Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19
Zijn er mensen die een rekening hebben lopen bij NIBC, en zoja wat voor service heeft NIBC.
Zijn ze goed te bereiken, wordt er ook snel iets aan je probleem gedaan?

En als overige discussie, om deze te scheiden van de postbank alternatieven...
Is het nu wel of niet verstandig om je geld 1 jaar lang bij NIBC vast te zetten, ze vallen onder voor 100% onder de 100.000 regeling, maar wat kan er in een jaar tijd gaan gebeuren waaruit zou blijken dat het helemaal niet zo verstandig is om hiernaar toe over te stappen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 22:27
Wellicht verstandiger om je geld niet vast te zetten bij NIBC Direct. Mocht er iets gebeuren dan kun je altijd je geld nog weg halen. Je geld is natuurlijk tot 100k voor 100% gedekt maar dat geeft wel veel gedoe en kan tamelijk lang duren.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84120

NIBC is een tijd geleden overgenomen door Kaupthing: http://www.trouw.nl/nieuw...Kaupthing_koopt_NIBC.html, http://www.1888pressrelea...es-nibc-pr-9pp2y5m28.html. Raad eens welke bank vandaag genationaliseerd is door Ijsland.

Ik was van plan een langer termijn deposit te doen daar. Maar dat idee stond al op losse voeten, en nu nog meer. Heb wel informatie nagevraagt bij NIBC zelf. Als ik daar antwoord op heb, kladder ik dat hier wel neer.

Overigens, op de site van NIBC zelf staat dat ze nog zijn van J.C. Flowers & Co LLC. Maar goed, zien wel wat de reply ons leert.

edit:
Blijkbaar is die aankoop door Kaupthing afgeketst --> mooi zo 8) --> dat was een stuk moeilijker te vinden dan die eventuele overname. Maar goed, bedankt aan dik_voormekaar voor betere opzoek-skillz.

Verder:
  • NIBC heeft enorme afschrijvingen gedaan op kredieten in America, in begin 2007. Sinds dien maken ze weer winst.
  • Zer zijn toen ook gestart met super-rentes omdat ze hard geld nodig hadden.
  • Ze vallen in Nederland onder het complete (0 tot 100.000 euro) garantiestelsel.
  • Ze zijn erg klein, dus aanwezige kans dat je als klant gewoon word overgekocht door een Rabobank, ING of iets dergelijks
  • NIBC zelf zit netjes in Nederland als bank, dus onderliggende economie voor het garantiestelsel zit in orde.
  • Verder: het is nu volgens mij een relatieve gezonde bank in een verhoogde-risicomarkt, wel een slechtere rating als bijvoorbeeld Rabobank en dergelijke, maar Rating zegt niet veel (Fortis had gewoon een hoge rating).
Dus het volgende gevaar loop je bij omval:
  • Opgebouwde rente kwijtraken
  • Alles boven 100.000 euro kwijtraken.
  • Tijd lang niet bij je geld kunnen.
Mijn tip dus: Zet alleen dat op een super-rente-bank dat je de volgende een/twee jaar kan missen, mocht je dan moeten gaan garamtieclaimen, dan heb je nog iets achter de hand ;).

Edit: Vandaag mijn aanmelding binnen

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 84120 op 09-10-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:07
Anoniem: 84120 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:00:
NIBC is een tijd geleden overgenomen door Kaupthing: http://www.trouw.nl/nieuw...Kaupthing_koopt_NIBC.html, http://www.1888pressrelea...es-nibc-pr-9pp2y5m28.html. Raad eens welke bank vandaag genationaliseerd is door Ijsland.

Ik was van plan een langer termijn deposit te doen daar. Maar dat idee stond al op losse voeten, en nu nog meer. Heb wel informatie nagevraagt bij NIBC zelf. Als ik daar antwoord op heb, kladder ik dat hier wel neer.

