Voor mijn buurman ben ik zijn pc aan het repareren. Nu ben ik erachter gekomen dat sowieso een aantal pinnen van zijn CPU verbogen waren. Op 1 na, deze is afgebroken, staan ze allemaal weer op hun oude positie zodat de CPU weer in de 478-Pin Socket past.
De pin die is afgebroken bevindt zich op de hoek die recht boven de inkeping van de CPU zit. Uit Intel design papieren heb ik de volgende informatie gehaald, alleen snap ik er maar weinig van.
Pin = AF1 (zie pagina 21 pdf document)
In chain 19 is het een DC Endpoints at Socket Hi en in chain 50 een DC Endpoints at Socket Low.
Overige informatie:
CPU type: Intel® Pentium® 4 Processors 2.80 GHz
Een andere PC met deze CPU start op en je kan dan ook gewoon in het BIOS komen, aangezien het een test PC is stond er nog geen OS op.
Vragen:
- Hoe ernstig is het missen van deze pin?
- Wat is een Chain? (in combinatie met pinout en DC Endpoints at Socket)
De pin die is afgebroken bevindt zich op de hoek die recht boven de inkeping van de CPU zit. Uit Intel design papieren heb ik de volgende informatie gehaald, alleen snap ik er maar weinig van.
Pin = AF1 (zie pagina 21 pdf document)
In chain 19 is het een DC Endpoints at Socket Hi en in chain 50 een DC Endpoints at Socket Low.
Overige informatie:
CPU type: Intel® Pentium® 4 Processors 2.80 GHz
Een andere PC met deze CPU start op en je kan dan ook gewoon in het BIOS komen, aangezien het een test PC is stond er nog geen OS op.
Vragen:
- Hoe ernstig is het missen van deze pin?
- Wat is een Chain? (in combinatie met pinout en DC Endpoints at Socket)