Ik heb mijn desktop en laptop gister geupgrade naar Ibex inbreed

en moet zeggen dat ik er tot nog toe best enthousiast over ben. Het start sneller op (bijna 13 seconden sneller!) op beide pc's. De wireless kaart in mijn notebook werd automatisch gevonden en werkt uitmuntend (RT73), de wireless kaart in mijn desktop werd óók gevonden en werkt ook... maar niet uitmuntend, erg traag en af en toe connectie verlies dus daar draai ik nu weer met ndiswrapper (RT2500). De geluidskaart in mijn laptop moest ik helaas nog steeds aanpassen zodat ik ook geluid heb over de speaker ipv alleen over de headphones (Intel HDA dingetje) maargoed.
Verder voelt ibex wat soepeler aan dan hardy bv met firefox opstarten, scrollen en zeker ook met het gebruik van compiz.
Wat me zéér tegenviel echter was de KDE implementatie. Nou vond ik KDE4.1 al een gedrocht om mee te werken maar zoals bv Suse 11 heb geimplementeerd had was er nog wel mee te leven. Ubuntu heeft er helaas geen ruk aan gedaan en je merkt aan een aantal kleine dingetjes dat ze er ook minder tijd aan hebben besteed dan aan de Gnome versie.
Ten eerste is KDE4.1 bagger traag met al die fade effecten, donkermaakalsiknietactief ben effecten, en andere grafische dingetjes maar dat er bv in de standaard adapt package manager alleen maar software verwijderd kan worden omdat er nog geen repositories in gevuld stonden vind ik behoorlijk slordig. Ook die zwarte taakbalk maakt je bijna aan het huilen zo depressief oogt het allemaal
Ondanks dat ik op beide pc's Kubuntu draaide met hardy ben ik nu op beide pcs overgestapt op Gnome.
Nog wel 1 ding wat me opviel: Ik kan in hotmail geen emails meer verzenden, terwijl dat met exact dezelfde versie van firefox onder windows wel lukt. Geintje van microsoft soms?

?
[
Voor 5% gewijzigd door
Metro2002 op 02-11-2008 09:49
]