Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:
Netwerkkaarten krijgen IP adres (DHCP) + dns adressen etc. Ik kan pingen naar IP adressen, maar niet naar dns namen. Kan wel pingen naar netbios namen en uPnP werkt ook (hij ziet mijn netwerkprinter bv.).
Daarnaast werkt bv. Remote Desktop client ook. Ook kan ik in Iexplore mijn routerconfig openen op basis van het Ip adres.
Wat werkt niet: Internet via elke browser, automatische virusupdates via een dnsnaam, Internetpagina's dmv ip adres ipv dns naam (wordt omgezet en dan failt ie).
Ik krijg dus het dnserr.htm meldinkje in Iexplore.

Wat heb ik al gedaan:
sfc /scannow
netsh in it reset reset.txt
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns
winsock fix
tcpip repair proggie
combofix
rootkit revealer
Dial-a-fix
malwarebytes anti-malware
permissions reset op systeem (secedit)
hardware - deinstall + herinstall netwerkitems, netwerkkaarten
hardcoded dns servers etc.
Te veel om op te noemen eigenlijk. Ik heb nu een dag of 6 zitten Googlen en ik ben door mijn mogelijkheden heen. Er waren wel spyware en trojans gevonden, maar die zijn er volgens mij nu allemaal uit

Wat mij opvalt is bij het commando ipconfig /displaydns. Daar laat ie alleen de dns entries van localhost zien. Het lijkt alsof het systeem niet de mogelijkheid heeft om nieuwe dns-omzettingen toe te voegen (waardoor de pc geen dns kan omzetten?). Ik heb ook al van alles geprobeerd met DNS om het te resetten / opnieuw te installeren etc, maar kom er helaas niet uit. ;(. Er draait nu Zonealarm om poortactiviteiten te meten, maar daar zie ik ook niets geks.

Heeft iemand nog suggesties voor mij hoe dit verder op te lossen? Wellicht zou een geavanceerd netwerkanalyze programma uitkomst kunnen bieden, of een truuk om het Msoft DNS systeem te omzeilen? Opnieuw installeren van XP wil ik niet, ik moet winnen van dit probleem!!! :D

PC is een P4 met XP media centre 2002 sp3 (legaal)

Wie-o-wie wordt de held??!! :)

<edit> Als ik in de hosts file bv. het ip van nu.nl zet + de dnsnaam, dan kan ik dat op basis van die naam pingen, maar in Iexplore werkt dat helaan niet </edit>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 10:17 ]

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 16:59
herstart/hard reset je dns server is, welke apparaat dat ook mag zijn? denk een router?
En zonealarm, misschien blokkeert deze wel een poort die hij niet zou moeten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door pennenlikker op 08-10-2008 10:15 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens een nieuwe Windows gebruiker aan te maken. Een tijdje terug had ik vergelijkbare problemen op een PC waarbij alle oude gebruikers accounts Internet niet meer op konden, maar nieuwe vreemd genoeg wel.

Verwijderd

Topicstarter
DNS server zit in router, en mijn andere machines hebben nergens last van. Is specifiek een probleem op die pc. Daarnaast heb ik Zonealarm er pas als laatste opgezet met de reden om te kijken of er verdachte activiteiten zijn op het netwerk / internet. Ik zou in XP die DNS client helemaal weg willen hebben + opnieuw willen installeren, maar dat is me nog niet gelukt. Tips?

<edit> de truuk met een nieuw account lukt helaas niet. Zelfde probleem...</edit>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 10:26 . Reden: update ]

• pennenlikker
Staat de computer wel geregisteerd in je router's dns? anders zou je even de computer kunnen rename misschien dat dat helpt.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Topicstarter
pennenlikker schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:52:
Staat de computer wel geregisteerd in je router's dns? anders zou je even de computer kunnen rename misschien dat dat helpt.
Yep. De computer komt bij iemand anders vandaan waar ie het ook niet deed. PC is gerenamed en dat maakt geen verschil. Vanaf mijn machine kan ik netbiosnaam van die pc pingen, dus wordt herkend door routerdns (toch?)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:54
afgelopen zomer was er een issue over update KB 951748 van MS en ZoneAlarm,
Heb je hier naar gekeken?
Dus nieuwste zoneAlarm in gebruik?
of bijvoorbeeld KB 951748 de- installeren? of kan dat niet binnen SP3?
In IE de veiligheid verlagen?

gewaarwordingshorizon

• pennenlikker
Even een ander kaartje erin zetten je geeft al aan dat hij het ergens anders ook al niet goed deed dus zou goed kunnen zijn dat er hardwarematig iets aan de hand is.

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
pennenlikker schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:13:
herstart/hard reset je dns server is, welke apparaat dat ook mag zijn? denk een router?
En zonealarm, misschien blokkeert deze wel een poort die hij niet zou moeten doen.
2 dagen geleden precies hetzelfde probleem , topiclinkie : [XP] Dns probleem? Alleen internet via hosts file

Het enigste wat bij mij werkte , is vanaf xp cd booten en een reparatie herstel (windows eroverheen draaien)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, BEASCOB mag zich vandaag terecht een held noemen!!!

andere suggesties:
andere netwerkkaart: had ik gedaan. loste niets op
Zonealarm had ik gisteren pas geïnstalleerd, KB951748 stond los van Zonealarm

MAAR....
Ik heb in veilige modus in de map windows\$NtUninstallKB951748$\spuninst handmatig de update verwijderd (mocht niet in controlpanel/software), en ook in de map windows\$NtUninstallKB951748_0$\spuninst . Na reboot had ik weer internet!!!

Stom dat ik hier niet eerder naar gekeken had. Ik heb het wel voorbij zien komen maar omdat deze pc geen Zonealarm had dacht ik niet dat dit het euvel zou zijn.

Thanks A lot! En bedankt voor jullie snelle reacties! _/-\o_

Tim

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:54
Dank je >:)
Ik weet er ook niet genoeg van;
maar voor mij was het Reverse enginering.
In de regeditor op 'DNS' zoeken en met F3 uitkomen op o.a. KB 951748.

Ik zou nu weer updaten bij MS want het is toch een noodzakelijke update geloof ik...
Of in SP3 gefikst mischien

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die update er weer opgezet en dat ging goed.
Het systeem bevatte bij ontvangst o.a. Threatfire (Pc-tools). Wellicht fokte deze de boel op, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Pagina: 1