Overigens, op de site van NIBC zelf staat dat ze nog zijn van J.C. Flowers & Co LLC. Maar goed, zien wel wat de reply ons leert.
Niet helemaal waar. Die overname is afgeketst (bron). Wel zijn er ook daar al langer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels werkende rekening. Zo werkt het:
  • Rekening aanvragen.
  • Contract en identiteitscopy opsturen.
  • Je ontvagt je wachtwoord via email.
  • Je ontvangt lijst met TAN codes en gebruikersnaam via de post.
  • Je moet een eerste storting doen vanuit je tegenrekening.
  • Als je eerste keer aanmeld: Dan moet je je voorgestuurde wachtwoord wijzigen.
  • Als storting, contract en id binnen is dan wordt de rekening compleet geactiveerd.
Mijn eerste indruk van de website: beveiliging is niet alles, want inloggen werkt met gebruikersnaam (een lang nummer bij mij. krijg je van hun), en een wachtwoord. Dan kan je alle informatie inzien. Vervolgens kan je overboekingen doen met een TAN-code (krijg je lijstje van). Op zich is de beveiliging niet een enorm probleem, want alles komt en gaat naar je tegenrekening. Maar het is dus vrij eenvoudig om saldi in te zien met alleen wachtwoord en gebruikersnaam.

Noot: En de rekeningoverzichtsite werkt niet onder Opera 9.6

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84120 op 09-10-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:19
• Ze zijn erg klein, dus aanwezige kans dat je als klant gewoon word overgekocht door een Rabobank, ING of iets dergelijks
De grootbanken zitten helemaal niet te wachten om in hun thuismarkt de minst lucratieve en meest onbetrouwbare spaarders op te kopen.

Dat ze dat in het buitenland wel doen komt omdat ze daar willen groeien (en zelf ook hoge rentepercentages aanbieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:53:
[...]

De grootbanken zitten helemaal niet te wachten om in hun thuismarkt de minst lucratieve en meest onbetrouwbare spaarders op te kopen.

Dat ze dat in het buitenland wel doen komt omdat ze daar willen groeien (en zelf ook hoge rentepercentages aanbieden).
Gelukkig zijn er ook grootbanken buiten Nederland ;) . En ookal word het niet overgenomen --> garantiestelsel in Nederland vertrouw ik nog wel een beetje. Maar punt: Het is geen kern-bedrijf voor Nederland, dus kans dat Bosje hem red als die omvalt acht ik afwezig. Maar redding (aka: overname van gezonde delen voor een relatieve spotprijs) door een ander bedrijf acht ik wel mogelijk.

Maar goed, dit is een donker-scenario-van-omvallen-verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 84120 op 09-10-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Strider schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:38:
Is het nu wel of niet verstandig om je geld 1 jaar lang bij NIBC vast te zetten, ze vallen onder voor 100% onder de 100.000 regeling, maar wat kan er in een jaar tijd gaan gebeuren waaruit zou blijken dat het helemaal niet zo verstandig is om hiernaar toe over te stappen :)
De 100.000-regeling geldt voorlopig maar één jaar vanaf 7 oktober 2008. Als je je geld nu dus vastzet voor een jaar dan valt het, voorzover nu formeel bekend, op het eind weer even onder de normale 38.000-regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Misschien een idee om hier een NIBC Direct topic van te maken en niet te beperken tot alleen termijndeposito's. Goed plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het aanmaken van de rekening gaat zeer snel trouwens. Ik had gehoord dat aanmeldingen bij erschillende banken tot twee weken duren, maar ik heb het hele zooitje dinsdag aangevraagt, woensdagmiddag papieren opgestuurd, donderdag papieren ontvangen en eerste storting gedaan en heb vandaag, vrijdag dus, een werkend product.

Heb me bij het storten aan mijn eigen regels gehouden: Heb berekent wat ik volgend jaar nodig heb van mijn spaageld, dat blijft achter op een van de ``grote banken'' ;). En rest: is nu dus naar NIBC Direct gestuurt.

edit:
Algemeen NIBC topic vind ik in orde.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 84120 op 10-10-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 16:11

Len

Leeg

Ik heb er ook een rekening geopend. Ging vlot en wat ook vlot ging was het terugboeken. Er stond "ineens" te weinig geld op mijn betaalrekening (Postbank, ik had gewoon teveel overgeboekt naar een spaarrekening). En wilde wel kijken hoe snel een overboeking is van NIBC - Postbank. 's Ochtends de overboeking gedaan en 's middags al op mijn rekening :)

Alleen jammer dat het niet met Opera web browser werkt :(

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Hoe is de rating van NIBC? Ik kan me nog vorig jaar herinneren toen de overname nog loerde dat met name de rating eigenlijk belazerd was.

