Toon posts:

Wie heeft ervaring met de Panasonic 37 LZD 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Panasonic 37 LZD 800 :p?
Ik heb deze televisie op het oog.
Ik vindt er weinig over op het forum.
Hoe is deze televisie t.o.v. een 37" van Philips in dezelfde prijsklasse.
Het gaat mij om kwalitatief en beeld.
Alvast bedankt voor de reactie.

Edwin

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 11:58 ]

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:18
Ik heb deze televisie.
Zeer goede tv en zeker een topper...

Moet wel bekennen dat de mijne nu ter reparatie staat ivm foute speaker, maar verders prima tv.
Heb de tv aangesloten op een PS3 en een HUMAX digitale HD Decoder.... werkelijk waar: plaaaaatje!!

Moet nog wel wennen aan het 37inch.
Zit op 3,5 - 4 meter afstand maar had hiervoor een 70cm breedbeeld staan. Dan is 94 wel weer even wennen.

wijze woorden

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Panasonic maakt eigenlijk voornamelijk plasma's, en ook al is dit een van hun enige LCD's, de beeldkwaliteit schijnt geweldig te zijn. Jammer alleen dat ze niet groter dan 37" te krijgen zijn, dat is nogal een domper als je het mij vraagt.

Maargoed, op zich is alles al beter dan Philips, gezien er geen enkele Philips LCD bestaat zonder hevige software-fouten. (Geen 1080P verwerking, slechte 1080P verwerking, vastlopende TV's, etc, etc)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Valandil
--MeAngry-- schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:33:
Panasonic maakt eigenlijk voornamelijk plasma's, en ook al is dit een van hun enige LCD's, de beeldkwaliteit schijnt geweldig te zijn. Jammer alleen dat ze niet groter dan 37" te krijgen zijn, dat is nogal een domper als je het mij vraagt.

Maargoed, op zich is alles al beter dan Philips, gezien er geen enkele Philips LCD bestaat zonder hevige software-fouten. (Geen 1080P verwerking, slechte 1080P verwerking, vastlopende TV's, etc, etc)
Ik vind 37" meer dan zat... maargoed, dit blijft persoonlijke voorkeur.

wijze woorden

Verwijderd

Ik heb eigenlijk ook wel interesse in de TX-37LZD800, zie er ook weinig van op het forum. Deze maand beste LCD van de maand november 2008 in de consumentenbond.

Op internet is hij nog niet goedkoper dan 1200 euro, wil eigenlijk tot 1000 euro gaan...maar zal dan lang moeten wachten vrees ik.

Maar is deze TV het beste van het beste tot de prijs van 1200 euro?

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01-2025
Neen, dat is m.i. de Pioneer KRL-37V. Iets durder, maar een zeer mooi beeld.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02
Een andere vraag, waarom ga je niet voor de 37PX80? Ik heb deze tv gezien in de winkel en gaf voor een lcd tv wel een redelijk beeld, sowieso beter dan elke philips die ik heb gezien, zelf de 9000 series.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:13
StealthyPeanut schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:56:
Een andere vraag, waarom ga je niet voor de 37PX80? Ik heb deze tv gezien in de winkel en gaf voor een lcd tv wel een redelijk beeld, sowieso beter dan elke philips die ik heb gezien, zelf de 9000 series.
De 37PX80 is een plasma-TV en de LZD 800 een LCD. De vorige week heb ik de 37PX80 gekocht en ben er zeer tevreden over. Ik vraag me alleen af of de TS niet een "highend"-er model zoekt. De 37PX80 kost namelijk maar €599 bij de Mediamarkt (Maastricht). Voor die prijs een hele goede koop. Het beeld is zeer strak en zelfs analoge TV is heel goed te doen. Let er wel op dat de resolutie geen 1366 * 768, maar 1024 x 720 is....

• StealthyPeanut
Dat weet ik en dat bedoel ik juist ook. Ik verwoorde het misschien een beetje raar, ik bedoel met "deze tv gezien in de winkel" dat ik de LZD800 in de winkel heb gezien.

De 37PX80 is inderdaad een plasma en dit beeld is naar mijn mening zelfs beter dan de F-HD Panasonic LCD.

Maar waarom niet voor de 42PZ81 gaan ipv de 37LZD800? Grotere beelddiagonaal, plasma kwaliteit en nagenoeg dezelfde prijs.

• Valandil
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:56:
Ik heb eigenlijk ook wel interesse in de TX-37LZD800, zie er ook weinig van op het forum. Deze maand beste LCD van de maand november 2008 in de consumentenbond.

