelf ook" ;)

Te koop bij Harolds of andere (online) tekenwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx for the advice!

Ik zal eens een mailtje doen naar harold voor de prijzen..

Worden waarschijnlijk de pro marker (heeft ook nog eens een setje van 5 verschillende grijstinten) of copic markers aangezien die een dunne en een dikkere punt heeft. Incl. markerpapier! Gebruik nu schetspapier maar hier loopt alles inderdaad lekker uit waardoor *RoyK* je geen dunne/nette lijnen kan zetten O-)

Vind ik nog wat uit de oude doos..

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2lthkip.jpg

Nee ik ben geen sadist. O-) Erg benieuwt wat jullie er van vinden tussen al dat tekengeweld van anderen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 05-12-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282852

Hier de schets*KLIK*

"Een schets is een niet uitgewerkte tekening, vaak bedoeld om iets op een eenvoudige manier duidelijk te maken"
Had een manga boek voor me liggen, en heb hem met Wacom 'geschets.'

Dikkere lijnen WIP*KLIK*

Nu bezig om alles 'beter' temaken zoals dikkere lijnen en de rest uitgummen.
dingen recht zetten, of toch nog anders. En zo moet dus alles eerst worden.

Daarna sommige lijnen nog dikkere maken, voor een 'leuk' teken stijl achtig iets. Ook moet alles uit eindelijk ingekleurd worden, met grote vlakken en schaduw.

Alles met Wacom gemaakt.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Crinoc: Je dikkere lijnen zien er nog heel 'bobbelig' uit.
Het ziet eruit alsof je heel voorichtig over je schets heen getekent hebt. Maar door heel voorzichtig en langzaam over een bestaande lijn heen te tekenen word je nieuwe lijn heel onzeker.
Probeer je lijnen sneller op papier te zetten, desnoods teken je je lijn 17 keer achter elkaar, elke keer gevolgd door een CTRL+Z.
Snelle lijnen zijn strak en zelf verzekerd. Langzame lijnen (wat vaak wel goed bedoeld is) komen heel onzeker er rommelig over. :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik wil geen reclame maken, maar dit is echt zo fijn! Ongelofelijk :p

Je hand schuift nu gewoon zoveel soepeler mee... net of je met je voeten op ijs loopt zegmaar. Ik kan dit iedereen aanraden :) Overgens moet je niet te grote handen hebben want dan gaat het niet passen. Ik heb zelf de L en ik heb niet eens super grote handen...

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Oeh, dat ziet er goed uit :D
Zou jij eens een foto kunnen posten met een liniaal er naast ofzo.. eens zien hoe dat nou echt in elkaar steekt qua formaat. die millimeters op de site zijn ook niet echt duidelijk.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Anoniem: 123349 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:04:

O.A. de "pro markers"
[afbeelding]

De markers van Letraset gebruiken wij ook (opleiding industrial product design). De normale Pro Markers, niet die andere (Tria), daar heb je 3 punten, maar de dunste breekt na een tijdje toch af en ze zijn een stuk duurder. Markers kosten 3.5euro /stuk.

Een goed lijstje markers:
Cool Grey 1 tot 4
Yellow
Berry Red
Black
Raw Sienna
Gold
Pink
Lime Green
Pumpkin
Pastel Blue
Moss
Cocoa
Burnt Umber
Cool Aqua
Pastel Green
Magenta

Wat ik nog zelf toegevoegd heb is 'Royal Blue' en 'Aubergine'.

Daarbij heb je wel nog enkele kleurpotloden bij nodig (tekening met enkel markers doe je nooit, enkel potlood kan dan weer wel).

Zelf heb ik een setje van Derwent Studio (12st. doos). Deze potloden kunnen goed op marker gebruikt worden.

Speciaal marker papier moet je niet kopen, normaal A3 papier van de Hema werkt perfect.

Ik koop alles bij www.schleiper.com. Goede service en nette prijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door 0X55AA op 08-12-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 02-06 23:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

0X55AA schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:10:
Speciaal marker papier moet je niet kopen, normaal A3 papier van de Hema werkt perfect.

Ik koop alles bij www.schleiper.com. Goede service en nette prijzen.
Waarom moet je volgens jou geen speciaal markerpapier kopen? Anderen zeggen dat je markers daarop beter vloeien en dat ze de stift minder slijten. Heb je daar geen last van?

Schleiper.com zal ik eens bekijken. Hoewel mijn etui nu al uitpuilt met een rood, een cyaan, een huidkleur en wat cool greys wil ik in de toekomst nog wel wat Triasjes bij kopen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Markerpapier is iets duurder, maar gewoon papier heeft veel meer markerinkt nodig en gaat je daardoor uiteindelijk veel meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Op markerpapier zit een klein laagje kalk, als ik me niet vergis. Hierdoor is het papier iets gladder en werkt het prettiger met marker stiften. Het is niet voor niets ontwikkeld.

Potlood en kleur potloden = hema papier, prima
Markerstiften = marker papier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Anoniem: 123349 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:25:
[...]

Ik gebruik nu zulke stiften,
[afbeelding]

Aangezien ik met alleen zwart de gehele diepte,schaduwpartijen kwijtraak zou het wel tof zijn om dit met grijs alsnog te kunnen houden :)
Edding heeft die stiften ook in het grijs. M'n college gebruikt ze voor z'n schetsen. Edding 3000 staat er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Na dagen van oefenen met schetsen ( ik kan/kon gewoon niet met de hand tekenen) ben ik eindelijk tot een resultaat gekomen waar ik toch wel trots op ben. Ik ontwerp al 5 jaar alles met de computer in rhino/3dmax maar ik kreeg het niet voor elkaar om het met de hand te doen.

