• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-01 10:37
Hallo,

Ik weet niet precies waar ik dit moest plaatsen omdat ik nog niet zeker weet wat de oorzaak is.
Oke ik leg eerst even de situatie uit.

We hebben een nieuwe TV namelijk de Sony KDL-40W4000.
Toen hebben we ook digitale tv (en een aantal HD zenders) aangeschaft van Ziggo via de kabel met een HD decoder van Samsung.
Het leekt me wel zo mooi om een mediacenter samen te stellen zodat alles makkelijk is met films/muziek en tv.

Dit is de samenstelling van mijn mediacenter:
  • Gigabyte MA78G-S2H
  • Phenom x3 8450
  • 2GB Kingston PC6400
  • 640GB Samsung F1
  • Be Quiet 400Watt
  • Antec Fusion
En voor het opennemen/bekijken van TV
  • FloppyDTV
  • Alphacrypt CAM module
Assembleren ging perfect zonder problemen tevens de installatie van de tv kaart.
Ik heb Windows XP Pro 32 bits geïnstalleerd en wat software zoals:
  • Drivers van de hardware vanaf de CD
  • CoreAVC voor het afspelen van HD materiaal
  • PowerDVD 8 Ultra
  • AC3Filter voor het versturen van het geluid over S/PDIF
  • nieuwste driver en firmware van de FloppyDTV
  • Mediaportal
  • resolutie van de tv op 1920x1080 60Hz gezet
Verder heb ik niet veel ingesteld en ben bezig geweest om de zenders te vinden.
Alle zenders worden zonder problemen gevonden maar het beeld is slechter dan van de samsung decoder.
Alles is wat waziger en de HD zenders zien er ook niet optimaal uit. Vooral FILM1 HD is super slecht dat lijkt meer op analoog.

Ik zit er nu al 2 weken mee te proberen hoe ik goed beeld krijg. Maar ik ben ten einde raad.
Vooral omdat ik overal lees dat het beeld juist beter moet zijn dan de decoder.

De behuizing staat wel soms licht onder stroom :? en toen ik de antenne kabel eruit trok was die hele connector geladen met stroom toen ik hem aanraakte :| Heeft dit er misschien iets mee te maken?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:33
Ik heb nog wel een aantal vragen hierover, heb je wel goed beeld in media portal zelf (en dus ook in windows)?

En welke decoder gebruik je in media portal om het beeld weer te geven? PowerDVD of CoreAVC?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik verplaats je topic naar LCD, Plasma, Projectie & Recording toe, want je zit met een aardige lijst aan variabelen waar je rekening mee moet houden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je kan ev. ook even in het topic over 'digitale tv op pc' kijken
(of dvb-c op pc ... zoek effe op GoT)

ja der is een heel topic en al enkele delen van hier op GoT

maar stroom op je coax kabel is in ieder geval niet goed, kan ook zijn dat je decoder alle kanalen net niet juist genoeg heeft gevonden.
dus kijken of de aansluitingen van je coax wel in orde zijn, en eens kijken in het vermelde topic - dat perfect vindbaar is mbv een zoektocht - naar ev. andere manieren van instellen ...

adhv hieronder: kijk microkid heeft de link (kon er zelf even niet opkomen, en wou de TS even zelf laten zoeken)
storing in beeld kan aan zoveel liggen: kan aan coax-kabe liggen die naar je pc gaat, kan ook aan toch niet correcte tuning van je dvb-c zijn, kan zoveel zijn:
- wat heb je allemaal al geprobeerd ?
- is de kabel afgetakt ? zo ja, heb je dan al eens een rechtstreekse kabel zonder aftakkingen geprobeerd ?
- heb je je oorspronkelijke decoder op exact diezelfde aansluiting eens gezet en gecontroleerd of die dat ook heeft ?
-...

daar vind ik niets van terug in je post, enkel dat je het in je hardware en software blijft zoeken, maar wat nut heeft dat als je niet eens zeker bent of het signaal dat aan je pc aankomt wel voldoende is ?
de spanning die je voelt bij het vastpakken van die connector is al een teken dat er iets niet goed is.
(de aarding van de coax-mantel) en waarschijnlijk zit je ergens met een serieuse storingsbron vlak naast je coax-kabel: sterk genoeg om een stroom/spanning te induceren op die mantel, en dus hoogstwaarschijnlijk ook sterk genoeg om het signaal te verstoren...

zoek dat eerst eens uit, en kijk dan in dat topic voor ev. hard-/software mogelijkheden

[ Voor 120% gewijzigd door soulrider op 07-10-2008 21:44 ]

• timskiej
Ik heb zelf al veel gezocht om te kijken wat het probleem is maar ik kom er totaal niet meer uit.
zoals:

Ander OS (Vista + XP)
Mediacenter en Mediaportal
Codecs
VGA instellingen
Beeldscherm instellingen
Drivers

In Mediaportal gebruik ik PowerDVD en voor HD materiaal CoreAVC.
Maar in DBT viewer of hoe dat programma heet heb ik ook slecht beeld.