Op internet is hij nog niet goedkoper dan 1200 euro, wil eigenlijk tot 1000 euro gaan...maar zal dan lang moeten wachten vrees ik.

Maar is deze TV het beste van het beste tot de prijs van 1200 euro?
Voor 1200 euro ZEKERS! Via internet heb ik er ongeveer 1400 voor betaald ruim 1,5 maand geleden.

Natuurlijk kijk ik een beetje door een gekleurde bril omdat ik er een heb, maar als ik even snel wat concurrentie opnoem:
sony 40W4000 -> ook dik 1200 euro. Overigens ook prima tv
philips 37" 9703 (uit mijn hoodf) -> schitterende tv, dik 1600 euro en een audio sync probleem...

Goed alternatief is ook de Samsung A656 (??)

nogmaals allemaal uit mijn hoofd qua nummers..
Mij bevalt de panasonic uitstekend!
Inmiddels terug van reparatie. Een speaker was defect en is zonder gezeur gemaakt.
StealthyPeanut schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:01:
Maar waarom niet voor de 42PZ81 gaan ipv de 37LZD800? Grotere beelddiagonaal, plasma kwaliteit en nagenoeg dezelfde prijs.
Tja ik vind het een best verschil 37"of 42". Ik heb best even moeten wennen aan het grotere beeldformaat en vind het precies goed. Natuurlijk is film groot mooier, maar het journaal bijvoorbeeld? Schermgrootte blijft persoonlijke voorkeur. Ik heb 37" op een afstand van 3,5. Ik ken ook iemand met 42" en vind dat net een slag te groot.

Voor mij had het geen inch groter moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Valandil op 01-11-2008 18:01 ]

wijze woorden

• StealthyPeanut
Inderdaad, als 37" de max is en als de topic-starter per se toch F-HD wil hebben op die diagonaal dan vallen de plasma's af.

Ook al merken je ogen vanaf 2 meter geen verschil tussen een 37" F-HD of HD-R paneel, maargoed... dat terzijde.

Verwijderd

Zosas schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:58:
[...]
Voor 1200 euro ZEKERS! Via internet heb ik er ongeveer 1400 voor betaald ruim 1,5 maand geleden.
Misschien moet ik mijn max van 1200 maar even omhoog stellen naar 1200, denk dat je voor 1200 euro en 37inch scherm goed vind geen betere kan vinden.

Ik heb eigenlijk nog niet in de winkel echt op 3,5 meter een 37 en 42 vergeleken met elkaar, iemand een idee wat het scherm bij MM nu kost?

En Zozas speel jij ook games op je lcd?

• Valandil
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:27:
[...]

Misschien moet ik mijn max van 1200 maar even omhoog stellen naar 1200, denk dat je voor 1200 euro en 37inch scherm goed vind geen betere kan vinden.

Ik heb eigenlijk nog niet in de winkel echt op 3,5 meter een 37 en 42 vergeleken met elkaar, iemand een idee wat het scherm bij MM nu kost?

En Zozas speel jij ook games op je lcd?
Zag m een paar weken geleden bij de MM voor 1600 staan.
Ik heb mijn PS3 erop aangesloten. Eerlijk waar: ziet er mooi uit. Geen ghosting als je daar op doelt.
Daarnaast ook een Humax digitale HD decoder aangesloten. En dan zijn de HD kanalen erg mooi!

Anders vraag je aan de MM of ze er een HD input kanaal op aan willen sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Valandil op 02-11-2008 12:59 ]

wijze woorden

Verwijderd

Zosas schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:57:
[...]
Zag m een paar weken geleden bij de MM voor 1600 staan.
Ik heb mijn PS3 erop aangesloten. Eerlijk waar: ziet er mooi uit. Geen ghosting als je daar op doelt.
Daarnaast ook een Humax digitale HD decoder aangesloten. En dan zijn de HD kanalen erg mooi!
Anders vraag je aan de MM of ze er een HD input kanaal op aan willen sluiten.
Sorry Zosas maar mijn kennis gaat niet zo heel ver, ik wil gewoon een goeie full hd lcd waar mijn games van de xbox goed op uitkomen en films gewoon haarscherp zijn. Buurman van mij heeft ook een viera maar dan een hd ready en dat is gewoon super beeld met films,digitale TV en games. Dus daarom zit ik in de viera hoek te kijken, en viera's staan gewoon overal hoog in de lijsten vandaar.

1600 euro als ik hem in de winkel wil kopen vind ik wel prijzig, dus zal een afweging moeten maken..nog even afwachten of de goedkoopste internetwinkel benaderen.

• Valandil
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:46:
[...]

