Hallo,
Ik weet niet precies waar ik dit moest plaatsen omdat ik nog niet zeker weet wat de oorzaak is.
Oke ik leg eerst even de situatie uit.
We hebben een nieuwe TV namelijk de Sony KDL-40W4000.
Toen hebben we ook digitale tv (en een aantal HD zenders) aangeschaft van Ziggo via de kabel met een HD decoder van Samsung.
Het leekt me wel zo mooi om een mediacenter samen te stellen zodat alles makkelijk is met films/muziek en tv.
Dit is de samenstelling van mijn mediacenter:
Ik heb Windows XP Pro 32 bits geïnstalleerd en wat software zoals:
Alle zenders worden zonder problemen gevonden maar het beeld is slechter dan van de samsung decoder.
Alles is wat waziger en de HD zenders zien er ook niet optimaal uit. Vooral FILM1 HD is super slecht dat lijkt meer op analoog.
Ik zit er nu al 2 weken mee te proberen hoe ik goed beeld krijg. Maar ik ben ten einde raad.
Vooral omdat ik overal lees dat het beeld juist beter moet zijn dan de decoder.
De behuizing staat wel soms licht onder stroom
en toen ik de antenne kabel eruit trok was die hele connector geladen met stroom toen ik hem aanraakte
Heeft dit er misschien iets mee te maken?
Ik weet niet precies waar ik dit moest plaatsen omdat ik nog niet zeker weet wat de oorzaak is.
Oke ik leg eerst even de situatie uit.
We hebben een nieuwe TV namelijk de Sony KDL-40W4000.
Toen hebben we ook digitale tv (en een aantal HD zenders) aangeschaft van Ziggo via de kabel met een HD decoder van Samsung.
Het leekt me wel zo mooi om een mediacenter samen te stellen zodat alles makkelijk is met films/muziek en tv.
Dit is de samenstelling van mijn mediacenter:
- Gigabyte MA78G-S2H
- Phenom x3 8450
- 2GB Kingston PC6400
- 640GB Samsung F1
- Be Quiet 400Watt
- Antec Fusion
- FloppyDTV
- Alphacrypt CAM module
Ik heb Windows XP Pro 32 bits geïnstalleerd en wat software zoals:
- Drivers van de hardware vanaf de CD
- CoreAVC voor het afspelen van HD materiaal
- PowerDVD 8 Ultra
- AC3Filter voor het versturen van het geluid over S/PDIF
- nieuwste driver en firmware van de FloppyDTV
- Mediaportal
- resolutie van de tv op 1920x1080 60Hz gezet
Alle zenders worden zonder problemen gevonden maar het beeld is slechter dan van de samsung decoder.
Alles is wat waziger en de HD zenders zien er ook niet optimaal uit. Vooral FILM1 HD is super slecht dat lijkt meer op analoog.
Ik zit er nu al 2 weken mee te proberen hoe ik goed beeld krijg. Maar ik ben ten einde raad.
Vooral omdat ik overal lees dat het beeld juist beter moet zijn dan de decoder.
De behuizing staat wel soms licht onder stroom