DualScreen vs SingelScreen

Pagina: 1
Acties:
  • 782 views

• M1CHA3L
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 16:49
Ik zit te twijfelen : 8)

- 1 Scherm van 24 inch
- of 2 Schermen van 20 inch

1 Scherm van 24" kost ongeveer evenveel als 2 schermen van 20"

Wat raden jullie me aan ?
En Welke voor en nadelen zijn er?

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:37
waarom geen 2 x 22" is ook in de zelfde prijsklasse maar je hebt veel meer plaats dan in jouw 2 mogelijkheden, en waarvoor zal je ze gebruiken?? games? films? tekstverwerking?...?

34,06kwp installatie, full electric

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 23:03
ik zou 2 schermen van 20 inch doen. Dit omdat het makkelijk is als je meerdere programma's hebt.
Ligt natuurlijk ook aan de resolutie van de 24" Maar meestel is dit wel beter.

6.8 kWp op zuid en west

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
of 1x 22". De resolutie van een 22 is over het algemeen net zo hoog als die van een 24 inch.

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 09:43

giMoz

iets met meester...

2x 20,
kan je nml 2 programma's maximaliseren en dan heb je ze naast elkaar.
Maximaliseren is veel sneller dan goed zetten met andere manieren.
En er zijn leuke tools om een gemaximaliseerd scherm in 1x gemaximaliseerd te zetten op het andere scherm (Ultramon).

Maar dat is mijn mening...

Of niet natuurlijk...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan je in ieder geval vast een nadeel noemen van een groot/groter scherm als primair scherm; als je er een spelletje op wil spelen (zeg ff Crysis) en je zit vast aan de native resolutie van dat scherm, wil het wel zo zijn dat je een hele grove videokaart in wil zetten om het spel op die hoge resolutie vloeiend weer te geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Groot scherm:
x Op een laptop kan je standaard maar 1 scherm aansluiten
x Lekker films kijken
x Je moet je hoofd minder draaien
x Neemt minder plaats in
Twee schermen:
x Resolutieoppervlakte groter?
x Goedkoper als er eentje stuk gaat

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:34:
of 1x 22". De resolutie van een 22 is over het algemeen net zo hoog als die van een 24 inch.
Ehm wat voor soort 24" is dat dan? Mijn 24" heeft echt wel een hogere resolutie dan een 22" variant namelijk:
22" = 1680x1050
24" = 1920x1200

Er zijn wel 22" die de 24" resolutie aankunnen maar die zijn niet goedkoop.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik was in de war met 20-22" geloof ik.

maar het is compleet afhankelijk van wat je er mee doet natuurlijk.

• Big Womly
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

2 keer 20. Ik heb Nu 2 17" CRT's staan en wil voor geen geld meer terug naar 1 scherm. In't begin is't effe aanpassen om het tweede scherm nuttig te gebruiken, maar voor om het even wat komt het wel van pas. Gamen met een walkthrough ernaast open, film kijken en chatten, Debuggen met de code ernaast, ...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik draaide altijd dualscreen, met 17 + 19, op een dag een 22inch gehaald en tot de conclusie gekomen dat het best prettig werkt zo. Ding is groot zat...als ik geld heb ga ik denk ik voor 24/26"inch enkel.

Dual 22inch is vrij groot en zou ik niet aanraden, doe dan 3 of 2x20inch bijvoorbeeld kijkt iets beter

Asus Zenbook i7 256gb

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 17:20
Hangt er echt he-le-maal vanaf wat je ermee doet. 1 groot scherm is vooral aan te raden als je veel films / tvseries op je pc kijkt en veel gamed. Bij gamen loop je dan wel tegen aan dat hoe groter het scherm, hoe hoger de native resolutie en je dus ook beter maar een dikke graka in je pc hebt zitten, maar dat kan ik dus zo niet beoordelen.

Dual screen is vooral handig als je vaak verschillende schermen tegelijk open wilt hebben staan. Bijvoorbeeld bij developen, maar ook bij school/studie werk is het relaxed aangezien je dan naast alle bronnen e.d. ook nog een word-documentje of whatever open kunt hebben staan.

