Welk moederbord i.c.m. videokaart en processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

• CoreTex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 18:18
Ik ben van plan om een compleet nieuwe PC samen te stellen
Nu heb ik de processor en de videokaart al bepaald.
Maar nu ben ik op zoek naar een moederbord die er het beste bij past.

Processor: AMD Phenom 9950
Videokaart: XFX Nvidia GF9800GTX

Heb op internet al een beetje research gedaan en kom dan op 4 moederborden.
2 van Asus en 2 van MSI
Die van Asus met beide een AMD chipset.
Die van MSI met beide eem Nvidia chipset.

1. Asus M3A78-T
2. Asus M3A 32-MVP Deluxe

1. MSI K9N2 Diamon
2. MSI K9N2 SLI Platinum

Ik wil het beste uit me videokaart halen maar eigenlijks ook uit me processor.
Wat is nu de beste keus? Ik denk zelf dat ik het beste een moederbord met een chipset van Nvidia kan doen. Ook omdat mijn Videokaart van Nvidia is. En deze waarschijnlijk beter op elkaar zijn afgesteld?

En zijn die AMD moederborden niet beter in combinatie met een ATI videokaart? Omdat ze beide van AMD komen? Zou graag wat reacties willen over de beste keus.

Mvg,

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Mobo keuze moet je toch echt zelf bepalen, iedereen stelt weer andere eisen qua functionaliteit en features.

Merken zijn prima te mixen, zeker zolang je maar 1 graka gebruikt. Ik heb zelf een nVidia SLI chipset met een ATi graka, dit alles met een AMD moederplank, werkt prima.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
CoreTex schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:54:
Ik wil het beste uit me videokaart halen maar eigenlijks ook uit me processor.
Wat is nu de beste keus? Ik denk zelf dat ik het beste een moederbord met een chipset van Nvidia kan doen. Ook omdat mijn Videokaart van Nvidia is. En deze waarschijnlijk beter op elkaar zijn afgesteld?

En zijn die AMD moederborden niet beter in combinatie met een ATI videokaart? Omdat ze beide van AMD komen? Zou graag wat reacties willen over de beste keus.
Dat maakt geen ruk uit ;) Als je gewoon een moederbord neemt met een Pci-e slot met 16 lanes (hebben ze allemaal tegenwoordig) en als je cpu in de supported list van de fabrikant staat dan werkt het gewoon ;) Ik ken de moederborden niet, maar je kan er prima zelf wat reviews van opzoeken op internet. Doe dit en kijk meteen of je geheugen in de QVL staat van het desbetreffende moederbord.

Een tweaker kan zelf kiezen ;) met behulp van reviews en natuurlijk van het geweldig handige Google kan er weinig mis gaan. GoT is geen helpdesk, maar mocht je na het bouwen van je systeempje bepaalde problemen hebben, kun je hier altijd nog terecht :)

één is geen, twee is één

• CoreTex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 18:18
Ik weet dat ik zelf moet kiezen welk moederbord ik neem.
Maar ik zou gewoon graag wat reacties willen van mensen over welke misschien de beste keus zou zijn.
Of welke mobo iemand anders zou kiezen.

Mijn eisen zijn in princiepe niet veel. Gewoon dat alles goed werkt en goed op elkaar is afgestemd.
Zodat ik naar waarschijnlijkheid de beste prestaties krijg.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daarvoor kun je reviews lezen en misschien beter nog als je door de bomen het bos niet meer ziet:

[BBG] High-end gamesysteem september 2008

In ieder geval kunnen we je zo niet echt helpen, wat er is werkelijk een oneindigheid aan combinaties die aan je -inderdaad- weinige eisen. Oplossing is om je eisen strakker te formuleren, of simpelweg accepteren dat er zeer veel opties zijn en dan gewoonweg de goedkoopste te nemen (of eentje die kleurt bij willekeurige pluche voorwerpen in dezelfde kamer :+ )

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.