Sorry Zosas maar mijn kennis gaat niet zo heel ver, ik wil gewoon een goeie full hd lcd waar mijn games van de xbox goed op uitkomen en films gewoon haarscherp zijn. Buurman van mij heeft ook een viera maar dan een hd ready en dat is gewoon super beeld met films,digitale TV en games. Dus daarom zit ik in de viera hoek te kijken, en viera's staan gewoon overal hoog in de lijsten vandaar.

1600 euro als ik hem in de winkel wil kopen vind ik wel prijzig, dus zal een afweging moeten maken..nog even afwachten of de goedkoopste internetwinkel benaderen.
Dit is een goede full hd, maak je daar geen zorgen om.
Als je kennis niet ver gaat, doen dan een klein beetje huiswerk.
Maak vervolgens een lijstje waar aan de tv moet voldoen, dan komen er vanzelf een paar modellen en merken naar voren. Denk bijvoorbeeld aan:
- schermgrootte
- full hd/ hd ready
- aantal HDMI ingangen
- 100hz of niet
- geluid
- recenties en beoordelingen van anderen (kieskeurig.nl)
- prijs

en natuurlijk ervaring in de winkel zelf.

wijze woorden

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10-2025

TricTrac

=;-)

Wij hebben deze TV ook op het oog maar willen eigenlijk nog even wachten in de hoop dat de prijs nog iets daalt. In Ede was deze TV bij de MM afgeprijst (tijdens die TV dagen) van €1649,- naar €1484,-. Zijn ook nog in Utrecht wezen kijken (ook bij MM). Daar was de 37 LZD 800 uitgesloten van de actie maar was hier standaard €1499,-.

Op internet is hij volgens mij nu €1237,- als goedkoopste prijs bij redcoon. In Rotterdam schijnt Foka te zitten die ook aardig goedkoop is. De prijs staat echter niet op de website (moet in de winkel gevraagd worden).

Ik vraag me af wat de prijzen nu gaan doen met de dollar die steeds duurder wordt en ook de recessie die er aan zit te komen. Hebben deze dingen uberhaupt invloed op de prijzen van de TV's?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, wij hebben dan toch gekocht.
Een plaatje met een digitale decoder. :P
Een echte aanrader.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:21:
Nou, wij hebben dan toch gekocht.
Een plaatje met een digitale decoder. :P
Een echte aanrader.
Prijs?

Misschien moet ik hem ook maar halen, de prijzen dalen niet echt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem voor € 1293,- gekocht.
Maar zeker wel waard.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb toch nog een vraag over deze ?
Wanneer ik kijk naar de televisie als deze aanstaat heb ik de indruk dat er een waas over het beeld is.
Zet je deze op een kanaal waar niks op aangesloten is zie dit nog meer.
Hoort dit bij lcd of is er iets mis met het scherm ?
Mischien dat Zosas hierop kan reageren.

Bijvoorbaat dank.

• Valandil
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:14:
Hallo,

Ik heb toch nog een vraag over deze ?
Wanneer ik kijk naar de televisie als deze aanstaat heb ik de indruk dat er een waas over het beeld is.
Zet je deze op een kanaal waar niks op aangesloten is zie dit nog meer.
Hoort dit bij lcd of is er iets mis met het scherm ?
Mischien dat Zosas hierop kan reageren.

Bijvoorbaat dank.
Waas is wel wat wazig.
Als ik bijvoorbeeld op HDMI 2 heb staan, maar mijn PS3 is staat nog uit, dan is het beeld niet echt zwart... beetje donkerDONKERblauw zwart... dat is als waas te omschrijven.
Zet ik mijn PS3 aan, dan is zwart gewoon echt zwart.

Dus een waas terwijl ik geen input heb voor mijn TV maakt mij ook niets uit. Ik kijk immers niets...
Dus je waas is wat lastig: is alles wazig of slechts in hoeken of delen?

Misschien sprake van backlight bleeding. Dit komt wel eens voor bij LCD tv's.
(moet je ff googlen). Soms tot onacceptable proporties; dan kan je het gewoon omruilen.

Dus je waas zoals ik denk dat je bedoelt herken ik wel. Zet ik echter het apparaat aan (decoder of PS3) dan heb ik er geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Valandil op 13-11-2008 17:32 ]

wijze woorden

Verwijderd

Topicstarter
Dus zoals je omschrijft klopt dit wel. (kleur paars blauw)
Als je een film afspeelt in bioscoop formaat zie je dit ook op de zwarte randen.
Dit jouw ook bekent.
Is dit blacklight bleeding ? Het is egaal.
Heeft dit elk lcd scherm ?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het verstandig om met de winkel of Panasonic contact op te nemen ?
Zoals hiervoor omschreven helemaal egaal.

