Hangt er echt he-le-maal vanaf wat je ermee doet. 1 groot scherm is vooral aan te raden als je veel films / tvseries op je pc kijkt en veel gamed. Bij gamen loop je dan wel tegen aan dat hoe groter het scherm, hoe hoger de native resolutie en je dus ook beter maar een dikke graka in je pc hebt zitten, maar dat kan ik dus zo niet beoordelen.
Dual screen is vooral handig als je vaak verschillende schermen tegelijk open wilt hebben staan. Bijvoorbeeld bij developen, maar ook bij school/studie werk is het relaxed aangezien je dan naast alle bronnen e.d. ook nog een word-documentje of whatever open kunt hebben staan.
Verder was 1680x1050 voor mij niet hoog genoeg, maar ik ben dan ook een redelijke resolutie-junk. M'n laptop is 15,4" met 1920x1200 en die heb ik thuis aangesloten met docking station op 1 24" wide en 1 20" 4:3 (beide samsung), wat tot nu toe prima bevalt. Misschien dat hier nog een 24" voor die 20" in de plaats komt, maar aan de andere kant: een 30" is ook leuk. Helaas heb ik daar het geld niet voor
Maar nogmaals, met de informatie die je geeft is het een beetje lastig advies geven.