Nu ben ik iets makkelijker begonnen door even van de boten af te stappen en met een auto te beginnen. Eerst dit maar eens goed onder de knie te krijgen en dan weer terug naar de bootjes over stappen...

Afbeeldingslocatie: http://3dshiparts.com/got4/small_final.jpg
http://3dshiparts.com/got4/final.jpg

C&C zeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
robin222 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:08:
Na dagen van oefenen met schetsen ( ik kan/kon gewoon niet met de hand tekenen) ben ik eindelijk tot een resultaat gekomen waar ik toch wel trots op ben. Ik ontwerp al 5 jaar alles met de computer in rhino/3dmax maar ik kreeg het niet voor elkaar om het met de hand te doen.

Nu ben ik iets makkelijker begonnen door even van de boten af te stappen en met een auto te beginnen. Eerst dit maar eens goed onder de knie te krijgen en dan weer terug naar de bootjes over stappen...

[afbeelding]
http://3dshiparts.com/got4/final.jpg

C&C zeer welkom
Ik mist een beetje het vernieuwende, speciale wat ik wel terug zie in je boten. Die hebben iets wat je niet snel herkent in de boten van tegenwoordig. Iets wat het uniek maakt. Dit model auto komt erg vaak terug. Neem bijvoorbeeld de peugeot die de design contest heeft gewonnen:
http://www.storm-from-the-east.com/images/4002.jpg

Los daarvan vind ik dat de auto wel goede lijnen heeft. Ik vind het best een kunst om het geheel kloppend te krijgen. Het perspectief loopt mooi naar achter. Wat dat betreft zeker mijn complimenten.

Ik vind dat het hier en daar nog wat ontbreekt aan de afwerking van de details. De wielkassen aan de voorkant van de auto zijn niet gelijk qua hoogte. De achterste wielkas (voor de kijkers), is lager dan de voorste wielkas. De afwerking aan de wielen is daarentegen wel erg goed. (Ziet er realistisch uit. ( :P ))

Maar voor een eerste tekening van een auto ben je goed op weg. Ik denk dat je er zeker mee door moet gaan.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
HawVer schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:09:
[...]

Ik mist een beetje het vernieuwende, speciale wat ik wel terug zie in je boten. Die hebben iets wat je niet snel herkent in de boten van tegenwoordig. Iets wat het uniek maakt. Dit model auto komt erg vaak terug. Neem bijvoorbeeld de peugeot die de design contest heeft gewonnen:
http://www.storm-from-the-east.com/images/4002.jpg

Los daarvan vind ik dat de auto wel goede lijnen heeft. Ik vind het best een kunst om het geheel kloppend te krijgen. Het perspectief loopt mooi naar achter. Wat dat betreft zeker mijn complimenten.

Ik vind dat het hier en daar nog wat ontbreekt aan de afwerking van de details. De wielkassen aan de voorkant van de auto zijn niet gelijk qua hoogte. De achterste wielkas (voor de kijkers), is lager dan de voorste wielkas. De afwerking aan de wielen is daarentegen wel erg goed. (Ziet er realistisch uit. ( :P ))

Maar voor een eerste tekening van een auto ben je goed op weg. Ik denk dat je er zeker mee door moet gaan.
Erg bedankt voor je commentaar. Ik ben nog niet echt in detail gegaan omdat ik eerst de schetstechnieken een beetje onder de knie wil krijgen. Dat groeit vanzelf en dan zal ook het detail niveau mee stijgen. Dat de auto niet echt bijzonder is moet ik je inderdaad gelijk geven. Ik was met een 'out of the box' auto bezig:
Afbeeldingslocatie: http://3dshiparts.com/got4/auto2.jpg
Maar uit eindelijk vond ik het perspectief veel te saai om er kracht uit ta helen. Deze wil ik nog wel overnieuw maken met een beter perspectief en de lijnen wat aanpassen. Het moet een 1 persoons electronisch voertuig worden waar je ook netjes de snelweg mee op kan. (het is een driewieler ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed werk Robbin 22! Zeker als je het niet vaker gedaan hebt meer als respect. Enigste puntje wat ik heb aan het ontwerp is de"afkappende" luchthapper/bumper?) voorop. Mischien mooier als je hier een kleine rand in had gemaakt?

Bedankt verder voor alle antwoorden/tips voor de stiften! Heb een mailtje de deur uit gedaan voor de pro markers in 5 grijstinten.

Zelf ook weer wat getekend met potloot / zwarte stift.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/o6xyqw.jpg
Comments zeer welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 13-12-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 123349 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:41:
Goed werk Robbin 22! Zeker als je het niet vaker gedaan hebt meer als respect. Enigste puntje wat ik heb aan het ontwerp is de"afkappende" luchthapper/bumper?) voorop. Mischien mooier als je hier een kleine rand in had gemaakt?

Bedankt verder voor alle antwoorden/tips voor de stiften! Heb een mailtje de deur uit gedaan voor de pro markers in 5 grijstinten.

Zelf ook weer wat getekend met potloot / zwarte stift.
[afbeelding]
Comments zeer welkom!
Ik vind je hoofd niet erg symmetrisch. Heb je het gemaakt vanuit een cirkelvorm met een v eronder voor de kin, of heb je de hele vorm gewoon al tekenende zo gekregen?