Verder is het beeld/films perfect op de TV kanalen na.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

eeeeh, hier al gekeken? \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 3].Wellicht vind je hier het antwoord, in elk geval lijkt me dat topic een betere ingang :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• timskiej
Helaas vind ik ook hier niet mijn antwoord.
De codecs die ik gebruik zie opzich goed maar volgens mij ligt het slecht beeld ergens anders aan.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
zoals ik al aangaf in mijn post - voor en na de edit:
kijk je kabels na, hoogst waarschijnlijk ligt het eerder daar aan dan aan je pc.

(en als je dat topic doorlezen had, had je ook gemerkt dat meeste problemen ivm ontvangskwaliteit aan de kabels liggen ipv aan hard- of software)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat je van coax een opdonder krijgt is redelijk normaal bij een goed signaal. Dat heb ik hier ook. Verder is het zo dat het natuurlijk om iets digitaals gaat hier. Dus als het signaal niet goed is dan krijg je allemaal blokjes.

Als dat niet het geval is dan is je signaal waarschijnlijk gewoon goed. Maar toevallig heb ik hier een vergelijkbare opstelling, met dezelfde TV en een HTPC :P

Wat voor kabel zit er tussen je TV en je HTPC? Is dat wel een HDMI kabel? Voor VGA kan 1920x1080 een beetje te hoog gegrepen zijn, dat werkt goed met een VGA kabel.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Heb je wel voor het zoeken een transponderlijst geladen?

Ik gebruik zelf de interne FireDTV zonder problemen. Weet wel dat het instellen van dit alles geen sinecure is. Je hebt met zoveel variabelen te maken (coax signaal, windows installatie, firedtv hardware, cam modules, smartwii) dat het vinden van een oplossing vaak enorm veel inspanning vergt.

Wat mij vaak uit de brand heeft geholpen is het (opnieuw) installeren van de integrated drivers.

Je kunt ook veel informatie krijgen door de FireDTV support tool te draaien.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Staat er misschien een overscan optie aan bijv? Je TV moet wel 1:1 pixelmapping aan hebben staan, anders klopt er geen hout meer van ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpele test; werkt het wel goed als de het PC'tje uit de hele vergelijking haalt? Oftewel; de kabel/decoder op je TV aansluiten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• timskiej
Bedankt voor jullie reacties.

De TV en de HTPC zijn aangelosten via een HDMI kabel.
Als ik de decoder op de tv aansluit via de HDMI kabel heb ik perfect beeld dus aan de HDMI/COAX kan het niet liggen lijkt mij?

Het is toch echt iets wat met mijn PC heeft te maken.

Dat pixelmapping stel ik dat in op de TV?

@ Glashelder: Wat heb jij voor codecs? drivers? etc draaien als ik vragen mag.

• timskiej
Vandaag een nieuwe poging gedaan met XP SP3 en alle updates.
* PowerDVD 8 Ultra geinstalleerd.
* Nieuwste drivers voor men hardware en tv kaart.
* Laatste firmware erop

Maar het blijft slecht beeld.
Tijdens het scannen naar kanalen in DVB viewer wat bij de FloppyDTV zit springt het lampje steeds ook op rood en dan weer op groen.

Ik ga morgen mijn andere PC op de TV aansluiten met de FloppyDTV dan weet ik iig dat het niet aan mijn hardware/drivers ligt van men mediacenter als ik hier ook slecht beeld heb. Dan moet het aan de TV-kaart of aan de CAM module liggen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik gebruik FFDShow als decoder :) Verder kijk ik geen TV via mijn HTPC. Ik kijk alleen DVD's of andere HDTV dingen zoals Prison Break of 24 :P

Ik heb verder een ATi x1650 als videokaart. Resolutie ook 1920x1080 @50Hz (refresh van de TV). Op 24Hz zie je het beeld van mediacenter schokken en dat vindt ik irritant..

Wat wel opvalt is dat er een rand om het beeld zit. Dat maakt het beeld niet onscherp, maar heel vaag is het wel.. Heb nog geen kans gehad om in de ATi software te kijken of daar nog wat aan getweaked kan worden.. Verder heb ik ook geen idee hoe ik Pixelmapping aan kan zetten (en of het al aan staat?!).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• timskiej
Als ik hem op 50Hz zet mis ik een stuk van mijn taakbalk etc.
Als ik hem op 60Hz zet heb ik een zwarte rand om mijn TV.
Ik heb via de CCC de scaling hoger gezet zodat ik op 60Hz wel volledig beeld heb.
Pagina: 1