Toon posts:

DDR2 of SD-RAM?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

MIjn fysieke geheugen is momenteel te laag. Dit is volgens everest wat er in ligt;
http://img100.imageshack....age=moederbordinfokr0.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/219/moederbordinfokr0.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/images/thpix.gif

Moet ik om er één naast te plaatsen een DDR2 of een SD-ram hebben? De informatie die Everest geeft vind ik hierbij vaag,

Hiernaast vraag ik mij oa, of de 2de RAM-kaart die ik ga kopen dezelfde frequentie moet hebben>? (Ik denk dat ik gewoon 2 andere RAM kaarten ga kopen van 1GB. Speelt de frequentie hierbij nog een rol? DDR2 of SDR-RAM?

Bedankt :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 04:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DDR2 (Double Data Rate 2) is in feite al een SDRAM (Synchronous Dynamic Random Access Memory) ;) De term SDR (Single Data Rate) is wel anders. Zie ook RAM FAQ.

Welk geheugen je nodig hebt staat gewoon in het boekje van je moederbord :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 14:55

Croga

The Unreasonable Man

Ik weet niet of het aan mij ligt maar je plaatje is niet klikbaar dus wat Everest zegt kan ik niet zien.
Ik adviseer je om eerst even de RAM FAQ door te nemen. Één van de belangrijkste dingen die je daar leert is dat DDR2 ook gewoon SD-RAM is. Daarnaast staat er alles in over frequenties en wat je wel en niet kunt mengen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen boekje...Thnks voor je reactie

Heb deze faq gemist,,,

Is er een directe link naar alle FAQ´s binnen tweakers?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 04:15 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 04:12:
Die kun je in regel gewoon als PDF downloaden van de website van de moederbordfabrikant. Of als het om een compleet samengesteld PC gaat, dan moet je in het bijgeleverd boekje kijken of anders op de website van de fabrikant kijken.
Heb deze faq gemist,,,

Is er een directe link naar alle FAQ´s binnen tweakers?
Gewoon bovenaan in het probleem-gerelateerde subforum kijken ;)
Processors, Moederborden & Geheugen

De globale GoT-FAQ is trouwens hier: [faq]FAQ[/faq]. Dit stond o.a. ook in de registratievoorwaarden ..

[ Voor 54% gewijzigd door BalusC op 05-10-2008 04:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 04:12:
Vrijwel iedere moederbord fabrikant zet de manuals gewoon op hun website, dus daar kun je ze ook nog downloaden. Daarnaast kom je met een typenr ook al een heel eind.

de RAM FAQ is inderdaad een goed punt om te starten als je iets niet weet of als je niet weet hoe je dingen noemt.

Zoals je in eerder sluitmessages is aangegeven verwachten we van mensen dat ze inzet tonen om hun eigen probleem op te lossen en zich in de materie te verdiepen. Daarom zou ik je willen aanraden de registratievoorwaarden nog eens door te lezen.

Dit topic gaat in elk geval op slot vanwege te weinig inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.