Verder zou je eens moeten kijken naar litho's, misschien kom je nog wel leuke effecten tegen die je in je lijntekeningen kunt laten terugkomen. En als je kleurenstiften koopt, zou ik je aanraden om per tekening maar 1 kleur te gebruiken, niet gelijk alle kleuren tegelijk.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 21:56

krvabo

MATERIALISE!

Je zou het hoofd eigenlijk ook hoger moeten maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.animatedbuzz.com/tutorials/images/proportion01.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:47 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tekening is kwa verhoudingen nagemaakt vanaf een foto. De rest is zelf ingevult. Net er even bijgezocht en kwa verhouding moet het redelijk kloppen. Heb alleen het perspectief een beetje om zeep geholpen waardoor het er a-simitrisch uitziet. Hoord eigenlijk opzij te kijken. En de kin zit verkeerdom 7(8)7

Heel erg bedankt voor de comments!! Heb ik weer goede punten om naar te kijken voor de volgende keer :)

How nog een vraagje! Combinatie van potlood/stift wel goed gelukt of beter appart houden?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 13-12-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 123349 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:03:
How nog een vraagje! Combinatie van potlood/stift wel goed gelukt of beter appart houden?
Het kan wel, maar kies bewust waar je de harde vlakken voor wil en waar je zachte rondingen aan wil geven. Denk bijvoorbeeld ook verder, bijv. zachte huid versus harde kleding, vriendelijke mensen versus dreigende silhouetten.

Nogmaals, kijk eens naar litho's. Alleen maar harde lijnen. Misschien dat jouw stijl van lijntekeningen en de litho-manier van dingen afbeelden een leuke nieuwe combinatie oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Litho's heb ik naar gekeken en ziet er wel mooi uit. Vind alleen heel persoonlijk alles een beetje te "warrig" maar dit kan je natuurlijk zo doen zoals je zelf wil.

Etsen heeft ook een beetje het zelfde idee wat wel erg mooi is _/-\o_ Maar dat ligt me kwa details nog iets te ver weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik verveelde me in de nachtdienst dus ging maar wat natekenen van internet en wat uit me hoofd.

Internet
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/tekenen.jpg

Internet
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/tekenen2.jpg

Uit mezelf, wel ooit zoiets op een etui gezien en hier variaties op gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/tekenen3.jpg

Uit mezelf
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/tekenen1.jpg

C&C welkom.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Ik ben nu bezig met een opdracht voor school. Ik ben bijna klaar met schetsen, maar wil voordat ik in kleur begin wil graag ik nog wat (opbouwende) kritiek.

Afbeeldingslocatie: http://s209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/th_sketch.jpg
klik

Waar ik nog niet helemaal uitkom is de houding van mijn character (ik in dit geval) ik ben nooit erg goed geweest in het tekenen van mensen. (waar ik wel aan probeer te werken)

todo:
-toetsenbord, dit is nu alleen nog de rand (boven me tablet)
-benen netjes maken
-houding goed maken. (dit lukt me dus echt niet)
-lijnen netjes maken
-inkeuren
-lijn boven me 2e monitor weg halen

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Borgoth schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:29:
Ik ben nu bezig met een opdracht voor school. Ik ben bijna klaar met schetsen, maar wil voordat ik in kleur begin wil graag ik nog wat (opbouwende) kritiek.

[afbeelding]
klik

Waar ik nog niet helemaal uitkom is de houding van mijn character (ik in dit geval) ik ben nooit erg goed geweest in het tekenen van mensen. (waar ik wel aan probeer te werken)

todo:
-toetsenbord, dit is nu alleen nog de rand (boven me tablet)
-benen netjes maken
-houding goed maken. (dit lukt me dus echt niet)
-lijnen netjes maken
-inkeuren
-lijn boven me 2e monitor weg halen
Wat me direct opviel:
- bovenarmen aan de lange kant?
- klopt het dat hij niet met z'n rug tegen de stoel zit?
- personage mag wel iets schever zitten (zegmaar als je een lijn zou trekke tussen de 2 shouders, en die lijn iets schuiner... (is dit duidelijk :p ? )

verder vind ik het er al best nice uitzien. Beter dan mijn werk momenteel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

JuliettPapa schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:22:
[...]

Wat me direct opviel:
- bovenarmen aan de lange kant?
Klopt, is nu wat verholpen
- klopt het dat hij niet met z'n rug tegen de stoel zit?
Nee, rugleuning is nu aangepast naar voren.
- personage mag wel iets schever zitten (zeg maar als je een lijn zou trekken tussen de 2 schouders, en die lijn iets schuiner... (is dit duidelijk :p ? )
Deze vat ik niet helemaal? de ene moet lager zitten dan de ander ofzo? (Je mag mijn werk bewerken als het wil uitleggen)
verder vind ik het er al best nice uitzien. Beter dan mijn werk momenteel :X
Zit verder nog steeds met de benen en ben nog aan het twijfelen of ik hem wel zal inkleuren. (ook nooit een held in geweest)

meer C&C nogsteeds welkom. :)
wel vandaag. :P ik moet het morgen inleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Borgoth schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:59:
[...]

