HD4850 na installatie drives niet meer vooruit te branden

Pagina: 1
Acties:

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:27

GforceNL

Out of memory....

Topicstarter
Ik heb een heel vervelend probleem sinds gisteren. Ik heb een nieuwe PC aangeschaft met een Sapphire 512 HD4850. Zonder dat ik de Catalyst drivers installeer werkt alles naar behoren, maar zodra ik de catalyst drivers installeer is het systeem niet meer vooruit te branden.

De muis reageert niet, browser scrolling is traag en games starten niet eens. Ik vermoed dat ik een dode kaart heb, maar wil echter moederbord en voeding nog niet uitsluiten. Voordat ik de trip naar de winkel maak wilde ik hier even vragen.

Mijn specs zijn:

OCZ StealthXstream 500w
Mobo Gigabyte MA790GP-DS4H
Phenom 9950 X4
2gb (2x1gb) OCZ Platinum XTC
Draaien op Vista SP1

Iemand nog suggesties?

[ Voor 1% gewijzigd door GforceNL op 05-10-2008 11:10 . Reden: Was OS vergeten... ]

<Zinloze tekst hier>

Verwijderd

gforcegti schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:11:
Ik heb een heel vervelend probleem sinds gisteren. Ik heb een nieuwe PC aangeschaft met een Sapphire 512 HD4850. Zonder dat ik de Catalyst drivers installeer werkt alles naar behoren, maar zodra ik de catalyst drivers installeer is het systeem niet meer vooruit te branden.

De muis reageert niet, browser scrolling is traag en games starten niet eens. Ik vermoed dat ik een dode kaart heb, maar wil echter moederbord en voeding nog niet uitsluiten. Voordat ik de trip naar de winkel maak wilde ik hier even vragen.

Mijn specs zijn:

OCZ StealthXstream 500w
Mobo Gigabyte MA790GP-DS4H
Phenom 9950 X4
2gb (2x1gb) OCZ Platinum XTC
Draaien op Vista SP1

Iemand nog suggesties?
Probeer eens met bv. Process Explorer te kijken of er bepaalde taken zijn die veel cpu usage vragen tijdens het stotteren. Zo ben ik er achter gekomen dat ati2evxx.exe bij mij soortgelijke stotteringen veroorzaakte (tijdens het unmounten van usb-sticks bv). Door deze service te stoppen waren de stotteringen ook weg. Ik weet trouwens niet meer met welke versie van Catalyst dit was. Met 8.9 heb ik er iig geen last meer van.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb deze even gesplit van Het ATI HD48xx Ervaringen Topic - Deel 3
Dit is een vraag/probleem, geen nuttige ervaring tot nu toe.

Welke Catalysts installeer je? 8.9?
Heb je al een andere versie geprobeerd?
En, zoals Droeri al aanraad, gecontroleerd of er toevallig processen zijn die veel CPU opeten?
Zijn er toevallig chipset drivers die misschien soelaas kunnen bieden? Of zijn er recent nog nieuwe BIOSsen uitgekomen die iets aan compatibility fixes bevatten die mogelijk kunnen helpen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.