• StealthyPeanut
Dit komt nog weleens voor bij LCD tv's omdat er gewerkt wordt met backlights. Tijdens een biosformaat film moet de rest van de film verlicht worden en de zwarte balken juist niet. Dit kan dus niet en worden de zwarte balken donkerblauw/paarsig.

Een plasma heeft dit totaal niet omdat deze niet met een backlight werkt ;)

• Valandil
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:50:
Dus zoals je omschrijft klopt dit wel. (kleur paars blauw)
Als je een film afspeelt in bioscoop formaat zie je dit ook op de zwarte randen.
Dit jouw ook bekent.
Is dit blacklight bleeding ? Het is egaal.
Heeft dit elk lcd scherm ?
Wat je hier beschrijft heb ik inderdaad ook.
Wel moet ik zeggen dat ik er echt op moet letten wil het me opvallen.
Ik denk dat dit inherent is aan LCD omdat deze altijd vaak wat mindere zwartwaardes hebben ivm plasma tv's. Dit zullen dus meer mensen hebben.

Als het bij jou echt opvallend is, dan zou ik contact opnemen met de winkel waar je deze gekocht hebt. Zij kunnen op hun beurt een monteur/panasonic inschakelen.

Oftewel: ik heb het ook, maar vind het niet storend omdat het me niet opvalt.. (of vanaf nu juist wel omdat ik er nu op ga letten... ;) )

wijze woorden

Verwijderd

Topicstarter
Het is egaal en backlight bleeding zijn vlekken zoals ik kan lezen en zien (google).
Het zal dus zo horen bij een lcd scherm.

Verwijderd

Hoe weet je of je een nederlands model hebt? Ik wil eigenlijk morgens ergens deze lcd aanschaffen? Waar heb jij gekocht eds? Via internet denk ik?

• Valandil
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:52:
Hoe weet je of je een nederlands model hebt? Ik wil eigenlijk morgens ergens deze lcd aanschaffen? Waar heb jij gekocht eds? Via internet denk ik?
Nederlands model eindigt formeel met een F (LZD800F)
Ikzelf heb via plasmavisie gekocht (internet). Snelle levering, goede afhandeling, scherpe prijs. Communicatie kan iets beter, maargoed... dat maakt niet zoveel uit.

wijze woorden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een nederlands model.
Ik heb deze bij Goedkopen.nl gekocht.
Ik heb hem wel opgehaald omdat ik in de buurt woon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit op een engelse site gelezen bij een test van een Panasonic Lcd tv:

Unfortunately, the black level of the panel leaves a little to be desired, because Panasonic do not let the user manually adjust the light output (as previously mentioned). It’s at its darkest in “Cinema” mode, but even still the blacks here lean a little towards purpley-grey. I look forward to seeing a better-implemented IPS Alpha panel, inside a TV which allows its backlight intensity to be toned down further to alleviate this issue.

Zoals te lezen helaas geen instelling.

• Valandil
Tja, ik heb er geen last van. (of het hindert mij niet ;) )
Laatst was ik bij mijn ouders (Panasonic Plasma) en daar vond ik het zwarte nagenoeg hetzelfde overkomen als mijn LCD tv.

[ Voor 8% gewijzigd door Valandil op 21-11-2008 16:47 ]

wijze woorden

Verwijderd

Nou na lang wikken en wegen toch de LCD besteld (www.plattetv.nl) en dan alleen getwijfeld of de prijs nog wat zou gaan zakken wat betreft de kwaliteit zit het wel snor!

Verwijderd

Beste scherm hoor, wel even wennen als je hiervoor 70cm had. Maar hij is erg mooi.
Heb nu ook digitale televisie aangevraagd en dan wordt het beeld nog wat mooier, er zijn kanalen die ik namelijk niet echt mooi vind overkomen.

Maar nu het volgende....mijn xbox (zonder hdmi) met een scart aangesloten en dat viel eigenlijk een beetje tegen, heb maar één spel geprobeerd eigenlijk namelijk Fifa 2008 en het beeld is dan wat wazig en niet scherp, ik zie het dan vooral ook aan de letters, je kan het bijna niet lezen.
Komt dit echt doordat je nu op z'on groot scherm kijkt en het met scart is aangesloten?
Moet wel zeggen dat ik bij mijn vorige scherm ook de letters niet echt scherp vond of kan het per spel verschillen?

Weet iemand verder of je echt duidelijk verschil ziet met scart of hdmi en dan voor de xbox?
Zijn er nog instellingen om het te verbeteren?

• Valandil
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:10:
Beste scherm hoor, wel even wennen als je hiervoor 70cm had. Maar hij is erg mooi.
Heb nu ook digitale televisie aangevraagd en dan wordt het beeld nog wat mooier, er zijn kanalen die ik namelijk niet echt mooi vind overkomen.

Maar nu het volgende....mijn xbox (zonder hdmi) met een scart aangesloten en dat viel eigenlijk een beetje tegen, heb maar één spel geprobeerd eigenlijk namelijk Fifa 2008 en het beeld is dan wat wazig en niet scherp, ik zie het dan vooral ook aan de letters, je kan het bijna niet lezen.
Komt dit echt doordat je nu op z'on groot scherm kijkt en het met scart is aangesloten?
Moet wel zeggen dat ik bij mijn vorige scherm ook de letters niet echt scherp vond of kan het per spel verschillen?

Weet iemand verder of je echt duidelijk verschil ziet met scart of hdmi en dan voor de xbox?
Er is absoluut verschil tussen scart en HDMI.... een wereld van verschil.
Ik speel mijn PS3 met HDMI en dat (afhankelijk van he spel) op 720P.
Gisteren een film gekeken. In plaats deze in de dvd speler te doen heb ik hem in de PS3 gedaan die vervolgens het upscaled naar 1080P (dvd gaat over scart); het is echt een verschil.

Voor een digitale decoder kan ik je de Humax IRHD-5000 HD decoder aanraden.
Deze kan ook HD uitzendingen doorgeven EN heeft een snelle zapsnelheid.

zie ook: Humax IRHD-5000 HD decoder

Dus mijn set bestaat uit:
Panasonic 37LZD800
Playstation 3 (games, Blu-ray en upscaling)
Humax IRHD-5000 HD decoder
Pioneer 5.1 surround dvd/tuner/mp3 speler

Wat ik nog wil hebben is een Media speler:
TViX / DVico HD M-6500A (HD speler met ingebouwde schijf)
en vervolgens een universele afstandsbediening: Logitech Harmony one...

nu alleen dat geld nog... :/
maargoed, je moet ook wat te wensen overhouden

wijze woorden

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:10:

scart is PAL en dat is een resolutie van 720*576
via HDMI kan je bijv 720p ( 1280*720 ) of 1080p ( 1920 * 1080 ) bekijken. Dus ja, je ziet VEEL verschil.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:17:
[...]

scart is PAL en dat is een resolutie van 720*576
via HDMI kan je bijv 720p ( 1280*720 ) of 1080p ( 1920 * 1080 ) bekijken. Dus ja, je ziet VEEL verschil.
Heb een component gekocht voor mijn xbox en de instelling op 720 gezet, 1080 doet ie niet, maar wat een beel tov van scart, ben erg happy!

Verwijderd

Zosas schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:08:
[...]
Er is absoluut verschil tussen scart en HDMI.... een wereld van verschil.
Ik speel mijn PS3 met HDMI en dat (afhankelijk van he spel) op 720P.
Gisteren een film gekeken. In plaats deze in de dvd speler te doen heb ik hem in de PS3 gedaan die vervolgens het upscaled naar 1080P (dvd gaat over scart); het is echt een verschil.

Voor een digitale decoder kan ik je de Humax IRHD-5000 HD decoder aanraden.
Deze kan ook HD uitzendingen doorgeven EN heeft een snelle zapsnelheid.

zie ook: Humax IRHD-5000 HD decoder

Dus mijn set bestaat uit:
Panasonic 37LZD800
Playstation 3 (games, Blu-ray en upscaling)
Humax IRHD-5000 HD decoder
Pioneer 5.1 surround dvd/tuner/mp3 speler

Wat ik nog wil hebben is een Media speler:
TViX / DVico HD M-6500A (HD speler met ingebouwde schijf)
en vervolgens een universele afstandsbediening: Logitech Harmony one...

nu alleen dat geld nog... :/
maargoed, je moet ook wat te wensen overhouden
Heb een component gekocht, en super beeld met 720 tov scart, ben er erg blij mee. Decoder is voor dig.tv ofniet? Ik heb een animo genomen omdat ik bij XMS glasvezel zit, volgens mij kan dit niet anders.
Maar je hebt een leuke ste bij elkaar, misschien dat er iemand nog voor sinterklaas wilt spelen de komende tijd en zo je wensenlijst verkort.

Heb overigens ook een pioneer homecinema, welke heb jij? Ik heb de NS-DV990, erg goed geluid kan ik je vertellen.
Pagina: 1