Zit verder nog steeds met de benen en ben nog aan het twijfelen of ik hem wel zal inkleuren. (ook nooit een held in geweest)

meer C&C nogsteeds welkom. :)
wel vandaag. :P ik moet het morgen inleveren
Als je kijkt naar de monitoren, zie je daar meer perspectief... bij het mannetje zie je dat eigenlijk niet zo. Je zou zegmaar nog net een klein stukje van de voorkant / borst moeten zien. En als je dat wilt laten zien, moet je hem dus een stukje draaien nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Je kan meer diepte geven aan de man door zijn nek iets anders te tekenen. De spieren die naar de schouderbladen lopen .. lopen halverwege de nek schuin opzij.

hier een handig eenvoudig filmpje hoe je dat het beste kan tekenen. Het zal je verbazen hoe je met een paar eenvoudige hulp lijntjes dit kan doen:

http://www.youtube.com/watch?v=lNe1tupBbsQ

Schouders lopen ook meestal een beetje af en niet recht. Je bent er bijna.. het is helemaal niet slecht.. een beetje tweak werk hier en daar!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

RoyK schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:12:
Je kan meer diepte geven aan de man door zijn nek iets anders te tekenen. De spieren die naar de schouderbladen lopen .. lopen halverwege de nek schuin opzij.

hier een handig eenvoudig filmpje hoe je dat het beste kan tekenen. Het zal je verbazen hoe je met een paar eenvoudige hulp lijntjes dit kan doen:

http://www.youtube.com/watch?v=lNe1tupBbsQ

Schouders lopen ook meestal een beetje af en niet recht. Je bent er bijna.. het is helemaal niet slecht.. een beetje tweak werk hier en daar!
Handige video, alleen lukt het me nu niet en omdat ik wat tijds nood heb sla ik het voor deze keer over. Voor volgende opdrachten of tekeningen zal ik hier zeker aandacht aan besteden.

Klik
Dit is hem nu, kritiek nog steeds welkom. Er zal alleen geen verbetering meer aan zijn. (niet nu) Ik ga me verslag wat erbij hoort typen en dan kan ik hem morgen inleveren. :)

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-04 10:13
Ik denk dat een aantal dingen, zoals ook het achterhoofd en de nek, vrij plat lijken omdat je geen schaduwen hebt toegevoegd. Schaduwen maken een tekening al gauw wat realistischer door een gevoel van diepte toe te voegen.

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Wat ik wel eens deed bij projecten waar ik complexe houdingen wilde tekenen is een foto nemen van jezelf of iemand anders uit de goede hoek en houding en daar dan wat van natekenen. of googlen naar zo'n houding.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Houdingen kan je heel goed tekenen wanneer je bij het skelet begint (zoals ook al min of meer werd aangegeven in de gelinkte video). Daarna pas de spieren en de kleding er overheen hangen, dan klopt het al een stuk beter :)

Wanneer je alleen met een skeletje begint kan je ook veel makkelijker iets veranderen aan de houding, zodat het minder stijfjes wordt.

Dat zit wel Schnorr.

• RoyK
Stukfruit schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:55:
Houdingen kan je heel goed tekenen wanneer je bij het skelet begint (zoals ook al min of meer werd aangegeven in de gelinkte video). Daarna pas de spieren en de kleding er overheen hangen, dan klopt het al een stuk beter :)

Wanneer je alleen met een skeletje begint kan je ook veel makkelijker iets veranderen aan de houding, zodat het minder stijfjes wordt.
Inderdaad. Je hoeft natuurlijk niet een compleet skalet te tekenen.. maar eenvoudige rondjes en blokjes.. om de plaats te bepalen waar wat zit. Zo merk je al heel vlug dat je houding niet klopt, of juist wel. Vervolgens kan je de grote spiergroepen verwerken. natuurlijk niet spiertje voor spiertje.. maar wel de bepalende gebieden die iemand breed of smal maken, sterk of ielig.. vragend of wijzend.. etc.

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hier weer eens een schetsje van mij. Daarnet even mee bezig geweest:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/v7cubo.jpg
klikbaar
De vlecht is op het moment nog meer een place holder dan wat anders :+

Ben zelf niet helemaal tevreden over de schouders en borstkas op de een of andere manier, maar als ik er mee bezig ga kom ik niet op iets beters dan ik nu heb :? Iemand die ziet wat er niet klopt, roep maar :D

C&C is welkom :)

Humankind… be both.

• RoyK
ik vind het behoorlijk okey! Misschien iets meer schouders , maar een tikkie.. en iets meer bost mag ook wel! :P

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 22:15
Spike_wolf schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:01:
Hier weer eens een schetsje van mij. Daarnet even mee bezig geweest:
[afbeelding]
klikbaar
De vlecht is op het moment nog meer een place holder dan wat anders :+

Ben zelf niet helemaal tevreden over de schouders en borstkas op de een of andere manier, maar als ik er mee bezig ga kom ik niet op iets beters dan ik nu heb :? Iemand die ziet wat er niet klopt, roep maar :D

C&C is welkom :)
De nek lijkt wel een beetje off-centre.
Daarom lijkt haar rechterschouder (voor de kijkers links) veel langer dan haar linkerschouder (voor de kijkers rechts).

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Duesenberg J schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:11:
[...]

De nek lijkt wel een beetje off-centre.
Daarom lijkt haar rechterschouder (voor de kijkers links) veel langer dan haar linkerschouder (voor de kijkers rechts).
Hmm, nu je het zegt. dat zou idd het probleem kunnen zijn :)
Zo even kijken of ik dat kan fixen. Thanks.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Niemand commentaar op mijn tekeningen? Kan toch niet voorstellen dat die zo mooi zijn :P ?

