Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Gegevens terughalen van vorige XP-installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een harde schijf die van een vorige XP-installatie afkomstig is. Nu is het zo dat ik gegevens terug wil halen van de 'Desktop' van een gebruiker welke met password beveiligd was en z'n bestanden 'heeft beveiligd' of iets in die trant. (Dat kan je kiezen als je een password op een user zet)

Ik krijg nu simpelweg de melding dat dit niet kan omdat de toegang geweigerd is.

Ik heb geen idee wat ik hiermee aanmoet. Google heeft mij ook niet echt wijzer gemaakt, en waarschijnlijk is het een klein dingetje dat je net moet weten. ;)

Even voor de goede orde; ik benader de schijf door deze in een ander XP-systeem te plaatsen en vervolgens het OS te booten die van dat systeem is.

Is er iemand die enig idee heeft hoe ik deze bestanden kan terughalen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Veilige modus en dan take ownership?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 17:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk moet je beginnen met 'take ownership', dat je in dit MSKB artikel kunt vinden: How to take ownership of a file or folder in Windows XP

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Er zijn twee mogelijkheden:
1. De bestanden zijn versleuteld. Zonder password van de gebruiker heb je dan weinig kans.
2. De toegangsrechten van de bestanden zijn zo dat jij er geen toegang tot hebt.

Bij de eerste is er zoals gezegd niet veel aan te doen. Er zijn geloof ik wel tooltjes die de wachtwoorden kunnen "recoveren" door middel van foutjes in windows 2000 en xp, maar daar ben ik niet zo in thuis. Als je het wachtwoord wel hebt moet het wel mogelijk zijn, maar dat moet iemand anders je vertellen.

Bij de tweede is het een stukje taart. Je kunt oftewel de data terughalen met een live-cd van een OS dat het minder nauw neemt met NTFS toegangsrechten oftewel kun je als administrator de rechten toe-eigenenen.

edit:

Ik ben weer eens te langzaam, maar wel uitgebreider! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 05-10-2008 17:58 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ah kijk, er gaat een wereld voor me open. :) Ik ga het direct even proberen.

Bedankt alvast. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voortaan dus gewoon eerst de FAQ lezen want daar staat het letterlijk in uitgelegd.
Windows Clients - FAQ - Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?

Je loopt hier inmiddels lang genoeg rond om te weten dat die dingen er niet voor niks zijn.
Dat jij niks met Google kan vinden als je gaat [google=toegang geweigerd XP] of [google=access denied XP documents] gaat er bij mij niet in.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 05-10-2008 18:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.