Verder was 1680x1050 voor mij niet hoog genoeg, maar ik ben dan ook een redelijke resolutie-junk. M'n laptop is 15,4" met 1920x1200 en die heb ik thuis aangesloten met docking station op 1 24" wide en 1 20" 4:3 (beide samsung), wat tot nu toe prima bevalt. Misschien dat hier nog een 24" voor die 20" in de plaats komt, maar aan de andere kant: een 30" is ook leuk. Helaas heb ik daar het geld niet voor :P

Maar nogmaals, met de informatie die je geeft is het een beetje lastig advies geven.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:04
Heb zelf 2x 22" bevalt mij prima. Ik vind de tweede beetje overkill aangezien daar eigenlijk alleen maar msn en mail open staan. Kan ook kleiner dus misschien dat ik die vervang door een vierkante 19"

Inventaris - Koop mijn meuk!

• M1CHA3L
  • Laatst online: 15-05 16:49
welk 20 inch is het beste voor dualscreen?
ik dacht aan de Samsung Syncmaster 2032BW

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

michaelhu schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:59:
welk 20 inch is het beste voor dualscreen?
ik dacht aan de Samsung Syncmaster 2032BW
Leuk geprobeerd maar we hebben een paar vragen gesteld de afgelopen 28 uur en tot op heden heb je daar niets op geantwoord. Hoeft ook niet maar als je wil weten wat het beste is, zou ik je adviseren om **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? even te lezen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb op het moment 2x een samsung 204b met een resolutie van 1600*1200. Voordeel hiervan is dat je voor de prijs van een goede 24" evenveel ruimte hebt als op 1 30".
Nadeel is natuurlijk dat je soms liever een applicatie over een geheel 30" scherm zou willen plaatsen.

Deze ga ik echter verkopen en wat ik nu wil kopen is een 26" (vind zo'n hoge dotpitch wel fijn) met daarnaast een klein scherm (misschien dat ik 1 van mijn huidige schermen hou) dat ik vast maak aan de muur en die min of meer zweeft, waar ik vervolgens wat kleine applicaties op kan laten draaien (msn/itunes) en dan het 26" scherm gebruik voor mijn hoofdapplicaties.

Beetje zoals in dit plaatje alleen dan met een grotere secondary monitor.
Afbeeldingslocatie: http://gallery.techarena.in/data/513/medium/samsung-2263dx-3.jpg

Maar goed dual screen is ideaal, maar soms mis ik wel het voordeel van 1 groot scherm (kom van een 23" ACD af).

[ Voor 9% gewijzigd door StephaN900 op 09-10-2008 19:07 ]

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik zit zelf te twijfelen of ik een 30 inch of 24 inch scherm zal kopen.

Ik heb nu een dell 20 inch (2007wfp) scherm en een 17inch scherm. Ik gebruik mijn 2e scherm eigenlijk alleen voor winamp en msn. Msn zou je makkelijk ernaast kunnen houden op een 24 of 30 inch scherm. Ik vind de ervaring in games en films veel mooier met 1 enkel scherm, een fel tweede scherm ernaast leidt zo af...

En voor productieve zaken gebruik ik meestal maar 1 applicatie. Ik vind een tweede scherm ook niet echt ergonomisch... omdat die toch meer naast je staat ipv voor je, moet je toch steeds je nek wat verder draaien.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
mooncat schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:38:
Ik zit zelf te twijfelen of ik een 30 inch of 24 inch scherm zal kopen.

Ik heb nu een dell 20 inch (2007wfp) scherm en een 17inch scherm. Ik gebruik mijn 2e scherm eigenlijk alleen voor winamp en msn. Msn zou je makkelijk ernaast kunnen houden op een 24 of 30 inch scherm. Ik vind de ervaring in games en films veel mooier met 1 enkel scherm, een fel tweede scherm ernaast leidt zo af...

En voor productieve zaken gebruik ik meestal maar 1 applicatie. Ik vind een tweede scherm ook niet echt ergonomisch... omdat die toch meer naast je staat ipv voor je, moet je toch steeds je nek wat verder draaien.
Conclusie: 24 inch scherm met resolutie van 1080p van Dell

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 11:06
Ik heb nu 1x 24", ik ben overgegaan van 2x 17" op het werk heb ik 3x 19". Mijn 24" vind ik echt heerlijk, ik speel de nodige games en kijk films. Voor multitasken verdeel ik mijn scherm gewoon in 2en, dit doe je door simpel de programma's met SHIFT ingedrukt op je taskbar te selecteren en dan rechtklikken en naast elkaar kiezen.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Wat ik je aanraad is om zelf op zoek te gaan. Dit is absoluut niet de eerste keer dat dit op GoT ter sprake gekomen is. Het wiel hoeft niet dagelijks opnieuw uitgevonden te worden. Daarom gaan topics waar onvoldoende inzet uit blijkt ook op slot.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.