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:52
Even een vraagje aan wacom gebruikers, "waar laten jullie je pen" eerst raakte ik hem altijd erg snel kwijt lag hij weer onder een paar blaadjes ofzo nu heb ik hem met klitteband vast gemaakt. Nu ben ik wel benieuwd wat jullie gedaan hebben.

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Mijn pen staat of ligt altijd gewoon in de standaard die bij de wacom zat.
Of als ik tussen het tekenen door even m'n muis of beide handen op keyboard nodig heb steek ik hem achter m'n oor if in m'n mond :P

Humankind… be both.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik steek 'm ook gewoon in de houder idd, daar is dat ding toch voor? :P

@Daywalk3r:

Ik denk dat mensen misschien een beetje bang zijn om te reageren :$

Laat ik het zo zeggen: je zou beter bij de basis kunnen beginnen zodat je leert hoe je vormen tekent. Wat jij nu doet is het tekenen van iets zoals je denkt dat de vormen er uit zouden kunnen zien, maar omdat je er geen rekening mee houdt zit er geen "ruimte" in je figuurtjes. Probeer je papier maar eens te zien als een soort 3d programma, maar dan analoog. Maak een paar spheres en probeer die te combineren tot je een van je karaktertjes hebt, dan zal je vanzelf zien dat je er veel meer vorm in kan krijgen :)

Dat is dan ook weer handig wanneer je gaat belichten omdat je dan al weet hoe de vorm in elkaar zit en niet hoeft te gokken waar een schaduw getekend moet worden.

Het petje op een van je tekeningen is misschien wel een leuk voorbeeld. Probeer die maar eens (zonder de rest van het karakter, alleen de pet) te tekenen door te beginnen met een halve bol, en daar dan een rechte klep aan te maken. Wanneer je die rechte klep goed getekend hebt, dan kan je experimenteren met het ombuigen ervan. Neem desnoods een echte pet en leg hem neer zoals je hem wil tekenen, en teken de klep daar van na. Probeer de klep ook eens richting andere kanten op te tekenen (en wees niet bang om de hele pet opnieuw te tekenen, van oefenen leer je!)

Lijkt misschien een onzinnige opdracht maar ik weet zeker dat je daar veel van leert :)

Dat zit wel Schnorr.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:52
@ Daywalk3r
Ik vindt je tekeningen nog niet af. Het zijn nog ruwe schetsen, het kan je manier van tekenen zijn maar dan nog kan het iets netter, met vloeiendere lijnen. En probeer er inderdaad zoals eerder vermeld meer diepte in te krijgen. Verder, Ga zo door!! ;)

@ Spike_Wolf

Ik weet wat ctrl+w doet :9~ (altijd even uitproberen he 8)7 )

@ de mensen die de pen in de houder zetten. Raken jullie die houder nou nooit kwijt of stoten jullie hem niet om ofzo :P? Ik zeker wel :+

[ Voor 73% gewijzigd door walletje-w op 25-12-2008 23:24 ]

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
walletje-w schreef op donderdag 25 december 2008 @ 22:51:

@ de mensen in die de pen in de houder zetten. Raken jullie die houder nou nooit kwijt of stoten jullie hem niet om ofzo :P? Ik zeker wel :+
De houder staat helemaal achterop het bureau, wat toch al vrij opgeruimd is. En de houder is verzwaard, dus hij is niet echt makkelijk om te stoten. :)

Tussen het tekenen door steek ik hem ook meestal in m'n mond trouwens. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Thnx voor het advies. Moet toch ergens beginnen :D
Het probleem is ook vaak dat ik nooit weet wat ik wil tekenen.

@ stukfruit

Ik bijt niet hoor :D Van kritiek kun je alleen maar leren. Mits je het perfect doet.

[ Voor 31% gewijzigd door Daywalk3r op 26-12-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:02
bij staat hij ook gewoon in de penhouder hoor :) gewoon netjes rechtop, in een hoekje. dan valt hij ook bijna nooit om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Daywalk3r schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 10:43:
Thnx voor het advies. Moet toch ergens beginnen :D
Het probleem is ook vaak dat ik nooit weet wat ik wil tekenen.

@ stukfruit

Ik bijt niet hoor :D Van kritiek kun je alleen maar leren. Mits je het perfect doet.
Bij mijn kleine schetsjes weet ik het ook nooit... maar om een of andere reden begin ik dan altijd met 2 van die rondjes voor de ogen en dan de rest er aan plakken (beetje die stijl van de derde, maar dan met meer volume).

Maar je kunt natuurlijk ook eerst concepten bedenken, artikelen verbeelden, inspiratie van andere illustraties gebruiken, etc.

Gebruik je fantasie, dat is het belangrijkst. En ik zou zeggen, probeer de vorm te voelen (om maar eens kunstzinnig te praten)... je hebt een bepaalde lijn in je hoofd, die teken je gewoon steeds dun over elkaar totdat je de goede lijn te pakken hebt. Wat je nu hebt zijn krabbels. Ze moeten veel vloeiender en gedefinieerder worden.
Wat je ook nog kunt proberen is de ideetjes die je nu daar hebt getekend, vooral de laatste is daarvoor bruikbaar, en maak die vloeiender en meer gedefinieerd en eventueel opgebouwd uit geometrische vormen.
Maak er echt een karakter van ipv een hoop lijnen bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Tjeemp schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:45:
[...]

