Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, een tijdje geleden heb ik OSX voor het eerst uitgeprobeerd op een gewone pc en sinds kort ben ik ook in het bezit van een licentie, Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Als ik naast mijn osx ook vista wil installeren geeft vista in haar installatie menu aan bij het schijf selecteren ( ik heb een aparte partitie aangemaakt voor osx en vista) dat hij geen schijven kan vinden waarop vista geinstalleerd worden. :/ Wat moet ik nu doen ? Bij xp was het altijd eerst xp daarna vista en dan werkt het goed maar nu werkt dit niet bij osx? Wat is hiervoor de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:06
Het beste is om eerst de schijf te partitioneren. Dan op de ene partitie Windows te installeren en op de andere OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
OS X wordt standaard op een bestandsysteem geinstalleerd dat niet door Windows besturingssystemen gelezen kan worden. Ik zou je aanraden om in OS X Boot Camp te draaien zodat je daar, via een wizard, een partitie voor je Vista installatie kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
je hebt een licentie om OSX op je gewone pc te draaien?
ik dacht dat OSX officieel alleen op Apple apparatuur mocht draaien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Ik zou je willen aanraden om Apple Software & Diensten Beleid & [OSx86] Installatie ervaringen & discussie door te lezen. Je titel is weinig beschijvend en ook uit je topicstart word ik niet veel wijzer. Ik heb de titel gewijzigd naar "[OSx86] Vista dualboot?".

Als ik het goed begrijp, wil je een dualboot maken? Maar wat heb je zelf al gevonden? Hoe heb je de partities gemaakt? Etc.
DeeJayV schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:27:
je hebt een licentie om OSX op je gewone pc te draaien?
ik dacht dat OSX officieel alleen op Apple apparatuur mocht draaien :?
Dat blijft een goede raag, maar het is niet de bedoeling om dat in dit topic te bespreken, zie ook Hoedje in "OSx86 in Apple Talk".

[ Voor 126% gewijzigd door Hoedje op 06-10-2008 17:52 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:45:
Ik zou je willen aanraden om Apple Software & Diensten Beleid & [OSx86] Installatie ervaringen & discussie door te lezen. Je titel is weinig beschijvend en ook uit je topicstart word ik niet veel wijzer. Ik heb de titel gewijzigd naar "[OSx86] Vista dualboot?".

Als ik het goed begrijp, wil je een dualboot maken? Maar wat heb je zelf al gevonden? Hoe heb je de partities gemaakt? Etc.
Ja zelf heb ik al partities gemaakt namelijk een Jounaled voor osx daar staat osx ook op en gewoon een fat partitie voor windows vista maar ik zal even naar bootcamp kijken zoals gezegd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Wellicht niet het antwoord op je vraag wat je wil horen, maar ik heb persoonlijk slechte ervaringen met het installeren van zowel OS X als XP/Vista op 1 harde schijf. Daarom gebruik ik zelf een aparte harde schijf met OS X en een aparte harde schijf met Vista.

Als je toch op 1 schijf aan de gang wilt, zou ik beginnen met het installeren van OS X op je harde schijf. Let er bij het installeren alvast op dat je met Disk Utility je schijf zo partitioneerd zoals je hem wil hebben. Verder dien je de harde schijf van een MBR te voorzien en niet van GPT (Daar maakt Apple standaard gebruik van).

Na het installeren van OS X installeer je Vista. Deze zal je MBR weer overschrijven en deze dien je dus te repareren om je computer dual-boot te maken. Als je wilt kiezen tijdens het opstarten kan je een bootloader installeren als GRUB.

Edit: Bootcamp ga je niet aan de praat krijgen met OSX86 trouwens

[ Voor 3% gewijzigd door awenger op 07-10-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
2 harddisks is idd het handigst. Elk BIOS heeft tegenwoordig ook een bootmenu (meestal F11) waar je de opstartschijf kan kiezen, en dat werkt in mijn ervaring een stuk simpeler dan het geklooi met partities en custom bootloader menu's. Alleen op een laptop zal je wel moeten.
Pagina: 1