MUMBAI (Thomson Financial) - Standard & Poor's Ratings Services affirmed its 'A-' and 'A-2' long and short-term counterparty credit ratings on Netherlands-based NIBC Bank NV with a negative outlook.

Zie draadje van Forbes voor verdere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

uit 2007:
09.24.07, 8:17 AM ET
Ach het is een Nederlandse bank, dus als je maar minder dan 100k eropzet toch? (of was het 38k?). En het heeft z'n verliezen netjes al afgeboekt (en niet zoals wat grote nl banken gewoon hun vermogen minder maakten).

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik zou met 100k oppassen. Die garantie was voorlopig voor een jaar 100k, wellicht dat ie weer teruggaat naar 38k...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Len schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:44:
Ik heb er ook een rekening geopend. Ging vlot en wat ook vlot ging was het terugboeken. Er stond "ineens" te weinig geld op mijn betaalrekening (Postbank, ik had gewoon teveel overgeboekt naar een spaarrekening). En wilde wel kijken hoe snel een overboeking is van NIBC - Postbank. 's Ochtends de overboeking gedaan en 's middags al op mijn rekening :)
Hier zelfde ervaring. Rekening openen ging behoorlijk vlot. Helaas niet allemaal via internet (zoals bijvoorbeeld bij MoneYou) en de lijst met TAN-codes is ook niet helemaal 2008.
Alleen jammer dat het niet met Opera web browser werkt :(
Hier geen problemen met Opera (Opera voor OSX).
paella schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:03:
Ik zou met 100k oppassen. Die garantie was voorlopig voor een jaar 100k, wellicht dat ie weer teruggaat naar 38k...
Inderdaad. Wanneer je het geld nu een jaar vastzet dan is het mogelijk de laatste weken voor circa 60% ongedekt.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 21-10-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dus het volgende gevaar loop je bij omval:
• Opgebouwde rente kwijtraken
Ik had hier dus een tijd terug een mail over gestuurd naar DNB, omdat ik mij afvraagde of de rente die ik nog moet ontvangen ook onder garantiestelsel valt. Aangezien dat toch wel een belangrijk punt is.

Antwoord:
De opgebouwde rente, voor zover het deposito of de rekening rentedragend is, tot het moment van het verklaren van de betalingsonmacht van een bank (conform art 3:260 Wft)valt onder de dekking van de regeling.
Dus in mijn ogen is de rente ook gedekt. Ze zullen niet bedoelen dat de rente die je hebt opgebouwd en die vervolgens al op je rekening is geboekt want dat geld is sowieso gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De rente die je opgebouwd zou hebben tussen het punt van 'verklaren van de betalingsonmacht' en het moment dat je het geld van de DNB weer op je rekening hebt, ben je kwijt, haal ik uit het antwoord. De rente die je opgebouwd heb tot het punt van 'verklaren van de betalingsonmacht' krijg je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor iedereen: De rentes zijn sterk gedaald op alle deposito's en de rekening. Dit is nog niet op de website terug te vinden, maar dit zijn de nieuwe percentage's (per 19 januari) voor deposito's:

Overzicht depositotarieven
Product Huidige tarieven Nieuwe tarieven
per 19-01-2009
NIBC Direct ZekerMeer 3 en 6 maanden 5,50% 5,10%
NIBC Direct ZekerMeer 9 maanden 5,70% 5,15%
NIBC Direct ZekerMeer 1 jaar 5,70% 5,25%
NIBC Direct ZekerMeer 2 en 3 jaar 5,90% 5,30%
NIBC Direct ZekerMeer 4 jaar 5,90% 5,35%
NIBC Direct ZekerMeer 5 jaar 6,00% 5,35%
NIBC Direct ZekerMeer 6 en 7 jaar 6,00% 5,40%
NIBC Direct ZekerMeer 8 en 9 jaar 6,00% 5,45%
NIBC Direct ZekerMeer 10 jaar 6,00% 5,50%

De rekening doet inmiddels:
Op 7 januari wijzigen wij de rente op de NIBC Direct Internetspaarrekening vrij opneembaar naar 5,1.