Bij mijn kleine schetsjes weet ik het ook nooit... maar om een of andere reden begin ik dan altijd met 2 van die rondjes voor de ogen en dan de rest er aan plakken (beetje die stijl van de derde, maar dan met meer volume).

Maar je kunt natuurlijk ook eerst concepten bedenken, artikelen verbeelden, inspiratie van andere illustraties gebruiken, etc.

Gebruik je fantasie, dat is het belangrijkst. En ik zou zeggen, probeer de vorm te voelen (om maar eens kunstzinnig te praten)... je hebt een bepaalde lijn in je hoofd, die teken je gewoon steeds dun over elkaar totdat je de goede lijn te pakken hebt. Wat je nu hebt zijn krabbels. Ze moeten veel vloeiender en gedefinieerder worden.
Wat je ook nog kunt proberen is de ideetjes die je nu daar hebt getekend, vooral de laatste is daarvoor bruikbaar, en maak die vloeiender en meer gedefinieerd en eventueel opgebouwd uit geometrische vormen.
Maak er echt een karakter van ipv een hoop lijnen bij elkaar.
K thnx :D

Als ik in het nieuwe jaar weer tijd heb ga ik bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Vandaag heb ik het volgende gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/female_soldier001s.jpg

Ondanks wat foutjes ben ik er wel redelijk tevrede mee :)

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 28-12-2008 22:47 . Reden: Zie topicnotitie: check images! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 21:56

krvabo

MATERIALISE!

Best nette tekening, alleen haar gezicht is nogal.. mannelijk :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Sir_Hendro schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:58:
Vandaag heb ik het volgende gemaakt:

[afbeelding]

Ondanks wat foutjes ben ik er wel redelijk tevrede mee :)
Manga stijl is goed alleen een mannelijk hoofd. Komt denk ik o.a. door de ogen. Zie o.a.

Vrouwen ogen:
http://www.howtodrawmanga.com/howtodraw/jdillon/eyesf.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het is vooral die kin volgens mij. Strakke kaaklijn. Verder vind ik de schaduw op haar buik echt zo geroosterd, ... dat is ook niet meer sensueel. Iets rustiger met je schaduwen omgaan, ook al wil je een dramatische belichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De ogen die ik voor haar heb ontworpen zijn deze (even snel met paint gemaakt :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/eyes001.jpg

Het komt denk ik door dat ze boos kijkt en de donkere schaduwen in mijn tekening hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Sir Hendro,

wederom een leuke tekening. Ik denk dat de tekening enorm wordt opgetild als de achtergrond iets meer heeft dan de standaard cloud effectje. Gooi daar een paar gekke kleuren doorheen, een flinke motion blur en je manga figuur komt tot leven!

keep on drawing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het was de bedoeling dat ze iemand stond op te wachten bij een deur maar ik had geen om ook nog een achtergrond erbij te tekenen dus vandaar even de snelle cloud :P Volgende keer maak ik wel weer eens iets waar ik wat meer tijd in steek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Sir_Hendro schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:25:
Het was de bedoeling dat ze iemand stond op te wachten bij een deur maar ik had geen om ook nog een achtergrond erbij te tekenen dus vandaar even de snelle cloud :P Volgende keer maak ik wel weer eens iets waar ik wat meer tijd in steek :)
top, zeker doen. Dat geeft iets extra's en hoeft niet meer dan 5 minuten te kosten.. ;)

ik heb ook nog een tekeningetje gemaakt. Helaas had ik deze drukke december maand niet zoveel tijd. Het thema was deze maand "stranded" en dit is wat er bij mij door is gekomen. Een persoon komt na de lange trap omhoog eindelijk bij de poort van de hemel aan, is hij gesloten :S.. sta je dan..knap lullig :)

ik heb er maar een paar uur aan gewerkt..wilde niet met lege handen zitten deze maand. beetje dromerig en vooral licht.. op naar een nieuw thema waar ik meer tijd voor heb!

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/showen/stranded%20heaven%20600x200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
RoyK schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:38:
[...]

top, zeker doen. Dat geeft iets extra's en hoeft niet meer dan 5 minuten te kosten.. ;)

ik heb ook nog een tekeningetje gemaakt. Helaas had ik deze drukke december maand niet zoveel tijd. Het thema was deze maand "stranded" en dit is wat er bij mij door is gekomen. Een persoon komt na de lange trap omhoog eindelijk bij de poort van de hemel aan, is hij gesloten :S.. sta je dan..knap lullig :)

ik heb er maar een paar uur aan gewerkt..wilde niet met lege handen zitten deze maand. beetje dromerig en vooral licht.. op naar een nieuw thema waar ik meer tijd voor heb!

[afbeelding]
Owja jij bent die gene die deze had gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/Artwork/out_of_contol_jpeg_full_test_1%20thumb.jpg

Ik vind jouw werk echt ontzettend mooi man en je hebt ook een zeer goed gevoel voor kleuren. Dat zou ik ook wel willen aangezien ik graag in cartoon stijl teken. Jij had tevens toch ook een Cintiq 21U of hoe die heet (die grote wacom met scherm). Wat heb jij voor die uber tool betaald? Ik wil echt heel graag ooit eens zo een ding hebben. Jammer genoeg zijn ze nogal duur (2500 a 3000 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Sir_Hendro schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:45:
[...]

