Goedenacht allemaal, ( middag als u dit 's middags leest)
Ik sta op het punt een nieuw systeem aan te schaffen maar zit met de tergende vraag:
"Moet ik Windows Vista 64 bits of 32 bits pakken".
Op de site staan dergelijke topics, maar allemaal met een ander systeem dan ik.
Ten eerste zal het gebruik van het systeem voornamelijk voor games zijn.
Games zoals: World of warcraft en nog zwaardere aankomende games zoals Tom clancy's HAWX en vergelijkbare.
Dit is het systeem wat ik op het oog heb:
AMD Phenom X4 Q9950 Quad core processor (4 x 2.6 GHZ)
OZC Xtreme 700 watt voeding
4 GB DDR II 1066 mhz geheugen
500 GB Hardeschijf
ATI HD4870 grafische kaart met 1 GB videogeheugen
Multi DVD Writer
Maar nu was er de optie om een van de 2 soorten vista's als oem editie er al op te laten installeren.
Nu zegt een van mijn vrienden dat ik de 32 bits moet pakken , omdat de meeste programma's 64 bits nog niet ondersteunen en tegen de tijd dat alle programma's 64 bits ondersteunen mijn systeem al out of date zou zijn.
En een andere vriend zegt dat ik juist de 64 bits versie moet pakken omdat mijn systeem het zonder problemen aankan en de aankomende zwaardere spellen die ik speel, 64 bits ondersteunen.
Nu weet ik dus niet wie van de twee gelijk heeft en of ze wel gelijk hebben.
Het zou daarom fijn zijn als iemand mij een duidelijk advies kon geven , betreffende welke versie ik beter bij het systeem zou pakken. Ik zal hem dus voornamelijk gebruiken voor games en nog wat schoolopdrachten op powerpoint en word maar daar verwacht ik geen problemen mee.
Mvg Slablaadje
Ik sta op het punt een nieuw systeem aan te schaffen maar zit met de tergende vraag:
"Moet ik Windows Vista 64 bits of 32 bits pakken".
Op de site staan dergelijke topics, maar allemaal met een ander systeem dan ik.
Ten eerste zal het gebruik van het systeem voornamelijk voor games zijn.
Games zoals: World of warcraft en nog zwaardere aankomende games zoals Tom clancy's HAWX en vergelijkbare.
Dit is het systeem wat ik op het oog heb:
AMD Phenom X4 Q9950 Quad core processor (4 x 2.6 GHZ)
OZC Xtreme 700 watt voeding
4 GB DDR II 1066 mhz geheugen
500 GB Hardeschijf
ATI HD4870 grafische kaart met 1 GB videogeheugen
Multi DVD Writer
Maar nu was er de optie om een van de 2 soorten vista's als oem editie er al op te laten installeren.
Nu zegt een van mijn vrienden dat ik de 32 bits moet pakken , omdat de meeste programma's 64 bits nog niet ondersteunen en tegen de tijd dat alle programma's 64 bits ondersteunen mijn systeem al out of date zou zijn.
En een andere vriend zegt dat ik juist de 64 bits versie moet pakken omdat mijn systeem het zonder problemen aankan en de aankomende zwaardere spellen die ik speel, 64 bits ondersteunen.
Nu weet ik dus niet wie van de twee gelijk heeft en of ze wel gelijk hebben.
Het zou daarom fijn zijn als iemand mij een duidelijk advies kon geven , betreffende welke versie ik beter bij het systeem zou pakken. Ik zal hem dus voornamelijk gebruiken voor games en nog wat schoolopdrachten op powerpoint en word maar daar verwacht ik geen problemen mee.
Mvg Slablaadje