Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[productsurvey] Verbreding tekstveld

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik heb het in maart al eens eerder aangekaart ([Product survey] Tekstveld vergroting (breedte)) en het veld werd toen met 90 pixels verbreed.

Vandaag weer bezig/verder met een nieuwe review, en nu viel mij ineens op dat het veld waarin je typt niet meer 'strak' tegen de 'opmaakbalk' aanstond, terwijl dit volgens mij eerst wel was.

Het huidige veld is nu 490px breed en de FP ruimte is 576px/580px breed. Het bovenstaande topic opende ik omdat op het forum je tekstveld ongeveer net zo groot is/was (met nieuwste template) als het veld waar je tekst daadwerkelijk kwam te staan en dit niet zo was met de user survey en het FP content gedeelte. Dit is dus nu weer het geval en ik had dus graag het huidige veld opgerekt gezien naar 531px.

Deze 531px is geen willekeurig getal, dit is zodat hij links en rechts net zoveel van de randen afstaat als dat hij nu links doet (rechts dan dus aan het opmaakbalk-gedeelte). (530 mag natuurlijk ook ;))

Even screenshots ter illustratie:
490px
Tekstveld 490px breed

531px
Tekstveld 531px breed

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Meteen nog even als bug melden:
In een nieuwe review heb je een klein vak (300px hoog) dat je met de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/toolbar/maximize.gif-knop uit kan klappen naar een groter veld (600px) dat keurig op je scherm past en je browser in hoogte gewoon netjes vult en voldoende ruimte overlaat.

Open je daarna nogmaals je productreview om te bewerken (na een versie met voldoende tekst opgeslagen te hebben), dan is je veld meteen 750px lang en kan je deze alsnog vergroten naar het dubbele: 1500px. Dit is geen logische grootte, tenzij je een 20" of groter scherm in portret modus hebt staan. De 750px snap ik nog, maar het verlengen niet.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/toolbar/maximize.gif-knopje heeft een nogal 'domme' functie erachter hangen die gewoon de huidige hoogte van het invoerveld * 2 doet ;)

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Dan blijft dus over dat het niet logisch is dat hij het tekstveld met tekst er in automatisch 750px groot maakt :+

Verder valt mij op dat de afbeeldingen van veld vergroten en verkleinen verkeerd om staan. Het pijltje moet juist naar beneden om de actie duidelijk te maken: het veld naar beneden vergroten wat het dus nu niet aangeeft. Voor het minimaliseren/verkleinen idem dito.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

nee, als je iets groots aanwijst , wijs je naar boven, iets kleins wijs je naar de grond ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
als jij een klein vak hebt en er staat dit icoon: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/toolbar/minimize.gif dan lijkt mij dat om je tekstveld uit te vullen, en dus te vergroten.

En als je een groot vak heb en er staat dit icoon: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/toolbar/maximize.gif dan lijkt mij dat logisch om zo je tekstveld te verkleinen.

Desnoods maak je de vierkantjes er net iets kleiner in, maar het bovenste icoon zie je een kleiner vak wat in de richting van de pijl groter wordt. Dus een logische actie is: vergroot tekstveld met die knop.

Of ik denk krom of juist logisch ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

hmm, je hebt gelijk denk ik :P ik dacht dat de vlakjes even groot waren :$

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik heb het reactieveld wat breder gemaakt en meteen het resize knopje ook maar even gefixed :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.