Owja jij bent die gene die deze had gemaakt:

[afbeelding]

Ik vind jouw werk echt ontzettend mooi man en je hebt ook een zeer goed gevoel voor kleuren. Dat zou ik ook wel willen aangezien ik graag in cartoon stijl teken. Jij had tevens toch ook een Cintiq 21U of hoe die heet (die grote wacom met scherm). Wat heb jij voor die uber tool betaald? Ik wil echt heel graag ooit eens zo een ding hebben. Jammer genoeg zijn ze nogal duur (2500 a 3000 euro).
dank voor het compliment :o

had ik die 21" maar, die kost inderdaad ongeveer rond de 3000 euro inc btw. Ik heb de 12" versie en die is te koop rond de 1100 euro. Als ik eenmaal teken is het werelds, maar het gedoe met de kabels .. ik heb soms geen zin om de wacom te pakken. Met een normaal tablet is het zo gepiept..tablet pakken..usb erin..tekenen maar.. helaas.

ik heb een review geplaatst over deze cintiq 12"

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 29-12-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
RoyK schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:52:
[...]

dank voor het compliment :o

had ik die 21" maar, die kost inderdaad ongeveer rond de 3000 euro inc btw. Ik heb de 12" versie en die is te koop rond de 1100 euro. Als ik eenmaal teken is het werelds, maar het gedoe met de kabels .. ik heb soms geen zin om de wacom te pakken. Met een normaal tablet is het zo gepiept..tablet pakken..usb erin..tekenen maar.. helaas.

ik heb een review geplaatst over deze cintiq 12"
Dat ding had ik inderdaad ook een beetje in de gaten gehouden maar ik had wat twijvels of hij wel zou voldoen qua formaat / resolutie. Vind je dit kleinere exemplaar fijn werken? Niet het geboel dat je iets te kort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Sir_Hendro schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:02:
[...]

Dat ding had ik inderdaad ook een beetje in de gaten gehouden maar ik had wat twijvels of hij wel zou voldoen qua formaat / resolutie. Vind je dit kleinere exemplaar fijn werken? Niet het geboel dat je iets te kort komt?
ik moet toegeven dat het scherm prima werkt. Het is ook niet groter dan mijn huidige A5 intuos3.. scherm heeft mooie kleuren en is zeer scherp. Als ik de set eenmaal heb neergezet, en ik aan het tekenen ben is het een must... ik ben alleen soms te lui om al die kabels uit te stallen (lees als 2 minuten werk)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
RoyK schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:11:
[...]

ik moet toegeven dat het scherm prima werkt. Het is ook niet groter dan mijn huidige A5 intuos3.. scherm heeft mooie kleuren en is zeer scherp. Als ik de set eenmaal heb neergezet, en ik aan het tekenen ben is het een must... ik ben alleen soms te lui om al die kabels uit te stallen (lees als 2 minuten werk)

:)
Ik wil al heel lang zo een ding hebben omdat ik veel sneller en nauwkeuriger te werk kan gaan als ik direct op het beeld teken. Dit heb ik ook met de DS waar ik een flickbook applicatie op heb gezet. Een frame tekenen voor je animatie gaat echt zeer snel. De reden dat ik nog geen Wacom met beeld heb is dat ik nogal twijvelde over de 12WX van jou ivm met het formaat maar misschien is hij eigenlijk wel perfect te doen. Tevens zou ik hem gewoon op mijn bureau laten staan en niet steeds weer ontkoppelen en dan opbergen. Gewoon een doek ofzo erover en klaar tenzij je hem graag mee neemt naar school of werk dan moet je hem wel inpakken :P

//edit
Ik heb nog even snel wat in MS Paint gemaakt met de muis:
Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/vrouwtje.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Hendro op 29-12-2008 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
netjes hoor..met de muis tekeken kan ik niet.. en al helemaal niet in paint haha

ik teken lekker in de woonkamer, aan tafel.. dus ja..dan zal ik hem op moeten ruimen na gebruik!

de 21" weeg 8kg. dus die verplaats je niet zo even

[ Voor 49% gewijzigd door RoyK op 29-12-2008 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
nog even een grapje.. zat zo ineens tijdens het koffie zetten in mn gedachte..

een paar appels die zich irriteren aan een zeurende appel in het midden

Photoshop cs4, ongeveer 2 uur.

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/showen/apples%20200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ziet er weer mooi uit. Vooral de achtergrond vind ik wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Sir_Hendro schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:50:
Ziet er weer mooi uit. Vooral de achtergrond vind ik wel nice :)
Dank je.. de achtergrond is niet echt veel dan wat wazige vlekken.. soms moet je gewoon een beetje aanklooien zoals in deze tekening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

RoyK schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:06:
[...]

Dank je.. de achtergrond is niet echt veel dan wat wazige vlekken.. soms moet je gewoon een beetje aanklooien zoals in deze tekening..
Less is more :Y) de kunst van het weglaten en toch suggereren, ja, doe je goed - en het spaart je nog detailwerk uit ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dark Blue schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:10:
[...]

