Wij hebben hier (o.a.) een 5-tal servers draaien van MSI (X2-202). Daarvan heb ik er één gesloopt na een BIOS update. Wat er precies is gebeurt weet ik niet, hij ging na een gelukte update gewoon op zwart en is nooit meer teruggekomen. Ik heb al heel wat tijd en moeite daarin zitten: opnieuw geprogrammeerde BIOS op laten sturen, me suf gezocht naar een ander moederbord (niet te krijgen), afgezien van de pogingen om hem sowieso weer in de lucht te krijgen. Ik ben nu dus wat voorzichtig met de andere servers. Ik kan het me eigenlijk al niet veroorloven dat deze plat ging, maar nog één wordt een probleem 
Nou zit ik te denken om uit één van die andere servers het BIOS er uit te wippen en in de bewuste server te proppen, om te kijken of hij überhaupt is te reanimeren. Normaal gesproken heb ik daar niet zoveel moeite mee, maar ik weet niet waarom die plat is gegaan. Wat als er nu iets soortgelijks gebeurt? Kan ik dit BIOS dan ook afschrijven en daarmee dus nog een server?
Vraag is dus eigenlijk: Kan een moederbord een BIOS slopen?
Nou zit ik te denken om uit één van die andere servers het BIOS er uit te wippen en in de bewuste server te proppen, om te kijken of hij überhaupt is te reanimeren. Normaal gesproken heb ik daar niet zoveel moeite mee, maar ik weet niet waarom die plat is gegaan. Wat als er nu iets soortgelijks gebeurt? Kan ik dit BIOS dan ook afschrijven en daarmee dus nog een server?
Vraag is dus eigenlijk: Kan een moederbord een BIOS slopen?
Sign here against sigs