Doe je voordeel met deze kennis.

[edit]... Tweakers.net ubb doet erg moeilijk met tables, stuk moeilijker als mijn eigen bbcode ding

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 84120 op 08-01-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Anoniem: 84120 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:29:
Ik heb inmiddels werkende rekening. Zo werkt het:
  • Rekening aanvragen.
  • Contract en identiteitscopy opsturen.
  • Je ontvagt je wachtwoord via email.
  • Je ontvangt lijst met TAN codes en gebruikersnaam via de post.
  • Je moet een eerste storting doen vanuit je tegenrekening.
  • Als je eerste keer aanmeld: Dan moet je je voorgestuurde wachtwoord wijzigen.
  • Als storting, contract en id binnen is dan wordt de rekening compleet geactiveerd.
Mij viel op dat ik m'n brief met contract en ID nog niet eens op de bus heb gedaan en toch m'n rekening al geactiveerd is. Ik had alvast even 100 euro gestort en die staat er nu netjes op.

Toch maar even die brief op de bus doen nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:31
MoneyYou spaarrekening kan je helemaal online aanvragen zonder opsturen van kopie van je identiteitsbewijs (ze willen wel de nummers hebben). Is helemaal netjes geregeld dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
McVirusS schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:25:
MoneyYou spaarrekening kan je helemaal online aanvragen zonder opsturen van kopie van je identiteitsbewijs (ze willen wel de nummers hebben). Is helemaal netjes geregeld dus :).
Money You is ook een prima alternatief. Al vraag ik me af hoelang zijn op die 5,1% zullen blijven zitten. Het is en blijft een dochter van de ABN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:54

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Behalve dat ik al gek word van hun reclames (en dat voor mij al genoeg reden is om niet bij MoneyYou te willen zitten, hun idiote naam draagt ook niet bij), is het feit dat het dochter is van de ABN ook niet positief. ABN heeft zeer slecht beleid, zowel m.b.t. personeel, het uitlenen van geld, als maatschappelijk verantwoord bankieren.
Maar goed, ik vraag me af of dat voor iemand 'n issue is.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 13-05 14:21
Ben echt blij met deze bank, afgezien van de tan-codes. Was een keer mijn wachtwoord vergeten en er werd mij een nieuwe wachtwoord toegemailed. Dat is service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 12:30
Maar of dat veilig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neen, niet echt. Gelukkig kan je geld alleen van en na je tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:41
Anoniem: 84120 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:08:
Neen, niet echt. Gelukkig kan je geld alleen van en na je tegenrekening.
Dat dus, en dat is nogal veilig ;)
Tja.. misschien dat iemand je saldo kan kijken.. dat is misschien niet de bedoeling.. maar aan je geld komen lukt zo niet ;)

Ik heb er zelf geld staan, goede service en geld wordt snel overgemaakt

Nieuwe rentes:

Op 20 februari wijzigt de rente van de NIBC Direct Internetspaarrekening vrij opneembaar naar 4,8%.

Verder veranderen voor alle deposito's de rentes als volgt:

Huidige tarievenNieuwe tarieven per 05-03-2009
NIBC Direct ZekerMeer 3 maanden5,10%4,80%
NIBC Direct ZekerMeer 6 maanden5,10%4,85%
NIBC Direct ZekerMeer 9 maanden5,15%4,90%
NIBC Direct ZekerMeer 1 jaar5,25%5,05%
NIBC Direct ZekerMeer 2 jaar5,30%5,15%
NIBC Direct ZekerMeer 3 jaar5,30%5,20%
NIBC Direct ZekerMeer 4 jaar5,35%5,20%
NIBC Direct ZekerMeer 5 jaar5,35%5,25%
NIBC Direct ZekerMeer 6 en 7 jaar5,40%5,25%
NIBC Direct ZekerMeer 8 en 9 jaar5,45%5,25%
NIBC Direct ZekerMeer 10 jaar5,50%5,25%

Is dus een flinks stuk minder als bij mijn instapmoment.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:22

Coldcat

HODL

Inderdaad, ik heb nog een desposito tot oktober ongeveer tegen 5,7%.. Dat is meer dan de 10 jaar op dit moment. Vind het wel jammer want toen ik instapte stond het nog op 5,25%.. Dat waren nog eens tijden

No one can predict the market! - Who the hell knows!

• sverzijl
  • Laatst online: 09:10
ben nog net op tijd ingestapt in januari toen de 10jr nog op 6,0% stond. Toch een leuk percentage voor zo weinig risico.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 11:14
Wel er even bij vermelden dat de spaardeposito's nog tot en met 5 maart tegen het oude rente tarief te activeren zijn :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat er ook bij, tabel heeft titels en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
My bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 26-06-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
NIBC heeft dat dacht ik niet. Zoals icesave :) Lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10

Onbekend

...

Kreeg je dat niet via de e-mail?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Kwou al zeggen. Via de mail heb je een contract getekend, wat je moet uitprinten en ondertekenen. Samen met wat kopie's van je ID moet je dat terug sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Het wachtwoord kreeg ik via de mail. De inlog/rekening gegevens via de post nadat het contract is opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 20:09
Cabo schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:53:
Het wachtwoord kreeg ik via de mail. De inlog/rekening gegevens via de post nadat het contract is opgestuurd.
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk het geld overmaken. Sowieso moet je ongeveer een dag rekenen dat het geld rondzweeft tussen de bank en je spaarrekening. Ik heb het nog net gehaald om een deposito te openen tegen 5.25 voor 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Dat is voor Cocytus. heb vandaag trouwens een deposito geopend voor een jaar tegen 5,25% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
En wederom een bericht van NIBC in mijn mailbox vandaag. De rentetarieven worden verlaagd en behoorlijk ook. Als ik terug kijk is dit al de vierde keer dit jaar. Vorige rentewijziging was 5 maart (daarvoor 20 februari en 18 januari).

Ze beweren dat ze de markt volgen en dus de rente verlagen. Hebben ze een tijdje geleden te hoog ingezet met hun rentetarieven of zakken op het moment ook andere spaarrentes zo hard als bij NIBC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je ziet het wel bij meer banken. Eerst een hoop klanten lokken met 5.25% en dan heel snel verlagen.
Op zich is het natuurlijk niet helemaal onredelijk omdat een spaarrente van 5.25% totaal niet past bij de huidige rentestand.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dr. Malsain schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:35:
En wederom een bericht van NIBC in mijn mailbox vandaag. De rentetarieven worden verlaagd en behoorlijk ook. Als ik terug kijk is dit al de vierde keer dit jaar. Vorige rentewijziging was 5 maart (daarvoor 20 februari en 18 januari).

Ze beweren dat ze de markt volgen en dus de rente verlagen. Hebben ze een tijdje geleden te hoog ingezet met hun rentetarieven of zakken op het moment ook andere spaarrentes zo hard als bij NIBC?
Bij de anderen worden ook regelmatig verlagingen doorgevoerd... :'( Overigens kan NIBC nog wel in de top meedoen als het gaat over de hoogte van de rentes, zie bv. Rentemeter. Alleen de Anadolubank zit nog steeds hoger met zijn rente (overigens niet weergegeven in het bovengenoemde overzicht).

Overigens zakt NIBC nu voor het eerst met zijn korste deposito (3 maanden) onder de huidige rente (vrij opneembaar), namelijk 4,0% tegen 4,5%. Zie ook: Overzicht van huidige en nieuwe tarieven per 7 april.

Ik kom nu wel weer voor de keuze om toch weer een deposito (tegen de huidige percentage) af te sluiten, maar ben ook een beetje huiverig voor de financiële positie van NIBC. Begin maart kwamen daar toch niet zulke goede berichten over.

Nu de rente toch zakt naar 4,50% zit ik er over na te denken om over te stappen naar Moneyou (ABN --> RFS-NL --> Staat).

Er staat nog veel meer informatie over in dit topic: Lage spaarrente, alternatieven?.

[ Voor 11% gewijzigd door Cadezo op 27-03-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De spaarrente wordt weer aangepast:

Op woensdag 6 mei wijzigt NIBC Direct de rente op de Internetspaarrekening (vrij opneembaar) naar 4,25%.

Ook de deposito's, zie het overzicht:
http://nibcdirect.nl/spaa...i&utm_campaign=2009.email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Moneyou is enkele dagen geleden al gezakt?
NIBC en Moneyou lijken het keer op keer een akkoordje te gooien.

http://www.vanspaarbankveranderen.nl/rentemeter

Ik vind het voorlopig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De spaarrente wordt weer aangepast:

Op woensdag 20 mei past NIBC Direct de rente aan op de Internetspaarrekening (vrij opneembaar) naar 4%.

De depositotarieven worden per 27 mei gewijzigd. Tot en met 26 mei kunt u dus nog een NIBC Direct Termijndeposito tegen het huidige tarief afsluiten.

http://nibcdirect.nl/spaa...2&utm_campaign=2009.email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Weet niet waar NIBC mee bezig is, maar ze spammen me plat met de renteverlaging. Inmiddels al mailtje nummer tien binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ja, maar beter dat je het weet, dan dat je ineens ziet dat je 1% minder krijgt.
Dit is voor mijn niet teveel info in iedergeval :) (niet dat ik er blij mee ben, maarja, 4% is nog steeds veel voor een rekening waar je onbeperkt vanaf mag halen)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik zit nog op 6 mailtjes.. Beetje overdone inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10

Onbekend

...

Anoniem: 61137 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:50:
Weet niet waar NIBC mee bezig is, maar ze spammen me plat met de renteverlaging. Inmiddels al mailtje nummer tien binnen.
Ik heb nog maar 1 mailtje van ze gehad. Ik hoop niet dat het nog verder zakt....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ook ik heb vijf mailtjes binnen gekregen van NIBC over de verlaging. Iemand is z'n best aan het doen op zijn of haar werk.

Aan de ene kant is het balen dat de rente weer omlaag gaat maar aan de andere kant is het wel netjes dat ze het melden. Ik heb naast NIBC een spaarrekening bij de Rabobank en ook deze bank heeft continu de rente verlaagd maar kondigt dat niet duidelijk aan.

Gaan andere banken hun rente tot hetzelfde niveau verlagen de aankomende weken of wordt het tijd een alternatief te zoeken voor NIBC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ik verbaas me erover dat Moneyou nog op 4,25% zit vandaag. Ik ga ervan uit dat zij ook nog een kwartje gaan zakken de komende week.

Aan de andere kant ga ik sowieso wel een Moneyou rekening openen de komende tijd, mede omdat daar de rente elk kwartaal wordt uitgekeerd ipv 1x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303159

Beste allemaal,

Ik las uw post over het ontvangen van meerdere mails over de renteverlaging.
Wegens een tijdelijke storing op de server heeft u meer e-mails ontvangen
dan noodzakelijk was.
Onze excuses hiervoor. Dit probleem zal zich in de toekomst niet meer
voordoen.

*knip uitgebreide contactdetails en groeten*

Inge - webcare team NIBC Direct. verifieerd deze post op http://validate.webrepassociates.com met code: jffpb3yxi

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 21-05-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 15:54
Leuk hoor, ik wou termijndeposito even 3 of 6 maanden uitproberen. De rente was bij NIBC Direct voor 3 maanden was 1,50% en voor 6 maanden 1,55%. Rekening geopend en storting gedaan. En nu is zie ik dat de rente een stuk lager is. Nu 3 maanden voor 1,30% en 6 maanden voor 1,35%. Nu maar weer veder kijken. Leaseplan nog wel 1,40% bij 3 maanden en 1,45% bij 6 maanden of 1,50% voor 6 maanden bij MoneYou.

[ Voor 18% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-05-2015 13:21 ]

Pagina: 1