Less is more :Y) de kunst van het weglaten en toch suggereren, ja, doe je goed - en het spaart je nog detailwerk uit ook :)
Zo is dat.. soms is het wel eens lekker niet verder te gaan dan een paar uur voor een tekening.. afsluiten en de volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Welkom in Mushroomland! :)

Een concept waar ik al een tijdje mee rondloop. Ik ga er denk ik nog wat meer tekeningen van maken. In ieder geval heb ik even 2 uurtjes kunnen tekenen, hier het resultaat.. Ik hoop dat je hem leuk vind

Photoshop cs4, cintiq, org. 3500x3000, 2 uurtjes

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/showen/mushrooms%20600X200.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door RoyK op 01-01-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het paradijs voor Mario :)

Ziet er leuk uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234871

royk weet ook elke keer weer een sprookjes achtige plaatjes te creëren echt super.
de stijl doet me heel erg denken aan de ghibli filmen.
maar das een persoonlijk iets denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Anoniem: 234871 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:12:
royk weet ook elke keer weer een sprookjes achtige plaatjes te creëren echt super.
de stijl doet me heel erg denken aan de ghibli filmen.
maar das een persoonlijk iets denk ik
Dank je ;)

Ik ben even gaan googlen op ghibli. Naast de alleszuigers ben ik ook terecht gekomen op deze site:
http://www.onlineghibli.com/films.php
is dit wat je bedoel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Nog een grapje tussendoor.. gedaan in een uurtje.. lekker krabbelen en vlug ingekleurd. Het zal je baby maar zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/showen/big%20baby%20600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

RoyK schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:09:
Nog een grapje tussendoor.. gedaan in een uurtje.. lekker krabbelen en vlug ingekleurd. Het zal je baby maar zijn :)

[afbeelding]
Nou, RoyK, nu word je wel wat lui hoor... iets beter uitwerken, vooral de stand van die handjes en voetjes! Dit is meer een krabbel waar alles nog schots en scheef aan zit. Ik weet dat je beter kunt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dark Blue schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:30:
[...]

Nou, RoyK, nu word je wel wat lui hoor... iets beter uitwerken, vooral de stand van die handjes en voetjes! Dit is meer een krabbel waar alles nog schots en scheef aan zit. Ik weet dat je beter kunt! :P
ik heb niet altijd zin om uren aan een tekening te werken, soms is het wel eens lekker even te raggen en iets neer te zetten.. concepten :)

ps, het gaat meer een beetje om het grapje.. een baby die languit op de bank ligt voor de tv met een zapper, en een flesje in de houding van een biertje...

[ Voor 14% gewijzigd door RoyK op 02-01-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

RoyK schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:48:
[...]

ik heb niet altijd zin om uren aan een tekening te werken, soms is het wel eens lekker even te raggen en iets neer te zetten.. concepten :)

ps, het gaat meer een beetje om het grapje.. een baby die languit op de bank ligt voor de tv met een zapper, en een flesje in de houding van een biertje...
Haphaphap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
hehehe, een beetje.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Hier weer twee schetsen van mij. Ben met schetsen wel redelijk klaar geloof ik... (sorry voor de brakke pics :P

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/30swm80.jpg
Jessica Drew, The First and imo the only Spider Woman
Deze ben ik tot nu toe aardig tevreden mee :D
Ze is wat aan de magere kant, maar dat was ze altijd al (ook in de comics en tv serie), dacht ik..

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/34rbq5c.jpg
Unnamed character. Losjes gebaseerd op Mara Jade uit het Star Wars universum, hence the lightsaber.
Deze vindt ik nog wat kaal, heb alleen nog geen idee hoe ik dat ga aanvullen. De linker kant van de buik staat me nog niet aan, en ik heb het idee dat haar middel te lang is :X

C&C op beide is meer dan welkom :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236479

Vraagje: aangezien ik het niet vinden kon via de search.
Ik weet dat er contests gehouden worden, maar kon geen contest vinden die alleen bestond uit tekenen met de hand dus zonder gebruik van photoshop e.d.

Lijkt het jullie wat om zo'n soort contest te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Goed werk RoyK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
cc_turner, er is overigens ook nog iets op handen binnen W&G wat binnenkort gaat starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

willem169 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:34:
cc_turner, er is overigens ook nog iets op handen binnen W&G wat binnenkort gaat starten :)
En wat is dat dan :p ? want nu weet cc_turner niet of hij er wel of niet mee moet doorgaan. Ik vind het overgens wel een goed idee :) ! (teken contest, met duidelijke regels natuurlijk ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ik ga helaas voor jullie geen spoiler weggeven ;) maar er komt zeer binnenkort iets aan ja :)
Hou gewoon het forum in de gaten, dan zie je het vanzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
willem169 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:57:
Ik ga helaas voor jullie geen spoiler weggeven ;) maar er komt zeer binnenkort iets aan ja :)
Hou gewoon het forum in de gaten, dan zie je het vanzelf. :)
En zo ben je ineens weer moderator van twee fora.. ! :) Wb als mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

spoiler:
Willem's groundshaking prequel to my giant multiforum masterplan yet to come... hahaha >:)

Oeps, nu heb ik teveel gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank je! Ik zie de contest tegemoet, lijkt me erg leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik hoop dat je in die contest wel wat dingen nog digital mag aanpassen. Zo had ik bijvoorbeeld vorig jaar een woonkamer getekend bij zonsondergang maar op papier was hij nog veels te licht omdat ik met potlood niet de juist contrast kon creeren. Met Photoshop kon ik dit corrigeren zodat het wel zo geworden was als ik wilde (alhoewel je de tv installatie niet meer goed kan zien :P )

Het gaat dan om deze tekening btw:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/school/living_room.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ik denk dat er enige afspraken gemaakt moeten / kunnen worden over hoe te scannen, en welke acties je hier verder op uitvoer. Levels aanpassen ofzo etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Just wait and see. :)

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste